Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Mariner

    tag

    válasz busman #52831 üzenetére

    Ha minden órában az azonos óra és percmutató álláshoz rendelt másodpercmutatót elfogadjuk helyesnek, akkor 1/28800, ha csak a belinkelt képen lévő mutatóállást fogadjuk el akkor 1/(12x28800) egészen pontosan.

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz ronin s8 #52838 üzenetére

    Ezt gondold át még egyszer...12órakor vannak fedésben, aztán legközelebb 1óra 6perc körül és így tovább...

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz ronin s8 #52842 üzenetére

    Akkor te az "egy óra" alatt egy teljes fordulatát értesz az óramutatónak, ami ugye 12óra(időben kifejezve).

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz ronin s8 #52844 üzenetére

    Pontosan, de az a valóságban nem egy óra, hanem 12óra termése, hiszen a percmutató nem egy óra alatt teszi meg azt a sok (12)kört. Ha ne te hajtanád hanem menne a maga tempójában, akkor a déli12 óra és az esti 12óra között bizony eltellne fél nap(12óra).

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz ronin s8 #52838 üzenetére

    "Viszont ami ebből érdekes lehet, az valóban az a kérdés, hogy hány pozíció lehetséges, amikor fedésben vannak a mutatók?

    (egy órán belül 11)"
    Én erre reagálva írtam, hogy gondold át, hiszen nem egy óra, hanem 12óra alatt vannak annyiszor átfedésben. Az megint csak megegyezés kérdése, hogy az első és az utolsó átfedést(12óra) is beleszámolod-e de legalább az egyiket célszerű, és akkor 12átfedés van nem 11 ..
    Ja akkor igazad van(most olvastam a legutolsó hozzászólásodat).

    [ Szerkesztve ]

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz ronin s8 #52849 üzenetére

    Utolsózok:ha az általad elsőnek gondolt induló 12-es átfedést egynek veszed akkor:
    12átfedés1.
    1-es átfedés 2.
    2-es átfedés 3.
    3-as átfedés4.
    4-es átfedés5.
    5-ös átfedés6.
    6-os átfedés7.
    7-es átfedés8.
    8-as átfedés9.
    9-es átfedés10.
    10-es átfedés11.
    11-es átfedés12.
    12-es átfedés 13.
    Ez kikerülhető, ha mondjuk 12óra 1perctől kezdi az ember a mérést akkor kiesik az első átfedés és valóban csak 12átfedés lesz a 12óra alatt, mivel megszűnik az a dilemma, hogy a 0.időpillanatban bekövetkező együttállás is beletartozik-e a mérés idejébe. Mindenesetre a Meister Singer óráknál ezeken a nagyon fontos dolgokon nem kell gondolkozni, de mégis megfelelő pontossággal leolvashatóak :) Persze ránézésre sokáig tart rájönni, hogy megállt, mert nincsen a másodpercmutató amit látnál kúszni...

    [ Szerkesztve ]

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz ronin s8 #52852 üzenetére

    Tényleg, igazad van :)Nem akartam elállítani az órámat, mert mérem, de így meg azt kihagytam a számításból, hogy minden átfedés 1óra 5 perc múlva következik be, így 12óra alatt elfogy 1óra..

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz Gyurvagyi #52855 üzenetére

    Azt, hogy most vetted észre, annak nem tudható be, hogy eddig nem nagyon méregetted ennyire pontosan, csak kb-ra belőtted és kész? Amúgy előfordulhat egy szervízt már kívánó óránál, hogy elkezd sietni, mivel a billegő nem tesz meg olyan nagy szöget a két végpont között. Ekkor ugye a lengésidő nagyon csekély mértékben ugyan, de megváltozik, azaz lecsökken, így az órád gyorsabban fog járni, köznapi nyelven sietni kezd. A billegő haszálrugójának a kulcsával ez korrigálható, de lehet,hogy érdemesebb egy tisztítást megejteni rajta (régi kenőanyag eltávolítása, új kenőanyag alkalmazása), főleg ha bizonyos vagy benne, hogy eddig a te hordási viszonyaiddal pontosan járt.

