-
IT café
A Toyota cégcsoport napjaink vezető gépjárműgyártója. Eladásokat tekintve első helyen áll a világ autógyártó csoportjai között. Ezt a helyet a hibridautók terén elért eredményinek köszönheti.
A Toyota cégcsoport tartozó márkák és érdekeltségek: Daihatsu, Lexus, Yamaha, Scion, Subaru, Hino, Isuzu, Toyota.
Új hozzászólás Aktív témák
-
KMT
addikt
Sziasztok!
Pár hónapja vettem E11-es Corollát. Már az átvizsgáláson is mondták, hogy a kuplung valószínűleg a végét járja (kemény és viszonylag fent fog). Talán ezt támasztja alá, hogy hidegen elinduláskor (csúsztatáskor) rángat az autó. Ha bemelegszik, ez a hiba megszűnik.
Viszont van még két tünet, ami nem biztos, hogy a kuplungra fogható. Egyrészt van, hogy a hármast nehezen veszi be. Felváltáskor még sose jött elő, csak visszaváltáskor és csak a hármasnál. Lehet, hogy nem mindegy, hogy hogyan mozgatom a kart? Mert amúgy nem sok logikát látok a dologban.
Másrészt alapjáraton, üresben halk, zörgő, "karattyoló" hangot hallani. Ha benyomom (vagyis kinyomom) a kuplungot, akkor ez megszűnik.
Vajon van ezek közt összefüggés és komplett kuplungcserével megoldódik? Vagy esélyes, hogy a váltóval is lesz gond?
-
KMT
addikt
Jó tudni, hogy az a gyári. Ahogy nézem az árakat, 35-50e körül vannak, az aisin is, és kiugrik a sachs 80e-ért. Ha nem az a legjobb, annak örülök.
De még várnék a kuplungcserével ha nem okoz kárt, mert még "van benne", használható.Ráadásul ahogy olvasgatok, az derül ki, hogy ha felengedett kuplungnál zörög, akkor az nyelestengely-csapágy, ami ha jól sejtem, nem kuplung, hanem váltóalkatrész. :S
Gondolom, érdemes egyszerre cserélni ezt a kuplunggal, mert hasonló helyen kell megbontani?!
De ha ez nagyobb kárt okoz az idővel, akkor meg nem jó vele várni.(#1619) molnarpeter
1.4 VVT-i. -
KMT
addikt
Köszi, az a baj, hogy én nem értek hozzá, de a neten több helyen is elég meggyőzően írják, hogy fordítva van, a kinyomócsapágy legfeljebb kinyomott kuplungnál zörög, a nyelestengelyé pedig felengedettnél. Ami elég logikusan is hangzik.
Több mint kétszer annyi, úgyhogy gondolom volt már cserélve, mert márkaszervizbe járt, de igen, jó lenne valamikor lecseréltetni. Meg az összes többit...
Milyen ez az átszakadás?
-
KMT
addikt
Ja, és nem recseg, hanem nem akar bemenni a kar 3-asba. Nagyon enyhén szoktam csak erőltetni, akkor bemegy. Szerintem nem függ a kuplungtól, mert akkor miért lenne csak ez a fokozat, és csak visszaváltáskor?
(#1623) molnarpeter
4 év / 60e a gyári periódus.[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
Köszi mindenkinek. Még megálmodom, mert jó lenne még húzni egy kicsit... :S Tapasztaltam már meg teljesen elkopott kuplungot, az olyan volt, hogy gázadáskor a motor jobban pörgött az autó meg kevésbé gyorsult. De ez viszonylag hosszabb idő alatt súlyosbodó probléma, így fel lehet rá készülni, nem hagy az út szélén. Ebben reménykednék...
-
KMT
addikt
válasz Silentfrog #1645 üzenetére
Itt azért inkább 6 körül van az átlag. [link]
De ha ők a kijelző szerint mérik, akkor meg is van a magyarázat.
-
KMT
addikt
válasz Silentfrog #1659 üzenetére
Ez esetben az lenne, hogy mindig ugyanolyan hőmérséklet-különbséget tartana a kinti és a benti közt. Tehát 30 fokban mondjuk 22-t, 40-ben 32-t....
Azért a ventilátor fokozata kihat rá. Plusz a hőmérséklet-állító is, ha melegebbre tekered, hozzákever kinti hőmérsékletű levegőt.Nekem most 6.4-et mutat (1.4 VVT-i), ez kb 250 km pálya (~110 km/h valós) és 80 km város. Ilyen időben, klímával. Nem panaszkodom.
