Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • st.stofi

    tag

    TVGO-t használja valaki közületek Android 4.4 (Kit Kat) alapú 9.7"(2048x1536) IPS kijelzős Tablet-en? Az alkalmazás simán elindul, össze is van párosítva MT előfizetéssel, műsoroknál ott is a "Megnézem" gomb, de rákattintva csak a "Hiba: A filmlejátszás minőségbiztosítási okokból mobileszközödön nem támogatott. (V-1)" hibaüzenetet kapom. Iszonyat bosszantó, mert igazából nem derül ki számomra, mi is az app gondja, mi az a "minőségbiztosítási ok" ami miatt nem nézhetem a műsorokat, pedig a tablet nem gagyi, felbontásban egyezik az Apple Ipad retina display-el, a legfrissebb Android fut rajta, 4 magos procival, nem hinném, hogy a tablet gyenge lenne a TVGO-hoz, de akkor meg milyen "minőségbiztosítási" okból nem hajlandó működni rendesen az app, mit tegyek hogy működésre bírjam?

  • st.stofi

    tag

    válasz club1 #47719 üzenetére

    Nekem sem volt túl szimpatikus a Cisco ECP2935 eszköz + saját router párosításnál, hogy a Cisco EPC WAP portján van a publikus IP cím, én privátot kapok csak, így feleslegesen duplán NAT-oljam az IP-ket, nem utolsó sorban mivel munkához is használom az internetet VPN-en keresztül, a dupla NAT miatt az MTU értékkel is játszanom kellett, egy szó mint száz, felesleges és értelmetlen overhead-nek tűnt a dupla NAT.

    Szerencsére a Cisco EPC3925 (legalábbis az epc3925-E15-12-v302r125573-131202c fw ami az én eszközömben fut éppen) tartalmaz egy megoldást a fenti gondra, a beállításoknál az Application & gaming fülön belül van egy IP pass-through fül (This page allows you to add/delete passthrough CPEs (bypass NAT), itt meg lehet adni a saját eszköz Wan portjának MAC címét, és így a saját eszköz DHCP-vel megkapja a publikus IP címet, így kikerülhető a felesleges dupla NAT.

  • st.stofi

    tag

    válasz club1 #47739 üzenetére

    Ez érdekes, mert nekem ezzel a fw-el:

    ott van a beállítás a DMZ fül után:

  • st.stofi

    tag

    válasz Gabesz87 #48001 üzenetére

    @Gabesz87: Ismét telefonálsá, hibajegy újra kinyitása bla bla bla.

    Neked sikerült újranyittani egy lezárt hibajegyet? Nekem már egy hiba kapcsán a 3. jegyet zárják le, jön az SMS, hogy hibát találtak a szolgáltatói berendezésben, majd hogy elhárították, de a hiba marad; telefonálok, de nekem mindig azt mondja az ügyintéző, hogy nem tudja megnyitni a lezárt jegyet, felvesz egy újat, de akkor ezek szerint ez csak kamuzás, és meg tudná nyitni ha akarná? Nekem mMár az is megfordult a fejemben, hogy - mivel midig a 72 órás határidő letelte elött "sikerül elhárítani" a hibát, - csupán a határidő betartása ill. a kötbér elkerülése miatt zárják le a hibajegyet, de engem nem a kötbér érdekel, csak javítsák meg a hibát, ha 5 napig tart hát legyen, nem kell kötbér, nem kell semmi, csak legyen jó a szolgálktatás végre! Az is fura nekem, hogy úgy zárják le a hibajegyet, hogy elöttefel sem hívnak, hogy tényleg megoldódott-e a hiba, az előző szolgáltatóm ha hibajegyet kelett nyitni, a hiba elhárítása után mindig felhívott telefonon, hogy megoldódott-e a hiba, és engedélyt kért, hogy lezárja a hibajegyet. Telekomnál meg lezárják maguktól, a hiba meg vagy megoldódott vagy sem, és újranyittatni sem lehet - legalábbis nekem ezt állították -, max. nyitnak egy újat, amit majd megint lezárnak 72 órán belül, stb. stb.... Nagyon bosszantó, de ha kiderül, hogy másnak megnyitják a hibajegyet, csak engem szi***tak ezzel, akkor ezt nem hagyom annyiban...

  • st.stofi

    tag

    válasz Predator2 #48105 üzenetére

    Értékesítés (sales) száma, még nyáron írta meg zoli62 :
    "Ha valaki a lemondás gondolatával foglalkozik, érdemes a 06 80 630043 ingyenes számot hívnia. Nem kell várakozni, egy perc alatt felveszik, és tudnak egyedi, a honlapon szereplónél kedvezőbb árkalkulációt is adni bizonyos esetekben, példánál aranytkártyánál. Ha pedig valaki megrendelni szeretne, akkor érdemes a 06 1 2658979, vagy mobilról a 06 30 9308979 számot hívnia. Itt szintén gyorsan felveszik. Ezekben az esetekben tehát el lehet felejteni a 1430/1412 hívásakor tapasztalható kellemetlenúl hosszú várakozási időket. és az összevissza történt kapcsoolgatásokat."

  • st.stofi

    tag

    válasz KovA #48270 üzenetére

    KovA: Milyen papírt hagyott a megrendelésről a szerelő? Én annó "házaló értékesítővel" kötöttem szerződést, 4 hónap alatt lett ebből szolgáltatás, kötbér nuku, mert nekem "Igénybejelentés otthoni szolgáltatásokra vonatkozó előfizetői szerződés megkötésére" című nyomtatványt töltött ki az ügynök, ami mint utóbb megdutdam mivel csak "igénybejelentés" és nem szerződés, nem kötelezi semmire a Telekomot, így kötbér sem járt, úgyhogy ha neked is csak "Igénybejelentésed" van, akkor az még nem szerződés, nincs semmilyen kötbér rá, sajnos.

  • st.stofi

    tag

    válasz Darkness #48290 üzenetére

    Én még hiszek a csodákban, ennek jegyében megpróbálok szinte minden nap belépni az Online felületre, izgatottan figyelem, hogy a belépés után a "Kérünk várj" animációja vajon a megújult online felületre visz-e tovább, közben minden alkalommal elolvasom a rendszer által velem megosztott remek tudást, miszerint:

    "Tudtad, hogy interneten is befizetheted számláidat?
    Számláidat befizetheted online is, bankkártyád segítségével, kényelmesen, sorban állás nélkül."

    Igen, tudtam persze, élnék is a lehetőséggel, izgatottan várok, majd bejön a már szintén jól ismert http://www.t-home.hu/onlinetajekoztato oldal, rajta a kiírás:

    "Jelenleg így fizetheti be számláit:
    - Távszámla felületen
    - Banki átutalással
    - Telekom üzletekben"

    Ez van, ismét nem sikerült, talán majd holnap, nem adom fel....

    ui.: Üzenném innen egy piciny fórum apró hozzászólásából a Telekom marketing osztályának illetékese felé, hogy ha lehetek oly merész, javasolnám, hogy amég elég sokaknek nem elérhető az Online felület, le lehetne venni a várakozó képernyőről az amúgy jelenleg nem elérhetető szolgáltatás promóját, már csak a korrekt marketing kommunikáció jegyében, már ha ez szempont persze....

