- Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- Linux kezdőknek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Aliexpress tapasztalatok
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- SkyShowtime
-
IT café
Mielőtt kérdezel:
1. Olvasd el ezt az összefoglalót!
2. Vedd figyelembe, hogy a fülhallgató higiéniai termék (így nem küldhető vissza webshop vásárlás esetén sem! - akadnak kivételek), így nehéz javaslatokat adni, mert nem rendelkezünk annyi releváns tapasztalattal!
3. Rengeteg a szubjektív dolog, például: egyéni a hallás, egyéni a fül kialakítása, egyéniek az igények stb.
4. Találd ki, hogy milyen kialakításút szeretnél!
5. Határozd meg, hogy milyen célra kell! (Sport, hívás, zene stb., ezekben érdemes prioritást állítani)
6. Fontos szempont, hogy milyen eszközzel fogod használni! (pl iPhone nem támogat LDAC-ot)
7. Mennyit szánnál rá?
8. Olvass tesztoldalakat, nézz teszt videókat, próbáld szűkíteni konkrét típusokra!
9. Érdemes prioritást állítani a különböző extra funkciók terén is, pl Multipoint, ANC, akku kapacitás, hangkarakter stb (ez nagyban összefügghet, hogy milyen célra használod (6. pont)).
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
válasz <Adamsky> #13662 üzenetére
Nem nehéz utánajárni, az LDAC kivételével a többi codec középtartományra tartogatja az adatmennyiség nagy részét, a magasat, mélyet aránytalanul veszteségesebben tömöríti. Ezt hallod reszelősebbnek a többi codecben.
Ettől függetlenül azért akadnak hallgatható, jól megoldott cuccok mindenből. A Bose QC35 hangja teljesen jó (nem kiemelkedő, de a rossztól távol áll), pedig a leglesajnáltabb AAC/SBC.
-
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
válasz stellaz #13907 üzenetére
Egyfelől smd-ként panelre forrasztható driver, olcsósítja a gyártást, meg több helyet hagy az akkunak. Másfelől nagyon széles spektrumú cucc, ami egy jó lehetőség. Harmadrészt, és itt lesz sok a kérdőjel... Alapvetően a komolyabb nem wireless mems cuccok 25 Volt-os rendszerben elég meggyőzőek voltak azok szerint, akik a CanJam-en hallották már az új ifi Diablo-t. A mért gráfok elsőre furák, de ahogy kicsit más gráf áll jól az armatúráknak, planaroknak, úgy előre nem ítélkezek ezekről. Lehetőség van bennük, de az új, olcsó planarok sem forgatták fel a világot, csak az alsó középkategóriát, de azt legalább alaposan. Érdemes rá figyelni, aztán majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz kalozhun100 #13922 üzenetére
Hangra jók, mint a Somy/Samsung is, de bazinagyok, kényelmetlenül túlméretezett tokkal. Régen írtam róla fotóval illusztrálva a tokméretet.
[ Szerkesztve ]
-
-NoVa-
addikt
válasz Tigerclaw #13951 üzenetére
Érdekes, hogy mennyire nem értek egyet azokkal, akik a hangminőségbe belekötnek. Persze igazán zajos közegben elnyomja a külvilág, nem ezzel sétálsz az Üllői út mentén békésen zenélgetve, de pont ezért ha egy meeting/telefonhívás közben valaki hozzád szól, azt érteni fogod, nem nyomja el a füledben dörmögő másik hang.
De... A tonalitása remek, tiszta, nem eltúlzott, nem szikrázóan túltolt tolakodó magastartomány, értelmes közép, akad némi basszus is azért benne, persze a gyűrűdriver nem fog komoly légtömeget tolni a hangnyomásért, de nagyon sok amúgy jónak mondott olcsó earbudnál sokkal szebben zenél. Részemről hangminőségben a Samsung Buds2 Pro és a Sony LinkBuds S fölé tenném hifista szempontok szerint, csak basshead nézőpontból teljesít alattuk.
Mondjuk ez a probléma a TWS-ek elterjedése óta fennáll, nagyon nagyon sok reviewer tech vonalról pattant rá a TWS hypetrainre, és soha, de soha nem hallottak igazán jó fülest referenciának. Meg nem hallgatnak akkusztikus zenét, és nincs a valósághoz kapcsolódási pontjuk, csak valami túlzást előnyként preferálnak, mert intenzívebben szól rajta valami preferált kedvenc számuk.
