- Hálózati / IP kamera
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Milyen routert?
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
- SkyShowtime
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Facebook és Messenger
- Aliexpress tapasztalatok
Új hozzászólás Aktív témák
-
mityku
aktív tag
Hali!
Lada nem rossz ötlet! Ha tényleg amatör rallyba szeretnél indulni, akkor a lada kitünő alap lenne. Mindenképpen érdemes áttanulmányozni a különböző cikkeket: [link]
Van minden, a sima szerelési útmutatókon keresztül, alapvető tuning dolgokig.
Árban biztos jobban jöttök ki, mintha egy nyugati autót szeretnétek kipofozni. (alkatrészek között sajnos sorra felbukkannak a rossz minőségi utángyártott [ de eredetinek mondott] alkatrészek, szóval odakell azért figyelni.
Ha amortizálódna ( kérdés, hogy mennyire) nem kell egyszerre roncstelepre vinni, a fent említett oldalon vannak páran akik bontanak Lada-at, érdemes velük beszélni ilyen esetben. ( korrekt emberek)További szép napot!
mitykuOptimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Nincs mit! Szívesen!
Érdemes nézni az apróhírdetés részt (már ha tényleg komoly érdeklődés lenne lada iránt), néha elég jó cuccok felbukkannak ( pl dupla weber karbik).
+ a fórumon belűl van egy adok-veszek topic részleg, ott van egy ahol egy srác Ukrajnából Master Sport termékeket hoz be ( jó minőségű, német minőségbiztosítással dolgoznak a cégnél). Elég jó áron hoz cuccokat, féktárcsáktól kezdve, lengéscsillapítók, féknyergek, stb.....
Érdemes megnézni a Master Sport termékpalettáját, keleti alkatrészbázisuk eléggé jó.
[link]Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Még azt elfelejtettem mondani, hogy alkatrész vásárlás helyeként érdemes elnézni a
[link] -ra.Batman2: van olyan ami különösen tetszett? Van jópár emberke aki ténylegesen rallízik, és nem csak a levegőbe beszél és ami a legfontosabb, a biztonságra is odafigyelnek.
[ Szerkesztve ]
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hú én elekrtonikához nagyon sík vagyok
Pedíg néha próbára tesz a Lada-m (21061), elektromos rendszere hagy némi kívánnivalót maga után.
"szellem a gépben" effektus előjön néha, és akkor lehet bogarászni vajon mi okozza a galibát
Szóval valami elektronikai továbbképzésre kéne mennemOptimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hát egyszer nekem is rákellene szánnom magamot, hogy teljes egészében szétszedjem a karbit, fullra kitisztítsam. Csak félek, hogy maradnak felesleges alkatrészek.
Szóval van egy kis para. De ha karbicserére szánom magamat egyszer akkor 3 lehetőség van: 1. teljesen új gyári karbi (talán a legjobb választás, minden ép rajta), 2: egy pesti srác újít fel karbikat, beállítja normálisan fel is teszi, 3: egy fekvő weber karbi
De majd ha sok felesleges pénzem lesz.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
válasz JetiRulez #24 üzenetére
Háát tényleg eléggé érdekes. De kitudja mi lesz belőle!
Én személy szerint a Lada-kat favorizálom. Elvileg a mostani ( talán májusban lesz) autószalonra ( Bp.) elhozzák az oroszok az új Lada Priora-t vagy Kaliona-t (esertleg Kalina GT-t ( az szuper lenne )
Van a Lada C illetve Ravulution II. koncepcióautó, na azok nem gyengék.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Én mondjuk tutira nem állok neki egyedül (esetleg ha van egy pót karbi, amin leht gyakorolni )
Mint mondtam vagy tök újat vagy megbízható ember csinálja meg. ( nem bízom magamban)
Szivató szabályozásához meg főképp nem értek. ( olvastam a zsiguli.hu valamelyik topicjába az automata szivatóról [ladahoz], de marha macerás a beépítése)
Szerintem a 2101-be is hasonló mennyiségű elektromos kütyü volt / van. Sőt! A mai nyugati autókban van csak sok kütyű! mindenféle 3 betűs rövidítések ( pl ABS, ESP stb...) ( egy ladában ilyen hülyeségekre nincsen szükség)Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Nagyapámnak volt egy piros Wartburg-ja, kiskoromban elég sokat vitt vele. Főleg az tetszett benne, ( illetve majdnem csak arra emlékszem) hogy hatalmas csomagtartója volt ( pl. megnem tudnám mondani, hogy egy Wartburg motortér, hogy néz ki).
