-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Aureal
senior tag
Üdv!
Sat tvn áramkimaradás után az epg lekérés tök foghíjas. Ma pl. du. 3-kor volt egy áramkimaradásunk és este 10-ig semmi nem frissült az epgben.
Vmi hozzáértő szaki tudna tippet hogy lehet full lefrissíteni az epgt manuálisan?
(Sajna az ügyfélszoli baromságokat beszél... újraindítás, kábelek ellenőrzése, áramtalanítás 5 percig, blablabla)Azt már megfigyeltem hogy éjfél és hajnali 1 közt vmit nagyon dolgozik a gép, mert a kikapcsolás vagy csatornaváltás se megy, csak kb. 2-3 perc után (de van hogy 5-6 is eltelik!!!) reagál ilyenkor a vas, aztán mindent egy szuszra végrehajt. Állítólag mákszemnyi kevés bennük a memória és a firmware se egy jól optimalizált ügy...
Help!Box típusa: Huawei EC2208S
[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
válasz matteo90 #124724 üzenetére
Hmmm.... Vmi nagyon gagyival kezdték anno. Arra is azt mondták hogy kevés benne a memória egy heti epgt kezelni. (De akkor miért nem korlátozzák pl. 3 napra az anyagot?) Mindegy, ezt a Huwit zsír újként hozták ki helyette, de a szerelő srác már akkor mondta, hogy sok szolgáltatása van, mert iptvnek is ezt adják, de a lassúságához hozzá kell szokni... (Hát nem nagyon lehet és van mikor le is fagy, bekapcsolni se lehet.)
Namost, erre is utána már azt mondták, nem elég a memória benne az epgt normálisan kezelni, s akkor vissza akarták cserélni az ezelőtti gagyisztáni típusra, csak épp azt már felújítva állítólag, de vmi használt, visszavett készülékként akarták nyakunkba sózni (amiért ugyanúgy havi 800Ft a bérleti díj 12 év után is!!!) Na ebbe nem mentünk bele és mindig az a fáma, hogy új boxot nem áll módjukban biztosítani, azt kell elfogadni, ami épp van a szerelőnél... Anyukájuk meg biztos jól van...
Úgyhogy több pókerarc szerelőt se szívesen látnék már kapun belül. Legfeljebb olyat, aki egyszer elszólta magát, hogy magának azt is megcsinálta, hogy felhőszakadásban se legyen 0dB a jelszint az antennával, no de ilyen bennfentes haverkodós szerelőt még ha megfizetnénk se igen küldenének (aki esetleg normális boxot is tudna intézni).
-
Aureal
senior tag
válasz szabogabor10 #124726 üzenetére
Az egy dolog, hogy mindenről random össze-vissza beszélnek, de a legjobb mégis az volt egyszer a 1414-en, beszéltem egy nővel a műszaki támogatósoktól és vhogy szóba került, hogy a Huwin van 2 usb port is a csatlakozások közt..., s mondom persze, mert tudna pendrivera felvenni elvileg, csak ahhoz elő kéne még vmire fizetni. Azt mondja erre, nem az nem azért van rajta, hanem ott tudják a szoftverét szervizelni javításkor, az azért van. Mondom az lehet, de ha bedugok egy pendriveot, akkor tudok róla tartalmat lejátszani (videó, kép, zene). Erre elkezdi nekem bizonygatni, hogy ilyen funkció biztos hogy nincs a készülékben, az csak belső merevlemezzel szerelteken lehetséges iptv szolgáltatással... Ja, akkor hagyjuk, ha műszakisan se látott még ilyet, csak papírról olvas fel blabla szövegeket. Ezek tényleg rózsaszín álomvilágban élnek.
-
Aureal
senior tag
válasz Kbali #124739 üzenetére
Ez az 1-es csatornás epg lekérés megerősíthető hivatalos forrásból is? Mert mondom, én azt tapasztalom hogy általában éjfél és hajnali 1 között matekozik ilyennel a beltéri, bárhol is áll az aktuális csatornán, de akkor már pl. adót se tudsz váltani mert k.o. az egész. De van hogy ilyenkor nézem tovább a filmet, (BOCSÁNAT! a reklámokat ) és kb fél óra múlva elkezd ugrálni vagy 15 csatornát, amiket közben megnyomtam.