-
-NoVa-
addikt
válasz Tigerclaw #13960 üzenetére
Kiváncsi vagyok ilyenkor, hogy halláskárosult volt-e a tesztelő, vagy totálisan rosszul tette a fülébe, ha ilyet ír. Üllői út, metró, zajosabb BKV izék, repülő, nem oda való, de kertvárosban boltba elsétálni, utcán, erdőben, autóban nyitott tetővel 100 alatt nekem elég.
Aztán a többiek postjai sem arról szólnak, hogy alkalmatlan zenélni.
[link]
[link]
Aztán lehet vallatni másokat is, akik zajos környezetről beszélnek, hogy mit is takar az.
[link]
[link]Részemről az, hogy a gyerekek hangosan játszanak mellettem, szól a zenéjük is, közben xoutube megy a fél fülemben, az nekem belefér.
-
-NoVa-
addikt
Akkor bevált zenére is, helyes Azon kevés TWS-ek egyike, ami korlátozottan alkalmas eltartott kisujjal hifista zenehallgatásra is, nem csak podcastekre. Aztán persze bele lehet kötni végtelen szempont szerint, de inkább imádom azért , amit tud, mert azt úgy ebben a formában más nem csinálja utána.
-
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
válasz Rellind #14040 üzenetére
A videó nagy úr, azzal kell nyitni. Meg sem szokták nézni, de ha már képes vagy videót rögzíteni, és feltölteni youtubera, akkor potenciálisan influenszerkedni is tudsz, ami az eladások számán meg fog látszani, és inkább megéri neked küldeni újat. Nagyon gyakori tapasztalat ez, videó nélkül nem oldódik meg a problémád.
-
-NoVa-
addikt
válasz Janaboy #14047 üzenetére
A Buds 2 Pro mikrofonja nagyon tiszta, a zajszűrése is jó, nem hallják a szélzajt vagy az autót, csak abból tűnik fel a túloldalnak hogy zajos közegben vagyok, hogy tompább a hangom kicsit. Ellenben feltűnt, hogy a feldolgozott hangom halkabb vele felvételen, mint a Sonykkal. Azok kihasználják a teljes dinamikatartományt, a Samsung meg nagyjából a kétharmadára kompresszál. Tisztább, csillapítottabb, kevésbé sziszegős a hang úgy, szóval van előnye is.
-
-NoVa-
addikt
válasz Janaboy #14051 üzenetére
Nem csatlakozom laptoppal
Teams fut telefonon is, stabilabb, jobb, problémamentesebb, egyben szabadabb mozgást biztosít, ha nem kell egy meeting alatt a gép vevőkörzetében tartózkodni. Meg nem egy gépen dolgozom, nem is egy platformon, annyi multipont meg a világon nincs, hogy 2 Mac, 3 PC és egy telefon között el tudja dönteni, min szóljon. Az S21 telefon - S8+ tablet közötti váltás megy transzparensen, de ott is levettem a párosítást, mert ha a család filmet néz a tableten, a fülesem lerabolja a hangot. USB DAC-ot vezetékes fülessel meg simán bedugom abba, ami elé leültem, kész. Egyszerűbb így a világ.
-
-NoVa-
addikt
Nanana. Az earbud alapvetően a klasszikus flathead earbud kategória neve volt, azaz nem hallójáratba menő, de nem is fülön kívüli viselet.
Avagy ChatGPT definíciója:
"An earbud is a type of compact headphone that is designed to be worn inside the ear canal. Unlike traditional headphones that cover the ear or rest on top of it, earbuds are smaller and more portable, making them a popular choice for use with portable media devices like smartphones and MP3 players. They are known for their convenience and ease of use, though the quality of sound and noise isolation can vary depending on the design and quality of the earbuds. Earbuds can be wired, connecting to a device via a cable, or wireless, using Bluetooth or other wireless technology to connect to a device."Az már csak a tudatlan tech sajtósok bűne, hogy összemosták a TWS-ekkel, és annyian átvették a tévedést, hogy ráragadt a kategóriára.
