Új hozzászólás Aktív témák
-
Termigáßor
aktív tag
Ha rendesen megtanulod használni az új mozgásfajtákat, akkor a talajt sem fogod érinteni, mert úgy fogsz repülni mint a szélvész!
Amúgy bármelyik UT (talán az elsőt kivéve) lassú, ha nem használod a speciális mozgásokat (double jump. dodge, wall dodge, air-dodge)
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
AMD kártyával nektek is fagy a legutóbbi patch óta? 3-4 menet után kivág desktopra. A gép prime-stabil. A VGA (HD7950) szintén órákig demózik semmi fagyás, túlmelegedés. Semmi más játék nem fagy. Nem értem
Jobbára ártalmatlan...
-
-
Termigáßor
aktív tag
Nekem is kétszer van meg (külön dvd + az antology csomagban), tudok adni egy kódot, ha gondolod.
Szerintem jobb ha fent van a legfrissebb patch.
+ az x64 patch (3369.2)
+ a legfrissebb Soft OpenAL driver a HRTF térhangzáshoz
(ezzel jobb a térhangzása mint az UT4-nek! Hallgasd meg!)Egyébként az UT3 is sokkal jobban szól a soft openal driverrel! [link]
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz szinesz.bob #419 üzenetére
Az input lagot szüntetnék már meg végre! Tegnap lett elegem. Hónapok óta túrom az ini beállításokat és a netet, de még mindig olyan mintha úszna a célkereszt.
Nemcsak engem zavar: [link]Ha az engine hibája, akkor az
Epic Failgáz, mert az még hagyján, hogy az UT4 alkalmatlan lesz kompetitív játékra, de az összes Unreal Engine 4-es játéktól el fogják hányni magukat az arra érzékeny VR szemüveget használó gémerek..Persze tudom még (pre) alfa. Meg majd ha konstans 200+ fps-el bírja hajtani a gépem. (most 95-300 - pályafüggő) Erre csak annyit mondok, az UT3 60 fps-el sem input lagos. (persze az sem alapból)
UT4 alatt eddig egy beállítást találtam, ami érezhetően csökkent az input lagon: ez az
r.SimpleDynamicLighting=1
viszont ezzel amellett, hogy ocsmány a látvány, a pályákon alig látni valamit, mert konkrétan mintha lekapcsolták volna a villanyt. Persze fel lehet húzni a gammát, de azzal meg fakó lesz minden.Úgyhogy marad az r.OneFrameThreadLag=0 (FSAA és az összes post process effekt kilövése mellett) aminek alig érzékelhető a hatása, ellenben leharap jó 30-40%-ot az fps-ből.
De mindegy is. Nem kínlódok tovább vele. Ott vannak erre a fejlesztők. Esetleg ha elkészül egyszer, akkor teszek még egy próbát. Egyelőre elég volt, mert minden órával amit ezzel a játékkal töltök csak romlik az aimom! Nem vicc! Annyit kell állandóan kompenzálni a késést, hogy amikor visszamegyek 2k4/ut3-ba - amellett, hogy fellélegzek, hogy visszakaptam az irányítást - egy jó ideig félremennek a lövések sniperrel/shockkal!
Egyébként sajnálom, mert egyre szebb a játék. Már lassan nyomokban UT hangulata is kezd lenni. És a legszomorúbb, hogy a fejlesztők ignorálják a kérdést, mert ahogy emlékszem a kezdeti buildekkel még nem volt ilyen gond. Azt mondom inkább ne legyen ingyenes, de csinálják meg rendesen!
UFF..
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz atidzsiforc #423 üzenetére
Hát a te konfigoddal nem is nagyon fogod érezni az input lag különbséget! Bár szerintem a QL-nak még úgyis fürgébbnek kell lennie valamivel (a régi opengl játékok input lagja a legkisebb)
Részemről szimpla 60Hz-es monitorral (Dell U2410) és jó régi xeon (x5460@4GHz) + egy amd 7950 (@1Ghz) összeállítással próbálkozom. Eleve 14ms a késése a monitoromnak, ezért mindent ami ehhez pluszban hozzáadódik azonnal megérzek - legyen az oka a játékmotor, monitor, vagy akár egy rossz egér firmware.
