- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Windows 11
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- PHP programozás
-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
WWallace
csendes tag
Sziasztok!
Van esetleg másnak is problémája az Összefoglalóban található Speciális díjszabás linkek megnyitásával? Nekem nem jön be sem a Spec 1., sem a spec. 2. alatti hivatkozás...
-
WWallace
csendes tag
Sziasztok!
Tudja esetleg valaki, hogy október 20-tól milyen árak érvényesek a Speciális 1 és Speciális 2 szolgáltatási területeken?
Köszönöm!
-
WWallace
csendes tag
Sziasztok!
A következő problémás helyzettel kapcsolatban szeretném a véleményeteket kérni:
Jelenleg 3 szolgáltatást veszek igénybe a Telekomtól 6.702 Ft-os havidíjjal az alábbiak szerint (mindegyik ár Speciális 1., továbbá 2 év hűség és a 3 szolgáltatásra tekintettel 25%-os Telekom kedvezménnyel értendő):
- Alap telefon (225 Ft, hűségidő lejárta: 2017.12.12.),
- Netmánia L (3.066 Ft, hűségidő lejárta: 2017.12.12.),
- IPTV Szuper Családi HD (3.410 Ft, hűségidő lejárta: 2018.11.23.).A 2017.10.24-től megváltozott jogszabály alapján két dolgot tehetek (azon túl, hogy esetleg felmondom a szolgáltatásokat) az internet és a telefon vonatkozásában lejáró hűségidővel kapcsolatban: vagy határozatlan idejű szerződéssel veszem igénybe őket a továbbiakban vagy meghosszabbítom a hűségidőket 1 évvel (készüléket nem szándékozok venni, úgyhogy a 2 éves hűség kilőve). Ezért e-mailben érdeklődtem a Telekom ügyfélszolgálatán, hogy milyen áron kapnám a szolgáltatásokat egyik, illetve másik esetben. Konkrétan a következőket kérdeztem:
1. Ha az internet és a telefon vonatkozásában a hűségidőmet nem hosszabbítom meg (az IPTV hűségidejét pedig érintetlenül hagyom), akkor 2017.12.13-tól továbbra is 6.702 Ft-ot fogok-e fizetni a 3 szolgáltatásért?
2. Ha az internetre és a telefonra 2017.12.13-tól vállalok további 1 év hűségidőt (ez esetben is érintetlenül hagyva az IPTV-s hűséget), akkor mennyi lenne a havidíjam?
Mivel a Telekom ügyfélszolgálata hadilábon áll azzal, hogy konkrét kérdésre konkrét választ adjon, ezeket a kérdéseket kétszer is feltettem nekik. Egyértelmű választ egyszer sem kaptam, hanem a következő tájékoztatásokat küldték:
1. A "törvénymódosítás csak a 2017. október 24. után kötött hűségszerződésekre vonatkozik, Társaságunk új portfóliójában került bevezetésre. Mivel Ön korábbi rendszerben kötött hűségszerződést, az Ön esetében a hűségidő lejárta a díjcsomag árának emelkedésével jár." Ezzel nyilvánvalóan azt kívánták megfogalmazni, hogy nem 6.702 Ft-ot fizetnék 2017.12.13-tól, ha határozatlan idejűvé válna az előfizetésem. Viszont véleményem szerint ez a tájékoztatásuk sérti a 2017.10.24-től hatályos jogszabályokat.
Az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény 127. § (6) bekezdése határozza meg, hogy határozott időtartamú előfizetői szerződés helyébe lépő új, határozatlan idejű szerződésben meghatározott, az előfizetői szolgáltatásra vonatkozó szerződési feltételek nem lehetnek az előfizetőre nézve hátrányosabbak a korábbi határozott idejű szerződésben szereplő szerződési feltételeknél. 2017. október 20-tól nyilván emiatt került sor a Telekom portfóliójának az újraszabályozására, amelyben 1-2 éves hűség és határozatlan idejű szerződés esetén is ugyanazok a havidíjak érvényesek. Ezzel elkerülhetik azokat a problémás helyzeteket, amiben most én is vagyok.