-
-NoVa-
addikt
válasz stellaz #14081 üzenetére
Fantasztikus. Az earbudot is úgy adtad át upgradere anno, hogy ha mikroszkóp alatt megnézem, biztos látok rajta akár porszemeket is.... Szóval el tudom képzelni, mennyire keresni kellett a kifogást. 5x nagyítós szerelőszemüvegben ecsettel szoktam átpucolni a dolgokat leadás előtt, hogy ne kössenek bele, de azért vannak határok.
-
-NoVa-
addikt
válasz TomPack #14091 üzenetére
Soft profilt próbáld ki valami élőzenével. Nem fémes, természetes a határain belül, aztán inkább az a kérdés, milyen hanghoz szoktál előtte, színezett-e, vagy sem.
Soft EQ-val egy nagyon természetes, transzparens hangú fülessel összevetve:
Defaulttal az a 3-8KHz túlzás elég kellemetlen, szúrós, fémes, túlemelt.
Csalóka persze, mert a hallójáratban mélyebbre menő dolgoknál magasabbra emelt 2.5-3KHz-es régió pont ugyanúgy szól fülben, mint egy kevésbé mélyre menő, laposabb görbéjű cucc, szóval még így is a természetesnél vékonyabb hangú a Samsung, de már jó. -
-NoVa-
addikt
válasz wolfman #14098 üzenetére
Ugyan ez nem XM5 árkategória, sokkal inkább a kompromisszummentes minőség kereséséből jött, de itt most releváns.
Ha az XM5 árszintjét figyelembe veszem, akkor Janaboy írhat pár szót róla, hogy éli meg azt a 7 driveres fülest, ami nála vendégeskedik. Csak egy ES100-at adtam alá, az pont úgy szól, mint egy FiiO UTWS5.
-
-NoVa-
addikt
válasz Janaboy #14102 üzenetére
:)
Irigykedek ám, olcsón letudnám az egész hifitémát, nem bohóckodva elektrosztatikus fülesekkel.
Azért összegezve a konkrét füles egy 2x7 driveres Mangird Tea. XM5 árban van, vagy csak kicsit felette, és nagyjából ez az a szint, ahol a jó térérzet megjelenik az in-ear cuccoknál. Kikerül a fejből a zene, nem a 2 fül között áll össze a hang, hanem egy fokkal hangfalszerűbben, testen kívülről is megszólaló hangokkal.
Persze ez is csak egy lépcső, még nem hozza az sokszorosába kerülő IEM-ek holografikus valóságérzetét, de arra kiváló, hogy megmutassa, mit jelent az, amikor szűkös térre fanyalgok egy TWS-nél. A forrás ugyanúgy LDAC BT.
-
-NoVa-
addikt
válasz -Maci- #14110 üzenetére
Nem a gyártó, hanem a képviselet hibája. Ilyenkor meg lehet kerülni a képviseletet, írni a központnak a sztoriról, aztán azok majd lecseszik a helyi erőt, ha szaporodnak a panaszok.
Minőségben eddig is kettős az élményem. Az S21 teszi a dolgát még, ahogy az S7 és S9 is a gyerekeknél, de... Az S21 sim foglalata megdöglött, kontakthibás vadonatúj simmel is. Erre mondjuk pár perc alatt megoldás volt az esimre váltás.
Vízálló, volt már tó fenekén is a lányomnak köszönhetően, de mostanra kissé kételkedek a vízállóságában, mert a hátlap ragasztója részben megszünt ragadni. Nem az az örök élet, mint a régebbiek.Az meg, hogy a beázott kapcsolójú Watch 4 javítására rákérdeztem, arra közölték, hogy az nem garanciás javítás, mert a vízállóság rating a vásárlás pillanatáig él, ha kibontottad, onnantól degradálódik.
Na itt érzem magam felelősnek, hogy nem borítottam fel az infópultot egy ilyen után, hanem megjavítottam magam az órát. Amíg az ilyen supportot gyújtogatás nélkül lenyeljük, addig házmesterekből és kormányból sem kapunk jobbat.