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz WiZARD #54004 üzenetére

    Nem 5000méterig vízálló, hanem minden elérhető mélységig... Éppen ezért nem is láthatsz benne semmiféle buborékot, hacsak nem valami "órás" megbontotta már a tokot. Éppen azért tud korlátlan vízállóságot biztosítani, mert csak folyadék van benne (olaj) az meg mint tudjuk nem összenyomható. Ha lenne benne bármennyire csekély mennyiségű gáz(légbuborék)akkor borulna a mutatvány, már ami a korlátlan vízállóságot illeti. Ez teszi szükségessé a gyári elemcserét is, még akkor is ha drága.

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz aischylos #54013 üzenetére

    Mi a cél ott a buborékkal? Gondolom nem a vízállóságot fokozza... Ha mondjuk egy kezdetleges (vízmérték/szintező) akkor érthető, de hogy nem ebben a Sinnben van ilyen, arra nagy pénzben mernék fogadni. A gyári állapot legalábbis az abszolút gázmentesség. A buborék jelenléte ebben az esetben, már hiba. Mint a billegőtengely törés. Van billegőtengely törött óra, de az már nem a gyári állapot. Az a bubi kerülhet bele összerakási hiba folytán, illetéktelen szétszedés folytán, illetve ha magas hőmérsékletre kerül az óra, és az olaj elkezd bomlani, azaz felgázosodik, mint például az autóban a fékfolyadék. Bármi is az oka, az már hiba ennél az óratípusnál.

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz aischylos #54021 üzenetére

    Én kimondottan erre a Sinn típusra írtam,hogy nem lehet benne buborék, hogy más típusban/ van-e azt nem tudom, bár nem is mondtam hogy nincsen.Ilyen Sinn-t sem láttam még, mégsem gondolom, hogy nincsen. Mindenesetre ha van, akkor rejtély a buborék célja de az biztos, hogy nem fokozza a vízállóságot.

    [ Szerkesztve ]

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz g0n21 #64428 üzenetére

    Ha a mechanikában használt szavak jelentését nézzük:
    -szabadonfutó:amikor két szerkezet között egyik irányban nem engedett az elmozdulás, de a másik irányban igen
    például:
    -régi Wartburgban a legmagasabb sebességfokozatban volt szabadonfutó, azaz ha a dombon jöttél lefelé alapjáraton mehetett a motor sebességben, mégsem fékezte a hajtott kerekeket;
    -kerékpárnál: amikor a pedált tekered akkor az hajtja a hátsó kereket de amikor a dombon gurulsz le akkor nem hajtja a kerék a pedált, hanem akár mozdulatlan is lehet a forgó hátsó kerék ellenére
    -kuplung: amikor két szerkezet között nem fix kapcsolat van(pl:ékes kötés,fogaskerék stb)hanem valamilyen mértékű elmozdulás engedélyezett, sőt kívánatos. Ez az elmozdulás lehet úgy belőve, hogy például max30fokos, de úgy is, hogy a nyomaték függvényében tetszőleges
    például:
    -nagy ventillátoroknál a motor és a ventillátor tengelyvégén lévő tárcsák nem fixen vannak összekötve, hanem például gumi szalagokkal, így induláskor kisebb lesz a rántás mivel a szalag bizonyos határok között nyúlik(így például a 2tárcsa egymáshoz képest el tud fordulni mondjuk 30fokot), de amint felvette a megfelelő fordulatot a ventillátor, a csökkenő erő hatására a gumiszalag felveszi közel eredeti méretét és a tárcsák elgymáshoz viszonyított elfordulása is csökken
    -kicsit más a funkciója a nyomaték kuplungoknak, ahol azt akarja az ember elkerülni, hogy egy bizonyos igénybevételnél nagyobb érjen egy berendezést, így nagy kárt okozzon.Ekkor a hajtó és hajtott oldal közötti kuplung, egy bizonyos nyomaték felett eldifferál, azaz a hajtó oldal nyomatéka a hajtott oldalra már nem megy át. Ezt meg lehet oldani például úgy, hogy a két tárcsa(az egyik a hajtó, a másik a hajtott oldalhoz van fixen rögzítve) között egy súrlódó felület van, a 2tárcsa pedig meghatározott erővel össze van nyomva. Amint a hajtómotor forgatónyomatéka meghalad egy szintet, a két felület elcsúszik egymáson, azaz a motor hajtja a hatásoldali tárcsát, de a hajtott oldal fordulatszáma teszőleges mértékben elmarad tőle. Gyakori használata például az akkus fúró/csavarozó gépek, ahol ráadásul még állítani is tudod x fokozatban a két tárcsát összenyomó erőt(azaz,hogy mekkora erőnél következzen be az eldifferálás.
    Másik megoldása ennek a dolognak a szakadófüles hajtás, ahol a hajtó és a hajtott rész közötti kapcsolatnál egy meghatározott erőhatásra eltörő alkatrész van, így amikor mondjuk megszorul a hajtott rész egy meghatározott(olcsón cserélhető, hozzáférhető) alkatrész eltörik, így a hajtás ellenállás nélkül megy tovább és nem erőlteti a hajtott részt. Ennek gyakori módja egy tengely ami egy csőtengelyt hajt egy csapszegen keresztül(keresztüldugva a csőtengely és a tengely furatain is), de amint a csőtengely megszorul elnyíródik a csapszeg és például megúszható egy fúrófej törés, mondjuk bányagépeknél. Ezeknek a méretezése persze gondos számításokat igényel.
    Ha konkrétan órára vonatkoztatjuk a két szót:
    -Mikor van olyan eset amikor a motorrugó háza gyorsabban forog(felhúzási irányba) mint amilyen gyorsan kézzel/rotorral húzod fel az órát? Ekkor szabadonfutó lenne szükséges.
    -Mikor van olyan eset, hogy a rugó feszített, de gonosz Ödönke húzná még mert ki ha ő nem? Ekkor nyomatékkuplungra van szükség, és Ödönke húzhatja, mégsem darálja le a húzószerkezetben lévő fogaskerekeket, nem tépi le a motorrugó egyik végét sem a rögzítési pontokról stb.
    Nyilván mindenki úgy hívja ahogy akarja, de azért nem kell a másikat félrevezetéssel vádolni meg személyeskedni stb...