  • st.stofi

    tag

    A Telekom internet szolgáltatásához járó @t-online.hu-s email címet sikerült valakinek töröl(tet)ni?

    Online felület ugye még nem elérhető, hát hívom a 1412-t, ügyintéző kapcsolása, elmondtam mit szeretnék, erre azt a meglepő választ kaptam, hogy azt bizony nem lehet. Némi kiváncsiskodásra megtudtam, hogy nem, nem a rendszer éppen zajló módosítgatása miatt, eddig sem lehetett, hogy miért, arra nem kaptam választ, nem engedi a rendszer törölni, ennyi.

    Csak kiváncsiságból, ez valóbban így van, és ami email cím egyszer létre lett hozva, az már a világ végezetéig meg is marad a Telekom-nál, vagy csak kifogtam egy kevésbé profi ügyintézőt, és csak ő nem tudta esetleg törölni a már szükségtelen "spam-gyűjtő" email címem?

  • st.stofi

    tag

    válasz lesaux #48376 üzenetére

    Külön van a hűségkedvezmény és a több szolgáltatás igénybevétele után járó dupla ill. tripla kedvezmény, a számlán is külön szerepel levonásként a kettő ha megnézed. Ha a hűséget adott szolgáltatásra megkötöd, akkor arra a hűség lejártáig fog járni a hűségkedvezmény. Ha lejár a hűség, akkor pedig csak az adott szolgáltatás hűségkedvezményét veszíted el, a dupla/tripla kedvezményt nem, és ugyan ez igaz a dupla/tripla kedvezményre is, ezek függetlenek egymástól.

    A [link]kedvezményrendszer alapján 2 szolgáltatás esetén 20%, 3 igénybevétele esetén 25% a kedvezmény, így azzal, ha egyik szolgáltatásod lemondod a háromból, csak 5%-ot buksz a maradék szolgáltatások díjain, viszont a TV havidíját így nem kell feleslegesen fizetni, szerintem ez abszolút nem "parasztság", teljesen logikus, hogy ha már nincs szükséged a szolgáltatásra, és hűség sincs rá, mondd le, ne fizesd feleslegesen.

  • st.stofi

    tag

    válasz menyoronc #48387 üzenetére

    Ha egyébként elégedett vagy az Invitel szolgáltatásával, és csak az ár miatt váltanál, érdemes lehet felhívni az Invitel ügyfélszolgálatát, és elmondani nekik, hogy a T-nél jobb árat kapnál, és hogy tudnak-e esetleg valami "akciós" árat mondani. Mikor én kerestem őket lemondani a szolgáltatást, szintén a T jobb ár/értékű ajánlata okán, engem visszahívott az Invitel valami ügyfélmegtartó osztálya vagy mi, hogy lenne egy jobb ajánlatuk, ami a T ajánlatával már egyezett volna, de sajnos én már megkötöttem elötte a szerződést a T-vel 2 év hűséggel, így el kellett utasítanom az Invitel ajánlatát, pedig az elutasítás után mondtak egy még jobb árat, ami meg már a T-s ár alatt lett volna, de ezt is el kelett utasítanom, mondtam is a hölgynek, hogy nem az ajánlat miatt, hanem már megkötöttem a szerződést a T-vel, mondta is hogy sajnálja, hogy nem előbb beszéltünk, hát és is, de ez van. Egy próbát megér, de ne fogadd el az első ajánlatukat, mert a fentiek alapján nem azt mondják elsőre, ami a minimum, hanem megpróbálnak egy közepes áron megtartani, de ha nem megy, van még jobb ajánlatuk is a tarsolyukban :)

  • st.stofi

    tag

    válasz palia #48492 üzenetére

    palia: Nekem is hasonló volt a gondom, igaz Cisco 2935 eszközzel, nekem sehogy sem akart összejönni a cégemmel a VPN kapcsolódás (régebbi nem T-s ADSL-lel és mobilnettel is jól ment). Céges rendszergazdával közösen küzdöttünk elég sokat, próbált nekem segíteni, de valami miatt mindig belepiszkolt a T-s router a kódolt adatcsomagba vagy épp a csomag fejlécébe, így rossz lett a csomag aláírása. A megoldás végül is az lett, hogy egy saját router lett beüzemelve, ez kapja meg a publikus IP címet IP PassThrough-n keresztül a T-s Cisco 2935-től, a saját eszköz pedig már jól kezeli a VPN-es forgalmat. Ráadásként a T-s eszköz, bár elvileg QoS képes, gyakorlatilag úgy látszódott, hogy nem igazán törődik ezzel, pl. a 0x10-es ToS flag-gel jelölt csomagok, ami az interaktív forgalmat jelöli és így minden normális QoS eszközben prioritást élvez, a T-s eszközben nem ezt tette, olyan volt, mintha a QoS-t csak papíron tudná, saját eszköz ezt is megoldotta. Próbálj meg esetleg saját router-t használni ha van rá lehetőséged, talán neked is megoldja a VPN-es problémád, simán lehet, hogy a neked adott T-s eszköz sem kezeli jól a VPN forgalmat, gondolom ez olyan kevés előfizetőt érint, hogy ennek alapos letesztelése nem biztos, hogy megtörtént az adott eszköztípusok kiválasztásakor a Telekom-nál.

  • st.stofi

    tag

    válasz adika4444 #48697 üzenetére

    Az EPC3925 HGW-ed beállításaiban nincs engedélyezve a távoli hozzáférés (tehát hogy a webes felülete elérhető legyen a <publikus ip>:8080 portján keresztül)?

    Ha ez engedélyezve van, tiltsd le, mert van egy súlyos biztonsági rés az EPC3925 (ill. egész pontosan a Cisco DPC3010, DPC3212, DPC3825, DPC3925, DPQ3925, EPC3010, EPC3212, EPC3825 és EPC3925 típusokban mind érintettek) web szerver részében (részletek: CVE-2014-3306), melyet kihasználva tetszőleges programkód lefutattására rá lehet venni a HGW-t. IP PT-val saját eszköz kapja a publikus IP-t, és annak a logjaiban látom, hogy sajnos naponta többször is próbálják a 8080 portjára csatlakozva a hibát kihasználni, szerencsére mivel az IP PT miatt nem az EPC3925 HGW-m amit megtalálnak, így sikertelenül, de szomszéd hgw-je is rendszeresen belassult, és kigagyott a web felülete, hasonlóan mint az esetedben, ott a remote access letiltása megoldotta a dolgot, bár az igazi megoldás az lenne, ha a Telekom végre voltozná ezt az immás negyed éve ismert kritikus hibát az eszközeiben, mivel ezt csak a T tudja megtenni, user által ugye a fw nem frissíthető ezekben az eszközökben, de sajnos úgy tűnik, nem igen törik magukat a biztonság terén :( Szóval addig is marad a remote access tilása, ha valami miatt ez engedélyezve lenne, talán neked is megoldás lesz a lassulásra és a webfelület kihalására.