-
-NoVa-
addikt
-
-NoVa-
addikt
Ilyet nem csinálnak az armatúrák, sokkal inkább valami kondenzátortöltés probléma. Kifogtak egy selejt szériát valamelyik panelre forrasztott elemből.
Az armatúra 60-as évek óta létező technológia, kiforrott, és a korlátaiban egészen tágra kitolt dolog már, sehol máshol nem csinál ilyeneket, másból ered a hiba. -
-
-NoVa-
addikt
válasz Mr.Mercury #14448 üzenetére
Azért árnyaltabb. Elektronikus zenéknek sokkal jobban áll a Sony V-bb karaktere, de akkusztikus zenére, emberi hangra a Samsung valóságosabb, kellemesebb. Arról nem is beszélve, hogy mennyivel szellősebb, teresebb előadása van, a Sony elég klausztrofób hozzá képest.
Szóval egyik sem rossz, csak két eltérő ízlést, igényt szolgál most ki a két márka hangzásban. -
-NoVa-
addikt
válasz Mr.Mercury #14452 üzenetére
Volt most XM5 a fülemben eleget, én továbbra is maradtam Sonyból a két LinkBudsnál a méretük miatt. Ha már TWS, legyen pici. Ha hangminőség is kell, az ifi Go Pod nagyon sok lépcsővel jobb, a méretéért cserébe.
-
-NoVa-
addikt
Kivárják, nem sietnek. Ezért tukmálják drágán az instant cserélős feláras garanciájukat, ha hamar menne a normál is, nem fizetnél védelmi pénzt. Most a gyerek mobil-óráját javították 30 napig, mert a mikrofonja elhalkult, aztán visszaadták "javítva". Azaz egy karcmentes újat, default Cseh nyelvre állított firmware-el raktárról.
-
-NoVa-
addikt
válasz magyargyerek #14590 üzenetére
A csontrezgéses résznél felfigyeltem, mikor még értelmes mélytartományról is írtál, de aztán a specikfikációkat végigpörgetve csökkent a lelkesedés, hagyományos dinamikus driver. Arra meg a Sony LinkBuds már bevált.
-
-NoVa-
addikt
válasz Janaboy #14640 üzenetére
Alapzajos szar olcsón. Gyakorlatilag ugyanez TRN és egyéb néven, meg rosszabb mindenfelé a választék. FiiO UTWS5 / UTWS15 jó, ifi Go Pod az fenomenális megfelelő párosítással, a többi értéktelen szemét, amikkel nem éri meg a méretük miatt, hangban bármelyik hagyományos TWS hozni fogja azt a szintet. Vagy jobbat.
KZ amúgy is kifejezetten shady cég, egy adott típusban az alkatrészek kb hetente változnak, nem zavartatják magukat, hogy épp nem elérhető valami alkatrész, raknak mást és árulják ugyanannak.
-
-NoVa-
addikt
válasz SirRasor #14686 üzenetére
Az FD7-ben szerintem sok tartalékot hagytál, az meghálálja a komolyabb forrást. Csak épp ezáltal rendszerszinten még sokkal durvább ugrás árban, mint pusztán a füles ára, az FH1 alá bőven elég valami dongle vagy olcsó BT DAC/AMP. Egy UTWS5-tel párosítva leadja, amit tud.
Mikor/mire/hol/mennyiért vonalon számomra az ifi Go Pod + SoftEARS RSV egy idilli kompromisszum, ami már nem hagy óriási hiányérzetet a hangjában a vezetékes megoldások mellett, de kellően mobil, és kényelmes mászkálni vele bárhol.
Viszont mikrofon minőségben, főleg zajszűrésben akkora visszalépés a Buds2 Pro-hoz és a Sony LinkBuds-hoz képest, hogy munkára, telefonálásra csak azokat használom, a vezetékes cuccok meg az Go Pod marad tisztán zenére. -
-NoVa-
addikt
Nope. Egy LDAC codeccel sokkal tágabb a korlát, mint gondolnád a TWS-ekből következtetve. Mint térben, mind részletességben amíg nem megyünk el high bitrate lossless formátumok felé (eltartott kisujjal zenehallgatás), kompromisszummentesen hozza a vezetékes minőséget. Az akkuidő miatti spórolós dinamika, és alulhajtott driverek a TWS-ek valódi gyengesége, meg az, hogy a valódi hangolást DSP-vel váltják ki. Utóbbi fejlődik, előbbinél a következő MEMS generációnál ígérnek nagyobb durranást (avagy tényleg kompromisszummentesen átható basszust), de ígéreteket csak utólag illik elhinni.