Az UT3 out-of-box tényleg fos! Jó egy évvel a megjelenés után találtam hozzá egy tutorialt, ami alapján belőttem az ini-t, és azóta viszont nagyon reszponzív, 1:1 feeling! Per pill. sokkal közvetlenebbnek érezni mint az UT4-et. Valószínű több oka lehet: egyrészt még DX9-es a játék, másrészt sikerült mindennemű egérgyorsítást és minden post process effektet kiirtani belőle. Az UT4-ben viszont csak egy bizonyos szintig lehet kikapcsolni ezeket. Egyelőre.
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
Azon filózok, egy újabb generációs kártya csökkentené-e az input lagot. (korábban tapasztaltam ilyet, igaz más játéknál)
Szerk.: most egy radeon 7950 van
[ Szerkesztve ]
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz #78687232 #494 üzenetére
Elárulok egy titkot... ugyan nincs double jump, de lehet (ferde szögben) felfelé wall-dodge-olni! Ha ráérzel ugyanolyan magasra tudsz így jutni, mint a double-jump-al. Pl.: decken az amp-hoz felugrani a dobozok és fal közül. A másik double-jump pótló, hogyha peremre ugrasz / wall-dodge-olsz, akkor fel tud lépni a peremre a karaktered. Ezekkel a módszerekkel, a deck pályán pl. mindenhova fel tudok jutni ahova a ut3-ban fel tudtam. (és ugyanannyi irányból)
Ne dünnyögjetek, gyertek inkább gyakorolni! Sajna el kell fogadni, hogy ez egy másik játék. Amúgy meg az első UT-ban sem volt double-jump, sőt wall-jump sem, mégis a mai napig játszák..Ja, kezd megoldódni az input lag probléma is! Már a 60fps körül sem vészes. (sajna a gépem ennyit bír a kész mapokkal)
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz #78687232 #498 üzenetére
Ehh, mellékattintottam! Bocsesz!
Bloodnak (taky1984) ment volna.De ha már így beszélgetünk: részemről azt gondolom, mindegyik résznek megvan a maga varázsa (ezért mind fent is van a gépemen ). Azt gondolom az első három UT (UT99, UT2K3-2K4) a maga idejében, egyrészt tudott újat mutatni, másrészt volt egy nagyon eredeti atmoszférja. Az UT3 volt az első a szériában, aminél nem éreztem az igazi Unreal hangulatot. A környezet, a modellek és a textúrák, mintha egy az egyben a Gears of War-ból jöttek volna. A zenével és egy-egy régi map remake-jével próbáltak némi UT99 hangulatot befecskendezni de nem igazán sikerült... Viszont a játékmechanika bár változott, jól működik.
Az UT4-el kapcsolatban, vegyesek a tapasztalataim, de úgy látom lassan kezdik hangulatossá faragni a pályákat, a fegyverek is alakulnak (bár a shock még béna). A karakterek viszont borzasztó nyomik. Sejtem mi lesz a mikrotranzakciók tárgya... de mind1 legyen egy kis hasznuk is rajta.
Lényeg, hogy nyomokban már Unrealt is tartalmaz...Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
Vegyük észre, hogy ez nem egy dobozos játéknak készül.
Ez konkrétan valahol egy UE4 tech demo és egy Epic féle pet project között van félúton.
Ha fog is hozni valamennyi pénzt a (valószínűsíthető) mikrotranzakciókkal, nem ezen van a fókusz.
Legalábbis egyelőre. Ezért nem is fontos hogy nagyot szóljon a marketingje.[ Szerkesztve ]
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz #78687232 #543 üzenetére
Akkor ez nem driver hiba? Édes istenem, még a UI-t se tudják normálisan összerakni? Kezdtem megbékélni azzal hogy tönkretették a fegyverhangokat. De hogy kivették a hammert, azt nem tudom megbocsátani. Mi lesz a következő a shock rifle? Módszeresen azon dolgoznak, hogy tönkretegyék a brandet. Gratulálok...
