- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Telekom (vezetékes telefon, IP / kábel / műholdas TV, xDSL / kábel / optinet)
Figyelem! Fontos!
Felhívnánk mindenki figyelmét, hogy, aki hatósági karanténban vagy önkéntes karanténban van, esetleg beteg, köhög, lázas stb, annál sem a hibajavítás, sem a létesítés nem fog megtörténni, hanem halasztásra kerülnek!
Kérlek titeket, csak akkor hívjátok a szerelőket ha tényleg semmi bajotok nincs (bár ez sem garancia semmire)!
Új hozzászólás Aktív témák
-
st.stofi
tag
válasz Hp Canon #51719 üzenetére
Nem tudom mennyire segít, de az EA support által említett Kabel Deutschland esetében tudtommal az volt a helyzet, hogy kb. 2 hónapja átáltak IPv6-ra, azaz nem osztottak IPv4 címet az előfizetőknek. Mivel elég sok interneten lévő szerver/eszköz nem rendelkezik IPv6 címmel, ezért meg kellett oldani az IPv4 címek elérését, erre van tucatnyi lehetőség, ezek közül a KD a DS-Lite megoldást választotta, ahol az előfizetők IPv4/DHCPv4 kérésnél egy privát IPv4 címet kapnak a CPE-től, mint a klasszikus IPv4-es NAT esetében, csak itt nem címfordít a CPE, hanem becsomagolja ezeket az IPv4 csomagokat IPv6 csomagba, amit átküld az ISP szerverének, ami csinál egy szolgáltatói szintű Carrier-grade NAT-ot, ott viszont a bejövő kapcsolatok, a "portnyitások" már nem érvényesültek. Ott megoldás volt a KD-ot hívni, és visszarakatni a korábbi IPv4 alapú címzérze az eszközt, akinek az IPv6 átállás és a CG NAT gondot jelentett.
De gondolom a Telekom nem veled kezdte el az IPv6 átállást, így szerintem sok támpontot nem adott az EA support levele, viszont ez a "kapcsolattípus-inkongruitás" ez tetszik, felírtam magamnak a tudományosan hangzó kifogásaim listája közé, rögtön a "napfolttevékenység" után, az "elektromos vihar által okozott anomália" elé; jól jöhet majd ha valami hasonlóan jól hangzó módon kell egy ügyféllel tudatnom, hogy gőzöm sincs, mi a problémája oka
[ Szerkesztve ]
-
forrest85
senior tag
-
dchard
veterán
válasz Hp Canon #51773 üzenetére
Már többször elmondtuk, hogy a hibabejelentés alapja a szolgáltatásban tapasztalt hiba. Van ilyen vagy nincs? Azt ugye nem gondoltad, hogy bejelented hibára, hogy szerinted kevés az SNR, vagy a vételi szint?
Ha kézzelfogható probléma van (szakad, látványosan lassul stb.) ÉS az egyik paraméter a modemben látványosan rossz, akkor érdemes a hibajegy felvételekor beíratni a hibajegybe, de ennyi.
Nem mondom, hogy világklasszis, de ezektől az értékektől még simán jónak kéne lennie.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
DJ. Ru$y
félisten
-
btz
addikt
válasz Hp Canon #55802 üzenetére
Ha koaxod van és van vonali infó része a modemednek akkor ide tudsz feltenni képet, lehet valaki valamit tud rá mondani, amivel előrébb leszel.
Néhány hszel előrébb van rá az élő példa, hogy némely esetben a fórumon előbb kaphat értelmesebb segítséget az ember mint egy telekom dolgozótól.ⓑⓣⓩ
-
dchard
veterán
válasz Hp Canon #55905 üzenetére
Egyrészt ez nem igaz, mert minden plusz bit kódolása a konstellációban +3dB SNR-t kíván meg, és ha tudjuk, hogy a 64QAM-hoz 25dB-s SNR kell, akkor könnyű kiszámolni hogy a 256QAM-hoz (ami két plusz bitet kódol), 25+3+3=31dB kell minimum, ráadásul szokás még 3dB tartalékkal is számolni, szóval jó lesz az minimum 34dB-nek is (végül is csak 200%-ot tévedtek, megesik ).