  • st.stofi

    tag

    A Telekom üzletek ma zárva voltak. Hát jó, van ez így, de hogy ezt tudta valaki - gondolom - marketinges megszülni a honlapra üzenetként:

    "De Online a nap 24 órájában intézheted ügyeidet!"

    Hogyan? Hogyan?!? A "Jelenleg sajnos nem tud belépni online önkiszolgáló ügyfélszolgálatunkra!" oldalon, ami már hónapok óta az Online felületem mit tudok intézni? Legalább írták volna azt, hogy "De Telefonon a nap 24 órájában....", de nem, Online-t írtak, bár nyilván tudta az aki írta, hogy az Online felület nem igazán működik, de nem érdekelte, az ügyfelek felé azt kell kommunikálni, hogy minden szuper, pont.

    Boszant, sőt idegesít, ha hülyének néznek, ha a kép(ernyő)mbe hazudnak, nem értem mért kell ezt játszani, miért nem lehet normálisan kommunikálni, vagy legalább nem kellenének a De.... részek, az üzletek ma nem nyitottak ki, pont. "Álljon le a gép, nyaralni megy a nép! A munka ma sztrájkba lép!" vagy ilyesmi.

    ÁÁÁ, felbosszantottam magam, de most már jobb kicsit :)

    [ Szerkesztve ]

  • st.stofi

    tag

    válasz MajaG #48827 üzenetére

    A kínált / garantált sávszélességel kapcsolatban had osszam meg veletek a véleményem.

    Szerintem hiba volt a Telekom részéről, hogy a három merőben eltérő átviteli technológia (Telefonvonal - xDSL / Kábel - DOCIS / Optika - FTTx) esetében egységesítette az internet csomagok sávszélességének garantált ill. kínált értékét, ez korábban eltért az egyes átviteli közegek esetében.

    Ráadásul véleményem szerint a garantált értékeket igen alacsony értékben szabta meg, a 10, 20 és 30 Mbit kínált letöltési sávszélességű Netmánia S,M,L csomagoknál egységesen 1 Mbit a garantált letöltés, az 50 és 120 Mbit kínált letöltési sávszélességű Netmánia XL, XXL csomagoknál pedig 15 Mbit/s a garantált letöltési sebesség.

    Ennek úgy gondolom az lehet az oka, hogy xDSL technológián a Netmánia XL, XXL csomagok nem elérhetőek, így ezen csomagoknál a Kábel/Optikai hálózat eltérő átviteli képessége okán akart ill. mert nagyobb garantált értéket válallni.

    Ugyanakkor az xDSL technológia esetében véleményem szerint túl óvatosan határozta meg a garantált értékeket a Telekom, különösen annak fényében, hogy a társszolgáltatók felé magasabb garantált értékeket vállal, mint direktben a felhasználói felé. Így forduhat elő pl. az, hogy az Invitel, mint internet szolgáltató, Telekom szolgáltatási területen a 10, 20 és 30 kínált letöltési sebességű csomaghaihoz rendre 1, 10 és 20 Mbit/s garantált sebességet tud vállani.

    Tehát amég közvetlenül a Telekom-tól rendelve egy 20 Mbit/s kínált letöltésí sebességű xDSL internetet, csupán a kínált sávszélesség 5%-át, 1 Mbit/s-ot garantál a felhasználó felé, ugyan ilyen sebességű internet szolgáltatást Telekom szolgáltatási területen pl. az Invitel-től megrendelve már 10 Mbit/s, a kínált sávszélesség 50%-a ami garantálva lesz, tehát ugyan azon a címen egy társszolgáltató 10x akkora garantált sávszélességet tud vállani, mint a Telekom direktben a felhasználó felé. Nyilván az Invitel ill. bármely más internet szolgáltató csak úgy tudja ezt vállalni, ha felé a Telekom is ezeket az értékeket vállalja. Kérdés, ha ezt be tudja vállalni a Telekom a társszolgáltatók felé, mért nem akarja megtenni ezt közvetlenül a felhasználói részére?

    Zárszóként én üdvözölném, ha a NMHH, mint szabályozó hatóság ismét aktívan beleavatkozna a kínált/garantált sávszélességek ügyében, mint ezt tette már pár éve, amikor is előírta, hogy a kínált sávszélesség mellett a fel kell tüntetni a garantált sávszélességet is. Most pedig véleményem szerint üdvös lenne, ha megszabná, hogy a garantált sávszélesség ne lehessen a kínált sávszélesség egy megadott százalékánál kevesebb, pl. hogy a garantált sávszélesség ne lehessen a kínált ságszélesség 20%-nál kevesebb, így pl. a 20 Mbit/s kínált letöltési sebességhez legalább 4 Mbit/s garantált sávszélesség kellene hogy tartozzon, nem 1 Mbit/s, mint a Telekom aktuális Netmánia M csomagja esetében. Így vagy tudná vállalni ezt a garantált értéket a szolgáltató, vagy ha csupán az 1 Mbit/s-t tudja vállalni, akkor pedig maximum 5 Mbit/s kínált sávszélességű csomagként lehetne ezt hirdetnie, ennek megfelelő árral, így szerintem a hatóság gátat tudna szabni a kínált / garantált értékek közötti durva aránytalanságoknak, ami véleményem szerint jót tenne a távközlési piacnak, a versenynek és a fogyasztók érdekeit is szolgálná.

  • st.stofi

    tag

    válasz westcoastog #48986 üzenetére

    Hogy megtudd, milyen sziolgáltatók szolgáltatnak a címeden, az NMHH Tantusz oldala jó kiindulási pont lehet: [link]

  • st.stofi

    tag

    Budapest néhány területén gond van a kábeles tv/internet/iptv/telefon szolgáltatással, hibajelenség: router folyamatosan újraindulgat, státusz oldala alapján egy DS csatit talál, majd a DOCSIS Ranging: In Progress résznél áll majd újraindul:

    Nem tudom mekkora lehet a gond, de a 1412-t negyedszerre sikerült elérnem, addig csak csöngött, de nem vette fel az automata, majd a hibabejelentés menüben már az alábbi rögzített bemondást hallottam:

    "Tisztelt ügyfelünk!
    Tájékoztatjuk, hogy Budapest egyes területein a KábeltTV, IPTV, Kábeltelefon valamint KábelNet szolgáltatásunk működésével problémák lehetnek. A hiba elhárítását munkatársaink megkezdték. Szives türelmét és megértését köszönjük."

    Én mindenképp szerettem volna hibajegyet, így továbbléptem a bejelentésre, de a hibabejelentő is bő 20 perc zenehallgatás után kapcsolt humanoidot, így gondolom, nem csak néhány előfizetőt érinthet a probléma. Nyittattam hibajegyet biztos ami biztos, így legalább nem kell figyelni a netet folyton, jön majd sms ha végeztek, meg ketyeg a 72 óra is, de remélhetőleg néhány óra alatt meglesznek, pláne ha valóbban elég sok ügyfelet érinth a hiba.