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz taky1984 #556 üzenetére
A 2k4 nem mondanám, hogy nosztalgia még most sem. Mondhatni napi szinten játszom vele és sokkal több a működő (értsd, nem üres) szerver mint az UT3-ban. Szerintem a legtöbb tartalom ebben a részben van, mind a játékmódok, mind a pályák, mind pedig a játékmenetbeli lehetőségek számában. Ha csak annyit csinálnának, hogy a 2k4-et minden módosítás nélkül kiadnák UE4 motorral, akkor is állva hagyná az összes többi aréna fps-t.
(hypnoval toltad? akkor már értem, miért nem nyertél )
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz Synthwave #563 üzenetére
Üdv minálunk!
Először is gratula, hogy szembemenve az elveiddel kipróbálod a másik oldalt is. Sajnos nem a széria legjobb darabját választottad az ismerkedéshez. Javasolnám inkább az UT2004-et vagy az UT3-at.
Egyébként mindig lesznek problémáid a játékkal, amíg a Quake-hez hasonlítod.
1.) lehet ebben is pörgősen haladni, csak rá kell érezni a mozgásra, és kihasználni a terepet (falakat, rámpákat). A quakes mozgások itt nem működnek jól. Kb olyan mintha újra kellene tanulni járni... Ha csak nyomod strafe-jumpot, az itt tényleg totyogás lesz. Itt úgy kell közlekedni, hogy alig érinted a talajt. Az alfából sajnos kivették a hammert (légkalapács fegyver), (ez kb olyan mintha a Quake-ben nem lehetne többé rocket-jump-olni. ), pedig azzal még akár falat is lehetett mászni, közelharcban meg olyan sallert ki lehetett osztani, hogy szétkenődött, aki nem figyelt.
2.) a fegyvereket előbb tessék megtanulni használni. Itt nem a rakéta az isten. Amikor betalál egy emberes shock combo, megérted miért. Ha ezt meg tudod csinálni 360-as fordulatból, vagy duplákat-triplákat lősz belőle (természetesen mozgás közben), akkor már nem számítasz noobnak a shock rifle-lal. (na jó, akkor már jó vagy vele ) A másik flak cannon, amivel kezdjél barátkozni. Jó, hogy a sniper és a link gun tetszik, ezeket így ebben a sorrendben érdemes használni
Viszont igaz, ami igaz, az UT4 alfában fegyverek egyre szarabbak, és amiket most beletettek újonnan (gránátvető, meg valami elektromos sniper), na azok tényleg nem jók semmire.3.) de kellene, hogy tudjál.
Igen az engine lassan az egyetlen jó dolog az UT4-ben. Bár eleinte borzalmas input lagja volt, de ezt megoldották. Sajnos a max fps rovására. Szerintem ezzel az engine-nel egy UT2k4 remaket kellene csinálni... Vagy egy single player Unrealt.
uff...
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz Synthwave #569 üzenetére
Jah, sry nem akartalak kioktatni veterán létedre Kb egy időben kezdhettük az FPS játékokat ezek szerint.
Nincs azzal semmi gond, hogy nem szippantott be az UT. Viszont pont emiatt nem alakult/alakulhatott ki az a rutin, amivel azokból a dolgokból, amit hibának érzel, előnyt tudnak kovácsolni a tapasztaltabb UT játékosok. De ugyanígy egy UT játékos is hibának élheti meg a Quake sajátosságait.Szerintem e-sport komolyabban pont a Quake (első rész) miatt nem válhatott az UT-ból, mert évekkel megelőzte (és nagyobb közösséget épített, ami utána könnyen váltott Q3-ra), ráadásul kategóriateremtő is volt a maga nemében. John Carmack és az id Software kvázi istennek számított abban az időben, mindenki más pedig utánzónak. Pedig az első unreal motor mögött is már 8 év fejlesztés volt a '98-as single player Unreal megjelenésekor.
Nem hangzott kötekedésnek, örülök, hogy leírtad a gondolataidat. Amúgy meg szeretem értelmesen megvitatni a dolgokat, másrészt nem tartom magam elvakult UT fanatikusnak, Quake-kel is játszom időnként (fent van az összes a gépemen), sőt azon gondolkodom belekezdek a QL-ba, (persze csak casual/amatőr szinten). Viszont az aim-on kívül nem sokat tudok átmenteni az UT-ból..
