Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • net84

    őstag

    Megnéztem volna a tesztet én is, még egy e-mail-t és egy nevet is beáldoztam volna, de inkább hagytam az egészet a francba...

    Mivel az informatika oktatásba sajnálatosan beleláthattam éveken keresztül, nyugodtan merem mondani, hogy siralmas az állapot. Sok helyen a technikai feltétel sem adott (elméletben, gépterem nélkül tanítani :F ). De ahol meg igen (az eszközparkba ölték a pénzt: interaktív táblák, projektorok, jól felszerelt géptermek, robotika, stb.), a pedagógust felejtették ki a képletből. Odaadunk minden felszerelést és az interaktív tábla/kijelző használata kimerül a vonalak/négyzetrács kivetítésével. Sajnos az infó tanárok nagy része (most főleg általános isk.) sem halad a technikával. Az új informatika könyv (felsős) is egy vicc. Ha valaki szarik bele és aszerint tanít, akkor kb. a nagy semmi, amit lead. Persze elmondhatja, hogy robotikát, blokk programozást és kutyahátsóját is tanít pl. 5. osztályban, de mindenről nagyjából 2-3 alkalommal (dupla óra esetén még nem is lenne olyan rossz). Ez annyira elég, hogy a tanuló tudja, hogy van ilyen és esetleg egyszer meg is piszkálhatta... Kevés olyan tanárral találkoztam eddig, aki hajlandó volt átszabni a tanmenet és nem a könyv szerinti sorrendben és órabontásban haladt. Ami viszont meglepő, hogy akár informatika oktatás, akár bármilyen más tárgy, az interaktív anyagok, a digitális tananyag használatát nem a fiatal, hanem a 40-50 közötti pedagógusok alkalmazzák nagyobb száma - itt viszont kijött, hogy bennük egy további közös volt: ugyanannak a kiadónak könyveit használták a nagy államosítás elött.

    Hülyének néztek, amikor az óvodás fiamnak tanítottam a BeeBot-al, majd amikor már az egérkezelés is ment neki, akkor BlueBot-al a "robotika" alapjait. Emelt informatika osztállyal működő ált. iskolában 3-4. osztályban viszik be a tanulóknak... :Y Óvodás oktató eszköz :W . Általános iskolai tanároknak tartottam előadást a robotika oktatásra használható eszközökről (kiemelten a színes, szagos, mozgó, zenélő moduláris kütyüket). Kettő dolog fogta meg őket. A BeeBot, mert relatíve olcsó,egyszerű és a LEGO, mert az éppen "trendi" és "menő" (illetve rövid fellángolása volt a microBit és társainak is).

    Itt tart az infó oktatás, általános iskolai szinten. :(

    Persze egy óvodást, aki nyitott a kütyükre, egy "robotokkal" teletűzdelt nyílt nappal meg lehet nyerni. Nálunk sem lett volna másképp, ha nem mondom a gyereknek, hogy otthon meg van minden ahhoz, hogy megtanulja ezeket vagy akár még többet.

    [ Szerkesztve ]

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz strogov #25 üzenetére

    Nézünk egy mostanában nem ritka ~14 fős osztályt. Csoportbontásban 7-8 fő (a bontás oka lehet az informatika terem mérete vagy emelt/normál info). Párokban dolgozva az egy tálca BlueBot. Tudom, az sem kevés. de erre voltak pályázatok (volt kifejezetten robotikás), voltak év végi maradványok egészen az idei tanévig. Persze a KEF-es lista eszközeit jó volt elkerülni. Ahova semmi nem jutott ott tényleg más a gond (de inkább nem mennék itt bele - sok esetben az intézmény vezetése is alkalmatlan a feladatra). Az engedélyeztetést nem kell bemutatni. Kellett a leleményességem és a tapasztalatom sok esetben, hogy megoldhatók legyenek a problémák...

    #26 arnyekxxx - maga a robotika semennyire, mert ezt igazából nem is lehetne annak hívni (szerintem). A logika játékos megismerése viszont nagy segítség a későbbiekben a szereknek. Ez viszont csak akkor jó, ha nyitottság és kellő érdeklődés van egy gyerek részéről eziránt. Egy ovis nem fogja részleteiben megérteni, de a maga nyelvén megérti és végül alkalmazza. Magyarul ő döntsön arról, hogy azzal akar játszani és vegye fel a földről, kezdje el nyomkodni és megtapasztalni...

    #27 btprg - mint nevezel fejlesztő játéknak? Oda lehet adni a gyereknek úgy egy ilyen (ok, sok a szemét is a piacon) játékot, hogy nem érzi feladatnak és közben mégis betölti a funkcióját és fejleszt (pl. finommotoros késséget).

    #29 strogov - komolyabban robotikával (pl. LEGO szint) 7-8. osztály. De ehhez meg kell egy alap tudás és gondolkodásmód. A heti 2 vagy 2x2 tanóra informatika viszont nem elég, hogy egy normális képzést, tudást kapjon és még a robotikát is mélyebben (az alap és gyári elemeken felül) megértse és még esetleg önállóan is gondolkodjon és építsen (erre a tanári gárda 95%-a is alkalmatlan jelen pillanatban).

    A gyerek nemzetiségi óvodába járt. A hülye apja miatt :DDD került a kezébe "idejekorán" robot. Megnézhette, megtapogathatta, aztán elmagyaráztam neki és már nyomkodta is. Amikor megunta kikapcsolta és visszatette. Most is meg van neki az alap LEGO készlet, de egyelőre nem erőltetjük (ehhez még érnie kell). Ha kedve van játszani, akkor hozza és játszunk. Az iskolaválasztásnál is az ő döntését tartottuk szem elött. Szeretett volna olyan iskolába menni, ahol "robotozhat", informatikát tanulhat már az elején, azonban a nyelvet sem akarta abbahagyni. Mivel a robotos, infós dolgot meg tudom neki oldani, így a nyelv lett a döntő. Így maradt a nemzetiségi iskola. Jelenleg magyarul és horvátul is megérteti magát és az alapokat pötyögi már angolul is. Mindezt úgy, hogy észre sem veszi, hogy tanul.

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz arnyekxxx #50 üzenetére

    Kanada - Alaszka jobban bejönne... Biza kicsiny országunkban élek még mindig.
    Sokallod? Én is. Pedig a gyerekék osztálya most pont ennyi... Így sem bírom megjegyezni ki-kicsoda.
    De van 9 fős is :DDD .
    Mi meg majdnem beírattuk az emelt angol miatt olyan iskolába, ahol a minimum a 36 fős osztály...

    Read only...

  • net84

    őstag

    válasz arnyekxxx #53 üzenetére

    Hát igen...
    Mondjuk a 36 fős nálunk állami fenntartású (helyben elit és kiváltság egyesek szerint - aztán a lemorzsolódás meg hatalmas az első években). ...és akkor a kedvenc kérdésem, nettó vagy bruttó létszám? Amíg nem kerültem a közoktatáson belülre, addig nem tudtam mit jelent...azóta igen. Sok helyen a 20-22 fős osztály bruttóban majdnem 40. Azaz annyinak van már valamilyen papírja, hogy duplát, triplát ér. A felvételkor pedig a bruttó létszámot nézik, így fizikailag kis osztály papíron lehet fullos.
    Nekünk a nemzetiségi oktatással és nemzetiségi fenntartással eddig szerencsénk volt.

    Read only...

Új hozzászólás Aktív témák