Az a mondatuk azonban, ami szerint "a törvénymódosítás csak a 2017. október 24. után kötött hűségszerződésekre vonatkozik", szöges ellentétben áll a törvény 163/I. § (2) bekezdésével, ami kimondja, hogy a 2017. évi LXXXVIII. törvénnyel megállapított 127. § (6) bekezdést a 2017. évi LXXXVIII. törvény hatálybalépését megelőzően megkötött határozott időtartamú előfizetői szerződésekre is alkalmazni kell.
2. A második kérdésemet azért tettem fel az ügyfélszolgálatnak, mert szerintem a Telekom honlapján megjelenő árak nem kalkulálnak a Speciális kedvezményekkel. Ahelyett, hogy megírták volna a forintosított válaszukat, a következőket közölték: "Társaságunkhoz beérkezett levelében említette a Speciális kedvezmény beleszámítását havidíjába. Rendszereink ezt a kedvezményt automatikusan írják jóvá. Amennyiben honlapunkon beírja címét az alábbi keresőbe , a kalkulátor automatikusan az Ön címén aktuális árakat mutatja a Speciális kedvezménnyel együtt."
A levelük szerint eljárva beütöttem keresőjükbe a lakcímemet, és ez a következő eredményt hozta 1 év hűséggel:
- Otthoni Internet 50 (mivel optikán a jelenleg igénybe vett 30Mbit/s sebesség már nem kerül értékesítésre): 4.467 Ft,
- IPTV Szuper Családi HD: 4.830 Ft,
- Alap telefon: 1.350 Ft.Ez összesen 10.647 Ft-ba kerülne (természetesen az első 3 hónapban "csak" 8.464 Ft). Valóban ez lenne az aktuálisan érvényesített Speciális 1. árszabás?! Ez 4.000 Ft-os emelkedést takar a jelenlegi havidíjamhoz képest, és köszönőviszonyban sincs az Összefoglalóban feltüntetett Speciális 1. árakkal.
Mi a véleményetek a fent leírtakról?
Köszönöm!
-
WWallace
csendes tag
válasz DJ. Ru$y #88487 üzenetére
Tudom, hogy megtalálhatóak a Speciális árak az Összefoglalóban, de ahogy írtam, az ügyfélszolgálat szerint a lakcím szerinti keresés eredménye számol is a Speciális árakkal. Ezek az árak pedig sokkal-sokkal magasabbak, mint az Összefoglalóban szereplők: ellentmondás... Vagy az ügyfélszolgálat tájékoztatása helytelen vagy az Összefoglalóban lévő árak nem a jelenleg érvényesek.
Persze, felhívhatnám őket telefonon is, de egyrészt szó elszáll, írás megmarad, másrészt pedig, talán elvárható lenne, hogy e-mailben is ugyanazt a felvilágosítást kapjam, amit telefonon is kaphatnék.
-
WWallace
csendes tag
válasz #78121280 #88490 üzenetére
Véletlenszerűen néhány ismerős címét bepötyögve, akik jelenleg Speciális kedvezmény alapján veszik igénybe a szolgáltatást, ugyanez a helyzet (több különböző településről beszélünk, vannak köztük Digis, Inviteles, UPC-s területek is, van ahol több is), vagyis a havidíjakat több ezer forintos eltéréssel hozza a rendszer. 5-6 címről van szó, tehát nem reprezentatív, de azokban 100%-osan így van. Gondolod, hogy ennyi területen egyszerre megszüntetésre kerültek a Speciális kedvezmények?
-
WWallace
csendes tag
Arra is várnám a reakciótokat, amit a korábban kötött hűségidős szerződésekre reagált a Telekom.
