Új hozzászólás Aktív témák
-
btprg
senior tag
Végül is a SIM kártya is adathordozó, csak elég kevés adatot hordoz az SD kártyához képest Persze nyilván nem azért mondta ezt a tanítónéni, mert erre gondolt, hanem mert valószínűleg szerencsétlennek olyanról kell tanítania amit maga se ért (tanárhiány rulz).
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
ddekany
veterán
Ez is valami tipikus iskolai ad-hoc kategorizálás lesz... Ha az "ingyenes" és "fizetős" tuti, akkor ez biztos az a fajta, ahol lehet más szempont szerint is csoportosítani, és azt is akarják hallani. Pl. http://eta.bibl.u-szeged.hu/2229/4/a_programok_tpusai.html alapján: Operációs rendszer, segéd program, vagy felhasználó program. Kicsit sem önkényes szelekció, amit még véletlenül se csak a dolgozatra magol be valaki. Honnan szedik azokat, akik ezeket összehordják...
-
Gyuri27
félisten
válasz arnyekxxx #16 üzenetére
Egyik se.
Vannak programok amik ingyenesek, de bizonyos fejlettebb, magasabb funkciókért pénzt kérnek.
Vannak fizetős programok amik bizonyos feltételek mellett (pl próbaidő) teljes mértékben használhatóak (minden funkció).
Aztán vannak az egyébként fizetős programok amiket bizonyos termék mellé kapsz ingyen, újság előfizetés, hardver stb.
Most kérdés, hogy harmadikos szintre ezt mennyire kell levinni.Amd - Radeon - Ryzen
-
strogov
senior tag
válasz arnyekxxx #18 üzenetére
Az alsós gyerekeknek az ő szintjükön kell tanítani. Ezzel nem mondom, hogy ez jó, csak azt, hogy nem feltétlenül rossz. Az, hogy milyen választ fogad el a tanár az az ő felelősége. Aki többet, jobban tud azt értékelnie kellene. Nem lehet 9 évesek FOSS irányelveket tanítani, de ha valaki jobb választ ad mint a könyv akkor azt (el)ismernie kellene a tanárnak.
Sajnos jelenlegi fizetések mellett teljesen reménytelen, hogy javuljon a helyzet. Egy mezitlábas gyakornok többet keres mint egy tanár 20 év után. Ki az az állat aki értékelhető tudással tanítani megy? Egy kezemen meg tudom számolni az ilyen fanatikusokat. Azzal meg messzire nem megy az ország.
Itthon még mindig elit szindróma van. Ha van egy-két tehetséges, szorgalmas gyerek, meg 1-2 felkészítő tanár akik versenyeken eredeményeket érnek el, akkor azt mondjuk minden rendben. Aztán jön egy teszt min kijön, hogy az ország 80%-a olvasni se tud, és vagy nem hiszi el senki, mert ennyire nem hülyék, vagy mutogatnak arra a 3 világbajnokra, hogy de lehetne így is, nem a rendszer a szar. Pedig a rendszer a szar. Ez a rendszer képtelen tömegesen jó minőségű kihozatalra. A jó gimnáziumok alatt egy üres tér van mostmár. Mélysötétség. 9. osztályban az első félév értő olvasás tanítására megy el. Alapműveletek kell ismételni.
-
btprg
senior tag
válasz arnyekxxx #26 üzenetére
+1
Ugyanezt gondolom az óvodás meg 1-2. osztályos nyelvoktatásról is, amikor még magyarul se tud a kisgyerek, csak halandzsák maradnak meg.
Herótom van a "fejlesztő játékoktól" is, amikor már a céltalan játék örömét és kikapcsolódását is el akarják venni a gyerektől, hanem sunyiban még a játék közben is tömni akarják a fejét.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
strogov
senior tag
válasz arnyekxxx #26 üzenetére
Alapvetően itt iskolásokról van szó. Ovisoknak én nem erőltetném. Az agynak, és az izmoknak fejlődni kell. Annak meg idő kell. Direkt robotikát még felsősöknek sem érdemes ... szerintem. Algoritmikus gondolkodás, tervező hozzáállás viszont tanítható. Sokan felnőttként nem tudnak egy ikea bútort összerakni, mert gyerekként soha nem építettek semmit rajz alapján. Pedig semmivel nem bonyolultabb mint egy lego.
Ezek a robotok (bee bot, blue bot) inkább játékok. Egy gondolkodási mintát mutathatnak meg ami alapvetően hasznos ... ha érdeklődik egy gyerek. pl. kislányom valószínű örülne ha egy-egy mozdulatra megtaníthatná a "táncoló" kutyáját, de az csak bedrótozott mozdulatokat tud. A lego nxt komolyabb cucc, azt viszont 12 éves kor alatt nem ajánlanám.Aki később kezd neki az pár hónap alatt behozza a lemaradást, cserébe egy sor korának megfelelő skill-t elsajátíthat. Ugyanúgy ahogy az akivel otthon nem beszélnek idegen nyelvet annak nincs sok értelme általános iskolában (főleg alsóban) idegen nyelvet tanítani. Semmi nem marad meg az is rosszul. Van ismerősünk akinek a gyerekei 3 nyelven beszélnek, mert több nemzetiségű a család. Nekik lenne értelme helyretenni kicsit amit tudnak, de ők annyira használják mindegyik nyelvet, hogy 3 anyanyelvük van.
Nem érdemes alapok nélkül felhúzni egy házat. A testmozgás is fejleszti egy kisgyerek agyát nem csak a tanulás. Kicsiknek a mozgás, szocializáció sokkal hasznosabb mint előre rohanni olyan mélységbe amire nincsenek készen.
-
ddekany
veterán
válasz arnyekxxx #21 üzenetére
"Előző dogában azon bukott pontot a gyerek, hogy a "Sorolj fel appokat" kérdésre irta a Google-t is."
De az amúgy valóban rossz válasz. A Google egy cég, mint a Microsoft, nem egy alkalmazás. A Google Play meg egy szolgáltatás, amiknek használatához létezik Androidra app, és azt is egyszerűen Google Play névvel jelenítik meg. Szóval max. a "Google Play" lenne elfogadható, nagy jó indulattal. -
net84
őstag
válasz arnyekxxx #50 üzenetére
Kanada - Alaszka jobban bejönne... Biza kicsiny országunkban élek még mindig.
Sokallod? Én is. Pedig a gyerekék osztálya most pont ennyi... Így sem bírom megjegyezni ki-kicsoda.
De van 9 fős is .
Mi meg majdnem beírattuk az emelt angol miatt olyan iskolába, ahol a minimum a 36 fős osztály...Read only...
-
net84
őstag
válasz arnyekxxx #53 üzenetére
Hát igen...
Mondjuk a 36 fős nálunk állami fenntartású (helyben elit és kiváltság egyesek szerint - aztán a lemorzsolódás meg hatalmas az első években). ...és akkor a kedvenc kérdésem, nettó vagy bruttó létszám? Amíg nem kerültem a közoktatáson belülre, addig nem tudtam mit jelent...azóta igen. Sok helyen a 20-22 fős osztály bruttóban majdnem 40. Azaz annyinak van már valamilyen papírja, hogy duplát, triplát ér. A felvételkor pedig a bruttó létszámot nézik, így fizikailag kis osztály papíron lehet fullos.
Nekünk a nemzetiségi oktatással és nemzetiségi fenntartással eddig szerencsénk volt.Read only...