Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sasa311

    veterán

    válasz diegho #8807 üzenetére

    Az elsőre csípőből:

    - Az eladónak minden eladott termékre biztosítani kell a jótállást. A Vevő a ti boltotokkal kötött szerződést, így semmilyen esetben sem kötelezhető arra, hogy ne nálatok érvényesítse a garanciát, hanem 3. félnél. Fel lehet ajánlani, hogyha akarja (az esetleges gyorsabb ügyintézés miatt pl.), hogy itt és itt is intézheti a garanciát, de ha őt ezt nem érdekli akkor a bolt köteles azt intézni.

    Ez fix.

    Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?

  • tomi_mod

    aktív tag

    válasz diegho #8807 üzenetére

    Ha csak kicsit szeretnél indormálódni akkor ajánlom az nfh.hu "Jó ha tudjuk" [link] részét, általánosságban leírják a fogyasztói jogokat...értelemszerűen következik az eladó kötelessége.

    Ha viszont részleteiben érdekel, akkor [link]

    A samsungos rész érdekes, x időre biztosan neki (eladó) kell biztosítania a garanciát/ügyintézést, gondolom ez törvényben elő lesz írva...valószínű 1 év, aztán amit ezen felül a gyártó vállal az már tényleg lehet a vásárló - gyártó ügye közvetlenül.

  • bullseye

    addikt

    válasz diegho #8807 üzenetére

    2005 évvégi anyagunk:

    "Minden körültekintésünk ellenére, ami elromolhat, néha valóban el is romlik. Jótállási időn belül ilyenkor mindig a vásárlás helyére vigyük vissza a meghibásodott terméket, ne a szervizbe. A fenti kormányrendelet ( 151/2003 (IX.22.) - szerk) szerint a 10 kg-nál súlyosabb, illetve rögzített bekötésű készülékek elszállítása, valamint le- és felszerelése a kereskedő feladata.

    A javításra vonatkozó törvényi előírások szintén fogyasztóbarátabbak lettek az elmúlt években. Régebben mindenképpen bele kellett nyugodnunk a termék javításába, jelenleg viszont már az első meghibásodáskor is kérhetjük annak cseréjét, vagyis az új szabályok szerint a kicserélésnek mint fogyasztói igénynek már nem feltétele a javíthatatlanság. Ennek egy akadálya lehet, ha a Ptk. 306. §-a alapján a kereskedőnek aránytalan többletköltséget jelentene a csere (például minimális idő- és anyagszükségletű javítás esetén), ilyenkor megtagadhatja a kicserélést. Ha a csere amiatt kivitelezhetetlen, mert a kereskedőnek nincs hasonló terméke, úgy értékegyeztetéssel - amelynek alapja szigorúan az eredeti vételár, jótállási idő alatt nem lehet amortizációval számolni - felajánlhat más hasonló terméket. Ezt az ajánlatot akár indoklás nélkül is elutasíthatjuk, ilyen esetben jogilag elállunk a szerződéstől, a vételárat pedig visszakapjuk. Természetesen a jog nem ismeri a „levásárlás” intézményét, hiszen a szerződés felbontásával egyidejűleg visszaállítjuk az azt megelőző állapotot, és a kereskedő nem kötelezhet minket újabb vásárlásra.

    Ha a javítást választjuk, arra tizenöt nap áll a szerviz rendelkezésére. Sajnos ezt a törvény úgy fogalmazza meg, hogy a kereskedőnek „törekednie kell” e határidő betartására - amit a kereskedők persze úgy fordítanak le, hogy gyakorlatilag megszűnt a javítási határidő. Megnyugtatásul: erről szó sincs. A törvényben ugyanis az is szerepel, hogy a javítást a vevőnek okozott indokolatlan kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A gyakorlatban ez - kiegészítve a „törekvéssel” - azt jelenti, hogy ha a szerviz ki is csúszik a határidőből, de erről értesíti a vevőt, és megfelelő indokkal alátámasztja a késedelmet, az még elfogadható teljesítés.

    A szervizek ma már nem kötelesek cserekészüléket adni a javítás idejére, az ezt szabályozó passzusok teljes egészében kikerültek a fogyasztói törvényekből (így a javítási határidő sem növekszik automatikusan 30 napra cserekészülék biztosítása esetén, mint régebben). Viszont az említett „indokolatlan kellemetlenség” kiküszöbölésére a szerviz saját hatáskörében mégis felajánlhat cserekészüléket."

    'Micsoda nyűg" by Rest (FA Brotherhood) │ Szarkazmus valószínűsége: 70%

Új hozzászólás Aktív témák