(Az a vicc, hogy városban az is számít, hogy nincs iskolaidőszak...)[ Szerkesztve ]
-
KMT
addikt
Köszi, akkor ezt a kérdést letudtam. Nálam biztos nem fogja megélni a fél milliót. Főleg, hogy a motorban kevesebb van, mint az autóban.
-
KMT
addikt
válasz Ragadozó #1625 üzenetére
Nos, hogy erre visszautaljak, végül megléptem a kuplungszettcserét, meg akkor már az összes "kis folyadék" cseréjét, hogy legalább legyen egy nullaállapot. Nem kis összeget hagytam ott, de most minden pöpec. Zörgést azóta eddig nem hallottam, és minden fokozatot precízen vesz. Lehet, hogy a nyelestengely-csapággyal nincs gond. Csak újra meg kell tanulnom tisztességesen elindulni. Köszi a tanácsokat!
-
KMT
addikt
válasz Tele von Zsinór #1804 üzenetére
Hul az ido.
-
KMT
addikt
válasz Tele von Zsinór #1812 üzenetére
Igen, az nem tul realis.
-
KMT
addikt
válasz dkpisti #1845 üzenetére
Szerintem nem ilyen vészes a dolog. Én ugye elég kopott kuplunggal vettem, akkor azért voltak bajok, meg amikor lecseréltettem újra, akkor kellett hozzászokni. Egyébként nem érzem nagyon másnak, mint más autóknál. Leginkább akkor fulladok le, ha kapkodok, de ez más autóval is előfordul.
-
KMT
addikt
válasz thomeef #1893 üzenetére
Ez alapjan is 8,5 a varosi. Persze nekem is kevesebb ennel, de en nem a legnagyobb dugokban megyek altalaban.
Egyebkent a valtasok nem annyira szamitanak, az mar inkabb, hogy mennyire elorelatoan vezet az ember (felesleges gazadasok es fekezesek elkerulese stb.)
Nekem vetel utan par hettel kellett lambda-szondat cserelnem, na ez utan is jobb lett kicsit a fogyasztas. -
KMT
addikt
válasz kolosanyi #1954 üzenetére
Ezt mondom, hogy nem tudom, hogy tud-e hibasan mukodni a jelzes nelkul, tehat, hogy mennyire erzekeny a hibajelzo.
(#1956) Furkoo
Egy ideje en is a tankolas alapjan nezem a fogyasztast, de rajottem, hogy az nagyon nem pontos. Volt, hogy a belso kijelzo alamert, volt, hogy felfele. De mostananban keveseket tankoltam egyszerre, es volt, hogy 4 liter korul jott ki, volt, hogy 8, mindekozben pedig a kijelzo 6-7 korul mutatott. Mindig kattanasig tankoltam, de ezek szerint az nagyon nem pontos, akar +- 2-3 liter kulonbseg is lehet. Mivel nem konzekvensen egy iranyba tert el a "mert" es a kijelzett ertek, igy meg merem kockaztatni, hogy a kijelzett kozelebb van a valosaghoz. -
-
KMT
addikt
válasz diablo1984 #2035 üzenetére
Annak nem is az a funkcioja, hogy te lass.
-
KMT
addikt
Sikerült benyomnom a hátsó szélvédőfűtés gombját, a kelleténél jobban. kép
Ezt hogy a legegyszerűbb helyrehozni?
Egyébként korábban már hoztam ilyet össze egy hasonló toyotával, azóta kifejezetten figyelek, hogy ne lendületből nyomjam, de ezek szerint hiába. Ez valami típushiba, vagy csak reménytelen vagyok?
-
KMT
addikt
válasz Ragadozó #2084 üzenetére
Tegnap visszaraktam. Nem sokat hagytak rá a kábelekre, így hogy klíma is van, alig jött ki a panel pár centit. Ezért a ragasztást gyorsan elfelejtettem.
És nagyon könnyen beesik a gomb, nincs 1 mm se a fül, ami beakad. Lehet, hogy már párszor más is megtette ezt vele, azért ilyen. Amúgy az a zavaró, hogy nem kattan a gomb, amikor benyomod (mint a klímáé), azt hiszed, hogy nem nyomtad meg eléggé és nem kapcsolt be. Szóval még szokni kell.Ez a yt csatorna meg elég komoly, a hengerfejtömítés-cserét is bemutatja.