  • st.stofi

    tag

    válasz Darkkoi #49142 üzenetére

    Érdekes a hiba kiterjedése, a 18/20/23 ker. az úgy egyben van Délpest, de a 13 eléggé kilóg a sorból, mi lehet a közös ebben a 4 kerületben? De a lényeg, hogy valóbban néhány óra alatt sikerült kijavítani a hibát, bármi is okozta...

  • st.stofi

    tag

    válasz Airedhyal #49183 üzenetére

    Az alap díjcsomag ára a nov 1-től érvényes ászf-ben 4400-ról 2800-ra csökkent (cserébe a percdíjak emelkedtek). A 200 forintos díj az a tripla kedvezmény és hűség kedvezményen felül még extra kedvezményt is feltételez, kérdés, hogy ezt hogy érintette az ászf változás, mert 960-re úgy jön ki nekem az ára a csomagnak, ha a nov 1-i ászf-beli 2800-as listaárat veszem a triple+hűség kedvezménnyel, így viszont az extra kedvezmény meg lehet megszűnik az alap díjcsomagra? Sajna nekem nem működik az online ügyfélszolgálat, számla pedig még nem jött, de én inkább az új ászf-beli alap díjcsomag listaárának csökkenése okán csökkenést várnék, ez így elég érdekes, hogy jóval csökken a díjcsomag alap díja, és erre a kedvezményes ár meg emelkedik; kiváncsi leszek a számlámra ezek után...

  • st.stofi

    tag

    válasz djculture #49188 üzenetére

    Hogy mennyi a havidíj, az szerintem nagyban függ az egyedi kedvezményektől, korábbi hozzászólásokból is kiderült már, hogy egyedi akciók, adott helyen lévő konkurensek és még ki tudja mi miatt eltérő kedvezmányeket ad a Teleko;, pl. nekem mindenféle eszámla és konkurencia nélkül is 200 ft az Alap díjcsomag havidíja, ill. 6 hónapig csupán 100 ft volt, ez így jött össze:

    Tehát volt az Alap díjcsomag listaára, ez 4400 Ft volt, erre jött -900Ft a 2 éves hűségért, így maradt a listaárból 3500 Ft, erre adtak még valami Spec. kedvezményt -750 Ft-ot, így maradt 2750 Ft, erre jött még 6 hónapig egy plusz Spec. kedvezmény -100 Ft (ez már közben lejárt), így maradt 2650 Ft, amire még a Net+Tv+Tel miatt jött a Tripla kedvezmény, ez újabb -2550 Ft, így a végösszeg 100 Ft, és ugye a Tripla kedvezmény a Tv-re és a Netre is rákerült a 3 szolgáltatás miatt, így megérte kérni a Telefont is, bár be sincs dugva készülék, nem is használom, de így olcsóbb volt összességében a 3 szolgáltatás, mint csak Tv-t és Net-et rendelni.

  • st.stofi

    tag

    válasz djculture #49198 üzenetére

    Ez az infó honann van, mert én nem találtam ilyetn kitételt sem az ászf-ben sem a szerződési feltételekben?

  • st.stofi

    tag

    válasz #41133696 #49223 üzenetére

    Most nem ez az eset van, nincs szó hűségidő újravállalásról sem aktuális feltételek szerinti újrakötésről; nem variálok semmit, hűség még 2015 februárig él, szolgáltatás idén februárban lett aktív, és úgy tudom, hogy mivel az Alap díjcsomag listaára az aktuális ászf-ben 4400-ról 2800-ra csökkent, ennek vonatkoznia kell az én szerződésemre is, sehol nem találtam olya kitételt, ami alapján ez nem így lenne, de ha bárki tudja ennek ellenkezőjék, szivesen látnám azt, de én nem találtam ilyen szabályozást sem az ászf-ben sem a szerződésemben.

  • st.stofi

    tag

    Ezt találtam a Telekom weboldalát böngészve a [link] oldalon, mint vezetékes szolgáltatások mellé elérhető akciós T-Mobile Társkártya csomagok:

    "Telekom otthoni szolgáltatásod mellé válassz új előfizetéssel a kedvezményes társkártyák közül, legyen szó akár korlátlan mobiltelefon vagy szupergyors szélessávú mobilinternet előfizetésről:"

    Létezik, hogy a Net&Roll L mobilinternet csomag 30GB adatforgalommal akciósan 2 hónapi 990 Ft, majd 1990Ft? Mert így az összes többi csomag értelmetlen, kevesebb adatforgalom magasabb díjért?

    Mondjuk a feltételek szerint szinte csak új előfizetőkre érvényes ez az akció, mivel csak akkor van ez az ár, ha még nem vagy arany vagy platina szinten, aranyhoz szükséges kapcsoalt pontot meg szerintem már egy alap net+tv csomag is összehoz:

    "Feltételek:
    Az ajánlat 2014. november 1-től 2015. január 31-ig érvényes minden Telekom otthoni előfizetéssel rendelkező, arany vagy platina kiemeltségi szinttel még nem rendelkező ügyfél számára legfeljebb 3 társkártya erejéig.
    Arany vagy Platina jogosultsággal rendelkező ügyfelek továbbra is az ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint vehetik igénybe a kedvezményes társkártyás csomagokat."

    Mondjuk nem értem ezt az akciót, mi volt ezzel a Telekom marketing célja, 30GB-os mobilnenet adni havi 1990 Ft-ért azoknak, akik nem arany vagy platina szintü ügyfelek, aki meg arany vagy platina szintűek, azok ászf szerint akciósan 7590 Ft-ért vehetik igénybe a csomagot. A kapcsoalt program átment büntető programbam ahol ha magasabb pontot érsz el, drágábban kapod a szolgáltatásokat?

    Nem szabadna a Telekom weboldalát böngésznem, mert az utóbbi időben mindig felbosszant valami amit ott találok :(

    [ Szerkesztve ]

  • st.stofi

    tag

    válasz Teko001 #49231 üzenetére

    Legyen igazad, én nagyon jól elvagyok még 2016 februárjáig a kedvezémyekkel 200Ft-os alap díjcsomagommal, örülnék ha az lenne amit írsz, hogy én adott díjcsomagot adott kedvezményekkel kötöttem, és az 2 évig érintetlen marad, nyilván nem azt várom, hogy a 200 Ft-os havidíjamra is érvényesítsék az új ászf-beli -1600Ft-os listaár difit, és így havonta a Telekom fizessen nekem 1400Ft-ot azért, mert akciós Alap díjcsomagom van (bár ez sem lenne rossz :) ), viszont akkor ne is emelje a havidíjat. Na majd az e havi számlából kiderül, mi is a helyzet.

  • st.stofi

    tag

    válasz la_cc #49176 üzenetére

    @la_cc: Egyszer csinált hasonlót a Cisco IPTV boxom nekem is, akkor a szerelő telefonon mondta, hogy kapcsoljam ki a boxot hátul, a kapcsoló mellett a reset gombot egy tollal nyomjam be, majd tartsam nyomva, és közben kapcsoljam be a boxot a kapcsolóval, és nyomjam folyamatosan a reset gombot kb. 30 mp-ig, amég a nagy szürke fogaskerék nem jelenik meg a képernyőn, ekkor el lehetett engedni, azt hiszem ilyenkor teljesen újratelepíti magát a box, letölti a fw-t, eltartott neki egy ideig, újra is indult közben párszor azt hiszem, de utánna megjavult, egy próbát lehet megér neked is.