-
WWallace
csendes tag
válasz #78121280 #88496 üzenetére
Rendben, elfogadom. De nagyon furcsának tartom, hogy egy olyan területen, ahol a Telekom kalkulátora által kihozott árhoz képest a nagyjából azonos UPC-s csomagot megkapom 2.000 Ft-tal olcsóbban, az Invitelnél pedig 6.000-el olcsóbban, ott megszüntetnék a Speciális kedvezményeket. Ilyen feltételek mellett nyilvánvalóan nem fogok náluk maradni. Persze, ez változhatna, ha tartanák magukat az Eht. 127. § (6) bekezdéséhez.
[ Szerkesztve ]
-
WWallace
csendes tag
válasz yetmanus #88504 üzenetére
Köszönöm szépen a hozzászólásodat, különösen, hogy nem kioktatni próbáltál, hanem tanácsot adni!
A Telekom október 20-tól bevezetett új portfóliója egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy ne merüljenek fel olyan anomáliák, amivel most én is szembesültem. hiszen, ha egy adott csomag 5.000 forintba kerül 1-2 éves hűséggel és hűség nélkül is (csak 1 éves hűségnél az első 3 hónapban olcsóbb, 2 éves hűségnél pedig készülékkedvezményt adnak), akkor nem jelent gondot alkalmazni azt az új szabályt, hogy a határozott időtartamú előfizetői szerződés helyébe lépő új, határozatlan idejű szerződésben meghatározott, az előfizetői szolgáltatásra vonatkozó szerződési feltételek nem lehetnek az előfizetőre nézve hátrányosabbak a korábbi határozott idejű szerződésben szereplő szerződési feltételeknél. 5.000 volt a hűség alatt, 5.000 lesz a hűség után, a törvényi követelmény kipipálva.
A gond az október 20. előtt kötött hűségidős szerződések esetén azonban továbbra is fennáll, amikor a hűségidős kedvezmény abban állt, hogy havonta érvényesített kedvezményt adtak, a havidíj tehát alacsonyabb, mint határozatlan idejű szerződés esetében. Ezzel kapcsolatban egyébként a Telekom október 20-án közzétett sajtóközleménye a következőket írja: "A korábbi portfolió díjcsomagjainak értékesítése október 19-én lezárul. A változás az ügyfelek meglévő előfizetéseit nem érinti, ők természetesen változatlan feltételekkel használhatják a szolgáltatást a szerződésben vállat hűségidő leteltéig. A hűségidő leteltével eldönthetik, hogy vállalnak-e újabb hűségidőt az új - jogszabályoknak megfelelő - feltételek szerint, vagy határozatlan idejű szerződésük él tovább. Amennyiben nem vállalnak újabb hűségidőt, havidíjuk nem lesz magasabb, mint a határozott idejű szerződésük ideje alatt volt.".
Az utolsó mondatuk két dolgot jelenthet:
1. Havidíj alatt értik annak minden elemét, vagyis a hűségidőre kapott kedvezményt is, és a hűségidő alatt fizetett havidíj marad a határozatlan idejűvé válást követően is: eddig fizettem 5.000 forintot, amiből 1.000 forint volt a hűségkedvezmény, a hűségidő letelt után pedig továbbra is 5.000 forintot fizetek, mert azt mondja a közlemény, hogy "havidíjuk nem lesz magasabb". Kvázi a korábban kapott hűségidős kedvezmény beépül az árba, és így ugyanannyit fizetek a hűségidő lejárta után is.2. Havidíj alatt a hűségidőre kapott kedvezmény nélküli árat értik. Vagyis fizettél eddig 5.000 forintot, amiből 1.000 forint volt a hűségkedvezményed. A hűségidő letelte után 6.000 forintot fognak kérni tőled ezen opció szerint, mert azt mondják, hogy a hűségidős kedvezményt elveszted. Ha viszont eszerint gondolkodnak, akkor a sajtóközleményük véleményem szerint félrevezető, és alkalmas a fogyasztók megtévesztésére.
-
WWallace
csendes tag
Sziasztok!