Ezt egy szerelő és megerősítette, hogy általában éjfél után frissít az epg, mert akkor általában már "mindenki alszik"...[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
Settop boxon sat tvnél tudja vki miért nem akar működni a teletex oldalak számjeggyel való elérése?
Beírod hogy 391 pl. Duna csatornánál és a 118-ra ugrik mondjuk!
-
Aureal
senior tag
Sziasztok!
Probléma röviden:
- beltérink megnyekkent (t-home sat tv)
- ügyfsz.nak jelez, mondták: "beltéri csere, legújabb rendszeresített típusra"
- szerelő jött, hozott egy full poros, használt Kaon co1000-etKérdés: új igért beltéri helyett (ugye havonta bérelnünk kell tőlük 3 tvhez!), hogy van pofája a szerelőnek egy lelakott sz@rt kihozni???
Mondtuk, hogy a központban nem ezt ígérték!
Erre a "szakemberük" válasza: csak ezt tudja hozni, ha nem tetszik visszaviszi, de akkor nem lesz tv-adásunk!"
???
Ez kb. nem pofátlanság a köbön az említett válasszal körítve?(Kérdezném az illetékes Telekom fórumtársakat, mit szólnak hozzá?)
[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
válasz #46824192 #135051 üzenetére
Akkor te tudsz vmit!
Nálunk nem először járt már ua. az extrém bunkó, tenyérbemászó stílusú szerelő. Sőt, most is hogy részletezni akartunk neki még pár problémát, gyorsan rávágta mielőtt végigmondhattuk volna neki, hogy "ha maguknak ennyire nem tetszik a szolgáltató, miért nem mennek másikhoz?!" (Mert nincs másik gyapotfej a helyi monopol uralmatok miatt - és ezt te pont jól tudod...)
Grrrrrrrrr!!! #&!&@%^÷~×****[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
válasz #46824192 #135051 üzenetére
Az új táv eleve adott amúgy (hirtelen úgy gondoltam hogy boxot kaptál zsír újat), mert már 3x kértünk 12 év alatt csere távot és azt legalább ingyen hozzák. De amúgy ennek a Samsung stílusú félköríves hasú univ. távnak már annyira gagyi a minősége, hogy borzasztó. És nyekereg, ropog a kezedben csak úgy natúr is...
Hulladék egy szolgáltató, de hallom másütt, hogy a Digi, UPC se sokkal különb adott téren.
??? -
Aureal
senior tag
Na mindegy is a sat jövője, kanyarodjunk már vissza az eredeti problémára...
Szóval ezt a használt Kaon 1000-est mire volna esetleg érdemes kérni hogy cseréljék? Mi lehet az az állítólagos "új, legutóbb rendszeresített készülék"?
(Vmi androidos boxot is emlegettek még bájcsevegtem a telefonos ügyfsz. munkatárssal, de már nem tudom konkrétan azt mire mondta, mert csomagváltási ajánlatokról is prédikált közben...)
Ti milyen normálisabb és új boxokról tudtok ami okés???[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
válasz #46824192 #135063 üzenetére
Na, magyarul ez a jól megszívjuk (majd) nevű zsákutca...
1. ha a telef.közp. munktrs. hülyeséget beszél, miért alkalmazzák?
2. ha nem beszél hülyeséget csak felolvassa amit elé raknak (vagy amire kiképezték), akkor a mentoraik/munkaadóik khmmm... nem folytatom micsodák!
3. használt cucc: ja igen, azt is mondta a szerelő "úr", hogy felújított készülék. (Na ez vajon mi a szösz? Itt ahogy olvastam, kb. 8 éve már beszéltek Kaon CO1000-ről, így el se bírom képzelni, egy hót elavult cuccon mit lehet még felújítani, hacsak 1x már tönkre nem ment mondjuk és 2-ből összeraktak 1-et, de basszus ilyet még az ukránok se csinálnak már 2022-ben!!!)