Nem akarom pontokba szedve folytatni a beszélgetést, de ezekre még reagálok:
1.) Na igen, a zárójelben írtad le a lényeget: ha már jó vagy.
Mert, ha már jó vagy, akkor az UT-ban a mozgás egyfajta táncra emlékeztet, ami "lépések" kombinációjából áll (azaz ugrások, dupla ugrások, vetődések, falról elrugaszkodások), ergo pontosan tudod honnan indulsz, hova érkezel és közben milyen mozdulatokat kell tenned, ráadásul menet közben is tudsz korrigálni, ha megzavarnak. (persze ennek az az ára, hogy úgy kell nyomkodni a WASD-ot, mintha Mortal Kombatoznál ) Ezzel szemben számomra a Quake olyan, mintha ugyanezt görkorival a lábamon kellene előadnom, ráadásul olyan sebességgel, mintha kidobtak volna egy mozgó autóból. Nem tudok időben korrigálni, lefékezni, vagy hirtelen ellenkező irányba ugrani, csak száguldok és sodródok, lecsúszok a peremekről, a lépcsőn olyan, mintha lelöktek volna, de sík terepen is vagy fél métert arrébb csúszik a karakterem, ha meg akarok állni. Szóval a látszólagos egyszerűsége ellenére, a Quake sem egy könnyen elsajátítható mozgási mechanizmussal rendelkezik.2.) Hát igen, aki megtanult minden fegyverrel bánni annak már mind egyformán jó (UT-ban is), de a kezdők bizony a raksiért futnak rögtön. (UT-ban meg a flakkért)
Igen, a sniper/link egy hatékony páros (egyik kedvencem, viszont zoomolni nem ér!) , de ilyen még a flak/shock, vagy raksi/sniper és még sorolhatnám. (személyes kedvencem a sniper/hammer kombó, amit még az erősebb játékosok is beszopnak néha. Szitu: egyszerre rohanás a sniperért -> hammerral indított nagy pofással lelökés platformról -> majd a közben felvett sniperre váltva egy pöcc / jó esetben fejes még a levegőben és annyi)
Az UT4 rakétéjáról van szó? Az tényleg lassú lett egy kicsit. (de nézd csak mit műveltek a Quake Champoins-ban a rakétával -> még lassabban repül, mint az UT4-ben bár gyorsabban tüzel, de alig hallatszik a hangja, és mintha nem a fegyver csövéből, hanem valahonnan talaj magasságból jönne ki a lövedék) Tény: a legjobb rakétavető a Q3-ban van.
Igaz, hogy UT alatt a többféle tüzelési mód fegyverenként kezdetben zavaros lehet, de (az UT99-et leszámítva) kiegyensúlyozottan működik, és ha jól kiismeri és összehangolja őket az ember, akkor hatékony. Másodlagos tűz nélkül jóformán nem is lehet eredményesen játszani. Van amelyik fegyvernek a másodlagos funkciója hasznosabb, mint az elsődleges. (na igen, akkor miért nem cserélték meg..)
Lehet, hogy a link másodlagosnak egy egysége csak 5-öt sebez, de ha pontosan tartod, akkor az ellenfél nem tud szabadulni a sugárból (futni, ugrani, vetődni nem tud, egyetlen esélye, ha valahogy megszakítja a sugarat, ha tudja). Ha pedig előre-hátra mozogsz a link sugárral egyfajta fűrész effektust létrehozva, megnövelheted a bevitt találatok számát másodpercenként, ergo gyorsíthatod a fegyvert. Csapattagok pedig erősíthetik egymás link gunjának az erejét, ha összeérintik a sugaraikat. UT4-ben pedig magadhoz ránthatod a ellenfeled a linksugárral. (ezért gáz hogy kivették a hammert, mert nagyon csúnya kombót lehetne ebből összepárosítani... Amolyan Scorpion féle "Get over here!" bamm!! )
3.) kattints ~2cm-re jobbra checkboxtól Várd meg, amíg világosabbra vált a színe, amikor fókuszt kap, és akkor kattints. (idióta UI bug, ami már vagy 5 build óta benne van és rosszul pozícionálja az egérkurzort. én a játékból is csak ALT+F4-gyel tudok kilépni, mert nem tudok az X-re kattintani a sarokban)
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
válasz Synthwave #574 üzenetére
Omg! Ez tényleg tl;dr lett...