Másrészt a modem nem műszer, attól, hogy éppen akkor amikor rápillantasz 35 vagy 40dB-s SNR-t mutat, simán lehetnek börsztös hibák, amiket a modem nem fog (mert nem tud) megmutatni, ilyenkor csak a szakadás, vagy a hiba ténye jelzi a problémát.
Arról nem beszélve, hogy az uplinked is határ eset, és a DS értékek elcsúszásából látszik, hogy szintezetlen a hálózat (tilt probléma van). Ez a 10dB difi nagyon sok, 2-3dB-nél nem lenne szabad többnek lenni.
Dchard
[ Szerkesztve ]
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
dchard
veterán
válasz Hp Canon #55908 üzenetére
Folyamatos pingeléssel.
Start menü --> Futtatás --> cmd [enter]
ping bix.hu -t
Ez minden másodpercben ellenőrzi az összeköttetést, abban az esetben ha dobás (vagy még inkább egymás után sorozatos dobás, csomagvesztés) van, az egyértelmű bizonyíték.
Abban az időszakban érdemes futtatni, amikor a legnagyobb az esély a hiba előfordulására.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz Hp Canon #58522 üzenetére
Hiába ajánlunk bármit, úgyis azt fogsz kapni ami a szerelőnél van, ha egyáltalán kicserélik, mert simán azt mondhatják azt, hogy marad az a HGW, ami mögé szintén tudsz saját routert kötni ugyebár.
mlinus
Ha egyszer megteszi, megteheti kétszer, háromszor.... Ebben nem bíznék, hogy nem lesz több, de ez itt erős off.Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
kigyi_23
addikt
válasz Hp Canon #70641 üzenetére
Igen ahogy melegszik úgy lesznek egyre rosszabbak az értékek. -10 alatt nem nagyon érdemes gondolkodni rajta ott már kifut az egészséges tartományból mindenképpen nálad meg már most -15 is van benn és a legjobb is -9-10 közötti. Ezt már érdemes leadni hibára, állítsanak rajt a srácok, mert nyáron ebből csak szenvedés van végig.
https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
kigyi_23
addikt
válasz Hp Canon #70646 üzenetére
Akkor közlöd vele, hogy jegyzőkönyvet szeretnél felvetetni a hibáról a mért értékek feltüntetésével. Ott szépen befogja a száját elkezd dolgozni. Errefelé nem problémáznak a szerelők kijönnek megnézik, ha nekem nem tetszik elmondom neki szépen, hogy mi az észrevételem. Rápillant az értékekre majd elkezdi javítani a hibát. Nem kell találgatnia és ezt még talán szeretik is, ha tálalva van a hiba nem neki kell utánajárni. Ezt 5 perc alatt megoldja beír fél órát én aláírom és megy tovább.
https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Hp Canon #70641 üzenetére
3dB csillapítása van az out kimenetnek, tehát gyenge a bejövő, képen fekete vastagabb kábel megy az in-be ezért esélyes hogy jól van bekötve, annyit tudsz csinálni hogy a tapra teszel hpf szűrőt, ha a régi mmwo tévés kimenetén megvan akkor nem kell venned, lehet ha a tévés ágon lesz hpf szűrő kicsit jobb lesz a helyzet.
Telefonálj újra hátha másik ügyintézőt kapsz vagy írj emailt, ha nem hajlandók kimenni mond hogy az nmhh-hoz fogsz fordulni.
Szerintem nem jó értékeket nézett -15ös érték gyenge érték.[ Szerkesztve ]
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Hp Canon #70651 üzenetére
Okés, az osztóról és a jelszintről szerintem ne írj, csak annyit hogy probléma van a nettel szakadozik és a sebesség ingadozó.
Ha nem nézel dvb-c adást akkor az osztó helyére tehetsz F toldót, igaz csak hármat fognak javulni a ds értékek de talán elég lesz, ha nézel dvb-c adást akkor mehet tapra a hpf ha akadást látsz akkor kettes splittere cseréld ezt az osztót.
Ne aggódj, előbb-utóbb meg fog oldódni a helyzet.[ Szerkesztve ]
-
dchard
veterán
válasz Hp Canon #70662 üzenetére
Megdöbbenve olvasom a történetedet. Ennyi kamut és mellébeszélést telekomos szerelőtől is régen láttam...