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz Dzsana #64439 üzenetére

    Elolvastam többször is. Volt egy linkelt kép amin egy régi óra dobozára vastagon ráírták, hogy vigyázat ne húzd túl.
    Erre írta azt, hogy amiatt van ráírva, mert a kellően régi óráknál nem volt megoldva a bizonyos nyomatéknál eldifferáló felhúzószerkezet így ha valaki húzza mint az őrült, előbb-utóbb valamelyik alkatrész(fogaskerék leginkább) tönkrement, hiszen ha az ember nem enged akkor a mechanikának kell.
    Ezt ő a funkciója alapján kuplungnak nevezte, mert a kuplungszerkezeteknek a feladata éppen ez. Az ő szavai szerinti kuplung, tulajdonképpen bármi lehet(bármilyen megoldás) csupán az a bizonyos, hogy a húzószerkezet/rotor és a rugó között van elhelyezve és a funkciója az óra szerkezeti részeinek a védelme a felhúzáskor esetlegesen előforduló túl nagy nyomatékoktól.
    Te meg a "kuplung"-nak nevezett alkatrészt gondoltad ami a felhúzásban valóban nem vesz részt. Mondjuk szerintem abszolút egyértelmű volt (esetleg némi jóindulattal), hogy teljesen másról beszélsz te, mint amit ő írt.
    Ha úgy vesszük igaza van, hiszen tényleg a kuplung hiánya(funkcionálisan kuplung) miatt kell a régi órákkal vigyázni felhúzáskor.
    Ha úgy vesszük igazad van mert amit te neveztél kuplungnak (és ezek szerint mások is) annak nincsen köze az óra felhúzásához hanem csak a lejárásához.
    Na mindegy mindenkinek igaza van. Talán csak nekem nincsen nincsen :)

    [ Szerkesztve ]