Nade azért végigolvastam
Viszont, most csak egy kis falra van időm.Ezek szerint nem csak kb.,
hanem pontosan egyidőben kezdtük
az FPS gémelést, ugyanazokkal a
játékokkal és szinte ugyanolyan konfiggal.
(386DX40 / Triedent fél megás / 4MB RAM / 210MB Conner vinyó + 14"-es Targa szemrontó)A gémer biónk is sok ponton egyezik,
azzal a különbséggel, hogy sosem indultam versenyeken.
Viszont vertem el versenyzőket időnként
(egy barátomnak LAN kávézója a volt a CS1.5-ös időkben)Köszi a részletes visszatekintést,
tényleg olyan időket idézel,
amik nem térnek vissza már talán soha.Megvettem a QL-ot, toltam pár FFA-t és duelt.
Belőttem a sens-t, elkezdem ráérezni a mozgásra,
és bizonyos fegyverek esetén tudom már kamatoztatni
az UT-s tapasztalataimat is.
Pl.:
lg == link secondary, csak erősebb és messzebb visz
rg == sniper/lightning, csak erősebb, de lassabb a reload
rl != rl, de erre nem kellett átszoknom, mert a Q3-ban tanultam meg a rakétavetőt (multiban) használni anno.
gl != flak secondary, konkrétan nem tudom még támadásra használni
sg == flak primary, csak instant hit
pg == link primary, csak sűrűbben lő
mg == minigun, csak gyengébb vagy assault rifle, csak erősebb és pontosabb
gauntlet != shieldgun/hammer sajnos... kb egy kesztyűs arcon csapás a lórúgás helyettViszont a pályaismeret elég gyér, és a változó weapon switch speed eléggé zavar.
Pl.: ha először lövök rail-el akkor marha lassan tudok váltani lightningra, fordítva viszont gyors :S
Értem én hogy azért, mert a rail gunnak hosszabb a reload ideje, csak nem szeretem...De ami nagyon hiányzik az a HRTF hangzás a soft openal driverrel, amit Q3, UT2004 és UT3 alatt is használok. Enélkül egyszerűen nem hallok függőleges irányban.
Addollak majd (mi a nicked?), de most egy sürgős meló miatt nem tudok gémelni pár hétig.
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
Jól érzem, hogy ezt megölte a Quake Champions? Sürgősen össze kéne kapni magukat az Epicnél. Vagy már el is engedték?.. A performancián is kellene csiszolni mert a QC motorja sokkal folyamatosabb gyengébb gépeken is.
A UI-t kb fél éve nem javítják, pedig 2cm(!) -rel van eltolódva az egér kurzor megjelenítése. Van amire rá se lehet kattintani emiatt. Pl. a bezáró gombra sem, ALT + F4 -el tudok csak kilépni.
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
Persze elég régi a gépem, - már évekkel ezelőtt fejleszteni kellett volna, csak mások lettek a prioritások. - , viszont ugyanezen a konfigon (Xeon x5460 @ 4GHz + Radeon HD7950 + 8GB RAM) a QC már folyamatos 60+ fps, az UT4 viszont 30 - 40 körül kínlódik, csak a félkész low-poly pályák folyamatosak.
De mindegy ez úgy látszik egyéni probléma. Viszont a térhangzás borzalmasan gyenge. Annyira nem lehet érzékelni az irányokat, hogy kétszer is megnéztem, nem fodítva van-e rajtam a füles.
Azt látom, hogy eltöketlenkedik az egészet.. mintha nem csoportosítanának elég erőforrást a projektre.
A QC nekem se tetszett elsőre, de jó irányba fejlődik. Látszik, hogy figyelembe veszik a beérkező feedback-eket. Az engine is jobb lett és a fegyvereken is sokat javítottak. Egy szerver browser viszont nagyon kellene. Ez a sorsolásos játékindítás nagyon nehézkes.
Jobbára ártalmatlan...
-
Termigáßor
aktív tag
Tegnap én is toltam TDM-et egy frankfurti szerón. Azért munkás volt nyerni. (1:7-re állt a csapat, amikor beléptem )
Jobbára ártalmatlan...