  • st.stofi

    tag

    válasz ludsimon #49554 üzenetére

    Én is saját router-t használok, Cisco-ban meg IP PT van beállítva, így megkapja saját eszköz a publikus IP-t, így nincs gond, minden megy szépen. Mikor váltottam ADSL-ről Kábel-re, először simán csak rákötöttem a Cisco LAN portjára a saját eszközöm, de elég fura dolgokat loggolt a routerem, rászántam egy napot, tcpdump-pal levettem minden ip forgalmat ami a Cisco LAN portján jött, elemeztem, hát volt ott minden, 10.x.x.x-es privát IP címek jelentek meg az a Cisco LAN portján, meg egyéb érdekeségek, mindenesetre akkor mondtam hogy jó ezt akkor nem, szolgáltató felől ne jöjjenek már privát ip-k az én belső hálózatomba. Először próbáltam DMZ-be tenni a saját eszközt, de a dupla natolás plusz a Cisco HGW gyengeségei (sérült ipsec csomagok, nagy pps értéknél fagyogatás, connection tracking timeout értékek alacsonyak, established kapcsolatokat ha nem volt rajtuk forgalom, pár perc után dobta, stb.) miatt ez nem volt jó nekem, szerencsére az IP PT elég jó megoldásnak bizonyult, IPTV-t betettem külön vlan-ba, oda mehet a mcast meg az a pár IP amit használ a kommunikációra, azokat is kontrollálva, így nagyjából fél év alatt egész összecsiszoltam a rendszereimet a Telekommal, még az Online üszi-t megcsinálhatnák, meg talán ha a TVGO hajlandó lenne futni a tabletemen és nem v100-as hibakódozna, és akkor öröm és boldogság, full elégedett lennék a Telekommal :)

  • st.stofi

    tag

    válasz wmati #49784 üzenetére

    Hogy az IP Pt fw frissítéssel jön-e elő ill tűnik-e el, ebben nem vagyok biztos, mivel pl. nekem elérhető az IP Pt ezzel a fw-el:

    Current Software Revision: epc3925-E15-12-v302r125573-131202c
    Firmware Name: epc3925-E15-12-v302r125573-131202c.bin
    Firmware Build Time: Dec 3 09:44:16 2013

    Ellenben másnak pontosan ugyan ezzel a verzióval meg nem elérhető az IP Pt. Ez alapján én inkább arra gondolok, hogy az IP Pt elérhetősége nem a firmware, hanem az eszköz által lehúzott konfig alapján engedélyezett vagy tiltott, és amikor én rendeltem a szolgáltatást, akkor még - direkt vagy véletlenül - olyan konfigot hoztak létre nekem, amiben ez a funkció engedélyezve volt, később másoknak pedig már olyan konfigokat, ahol tiltva, IMHO; másként nem tudom mért működhetne eltérőképpen két mind hardware-ben mind firmware-ben teljesen azonos verziójú eszköz.

  • st.stofi

    tag

    válasz Sasos #49802 üzenetére

    Igen van IPTV és Telefon is, mégis elérhető az IP Pt és működik is szépen.

  • st.stofi

    tag

    válasz Balage76 #50437 üzenetére

    Nincs kötelező váltás, aki digitális KTV csomagban van, az hosszabbíthat hűséget, csak új DKTV előfizetést nem lehet kötni szept-től (TV ÁSZF 5/a mell. 2.2 pont):

    "A Digitális Kábel TV szolgáltatás értékesítése 2014. szeptember 1-jével megszűnik. A meglévő Digitális Kábel TV előfizetők részére a Szolgáltató 2014. szeptember 1-jét követően is biztosítja a határozott tartamú szerződésük meghosszabbítását."

    Telefonálj, kérd a hűség hosszabbítását, ha akadékoskodnak, hivatkozz az ászf fenti pontjára.

  • st.stofi

    tag

    válasz etejedu #50935 üzenetére

    Hova kellene áthelyezni a szolgáltatást? A egyetesem szolgáltatási területén belül (ez a telekom esetében az 1, 22, 23, 26, 34, 35, 36, 37, 42, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 52, 53, 54, 56, 59, 69, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 82, 83, 84, 85, 87, 92, 93, 94, 96, 99 körzetszámú területeket kelenti) a telefonhálózathoz való hozzáférés tekintetében szolgáltatási kötelezettsége van a Telekomnak, így ezen területeken legalább telefon szolgáltatást kell nyújtania.

    Ha pedig már legalább vezetékes telefonod van, akkor arra már lehet legalább egy ADSL-t rendelni, akár a telekomtól akár más internetszolgáltatóktól.

    Szóval ne add még fel ilyen könnyen :)

  • st.stofi

    tag

    válasz etejedu #50938 üzenetére

    Budakeszin van PR Telecom is, mint alternatíva, nem?

    Csak próbaképp beírtam a Telekom honlapján egy budakeszi címet (Szüret u.), és hozta, hogy 10 v 20MB (Netmánia S, M) net csomag is elérhető a címen.

    Fuss még pár kört szerintem a Telekommal, menni fog ez szerintem, nem hiszem, hogy Budakeszin ne tudná megoldani a szolgáltatást a Telekom. Szerintem a romokban heverő ügyfélszolgálati rendszer, esetleg pár nem túl segítőkész Telekom alkalmazott "áldozata" lettél, nem hiném, hogy a Telekom mint cég ne akartna szolgáltatni, vagy hogy nem lenne erre Budakeszin megoldásuk.

    Itt van a egyeteme szolgáltatók kijelölésének határozata:
    http://nmhh.hu/cikk/162855/Az_NMHH_elnoke_kijelolte_az_egyetemes_szolgaltatokat

    Itt pedig annak a szabályai, hogy ez milyen kötelezettségekkel jár:
    http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=163443.248407

    Ennek a rendeletnek a 11§-a tartalmazza, mikor utasíthatja el az egyetemes szolgáltató a szolgáltatás nyújtását. Ezek között pedig nincs olyan, hogy nincs kapacitása a szolgáltatónak, azért egyetemes szolgáltató, hogy legyen kapacitása, oldja meg, ha ez neki többletköltség, akkor azt megtéríti neki az nmhh, ez is szabályozva van a fenti rendeletben, cserébe szolgáltatnia kell! Nincs olyan, hogy nem szolgáltat az egyetemes szolgáltatási területén, vagy ha mégis, akkor ezzel megszegi az nmhh-val kötött szerződését.

    Ne hagyd ennyiben a dolgot szerintem.

    [ Szerkesztve ]

  • st.stofi

    tag

    válasz lesaux #50947 üzenetére

    Sajnos az utóbbi időben én is többször jártam már úgy, hogy nem tudtam kivárni a kezelő kapcsolását, olyan sokáig tartott a várakoztatás, és dolgom volt. Gondolom az ügyfélszolgálati rendszer elhúzódó, többeket érintő fejlesztése ill. az ezzel összefüggően elérhetetlen online felület is növelheti a telefonos ügyfélszolgálat terhelését, másrészt lehet nem is akarnak/tudnak megfelelő számű telefonos ügyfélszolgálatossal beleerősíteni a telefonos kapcsolattartást megkönnyítendő.