Azért emlegetem a Go Pod-ot, mert az 32 Ohm-on lead oldalanként 120mW-ot, az átlagos 25mW körülivel szemben. Az már kihoz egy igazán könnyen hajtható fülesből mindent. És azért használom hozzá a 8 Ohm-os 5 armatúrás RSV-t, mert más, nehezebben hajtható füleseket közel 10x annyi teljesítménnyel használok vezetékes környezetben. Vagy 30x annyival csöves erősítőről.
A teljesítmény és a jól párosított forrás nagy úr. Néha a vezetékes témában írnak élménybeszámolót azok, akik belehallgattak a cuccaimba, már amennyire szavakkal leírható a hallott élmény. -
-NoVa-
addikt
válasz Janika--1982 #14702 üzenetére
Csak annyira, amennyire jó alapanyagból és jól készítik el. Tud fantasztikus lenni, és szar, mint minden kávé. Ez pont jó volt
-
-NoVa-
addikt
válasz SirRasor #14738 üzenetére
"planár TWS-t még nem láttam"
Tessék egy ShortBus Fat Earth planar TWS
Amúgy okkal nem láttál, elképesztően éhesek tudnak lenni a planarok, ha jó hangot akarsz kihozni belőlük. Aztán a tuning... A Fat Earth-ek válogatott driverekből készülnek, kb 50-ből egy pár elég alacsony torzítású ahhoz, hogy ebbe menjen, a többiből standard Shuoer S12 lesz.... És ezzel visszakanyarodok az EQ témára... Jesszusom, mennyi tévedés egy kupacban.Igen, a TWS-ek többsége DSP-zve van. Nem azért, mert jó, hanem mert kompromisszum.
Nincs fizikai tér tuningolni kamrákkal, és nincs rendes teljesítmény korrektül kihajtani a cuccot, ha 8+ órás akkuidőt akarnak az emberek egy bogyótól, így DSP-znek. Aztán aki hallotta pl az RSV-t Go Pod-ról, az érti, miért nem DSP-znek a magasabb kategóriában, és mennyire durván nagy a szakadék hangminőségben az átlag jobb TWS-ek és az efféle hibridek között.A Harmann is olyan, hogy ha valaki 3 cukorral kávézik, más meg cukor nélkül, akkor mindenkinek jónak kell lennie a másfél cukros kávénak ugye? Vagy mindenkinek szar lesz. Szerencsére kezd lejönni róla a chifi világ is végre részben.
-
-NoVa-
addikt
Nem highend, de jó minőségű. Kicsit kifésülöm a fogalmakat.
A hangerőfüggő változás, azaz Fletcher Munson görbe az DSP nélkül is korrigálva van egy korrektebb forráson. Loudness kompenzáció.
Maximális minőség... A vezetékben nincs nagy véleménykülönbség, csak az EQ-ban, okkal. Egy jó, teljesen analóg jittermentes láncon minden tér és dinamikai információ jelen van. Hallgattam végtelen költségvetésből értőn összerakott láncon korrekt fejest, volt/van mindenfélém a párdolláros kínai bigyóktól a nem párdolláros nem kínai bigyókig, forrásból, asztali láncból, DAP-ból meg BT DAC/AMP cuccokból is van/volt mindenféle, plusz egy kupac hangszer, azaz a puszta zenehallgatáson/zeneszereteten túl a hozzá tartozó kütyübuzéria sem került el.
Amiben egy IEM elmarad a fejhallgatók mögött, az nem feltétlenül a részletesség (sőt, ezekben egy jó multidriver IEM komoly hangfalas rendszereknél is jobb felbontásra képes), inkább a fülkagyló / hallójárat hatása miatt kialakuló térérzet hiánya a problémás. Nagyon nagyon el kell találja a fül fizikai tulajdonságait egy in-ear füles, hogy valóságélménnyé kerekítve előadja azt a visszhangokból és időzítésekből kialakuló eltérést, ami nem a felvételen van, hanem a hallójáratodban alakul ki. Azért egy jobb IEM veszteségmentes binaural felvételről, DAP-ról meggyőzően odateszi a környezetedbe a hangszereket, horizontálisan, vertikálisan elkülönülnek a hangszerek, előadók, a teremakkusztika, stb. Ha nem is éri utol teljesen egy komolyabb asztali csöves rendszer élményét, de elfogadható kompromisszumot ad hordozható formátumban.