4. iptv, telekom tv és tv go - ahogy hirtelen utánanézetem, ezek fullra nethez kapcsolódó dolgok és a lakás átkábelezését igényelnék (jelenleg a net nálunk absz. wifis) Szóval cumi!
Magyarul, talán maradt pár évünk és utána tv-t elfelejteni, ha megszűnik végleg a sat elérhetőség. Szép kilátások!
5. panasz fix hogy megtesz ezek után, csak vájuk az 1. munkanapotAz oldalukon talán ez tűnik a legmodernebb sat box cuccnak (szemre). [Kaon 1600 - link]
Érdemes lehet erre csereigényt benyújtani?[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
Hali!
Bexart a tvm.
Vettem hdmi-dvi kábelt a pc monitoromhoz. Összedugtam a settopbox hdmi kimenetével, de a monitor nem ad képet.
Mi lehet a gond? Vagy teljesen inkompatibilis? (4:3-as dvi-s 19" Fujitsu-Siemens moncsi)
-
Aureal
senior tag
válasz snyper990 #135731 üzenetére
"ha mégis ragaszkodsz hozzá, hogy itt kérdezgess róla tovább megfelelő válaszra várva ahelyett, hogy bármelyik internetes keresővel 1 perc alatt megtaláld a választ a kérdéseidre"
Itt csak azt nem értem, ha egyszer segíteni akarsz, akkor bocs de minek nagyképűsködsz még mellé??? Az feltétlen muszáj? Gondolod kérdezném ha magam is tudnám a választ???
Ezek alapján elég lenne a google kereső és az összes fórumot meg bezárni.
(Kérdeztem máshol is amúgy, de új hsz. sincs azóta ott, nem hogy válasz, erről ennyit! Meg 2 napom van visszavinni a kábelt hogy nem felel meg, csak hogy világosan lásd, miért... De a rózsaszín elvtársaidat is felhívtam már az ügyf.szolon és vmi home officeos munkatársad levest csámcsogva közölte a telefonba, hogy böööö... nem is érti a kérdést ha már az 1 perces keresést felhánytorgatod kérlek szépen!) -
Aureal
senior tag
válasz snyper990 #135763 üzenetére
Hallod, 5x végiggondoltam hogy az újabb "világ esze csak te tudhatsz mindent" hőbörgésedre reagáljak, de csak azért mégis, nehogy saját tévedésed mocsarába ragadva élj tovább!
Szóval a vádpontjaidra:
1. szolgáltató is szakboltot javasol erre
2. szakbolt igen mondta, hogy ilyen célra jó az adott kábel (mert előttem mutatták hogy működik)
3. a beltérit kellett átállítani segítséggel (amit csak megjegyzek hogy nem tőled kaptam) és működik
4. a HDMI DRM szabványokról való bullshited a google szerint ennyit ér: 0
Na ciao nagytudású szakember! -
Aureal
senior tag
Hahó!
Cisco ISB2001 beltériket kaptunk, használati ut. nélkül.
A neten van CIS2001 tip.ról leírás, de másként néz ki a hátsó panelja picit.
A gond az, hogy a CIS2001 leírás azt taglalja, ha az eszköz ki van kapcsolva, a középső nagy bekapcsoló gomb pirosan világít, ill. 5mp után el kell halványodjon. Na most 3 készüléknél ez sehol nem teljesül! Egyik helységben nem is világít sosem a középső főgomb, másütt csak zölden világít így is úgy is, a harmadik pedig pirosra vált, de nem halványodik el.
Új készülékek voltak orig. csomagolásban, s nem tudom ez a különböző működés hogyan lehet?
Talán a legzavaróbb az egészben, hogy nem lehet adott esetekben eldönteni, hogy kikapcsolt állapotban van-e a cucc, azaz a standby állapot nem egyértelmű.