Tényleg miként néz ki? Milyen volt vezetni?Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
válasz JetiRulez #33 üzenetére
Hali!
Hát igen egy batár állat volt a waresz! Ami még megmaradt emlékeimben, hogy ha becsaptad bármelyik ajtaját ( ugye akkoriban nem voltak ezek a hangszigetelő cuccok, keleti járgányokon meg főleg nem), akkor a környéken tudták, hogy valaki kiszállt egy waresz-ből, olyan éktelen fémhangja volt.
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Én csak Lada-ról tudok nyilatkozni. Mivel hátsó kerekes, élmény vezetni. Ha télen mész vele sokat ( hóban és persze normálisan, nem minden kanyarban 90-nel kilincsel előre ), akkor normálisan megtanulsz vezetni. (szvsz)
Viszont Bogár se lehet rossz! Néha látok gyönyörűen karbantartott példányogat ( króm kipufogók, lökhárítók polírozva)
Ezért szeretem én a 21061-et, mert rohadt sok króm elem van rajta ( hűtőrács, díszlécek, lökösök)Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hideg-meleg levegő dologhoz:
Ha jól tudom, a hideg levegőnek az oxigén tartalma nagyobb, mint a meleg levegőé, ezért kell melegben szinte teljesen kinyitni a nyílást. Vagy hülyeség amit gondolok?Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hali!
Tök jó, hogy írtad ezt a két bontót. Szerintem a veszkényit egyszer megnézem, én is a 85-ös főút mellett lakom( bár én jóval Csorna előtt lakom Győr felől nézve). + láttam egy bontót (kitáblázva) Öttevény községben régi 1-es főút ( Győr - Abda - Öttevény a megközelítés módja).
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
A héten többször is szerettek nagyon a postás nénik. Történt, hogy rendeltem a Lada-hoz néhány Master Sport alkatrészt és hát volt némi súlyuk. Elsőkörben MS Hybrid gázos-olajos lengéscsillapítót ( előre-hátra). Másodszorra, MS Extreme Sport féktárcsát (na ennek volt súlya tényleg. Még fékbetéteket rendelnem ( szerintem MS lesz, de nem kerámia, hanem a hagyományos.
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Még egyenlőre valami normális minőségű balos és jobbos ( első) sárvédőket kell szereznem. Mert a lengyel pontatlan, az ukrán még sza*abb, oroszt meg egyszerűen nem lehet beszerezni.
Uccsó hsz-hez sajna nincsen ötletem...Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Nekem Ladám van ( 21061 1994-es évjárat), én most per pillanat azon filózok ( illetve már nem csak terv), hogy gyári 2107-es karbit lecserélem egy kicsit okosított , mechás karbira ( illetve egy másik 07-es karbi kesz átalakítva, a régi meg megy a polcra lezsírozva).
Gondolkodtam még nagypolszki karbin ( Fiat 125P), na az tényleg dúrva . Csak alkatrészellátás szempontjából rosszabb. Persze a legdúrvább a dupla, fekvő weber karbik lennének, de ahhoz már olyan motor átalakítás kellene, amit nem is akarok, meg nem is tudnák finanszírozni, hát még a két karbi fogyasztását! 20-25 l / 100 km!Később eseteg egy kis HF síkolás, egy kisebb Gaál tengely 1500-1600-os , azzal már jól menne és mást nem nagyon kellene benne cserélni. Még kicsit a beteret kellene rendberakni ( egy-két műanyag elem megvan fakúlva, azokat lehet lefújom újra), bekelleneraknom végre az új kék leddel - fehér számlappal megcsinált műszeregységet is.