És innen "csak" egy lépcső a vezeték elhagyása. Egy LDAC képes DAC/AMP az áttömörítéssel nem igazán a hallható részletekből veszít, inkább a harmónikusok finomságából, időzítéséből, amivel a tér precizitása csökken. Mélységében, magasságában kompresszáltabb lesz, kétdimenziósabb. Nem méterekre előtted szólal meg egy hangszer, inkább csak nagyjából valahol előtted. Ettől még szinte hibátlan CD minőséget visz át maga az LDAC, csak az eszköz teljesítményén, órázásán múlik, hogy milyen lesz. Egy Gryphon BT-jére senki nem panaszkodik, ahogy most az illusztrációnak használt Go Pod -dal korrektül meglépték ezt a hangminőséget TWS formában. Külön erősítő, Cirrus Logic DAC, és BT modul a panelen, nem a szokásos egy chipbe integrált Qualcomm TWS megoldás.
És akkor ha ezt elhagyom, a Sony/Sennheiser/Samsung aktuális csúcs TWS-ei elképesztően távol járnak még. Mikrofonban, használhatóságban, méretben, akkuidőben jók, textúrázott részletessében, valódi érezhető dinamikában sehol nincsenek. Nem a BT miatt, azt próbáltam nagyon bőre eresztve megfogalmazni, hol a BT határa, hanem pont azért, mert korrekt erősítés és hangolás helyett DSP-vel pótolják azt a hiányosságot, amit a gyenge meghajtás miatt nem ad át a driver. Lehett erősnek ható basszust hozzáadott brummogással hazudni, effektekkel és EQ-val játszani, de képtelenség ezekkel pótolni egy valódi feszes, dinamikus hangzást. Magadnak hazudsz, ha ezt állítod. Nagyon sokat lehet spórolni ha kompromisszumot kötsz ebben, elfogadható spórolás, használhatóan szólnak azért a DSP-s TWS-ek mindennapi zsebrevágós eszköznek, de nem tették elavulttá a rendesen hangolt, és megépített dolgokat. És nem is zárkóztak fel hozzájuk még. Ahhoz olyan driver kell, ami kevés energiából képes nagy dinamikával hangot kreálni. Egyelőre csak ígéri a MEMS, hogy majd a következő generáció, ahogy már az első generációról is ígérte anno.
-
-NoVa-
addikt
válasz SirRasor #14745 üzenetére
Mert nem érik be annyival kevesebbel. Az 1 armatúrás Etymoticcal sem válik végtelen akkuidejűvé pl a Go Blu, annak sem árt ha 100mW feletti teljesítményt kap, sőt. Aztán inkább 5-7 armatúrás bigyókat használok hurcolászni, ott meg már végképp kell a teljesítmény.
Ez meg nem csak akku, hanem rendesebb elektronika korrektebb teljesítménnyel, ahogy kifejtettem::
Napi használatban nincs a kinézetével semmi baj, azért fejlődött ki az evolúció során a fül meg a haj, hogy nagyjából láthatatlanná tegye az ilyesmi audio kütyüket, és ne essenek le a földre.A méretében kompromisszumosabb a hangért cserébe.
-
-NoVa-
addikt
válasz Janaboy #14776 üzenetére
Nem feltétlenül. Akad bőven egy chipen megvalósított DAC-DSP-AMP, aztán egy fokkal jobb, ha ezeket fizikailag szeparálják, jól hangolt láncnál megint egy fokkal jobb, ha a DSP-t át lehet hidalni, már csak azért is, mert sok esetben rögtön dinamikakompresszióval indít a bekapcsolásánál, hogy legyen headroom a lehetőségek szerint torzításmentes kimenethez.