Múlt pénteken váltottam optikás területen 30 Mbit/s-ról 100-as netre, az ügyintéző akkor azt mondta, általában ez a váltás nem jár eszközcserével, de néha előfordul, ha szükség lenne rá, majd jelentkezik egy szerelő. A letöltési sebességem szombat óta 30-45 Mbit/s között ingadozott. Szerelő ugyan nem jelentkezett, de tegnap kaptam a GLS-től egy sms-t, hogy kiszállítanának nekem valamilyen eszközt. Mázli, hogy épp otthon volt a párom, mert az sms után fél órával meg is jelent a futár, aki hozott egy Sagemcom Fast 5655-ös eszközt. Eddig Huawei HG850a-t használtam D-Link DIR-600 routerrel.
Az eszköz telepítését úgy oldottam meg, hogy a D-Link router továbbra is használatban maradt, mert a számítógép mellett a smart tv-hez is kábelen megy az internet (ha jól tudom, a Sagemcomon is csak egy port használható internetre, a többi IPTV). Szerintetek jó ez így, vagy kapja a netet a számítógép közvetlenül a Sagemcomtól, a tv meg wi-firől? Van ennek jelentősége, vagy 100 Mbit/s-nál még úgyis mindegy, mert azt a D-Link is tudja?
Tegnap este egyébként 95/50 Mbit/s körüli le-/feltöltési sebességeket mértem így.
Köszönöm!
-
WWallace
csendes tag
válasz DJ. Ru$y #89079 üzenetére
A D-Linket kivettem a játékból, most már közvetlenül a Sagemcomról kapja a netet a gép. Kábelként a dobozban kapottat használom, az cat5e jelzésű. Különböző sebességmérőkkel 95-97 Mbit/s letöltési sebességeket mérek.
Viszont az a furcsaság állt elő, hogy mióta beállítottam a Sagemcomot, azóta nem tudok belépni a kezelőfelületére.
-
WWallace
csendes tag
válasz DJ. Ru$y #89094 üzenetére
Rendben, akkor megnyugodtan, köszönöm a segítséget! A D-Linket küldöm is vissza a futárral a Huawei társaságában.
A Sagemcomot végülis nem kellett resetelni. Firefoxban nem akart megjelenni a kezelőfelület (bár először abban állítottam be), viszont Edge-ben igen. Aztán nem sokkal később már a Firefoxban is visszajött.
-
WWallace
csendes tag
Sziasztok!
Van egy Technicolor ISB2201MAG set-top-boxom és egy Samsung UE40F6650SSXXH tévém. Szeretném a tévé távirányítójáról vezérelni a set-top-boxot, de a tévé menüjében - az univerzális távirányító beállításaiban - nem található az említett set-top-box, ha kiválasztom a Telekomos szolgáltatást. Nemrég költöztem, az előző lakásban működött a tévé távirányítójáról a set-top-box irányítása is (sajnos nem emlékszem, az milyen típusú STB volt, de ugyanúgy Telekom IPTV, csak optikai hálózat, jelenleg pedig koaxos). Van valami ötletetek, hogy hogyan tudnám beállítani univerzális távirányítóként a tévé távirányítóját? Vagy esélytelen ez a párosítás?
Köszi előre is!
-
WWallace
csendes tag
válasz Essejó #117896 üzenetére
Ez is egy megoldás lenne, csak így sajnos rengeteg funkció van, ami elvész, mert a STB távirányítója nem tudja átvenni a TV távirányító funkcióit. Ezért végeredményben ugyanúgy szükség van mindkét távirányítóra. Fordított irányban viszont szinte mindent vezérel a Samsung távirányítója a STB-on.
-
WWallace
csendes tag
A gagyi az csak az egyik oldala a dolognak. Ennél fontosabb lenne nekem, hogy a fordított megoldással rengeteg a funkcióvesztés. Korábbi lakásban egyébként tökéletesen működött. Csak nem emlékszem, milyen STB volt ott, illetve, hogy hogyan állítottam be (évekkel ezelőtt volt, azóta folyamatosan működött, anélkül, hogy a STB távirányítóját elő kellett volna vennem).
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
- EAFC 24
- Retro teló rajongók OFF topicja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Pécs és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Hobby elektronika
- AI generálja majd a képeket a Photoshopban
- Politika
- További aktív témák...
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5