    Az is jó lenne, ha legalább elérhető lenne a weboldalon egy kis segítség a telefonos ügyfélszolgálat terhelésének eloszlásáról, mint pl itt: [link] ahol látni lehetne, mikor van aránylag rövidebb várakozás, vagy az IVR pontosabban tájékoztathatna, hogy még hányan várnak elöttem, vagy hogy nagyságrendlig mennyi idő amég szerves ügyfélszolgálatoshoz kapcsol.

    Éjjel elég gyorsan kapcsol humanoidot a rendszer, de éjszaka nincs számlareklamáció, panaszkezelés, műszakiak, ők csak nappal vannak, akkor meg a telefonos ügyfélszolgálat van leterhelve, ördögi kör.

    Apropó, olyat tapasztaltatok már a 1412-t felhívva, hogy x perc zene/várakozás után felveszi egy humanoid a telefont, eldarálom gyorsan mit is szeretnék, erre közli, hogy kapcsolja az illetékest, majd újra zene és várakozás. Ez már többször így volt, pedig az IVR-ben mindig a megfelelő almenüből kérem az ügyintézőt, bízva, hogy az adott témában illetékeshez kapcsol az IVR, de mintha lenne egy "semmiben sem illetékes elvtárs" a cégnél, amolyan régimódi telefonközpontos humanoid, aki csak kapcsolja az illetékest.

    Bár lehet, hogy ez az "5 perces szabály" miatt van, hogy beleszóljanak, hogy kapcs. az illetékest, ugyanis idén január 14-től Fogyasztóvédelmi törvény módosításának köszönhetően a telefonos ügyfélszolgálatok esetében, miután felvette az adott cég/szervezet telefonközpontja/IVR-je a telefont, és bemondta, hogy mely vállalat telefonos ügyfélszolgálatát hívta az ügyfél, 5 percen belül „valódi élőhangú szerves” ügyintézőnek kell(ene) fogadnia az ügyfél hívását.

    "2013. évi CLXXXIII. törvény
    egyes törvények fogyasztóvédelmi célú módosításáról

    3. § Az Fgytv. 17/B. § (3) bekezdése helyébe a következő rendelkezés lép:

    „(3) Telefonos eléréssel működtetett ügyfélszolgálat, illetve az ügyintézés időpontjának előzetes lefoglalására biztosított telefonos elérés esetében biztosítani kell az ésszerű várakozási időn belüli hívásfogadást és ügyintézést. A vállalkozás az ügyfélszolgálati ügyintézőnek az ügyfélszolgálat felé indított hívás sikeres felépülésének időpontjától számított öt percen belüli élőhangos bejelentkezése érdekében úgy köteles eljárni, ahogy az az adott helyzetben általában elvárható. Az ügyfélszolgálathoz beérkező valamennyi telefonon tett szóbeli panaszt, valamint az ügyfélszolgálat és a fogyasztó közötti telefonos kommunikációt hangfelvétellel rögzíteni kell. Ha a hangfelvétel tartalmazza a 17/A. § (5) bekezdése szerinti tartalmi elemeket - ide nem értve a panasz előterjesztésének helyét, a fogyasztó által bemutatott bizonyítékok jegyzékét, a jegyzőkönyvet felvevő személy aláírását, valamint a jegyzőkönyv felvételének helyét és idejét -, a jegyzőkönyv felvétele a fogyasztó beleegyezésével mellőzhető. A hangfelvételt egyedi azonosítószámmal kell ellátni, öt évig meg kell őrizni, és a fogyasztó kérésére, díjmentesen rendelkezésre kell bocsátani. A vállalkozás a hangfelvétel készítésével, megőrzésével és rendelkezésre bocsátásával kapcsolatos kötelezettségéről, továbbá az egyedi azonosítószámról a fogyasztót a telefonos ügyintézés kezdetekor tájékoztatni köteles.”"

  • st.stofi

    tag

    válasz skiny83 #50952 üzenetére

    Ilyenkor, tehát este fél 9 körül hívtad őket, és még 11-kor sem kapcsoltak ügyintézőt? Én enyit sosem szoktam várni, max. 30 perc után feladom, de ez tényleg durva, pedig még egy éve tele voltak a hírportálok azzal, hogy vége a hosszú Für Elise hallgatásoknak, jön az 5 perces telefonos ügyintézés.

    Van esetleg valakinek bevállt időpontja a 1412 hívására, amikor mondjuk 30 perc alatt ügyintézőhőz lehet általában kerülni, és még a különböző háttérosztályok is elérhetőek, dolgoznak, lehet számlapanaszt, műszaki problémát, mindent intézni azonnal?

  • st.stofi

    tag

    válasz OldMike #51240 üzenetére

    AZ IGMP a Telekom IPTV működéséhez kell, nincs vele dolgod, az IPTV boxok is egy multicast group-hoz csatlakoznak, egymással is ezen keresztül kommunikálnak, ezért látszódnak a boxok és a hgw címei is a naplókban, de ezek csak az igmp forgalmak, nem jelentős forgalom, a multicast forgalmat pedig már nem tolja rád feleslegesen sem a hgw, sem semmilyen igmp spoofing-ot tudó l2 switch sem.

  • st.stofi

    tag

    válasz dchard #51246 üzenetére

    Inkább mégsem etetem a trollt, meggyőzni úgysem lehet, aki meg kiváncsi az igazságra, nézhet hálózati forgalmat, és láthatja mi mivel kommunikál és mivel nem...

    [ Szerkesztve ]

  • st.stofi

    tag

    válasz ludsimon #51257 üzenetére

    Köszönöm, de ez szerencsére nem hit kérdése, bárki utánna tud járni, elég monitorozni az IPTV box hálózati forgalmát, és ott szépen látszik, milyen kommunikáció zajlik a box irányába ill. irányából. Én is ezt tettem, és mostanra már azt is meg tudtam oldani, hogy a számomra idegesítő iptv box-ra érkező Telekom üzeneteket (xy film a videotékában, tudakozó új száma, stb.) már nem jönnek, kiszűröm őket, ill. a box egyéb kommunikációját is kontroll alatt tartom, mivel elég durva dolgokat láttam a telekom hálózatában, így nyugodtabban alszom :)

  • st.stofi

    tag

    válasz dchard #51268 üzenetére

    "Tudod a protokol analizátort nem csak futtatni kell tudni de értelmezni is amit benne látsz."

    Ez így van. Taníts mester, kérlek, végy alapul egy 2 boxos felállást, egyik box legyen "felvevős", másik kizárásos alapon "sima", és a merevlemez nélküli boxról indíts egy felvételt, ill. nézz vissza egy felvett műsort. Érdekelne, hogy ebben az esetben a hálózati forgalmat hogy értelmezed, hogy jut el a felvett adás a merevlemezes boxtól a simához úgy, hogy egymással nem kommunikálnak, mint ahogy írtad korábban?