Műszaki szolgálat nem bírta megérteni a kérdést, csak azt hajtogatták, hogy náluk nem jelez hibát a rendszer, van adás.
Esetleg itt vki hozzáértő tud vmit erre javasolni?
Köszi! -
Aureal
senior tag
válasz kigyi_23 #145641 üzenetére
nem voltak új készülékek csak visszavett készülékek felújítva
Nem hiszem hogy újra karcmentesen mm pontosan vissza tudnák fóliázni + sérülésmentes dobozt hozzá megőrizni, nem hogy felújítani. Mondta is a szerelő, hogy ők hamarabb is jöhettek volna, de készlethiány miatt tovább kellett tolniuk a kiszállást, mire kapnak új beszerzésű szállítmányt az eszközökből.
Tulkép felesleges volna ennyi energiát fektetni és újnak hazudni vmit, ha még felújítással is csak ennyit tudnának elérni. +800Ft-ért még bérbe is adni az ügyfeleknek a “sz@rt”.Nincs itt esetleg bennfentes műszakis, aki tudja a kérdésemre a választ? Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
válasz snyper990 #145652 üzenetére
Volt egy Telekomos szaki itt szerelni évekkel ezelőtt (sajna már meghalt azóta rákban). Pl. tőle azt tudtam meg korábban, hogy a gyártók x+1 darabot legyártanak egy szerződött partnernek a cuccaiból, utána már csere távirányító sincs. Eddig mi 3x kértünk új távikat évek során, az is mind másfajta volt, mit hol kivel tudnak épp gyártatni… Utólag már Samsung koppintásúakat hoznak, mint most a Ciscokhoz is. Gondolom azt is felújítják akkor, mert megéri, főleg ha Kolompár Dezső avval keverte Taktaszadán a moslékot a malacoknak…
-
Aureal
senior tag
válasz Lauda #145659 üzenetére
valós információjuk erről pedig eléggé nyilvánvalóan és érthetően kb a nullával egyenlő.
Minden bizonnyal! Bezzeg az itteni szakiknak meg az ügyfsz.nak… Hajaj!
Azért azt megjegyezném, ha már az eredeti kérdésemre senki nagy tapasztalatokkal rendelkező nem tud mit mondani csak nagyzolni meg mellébeszélni, az említett 60-as szaki a háta mögött tudott évekkel és szakértelemmel más hozzáállású volt, mint sok mai 20 éves csinovnyik aki magát szakembernek hiszi szerelők közt, vagy az olyan műszakis callcenteres nőci, aki kb. egy elé tett papírról képes csak mondatokat felolvasni.
Ennyit a Telekomról és a supportjukról… -
Aureal
senior tag
válasz Lauda #145669 üzenetére
Az ő idejében még nem voltak gondok a cuccokkal, nem úgy mint ma (tudod?). Anno ő tanácsolta, hogy váltsunk a “rózsaszín” szolgáltatóra, mert a többihez képest ők még minőséget is kínáltak.
Mára mi lett? Annyi az ügyfél reklamáció, hogy muszály volt egy robot nőt bevetni a 1414-en, ami kb. szintén annyit tud: “ellenőrizze a kábelek csatlakozását, áramtalanítsa az eszközt, más esetben kapcsolom kollégánkat…”
Mit tud a kapcsolt kolléga? Felolvasni pár gyakori választ amit elé tesznek, végső esetben pedig kiküldeni egy szerelőt.
Én meg, bármi fájó itt másnak, nem bírom azt elképzelni, hogy újként kiadott eszközök felújítottak lennének, mert milyen jó azt más pofájába vágni így, ugyanis ez önmagában hatványozza az ellentmondást: miért működnek rendellenesen azok, amiket újfent megcsináltak és leellenőriztek? (Ezzel nem mondom azt, hogy nem létezhet eszközfelújítás, de ismét bármi fájó, láttam már ilyen eszközt másoknál pl. UPC-s időkben is és ott el is mondták előtte, hogy felújított készüléket visznek ki. Az viszont látszott is rajta, s nyilván egy esztétikai hibahatáron belül kell ezt érteni…)Szóval az a nagy megfejtés, hogy vmi használt, még mindig nem megfelelő válasz a kérdésemre, hogy egy felújított készülék miért ne működne normálisan, ahogy a leírásában szerepel?