Először is a -10 alatti szint egyértelműen problémás, IPTV-nél különösen. Ráadásul butaságot mondott ezzel kapcsolatban is, mivel a 346 - 370MHz az IPTV és nem fordítva, tehát nálad pontosan az internetes forgalomra használt sávrészen mérhető a rosszabb -15-ös szint, amin az SNR is gyatra (ne felejtsük el, hogy ez postFEC SNR, ha a hibajavító kódot levonom, 30-31dB-s SNR lesz a valóság)
A helyzet szerintem nagyon egyszerű: dugd fel a modemet direktbe a bejövő kábel végére (osztás nélkül) és másold be ide hogy milyenek a szintek. A véleményem az, hogy egy sima kettes osztó (nem MMWO) után 0 közeli szintnek kellene lennie, de -10 alatt egyértelműen problémás a dolog. Különösen ha még érzékelhető hibajelenség is van.
Dchard
A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz Hp Canon #70667 üzenetére
De te most a szerelőt hívogatod direktben? Vagy hivatalosan nyittatsz hibajegyet a 1412-n? Mindenképpen az utóbbit csináld, így majd hivatalos úton jön ki a szerelő, és nincs olyan, hogy "Majd én azt tudom távolról, ki sem megyek.".
Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Hp Canon #70673 üzenetére
Azt javaslom, hogy hétköznap munkaidőben pl délelőtt 9-10körül vagy délután hívd fel az ügyfélszolgálatot és jelentsd be hogy akad a netkapcsolat -18as ds értékből látszik hogy hiba van, szerintem el tudod intézni ha mégis akkor írj emailt ugyfelszolgalat@telekom.hu ITT van olyan kategória, hogy panaszkezelés alatta hálózatos vagy készülékes probléma.
NMHH-nak csak akkor érdemes írni ha egyik elérhetőségen sem sikerült elintézni, de úgy gondolom nem lesz erre szükség.[ Szerkesztve ]
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Hp Canon #70677 üzenetére
Nyittasd meg a hibajegyet, azért nem kell jelszint értékekkel foglalkozni mert az előfizetőnek nem kell tudnia hogy milyen jelszint értéknek kell lenni, számodra az a lényeg hogy nem stabil a netkapcsolat ingadozik a sebesség megszakad, azt sem kell az előfizetőnek tudni hogy arrafelé ki dolgozik.
Ha nem veszik fel a hibajegyet akkor jelentsd be a dvb-c adásproblémát.
Most +3dB-t kap a tévé ettől elvileg javulhat a vétel.
Ettől független ha szeretnéd leírhatod email mellékletben a jelszint értékeket.[ Szerkesztve ]
-
dchard
veterán
-
wmati
addikt
válasz Hp Canon #70674 üzenetére
Hétvégén közel egyfős 12 órás ügyeletet adnak a kollégák, + ami gáz lehet biztos írt valami szöveget a hiba jegy mellé. Amit lát a többi szerelő és a 1412-n is akivel beszélsz. Szerintem is hagyjad ezt, és hétköznap próbálkozz újra.
Ui: Szomszédokkal nem tudom milyen viszonyban vagy de legalább ha az egyik tapasztalná ugyan ezt, és nyitna jegyet.
[ Szerkesztve ]
-
kigyi_23
addikt
válasz Hp Canon #70763 üzenetére
Elvileg ők csak azt látják, hogy elcsatlakozik és 2 perc múlva vissza. Nem mondom, hogy nem lehet kimatekozni, hogy ez mitől van, de ennyire nem szokta utána nézni a dolognak. DSL-nél simán bejön a kábelmodem logolja a szakadást ott ez lehet probléma, ha ránéznek és nincs benne a logban.
https://www.youtube.com/user/kigyi23/
-
DJ. Ru$y
félisten
válasz Hp Canon #84490 üzenetére
Miért nem pingelsz egyszerre többet? Akár 2-3 belföldit + 1 külföldi szervert is. Nekem a BIX sokkal többet szakad, mint pl. a Google DNS pingje.
bkiky01
Majd, ha a központ óhajtja levenni a SNR lock-ot a vonalról, akkor talán jó lesz.Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok! Használd a fórumot! | R.I.P PH!TV!
Új hozzászólás Aktív témák
Olvasd el az összefoglalót!
Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni és ahhoz segítséget nyújtani szigorúan TILOS.
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- További aktív témák...