    "Mesélj milyen szörnyűséget láttál még a telekomos üzeneteken kívül?"

    Ez csak egy apróság volt, mármint ennek a szűrése amit meg tudtam oldani saját router/tűzfal alkalmazásával, de ez csak egy apróság, kitartó protokoll analizátor kimenet értelmezések eredménye :) Ami miatt a saját tűzfalat erőltettem, az szintén a hálózati forgalom vizsgálata során látott érdekességek, általam megmagyarázhatatlan hálózati forgalmak a LAN-on. Ezek kábeles ED3 hálózaton tapasztalt dolgok, sőt, még az is lehet, hogy csak nálam, nem tudom általánosságokban ez mennyire igaz a Telekom hálózatára, vagy más VDSL/Optika technológiára, de pl. az alábbi géppel kommunikálnak elég sokat az IPTV boxaim:

    pmr2mdsfe.iptv.t-online.hu

    Futtass egy traceroute-ot Telekom hálózatból, ahol van IPTV: érdekes IP, érdekes route ill. érdekesek a futó szolgáltatások is ezen a Win szerveren.

    Vagy vegyük a 10.231.0.0/16 alhálázatot, csak egy röpke szösszenet, kiragadott 5 random IP:

    PORT STATE SERVICE
    Nmap scan report for 10.231.0.170
    23/tcp open telnet
    80/tcp open http
    Nmap scan report for 10.231.0.171
    23/tcp open telnet
    80/tcp open http
    Nmap scan report for 10.231.0.172
    23/tcp open telnet
    80/tcp open http
    Nmap scan report for 10.231.0.173
    23/tcp open telnet
    80/tcp open http
    Nmap scan report for 10.231.0.174
    23/tcp open telnet
    80/tcp open http
    ...

    Nem vagyok Telekom-os, így nem tudom ez milyen hálózat, de ha ez valami management lan, mért érem el az eszközök felületét, halom kábelmodem és egyéb eszköz admin felületét - nyilván az én eszközöm is ott figyel valahol, sőt ebben biztos vagyok - szabad prédaként, mint sima ügyfél, de mért érem el ezt, mért éri el ezt sima ügyfél? Mért vannak privát tartományok routeolva a saját hálózatom felé? És ezek csak kiragadott példák, nem is a leg durvább dolgok, amik biztonság terén erős kérdéseket vetettek fel bennem. Ezért tettem külön vlan-ba az IPTV boxokat, néztem milyen forgalmat akarnak a hálózaton áttolnii, analizálgattam, állítgattam a szabályokat, amég elértem, hogy működik az IPTV-m, működik az internetem, és a helyi hálózatom felé nem jön a hgw felől semmi, aminek szerintem nem kellene, ill. jön de blokkolom.

    De mint mondtam, nem akarlak meggyőzni semmiről, nem hiszem, hogy lenne értelme, max. oldalakon keresztül elvitáznánk arról, ki mennyire tud protokollt analizálni, vagy hogy kivel mikor és hogyan kommunikálnak a boxok, de ez meg nem sokakat érdekelne. Maradjunk annyiban, hogy szerény véleményem szerint a boxok kommunikálnak egymással, és hogy véleményem szerint vannak biztonsági problémák a hálózatban, mindezt az alapján gondolom, amiket a hálózati forgalom elemzéséből leszűrtem.
    De mint a mesékben, aki nem hiszi, járjon utánna :P

  • st.stofi

    tag

    válasz Kronk #51385 üzenetére

    Ez EPG infókat a szolgáltatók többsége, így a Telekom is a Port Data Kft-től veszi meg/át, így ha ott bármi okból nem jó adat van, akkor ez fog látszódni minden szolgáltatónál, aki a fenti cég adatait használja (így pl. az Invitel IPTV vagy az AD MindigTV szolgáltatásánál is).

    Egyszóval ez nem Telekom oldali hiba, vagy frissülési gond, néha előfordul az ilyen, hogy nem pontos az adat valami okból.

  • st.stofi

    tag

    válasz Kronk #51411 üzenetére

    Úgy tudtam, ill. a port.hu referenciái között is szerepel az IPTV EPG szolgáltatás, de mivel - ahogy te is írtad -a port.hu-n jó adat volt, így nagyon valószínű, hogy már nem a port.hu-s adatok adják az EPG alapját.

    A Sanoma műsorújságot meg lehet nézni valahol online? Ha abban a rossz adat szerepel a tegnap esti adásra vonatkozólag, akkor az egyértelművé tenné, honnan jött a hibás adat.

  • st.stofi

    tag

    válasz OldMike #51415 üzenetére

    Ez viszont azért érdekes, mert - ha a tv.hir24.hu a Sanoma online műsorújsága - akkor nem is a Sanoma-tól jönnek ezek az EPG adatok, mivel a tv.hir24.hu-n Dec. 26-án a Duna csatornán 21:10-kor a Názáreti Mária 2/2 (110') műsor szerepel, tehár ott jó a részek számozása, a www.t-home.hu/lakossagi/tv/musorujsag/csatorna/41/DUNA oldalon viszont tényleg 2/1 mindkét napon. Viszont akkor vajon honnan jöhetnek ezek a hibás EPG infók?

  • st.stofi

    tag

    válasz wmati #51581 üzenetére

    IPTV STB-k kommunikálnak vele a logjaim szerint, Win server IIS http/https saját iptv ca tanusítvánnyal, ill. talán valami beállítási hiba miatt remote desktop is figyel rajta, gondolom ez nem direkt van így. Ha saját túzfal mögé rakod az iptv boxot, akkor engedd át a forgalmat a boxtól ehhez a szerverhez, lanod felő meg tiltsd a többi telekom által berouteolt10.x.x.x címmel együtt.

  • st.stofi

    tag

    válasz Teko001 #51671 üzenetére

    Úgy tudom, ha fax és/vagy alapsávon távkommunikáló riasztó üzemel a vonalon, akkor jobb megoldás hiányában marad analógon, lehet ezekre kell hivatkozni, ha nagyon migrálni akarnák, és akkor talán nem piszkálják.

  • st.stofi

    tag

    válasz Intruder2k5 #51676 üzenetére

    Elég sok asterisk alapú voip központot üzemeltetek, így tapasztalat, hogy a voip esetében az alkalmazott codec szabja meg az átvitel minőségét. Minőség szempontjából a g711a codec az egyik legjobb nem fizetős codec, ezen átmegy a fax is, viszont max. 14400 bps de inkább 9600 bps sebességgel. Van a t38 codec ami direkt fax-ra lett kitalálva, de ott kb. akatként megy át a fax, és ott se stabil 14400 bps felett, meg nem is sok voip eszköz támogatja, felejtős. Ha g711a codec-et használ a hgw (sajnos a voip része a hgw-m admin felőletén kb. 0 infóval bír, így azt sem látszom, milyen codec-et használ), azon elvileg átmegy a fax, de be kell korlátozni 9600 bps-re. Itt ugye pont a régi faxox amik eleve nem tudtak 14400 ill. 9600 bps-nál többet alapból mennek (gondolom a hőpapíros Panasonic is ilyen lehet), az újabbak amik 14400 bpsnél gyorsabbak, ott kell inkább játszani a beállítással, lekorlátozni a max. sebességet.