Röviden ennyi teendőm van. Illetve még az üzemanyagtank alatt lévő jeget bányászzom ki ( ami meglehetősen érdekes ( számomra) módon került oda. Valahol a C oszlop szellőzőjén keresztűl + esetleg a hátsó díszlécek rögzítő furatainál.
Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hali!
Háát azt én nem tudom, hogy Trabantra milyen más karburátort lehet feltenni. Ennek valami valami Trabantos fórumon lehetne utána nézni.
Két lehetőség van, legyen gazdaságos / környezetkímélős vagy menjen mint az állat!
Ladánlá ha takarékosságra / maximális porlasztásra gondolunk, akkor csak is injektor ( újabb Nívák ugye injektorosak illetve még Fiat-okról szoktak [ha jól tudom injektort átrakn]., de nem csak úgy, hogy ráteszem azt kész, faragni kell valamennyit).
Ha meg azt akarjuk, hogy hasítson ( gazdaságosság ilyenkor nagyon nincsen), akkor meg dupla karbi. ( de ahhoz már komoly motor kell). [pl: teljesen más dugattyúk, könnyített - polírozott alkatrészek, gyújtás átállítása, más vezérműtengely stb...] - elég sok pénz.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hú DCS az elég komoly gépeket csinál, amit írtál árat az nagyon is valós. Ugye itt nem maga az alkatrész ára növeli az értéket, hanem ( szvsz) a befektetett szellemi munka.
Pazar kis gép a turbós lada , valami videón egy 911-st alázott.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Hát én pontos évet nem tudok, de szerintem egy cserét illene megejteni.
Mondjuk én a ladából 11 év után dobtam ki a gyárit ( kemény műanyag bevonatos, hidegben baromira merev). Vettem helyette Master Sport szilikonos trafókábelt, sokkal jobb ( igaz a gyújtást is cseréltem Hallos szettre [nagyfesz trafó miatt, jobb is a szilikonos kábel].)
Szóval szerintem érdemes már cserélni, ennyit megérdemel az autó.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
válasz JetiRulez #116 üzenetére
Gratula az autóhoz! Biztos vagyok benne, hogy sok jó élmény / keserűség fog e autóhoz kötni!
A véleményem, hogy vezetni igazán e régi autókon lehet megtanulni ( normálisan). Nincsen se ABS, se ESP és egyéb rividítések,mozaikszavak. Jómagam egy 21061-es Ladát nyúzok ( szóval kilógok a topicból ), de ezen megtanultam vezetni ( 0 szervó mellett tanul meg igazán parkolni az ember).Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
-
mityku
aktív tag
Nekem is Ladából a Wankel motoros jönne be igazán!
De hát abból erre a piacra / szegmensre nem küldtek, csak maradt a belbiztonságiaknak.
Pedíg aztán azokkal lehetett menni, mint a meszes! Belegondolok, ha mondjuk a Ladákat csak Wankel motorral gyártják és micsoda gépek lennének a rally pályákon! Mert ha egy VFTS Ladát veszek, amibe mondjuk egy átdolgozott Lada Niva motor van és beépítenek jó minőségű alkatrészeket, alakítanak a Hf-en, blokkon, hajtókarokon, főtengelyen, vezérműtengelyen és így 160-180 LE-s gépeket tudnak építeni ( 1700-1900 ccm). Na most mit tudnának kihozni egy wankel motorosból??
Biztos pompás ( néző kedvenc) járgány lenne belőle!
De hát jelenleg talán csak a Mazda Rx szériába vannak wankel motorok.Optimistán bele a reménytelenségbe! ''a légifölény olyan mint a pénz: nem boldogít, de nem árt ha van'' - by: JagdPanther
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest