-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Sziasztok!
Volna egy olyan probléma, hogy T-Home kábelnet szolgáltatás, 1000/200Mbit-es csomag és ennek ellenére belassuló internet gondok (de ilyen 1-2MB/s feltöltési és 100MB/s alatti letöltési szintek). A problémára a HGW resetelése megoldást jelent általában.
Először Cisco HGW volt, majd a csomagváltáskor jöttek a Sagem HGW-k, ezekből 3 tett látogatást, majd kicserélték a vadonat új [Kaon CG3000] -re. A probléma továbbra is fent áll, a T-Home pedig állítja, hogy a hiba az otthoni hálózatban van, és nem foglalkozik tovább a problémával. Az, hogy a HGW resetelése megoldást jelent, minden esetre valahol gyanús...
A Kaon routerként (is) működik, mert nem tudunk belépni a felületére, nem tudjuk az alapértelmezett jelszót (admin/admin és társai kipróbálva), ez a CG3000 pedig olyan új, hogy szinte alig találni róla valamit a neten. Szóval még csak az sincs, hogy átállíthatnánk simán modem üzemmódra...
Van valakinek javaslata, mit lehet tenni ilyen esetben? Tud esetleg valaki segíteni a CG3000-el kapcsolatban? Vagy hogy merre lehetne tovább lépni?
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
-
nagyúr
@DJ. Ru$y ; @taki01 és @Roli27: Nagyon szépen köszönöm a válaszokat!
Távban próbálok segítséget nyújtani, és lefotózva csak a Roli27 által linkelt képnek a bal oldalán lévő rész lett. Most megkértem, hogy nézzen még 1x rá, mert lehet, hogy ott van tényleg a megoldás, csak kicsit jobbra...
Köszönöm szépen még egyszer az eddigi segítségeteket!
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
Hoi!
Akkor részletesebb adatok a hálózati gondról. A Kaon CG3000 HGW és az 1000/200-as koaxkábeles csomag adott tehát, a probléma jelenlétekor ilyen adatokat látni, a feltöltés kutya rossz:
A jelszintek:
Ezek elviekben nem rosszak, még az upload is az 52-es érték alatt marad ugye.
Ha újraindításra kerül a HGW, akkor viszont megtáltosodik:
Esetleg van ötlete arra valakinek, hogy mit lehetne még tesztelni, hol lehetne keresni a hibát, vagy mit lehetne a Telekomnak mondani a hibabejelentéskor (a több HGW csere után már határozottan állítják, hogy a hiba nem náluk van...).
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz kabelmania27 #113344 üzenetére
IPTV van a felhasználónál, szóval az a verzió ugrott...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Stanley-B. #113569 üzenetére
Összetett probléma, mert a szolgáltatók adnak Wifi-s HGW-ket, a felhasználók pedig használják őket, hiszen a képesség ez esetben adott.
A másik probléma az, hogy nem egyszer találkoztam én is olyannal, hogy társasházban ill. panelben annyi Wifis cucc van (HGW-k, routerek, Wifis nyomtatók, IP kamerák, Wifis TV-k stb.), hogy alig győzi listázni az eszköz 2,4 Ghz-en. A Wifi működési logikájából adódóan ilyen feltételek mellett a kapcsolat nem gyors, akadozó, sőt, olyan is van, hogy eldobja a jelet. Ha az 5Ghz-es Wifi opció (mert nincs vastag fal, vagy akár egyből rá is lát az eszköz a HGW-re / Routerre), akkor még istenes a dolog, de amúgy én mindig javaslom, hogy ahol csak lehet, hálózati kábellel és ne Wifi-vel kössék össze az eszközöket. Amit ugye az Indexen "archaikus" megoldásnak aposztrofáltak, ám annál stabilabb és megbízhatóbb hálózati összeköttetést nehéz megvalósítani...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Szpisti #113575 üzenetére
Tippre az adott környéket összegyűjtő hálózat lassan leterhelődik, így ennyi jut már csak neked.
Amúgy át kéne nézned a szerződésedet, mielőtt a Telekomot kezded el zargatni.
Mindenhol ( [még a honlapon is] ) ott van, hogy a garantált feltöltési sebesség ennél a csomagnál 20Mb/s. Szóval ők teljesítik a szerződésben vállalt kötelezettségüket, innentől kezdve így jártál.Ez amúgy mindegyik szolgáltatónál így van, a UPC/Vodafone esetében az én 500Mbit-es előfizetésemnél a hivatalos adat 500 le és 22Mbit/s fel, de a garantált az 100/5,5 Mbit/s. A Diginet 1000-es csomagjánál dettó (1000/300 a hivatalos, a garantált 300/75). Csak el kéne rendesen olvasni az ajánlatot.
Ha te azt várod el, hogy folyamatosan a szerződésen szereplő hivatalos sávszélesség álljon rendelkezésre, akkor a bérelt vonalas szolgáltatást keresd. Csak előtte ülj le, mielőtt a szolgáltatás árai bekezdéshez érsz (cirka 10x árszorzó körül kezdődik a lakosságihoz képest, de akár 100x is lehet).