FJC-nek: Tévedés arra a következtetésre jutni, hogy az ördögtől való, "csak" egy kompromisszum, mankó egy adott szinten. Vagy egy eszköz, ami adott ponton nagyon sokat tud spórolni, hogy "olyasmi" hangot hozzanak ki belőle, mint egy jóval drágább teljesen analóg láncé. Mert arra jóval szűkebb a fizetőképes kereslet, míg az olcsóból kihozható használható hangot mindenki szereti. Én is, csak a maga helyén kezelve, kifejezetten örülnék neki, ha a LinkBuds S vagy a Buds 2 Pro képes lenne elfogadható hordozható szinten akár 80%-át hozni annak, amit a Go Pod-ra dugott komolyabb füles tud. Nem kéne cipelni a monumentális tokot zsebben.Akad DSP modulos teljesen digitális erősítőm planar tuningoláshoz, adott konkrét láncban teljesen jól teszi a dolgát:
De mégis a kedvenc fejes láncom az R-2R alapú, azaz ellenálláslétra végzi a digitális - analóg konverziót, aztán EHX csöves erősítő fejezi be a munkát. Sajnos a hangja indokolja az extra méretét, hőtermelését, helyhez kötöttségét, és törékenységét. -
-NoVa-
addikt
TWS-t hasonlítottam TWS-el, csak DSP nélküli méretesebb, de teljesítményében és kivitelezésében kompromisszummentesebb megoldást a DSP-s kompaktokkal:
Ettől nem kell hirtelen kilökni a füledből és megutálni azt, amit most szeretsz, csak kifejtettem, hogy van még ott jelenleg digitálisan áthidalhatatlan minőségbeli lépcső. Lehet rá hümmögni, nyugtázni, hogy túl nagy, túl drága, túl ronda, attól még létező alternatíva közelebb egy DAP+vezetékes hanghoz, mint a jelenlegi bogyókéhoz. Pár év fejlődés, és simán változhat a helyzet, saját érdekemben is várom.
-
-NoVa-
addikt
Nem olyan szűk keresztmetszet az, mint gondolod. Újra olvasd el ennek a hozzászólásnak a közepét, pontosan hol, miben hallhatóan korlátos a BT minősége. Minden más nem a BT-ből, hanem a gyenge erősítésből jön. 50-100mW körüli akkukból kell kihozni olyan üzemidőt, amit pl a gyufásdoboz méretű kompakt BT DAC/AMP dobozok 10x-es keretből meg tudnak oldani. Szóval amíg nem csökken a hangkeltéshez szükséges energia jelentősen (a MEMS ilyesmit is ígért, amit csak részben tudott tartani), nem lesz világmegváltó tiszta/telt/dinamikus/részletes hangja a TWS bogyóknak, DSP-vel ezek a fizikai korlátok nem válthatók ki.
-
-NoVa-
addikt
Kerülve a számokat (teljesen fölösleges, félrevezető ezekből lineárisan számolni), leírtam a hallgatási élmény szempontjából, hol, miben érzékelhető leginkább az LDAC-on át jelentkező veszteség a hallott anyagon. Képi anyagnál látványosabb, ha hangként, hullámként tekintünk a képre, transzkódoljuk, eldobjuk az összes információ sáv leggyengébb 97%-át, és csak a legerősebb részeket tartjuk meg, az egész kép jól felismerhetően visszaállítható a maradékból. Veszít egy kicsit a textúrázottságából, veszít a színátmenetek precizitásából, de minden kontúr, él, lényeges részlet benne marad. Az LDAC-nál nem kép, hang jön, de túlmintavételezetten 24/96KHz-el. Nem aránytalanul tömörít/veszít, mint a többi codec, amik a mély/magastartományt jelentősen kisebb részletességgel tartják meg, mint a középtartományt, szóval nem lesz reszelős, tompa, több térinformáció marad benne, stb. A maradéknál meg többé-kevésbé elegendő a számolt, generált hiánykitöltés minősége. Nekem legalábbis elegendő ahhoz, hogy nekiinduljak egy pár órát sétálni havas hegycsúcsok vagy tengerpart környékén, és ne akarjak DAP-ot, kábelt vinni magammal addig, és ne érezzem durván kompromisszumosnak.
-
-NoVa-
addikt
"Közeledünk..." !