Na most lehet fejtegetni akkor az érveket! Tessék parancsolni!
[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
válasz garga01 #145685 üzenetére
De ugyanígy ahogy más is írta, új házba a kibontott panel bele és megy vígan tovább (nyilván tesztelés után)
Figyu, nem azzal van bajom, hogy ha valami használt, de rendesen működik! Én is veszek magamnak néha használt dolgokat pl. jófogáson, hardveraprón.
A gond azzal van, hogy itt egy süket elkezdte belemagyarázni a dolgokba (miközben bevallottan állítólag ez nem egy hivatalos, azaz akár belső részleteket is ismerő Telekom fórum mint most megtudtuk 1-2 hsz-el visszább....), hogy öcsém téged jól átvertek, mert csak hiszed hogy új cuccod van, közben rád sózták a használt vackot. Mindezt anélkül, hogy bárki látta volna a kérdéses eszközöket. De a távolbalátó urak azt már exakt ki merik jelenteni, hogy én mit tudok itt akármiről is, sőt, egy időközben elhunyt idősebb szaki szavait is kétségbe vonják, csak mert nem az ő tollukból származik.
Ennyit az itteni lojalitásról!Más olvasatban viszont, ami szintén itt utólag derült ki 1-2 hsz-el visszább, ha ezek az eszközök valóban újként is rendellenesen működnek és ezen ne is csodálkozzak, akkor megkérdezném: használt, felújított, nem az előírtak szerint működő eszközökre milyen jogon köt ki a szolgáltató havi bérleti díjat?
Ami tény: 3 azonos beltériből egyik sem működik egyformán, a leírásnak megfelelően. A legjellemzőbb, hogy nem lehet megállapítani az eszköz standby állapotban van-e. Ilyen szerintem semelyik normális műszaki terméknél nem fordulhat elő, nem hogy új, pláne nem felújított és bevizsgált dolgoknál. Persze mit fáj az másnak, ami vkinek saját gondja...
(Ja, csak jelezni szeretném a kekeckedőknek ÚJRA!!!, nyilván érdeklődtünk a Telekom ügyfsz.nál, ahol a kapcsolt műszakis, kamaszos hangú elvtárs már a kérdést sem bírta értelmezni, viszont javasolta a neten fellelhető CIS2001 használatit, mivel ISB2001-hez nincs a Telekom honlapján sem elérhető doksi, de "azonos" vele.
További kérdések?[ Szerkesztve ]
-
Aureal
senior tag
válasz sambenez #145708 üzenetére
Azóta 2 box fagyott is rendesen, meg forrósodott is (ennyit a hozzáértő kollégák szerinti tényleges felújításról és bevizsgálásról…), végül szombaton kicserélték. Ezek más modellek, kicsit magasabbak is, de ugyanolyan Ciscok és minimálisan épp csak langyosodnak. + normálisan világítanak az állapotjelzőik is.
Szóval megéri firtatni a hibát és cseréltetni, ha vkinek gondja volna még a beltérikkel![ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- HP ProBook 430 G6, 13,3" FULL HD IPS, I5-8265U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, SZÁMLA, GARANCIA
- Dell Latitude 3420, 14" FULL HD IPS, I5-1145G7 CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, W11, Számla, Garancia
- Dell Latitude 7280, 12,5" FHD IPS Kijelző, I5-6300U, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10, Számla, garancia
- Lenovo ThinkPad X280, 12,5" HD Kijelző, I5-8250U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Garanc
- Lenovo ThinkPad L490, 14" FHD IPS Kijelző, I5-8265U CPU, 8GB DDR4, 256GB SSD, WIN 10/11, Számla, Gar