-
KMT
addikt
válasz Dark Archon #2174 üzenetére
Eloszor a loerot lattam, mondom egesz jo lehet egy ilyen kis autohoz ennyi... aztan meglattam a tomeget. Hat... van benne anyag!
-
KMT
addikt
válasz Dark Archon #2189 üzenetére
Nem szukitetted le nagyon az evekkel?
Illetve nezhetsz 1.4-eset is, meg azt is hallottam, hogy azok a motorok jobban sikerultek az 1.6-osnal. -
KMT
addikt
válasz Dark Archon #2192 üzenetére
Hat a kort te tudod. De ha a kort a feltetelezett km miatt szukited, akkor mar tevedesben vagy, mert siman lehet tobbszoros kulonbseg a hasznalatban.
Es inkabb legyen valos 200e km, mint latszolag 100e, ami 300e-rol ment vissza. Vagy valos 100e, ritka olajcserevel... En 250e km korul vettem (maganszemelytol), de vegig vezett szervizkonyves volt. Ezt, ha szerencsed van, visszaigazolja a rendesebb markaszerviz.
Abban a hirdetesben pl szerepel a vasarlas helyszine es az alvasszam is. Meg az eladot sem kell felhivnod! Persze lehet, hogy nem ott szervizeltek.Amugy nem halott otlet a napi osszefoglalo emailt kerni hahu-n, en is igy taltam az enyemet. Meg aznap felhivtam es megneztem az autot.
-
KMT
addikt
válasz Silentfrog #2231 üzenetére
Látod, nem a Toyotával van a gond.
-
KMT
addikt
válasz Dark Archon #2323 üzenetére
Szeretnek tolatni, az biztos.
-
KMT
addikt
válasz Tele von Zsinór #2359 üzenetére
És még ennél olcsóbban is ki lehet fogni, kis szerencsével. Én 600-ért vettem. Igaz, a kuplung és a lamdba szonda kb halott volt.
-
KMT
addikt
Én úgy tudom, hogy csak a legvégén érdemes ehhez folyamodni, mert a polírozással lőnek az UV védelemnek, utána még hamarabb fog mattulni.
-
KMT
addikt
válasz z123456789 #2440 üzenetére
Nem ráadásul tekerős ablak, hanem ráadásul AAA autó.
[link]
Önmagában dühítő, de képzeld, hogy akkor mennyiért vehették... Kapja is a bírságokat a cég. -
KMT
addikt
válasz z123456789 #2446 üzenetére
Ezek ilyen drágák? +2 év, +1 széria, + 1 misi.
Nehéz szó ez a szervizkönyv...
-
KMT
addikt
Fagyálló kérdés. Úgy fest, hogy teljesen üres a kiegyenlítő tartály. Milyen fagyállót tegyek bele?
Csak annyit tudok, hogy zöld van benne, de úgy tudom, hogy ma már ez nem jelent semmit (tavaly nyáron volt cserélve). Igaz az, hogy mehet bele bármi, ami szulfátmentes?Illetve az újratöltésnél elég, ha a kiegyenlítőt töltöm fel, utána használom, és nézem a szintet, vagy pedig a hűtőnél is töltsem addig, amíg épp ki nem folyik?
-
KMT
addikt
válasz diablo1984 #2550 üzenetére
Köszi! Igen, tervezem, hogy nézegetem. Nem tudom, mióta lehet ilyen, de remélem, hogy csak a tavalyi cserénél került bele kevés.
-
KMT
addikt
válasz Ragadozó #2552 üzenetére
E11 Corolla.
Éves átvizsgáláson jelezték, hogy rá kell tölteni, csak náluk már másféle folyadék van, amit nem kellene keverni a régivel... Úgyhogy ha szerencsém lesz és beáll a szint, akkor lehet, hogy megúszom a szerelőt.Ő is előbb a hűtőt tölti fel: [link]
De gondolom az a része már hülyeség, hogy a tartályt is tele kell. Meg az is, hogy hígítatlanul... -
KMT
addikt
Úgy látszik, zöldet már nem nagyon kapni. Rózsaszínt találtam, az ment bele. Majd figyelem az állagát időnként.
-
KMT
addikt
válasz diablo1984 #2559 üzenetére
A toyota-sok azt mondták, hogy korábban ők is zöldet tettek bele. Tehát valszeg a színből nem lehet egyértelműen következtetni a tartalmára.
Már csak az a gond, hogy ezt egy normál szerviz tette bele...