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz DJ. Ru$y #113577 üzenetére
Nem kívánok ferdíteni, de amit leírsz, az nem cáfolja azt, amit én írtam. Én csak tippeltem a sok új felhasználóra, de az is egy lehetőség, amit te írsz. A végeredményt tekintve nem sok különbség van.
Ha 200Mbit helyett "csak" 100-136Mbit-et mér, azzal még nem nagyon fognak foglalkozni, főleg, mert "otthoni" átlagfelhasználónak aligha kell több (Home Office-ra VPN-en 20Mbit per felhasználó is bőven jó, még videokonferencia közben sincs gond).
Nyilván a felhasználó szempontjából ez gáz, és érthető valahol a felháborodás, de ettől még hiába veri az asztalt, erősen valószínű, hogy nem fognak foglalkozni vele, legalábbis amíg nem fog még rosszabb lenni az eredmény.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz xboxx #113578 üzenetére
Volt "szerencsém" a 4. pontot végig asszisztálni egy esetben, a vége a fenyegetőzésnek az lett, hogy semmi sem változott, csak el lett szúrva egy csomó idő és erőforrás a semmire.
A vége az volt, hogy az ÁSZF szerint a szolgáltató teljesítette a vállalt kötelezettségét. Pont.
Örvendetes, ha valakinek a verbális fenyegetésre megjavul a netje (mert ilyenről is tudok), csak nem mindig válik be.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Szpisti #113580 üzenetére
A terhelés alatt nem feltétlen azt kell érteni, hogy fix szintre állították be neked, hiszen te is leírtad, hogy 100-136 Mbit közöttit láttál. Egyszerűen a hálózati elosztó ennyit oszt ki neked, mert a rendelkezésre álló sávszélt szétosztva a felhasználók között így jön ki. Hogy a feltöltés a szűkös? Nyilván nem azonos a felfele és lefele irányuló sávszélesség-kiosztás, szóval képzeld el úgy, hogy a helyi központban (ahonnan hozzád indul a "rézkábelen" a jel) mondjuk van teszem azt 8db 10Gbit-es optikai lefele és 2db 10Gbit-es optika felfele a gerinchálózat irányába. Ez csak egy példa, de jelzi, hogy miért lehet a feltöltés a szűk keresztmetszet.
De ez csak az én véleményem.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz mlinus #113582 üzenetére
Nem vagyok Telekom alkalmazott, még csak Telekom felhasználó sem.
Igen, igazad van, hogy sokszor csak valami el van szúrva a hálózatban, és azt kell kikalapálni. A kalapácsos embereket pedig prioritás alapján küldik ki - ahol nagyobb a "zaj" a felhasználóktól, oda indulnak el előbb.
De a te példádnál az 1000Mbit-ből megvolt 285Mbit, tehát a sávszélesség kevesebb, mint harmada (kicsivel több, mint negyede). Ez elég komoly problémára utal. Szpisti esetében viszont még több, mint a fele megvan a "beígért" sávszélességnek. Mintha a te esetedben lefele mondjuk 500-600Mbit-et mértél volna.
Élek a gyanúval, hogy abban az esetben nálad sem oldódott volna meg egyhamar a probléma (ahol a feltöltési problémádnál te is írod).
De inkább kiszállok, nem kötekedni akartam, csak a véleményemet mondtam el...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz #72445440 #120153 üzenetére
For the record: nincs szükség NVMe SSD-re egy 2Gbites hálózathoz, hiszen az is csak ~240MByte/s sávszélességet jelent, amit a gyorsabb HDD-k is megközelítenek, de egy átlagos SATA3-as SSD már probléma nélkül hozza huzamosan is.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
válasz Lazax #137050 üzenetére
Ilyen téren a UPC/Voda nagyon kedves volt a felhasználókkal, nekem náluk 12 évig ugyan az volt az IP-m - a Telekom kevésbé kedves, gondolom úgy van vele, ha fix IP-t szeretnél, vegyél üzleti előfizut.
A válasz egyébként engem is érdekel.Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Autós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- EA Sports WRC '23
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Renault, Dacia topik
- Politika
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Elektromos cigaretta 🔞
- Spórolós topik
- A Samsung hazánkban is piacra dob idén egy friss Micro LED tévét
- További aktív témák...
- -54% Dell XPS 9510: i7 11800H, 16GB,512GB,RTX 3050Ti,500nit,100%sRGB,Dell ProSupport gari 2025.3.8.
- -52% Dell Precision 5570 workstation: i7 12700H,16GB,512GB,RTX A1000,500nit,100%sRGB,gari 2026.2.10
- Dell Inspiron 3537 használt laptop
- Használt PC kitűnő állapotban
- ELADÓ 2022. ÉVBEN VÁSÁROLT 3060 Ti és 3080 Trinity RIGEK / KÜLÖN IS ÉRTÉKESÍTEM