Olvasd vissza odafigyelve... Mondjuk én is sportszerűen űzöm a fél szemmel, munka/gyerek/egyéb zavaró tényezők közti fórumozást, meg pongyolán fogalmazok, de a lényeget szerintem koherensen, többször is leírtam. Értelmesebb teljesítménnyel hajtott hangolt füles, szeparált elektronikai komponensekkel, fölösleges DSP nélkül, ott nem úgy, nem annyira fáj a BT, mint azt a nagy többség feltételezi az általuk hallott dolgok alapján. Azok a gyártók, akik a codec oldalon fejlesztenek, és nagy áttörést ígérnek, azok sima hazugsággal fedik el azt, hogy a Sony LDAC licenszköltséget szeretnék megspórolni, és beleborítani a profitba. Amíg egy microDD vagy armatúra messze nem rendes kihajtása is kivesz óránként ~30mW-ot az akkuból óránként, ahogy a másik végén a mikrofonerősítő és zajszűrés is hasonló tételt, addig vagy ezeken kell nagyot fogni, vagy az akkusűrűségen lépni óriásit. Annyival szűkebb keresztmetszetek a codec korlátainál, hogy azt ugyan leírtam most többször is a lényeget, mégsem jön át addig, amíg nem hallgattál meg egy akárcsak közelítő képességű valamit.
-
-NoVa-
addikt
válasz pinnacle #15014 üzenetére
Olyan ez, mint a junk food, ízfokozók, fűszerek, aztán elszoknak a valódi ízektől, és csak az az intenzitás lesz finom.
Aztán én ránézve a freq response gráfra azt látom, hogy a Buds 2 Pro közelebb áll a preferált hangzásomhoz, az FE felső középtartománya túlzottan unalomig visszafogott, de cserébe 6KHz környékén bábtóbban emel, így hamarabb válhat harsánnyá.
Viszont a fin az FE-n valószínűleg megoldaná az illeszkedési nyűgjeimet.
Summa summárum, számomra a Buds 2 Pro vs Budd FE vitában hosszú távon a Sony LinkBuds S nyert, sokkal többször nyúlok érte utcai használatra, mint a Samsungért, amit inkább itthon meetingekre használok. Egyik sem jó azon a zenei, hangminőségbeli skálán, amivel a zenehallgatós dolgaimat mérem (keress rá a Go Pod-ra, vagy Mangird Tea-re a korábbi tematikus postjaimért), avagy a klasszikus lyukas nyitott Sony LinkBuds a legtermészetesebb, legemberibb hangú, arányos középtartománnyal rendelkező TWS a piacon, de az izoláció teljes hiánya miatt rétegtermék. -
-NoVa-
addikt
válasz pinnacle #15031 üzenetére
Ó, ez komplex. Egyfelől egy kurrens, jó terű, jó dinamikájú, jó hangolású cuccon döbben rá az ember, hogy egy klasszik 90-es évekbeli Scooter is elképesztő minőségi hangzást produkált, vagy hogy a Youtube is tud érzelmi töltettel teli énekhangot kifogástalanul átadni.
Érdemes TWS-ből jót venni, csak nem azzal az elvárással, hogy audiofil zenehallgatásra való. Háttérzene utazáshoz, podcast, házimunka, akármi, ezer helyen pont elég jó. Már ha nem valami bódéhangú, üreges közepű basszusbomba, visítós generikus kínai tuning (az ottani klasszikus stúdiótechnika hiányosságait kompenzálja a masszív felső közép és magasemelés, nyugati zenékkel hallgathatatlan, de tele lesz a net angolul dícsérő reviewkkal), stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- ThinkPad P16 Gen1 16" QHD+ IPS i7-12850HX RTX A2000 32GB 1TB NVMe magyar vbill ujjlolv gar
- Eladó iPhone 11 Pro 256 GB Midnight Green szép állapotú - 12 HÓ GARANCIA - S1530
- Tobii Eye Tracker 5
- MacBook Pro 16" M1 Pro Chip 32GB RAM/ 1TB SSD 27% Áfa
- SMSL DO400 asztali DAC és fejhallgató erősítő, Bluetooth 5.1 LDAC MQA-CD 32bit 768kHz DSD512 eladó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs