Aktív témák

  • Notram

    csendes tag

    Sziasztok!

    EZEN A LINKEN egy TXT-fájlban van leírva a feladat. Röviden: egy szerver-kliens játékprogramot kell írni, de egyelőre lövésem sincs, hogy hogyan kéne hozzáfognom.

    A programokat ANSI C-ben kell megírni, Linuxon.
    Egyáltalán hogy kell ennek kinéznie? Írok egy szerveroldali programot egy *.c fájlba, és egy kliensoldalit még egybe, aztán két külön gépen futtatva menni fog?
    Na meg egy dolog a kommunikáció, a másik maga a program.

    Mindenféle segítségnek örülnék (pl. megoldás vázlata, főbb lépések), mert órán erről nem sok szó esett! :S

    Előre is köszönöm! :)

  • Gyuri16

    senior tag

    válasz Notram #1 üzenetére

    ez elfert volna a c topicban is..

    ha fogalmad sincs, hogyan kezdj neki, akkor eloszor olvasgass egy kezdo c konyvet. ha a c megy akkor johet a halozatkezeles, amire egy jo leiras itt van: Beej's Guide to Network Programming. ennek van magyar verzioja is itt: [link]

    ket programot kell megirnod, egyet a szervernek, egyet a kliensnek. ezek halozaton keresztul tartjak a kapcsolatot, tehat futhatnak kulonbozo gepeket is.

    a feladatban a tobbi le van irva. tehat egy szerver fog futni, var amig csatlakozik hozza ket kliens. ezek egymassal nem tudnak kommunikalni, csak a szerverrel. kliens a lepeset elkuldi a szervernek, az ellenorzi, es ha szabalyos akkor elmenti az uj allast es elkuldi a klienseknek. ha rossz a lepes akkor ezt tudatja a klienssel, aminek aztan uj lepest kell kuldenie. miutan a kliensek megkaptak a friss allast a masik kliens lep, es kezdodik az egesz elolrol.

    Nem vagyok egoista, csak uborkagyalu!

Aktív témák