    Egyszóval ha g711a codec van, és a fax sebessége 9600 bps, akkor elvileg átmegy a fax, de a 9600 bps feletti sebességet el lehet felejteni, plusz a fax hibajavításának a codec ad egy pofont, így minőségben sem lesz olyan mint analógon.

    Ha fontos a fax (pénzügyi, banki környezetben pl. még nagyon ragaszkodnak hozzá), akkor oda vagy isdn fax isdn vonallal, vagy analóg vonal kell, nagyon alkalmi faxoláshoz jó lehet a voip a fenti erős megszorításokkal.

    Ha meg a HGW valami gyengébb, sávszélességtakarékosabb codec-et használna, pl. g729-et, akkor azon semmilyen fax nem fog átmenni az tuti, bár nem látom gyakorlati értelmét, mért ne a g711a-t használná a Telekom voip-ra.

  • st.stofi

    tag

    válasz Nemt0m12 #51677 üzenetére

    Ha van a Cisco admin felületén egy "IP Pass-through" fül, akkor oda beírod a tp-link routered wan portjának mac címét, elmented, újraindítod a cisco-t, és utánna beállítod a tp-linket, hogy dhcp-vel kérjen a wan portjára IP-t, és kapni fog publikus IP címet, onnatól minden szűrés és egyéb dolog a tp-link routeren múlik.

  • st.stofi

    tag

    válasz Teko001 #51684 üzenetére

    Valójában a sáv feletti átvitel csak analóg vagy ISDN vonalon működik, ezért nem tudnak a sáv feletti komunikációt használó riasztók voip vonalon működni:

    "Az analóg vagy ISDN telefonvonalak beszédsáv feletti, keskenysávú frekvencia tartományában üzemelő (DOV = Data Over Voice), szabotázsvédett, folyamatos adatátvitel a telefon előfizető (végfelhasználó) telephelyén létesített helyi riasztó/megfigyelő (érzékelő, adatgyűjtő) rendszer és a távfelügyelet szolgáltatást üzemeltető cég diszpécserközpontja között a megfigyelt telephely/berendezés stb. védelmének, üzemképességének, vagy egyéb állapotjellemzőknek a figyelése, ellen őrzése céljából.

    Az adatok (jelzések) a normál beszédcélú telefon kapcsolattól függetlenek, azt nem zavarják és nem kerül be a mért és díjazott telefonforgalomba. Az átvitt adatok tartalmát a szolgáltató nem vizsgálja, mivel az adatok visszafejthetetlen algoritmussal kódolva kerülnek továbbításra. A végfelhasználó telephelyén a helyi riasztó/megfigyelő rendszer az előfizető (Távfelügyelet szolgáltató) tulajdonában van, a hozzá csatlakoztatott adatátviteli modem pedig a Magyar Telekom tulajdon át képezi. A helyi riasztó rendszerhez csatlakoztatott-, és a telefonközpontban elhelyezett modempár között folyamatos a jelzéskapcsolat, a modem csak a saját párjával képes kommunikálni, így elkerülhető, hogy külső beavatkozással a rendszert kikerülve visszaélést kövessenek el. Meghatározott esetekben a jelzések továbbításra kerülnek az előfizető diszpécser központjába. A jelzések vétele, értelmezése és a szükséges intézkedések a Távfelügyelet szolgáltatáshoz
    tartozó diszpécser központ üzemeltetőjének a feladata.
    "

  • st.stofi

    tag

    válasz Hp Canon #51719 üzenetére

    Nem tudom mennyire segít, de az EA support által említett Kabel Deutschland esetében tudtommal az volt a helyzet, hogy kb. 2 hónapja átáltak IPv6-ra, azaz nem osztottak IPv4 címet az előfizetőknek. Mivel elég sok interneten lévő szerver/eszköz nem rendelkezik IPv6 címmel, ezért meg kellett oldani az IPv4 címek elérését, erre van tucatnyi lehetőség, ezek közül a KD a DS-Lite megoldást választotta, ahol az előfizetők IPv4/DHCPv4 kérésnél egy privát IPv4 címet kapnak a CPE-től, mint a klasszikus IPv4-es NAT esetében, csak itt nem címfordít a CPE, hanem becsomagolja ezeket az IPv4 csomagokat IPv6 csomagba, amit átküld az ISP szerverének, ami csinál egy szolgáltatói szintű Carrier-grade NAT-ot, ott viszont a bejövő kapcsolatok, a "portnyitások" már nem érvényesültek. Ott megoldás volt a KD-ot hívni, és visszarakatni a korábbi IPv4 alapú címzérze az eszközt, akinek az IPv6 átállás és a CG NAT gondot jelentett.

    De gondolom a Telekom nem veled kezdte el az IPv6 átállást, így szerintem sok támpontot nem adott az EA support levele, viszont ez a "kapcsolattípus-inkongruitás" ez tetszik, felírtam magamnak a tudományosan hangzó kifogásaim listája közé, rögtön a "napfolttevékenység" után, az "elektromos vihar által okozott anomália" elé; jól jöhet majd ha valami hasonlóan jól hangzó módon kell egy ügyféllel tudatnom, hogy gőzöm sincs, mi a problémája oka :)

    [ Szerkesztve ]

  • st.stofi

    tag

    válasz Teko001 #51950 üzenetére

    Vajon mért nem lehetett egy minicsomagba beleszuszmákolni akkor az RTL HD-t, megvettem volna, így Telekom is jól jár, RTL is kap pénzt a HD után, nekem is van RTL HD-m, mindenki örül. De hogy nem tudnak megállapodni, és akkor dobják teljesen az RTL HD-t, ez nem tudom kinek jó, nekem biztosan nem.

  • st.stofi

    tag

    válasz szottyadtdin #52338 üzenetére

    Ha elérhető a nálad lévő EPC3925-ben az IP Pass-through beállítás (Applications & Gaming részben a DMZ fül után van egy IP Pass-through fül is ha elérhető), akkor oda be tudod írni a saját router-ed WAN portjának MAC címét, elmented, majd újraindírod az EPC3925-öt. Ezután a saját routered WAN portját összekötöd az EPC3925 egyik LAN portjával, saját routeredben beállítod, hogy a WAN portján dinamikusan DHCP-vel kérjen IP címet, és ezek után ha minden jól megy, kapni fog egy Publikus IP címet az EPC3925-től. Így már nem kell az EPC3925-nek is SNAT-ot csinálni,ez nekem megoldotta a stabilitási gondokat. Ha nincs ilyen menüpontod, akkor próbáld meg az EPC3925 terhelését csökkenteni azzal, hogy a Security beállításoknál kapcsold ki az összes tűzfal funkciót, saját routered tedd be a DMZ-be, és majd azon használd a tűzfal funkciókat, valamint ha a saját router-ed WiFi-jét használod, kapcsold ki az EPC3925 WiFi interfészét a Wireless / Radio Settings fül alatt, így levéve ezeket a "terheket" az EPC3925-ről.

Új hozzászólás Aktív témák