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz Dzsana #64452 üzenetére

    " bármilyen órásnak mondod, még az elemcserés órás is tudja, hogy mi az a kuplung, s eszébe nem jut a motorrugó" -ő nem órásnak mondta hanem egy laikusnak...
    "Kettő, azt írta, hogy régi óráknál nem volt kuplung, ami a kettőtök fordításában ezek szerint azt jelentené, hogy nem volt szabadonfutó, ami megint hülyeség, mert a mai kézi húzósokban sincs, nem csak a régiekben, az csak az automatákban van, az meg nem volt régen."
    Rosszul tudod. Nekem van olyan kézihúzós Orientem amit napokig tekerhetnél, mert a rugó feszítettsége esetén ugyanúgy eldifferál, mint pl:egy automata Omega, ha esetleg koronáról húzod fel.
    Ronin s8(64480):szívesen. Az értő olvasás az igen fontos, a félreértések elkerülése végett :) Értő olvasással elkerülhető például: "Szerinte a kuplung a rugóház speciális belső kialakítása..." erre az írásodra egy abszolút téves (és nem mellesleg gúgyos) reagálás:
    Dzsana (64484):"Akkor a márkaszervizes haverod szerint a kézi húzós órákban nincs is kuplung? LOL, legalább egy kicsit gondolkodnál; nincs több kérdésem! engedd el, ebből már nem tudsz jól kijönni. Halkan megsúgom, hogy minden órában van kuplung, viszont nem minden óra automata ám! Na ezt értelmezd!"
    Ezek szerint (Dzsana szerint) a kézihúzós órákban nincsen rugóház, illetve nem lehet speciális kialakítása, ami egy bizonyos nyomaték felett engedi elcsúszni a rugó végét a rugóház falán, a szerkezet védelme érdekében.
    Dzsana (64488):"Esetleg megoszthatnád, hogy melyik márkaszervizet kerüljük el" Ez is nagy jóindulatról árulkodik. Amiatt, mert valaki máshogyan nevez egy alkatrészt mint te, biztosan rossz szakember. Nem tudom természetesen, hogy kiről van szó, de abban biztos vagyok, hogy egy 2-3éve elvégzett órástanfolyammal nem veszik fel az embert egy márkának a szervízébe se, vagyis értheti a szakmáját. A komoly órákat(500e felett) pedig kizárólag márkaszervízbe viszik.
    Leginkább csak olvasni szoktam a fórumot, ha nem tudok érdemben (okosat) hozzászólni akkor nem szoktam reagálni, de az már lassan túlzás amikor ingerülten, kioktatóan, időnként obszcén hangnemben megy a diskurzus: "erre leokádott, hogy kötözködök"
    Csabulaxi(64458):"de ezért a lelked mélyén érezted, hogy milyen kuplungra gondol és mi még a fórum olvasóknak kb. 99,85 %-a. Én azért nem rúgok a kutyámba (mindenki előtt) mikor hazaérek és elsőre nem a bal, hanem a jobb papucsomat hozza oda először, pedig már vagy ezerszer mondtam neki."
    Erre meg ez volt a reakció:
    Dzsana(64460):"Már Te is kezded?" "Elnézést, hogy nem vagyok gondolatolvasó!"
    A fórumban megkockáztatom, hogy mindenki értette mit akar mondani Ronin. Nem kell mindíg mindent jobban tudni, ha esetleg mégis akkor lehet finomabban kifejteni, vagy neadjIsten tisztázni ki mit is ért a mondandója alatt.
    Egyenlőre nem Dzsana és rajongói a fórum neve, hogy lecsesszél bárkit is aki esetleg úgy látja, hogy a másiknak van igaza, és ezt le is írja, mint ahogyan csabulaxi.
    De részemről ennyi, remélem nem sikerült bántóra mert nem az volt a célom, de olvasd már el a hozzászólásaidat mennyire "jóindulatúak" "higgadtak" és "segítőkészek", amikor úgy érzed, hogy valaki kétségbevonja amit te az "Órásmester" kinyilatkoztatsz.
    Apró kitérő: amikor a Hantos urat valaki Hantos mesternek szólította, hamar helyreraktad, hogy nem mester, hiszen nem tette le a mestervizsgát. Amikor itt valaki Dzsana Mester-nek vagy egyszerűen Mesternek szólít, akkor nem vagy ilyen szigorú...

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    Skoda Octavia kombi, a már emlegetett 1.4-es turbós motorral. Nagyon erős, gyorsul mint a csuda, pedig elég nagy kasztnit kell mozgatnia. A fogyasztása nagyapás tempóban (90km/h vízszintes talaj) 4-5l, autópályán 140-es tempónál 6,5-7,5l de 200-nál már 10l. Eddig nem tapasztaltam sem azt,hogy nagyon igényelné a pörgetést (kiírja mikor váltsál fel/le/ és ez már olyan 1800-2000ford./percnél bekövetkezik), sem azt,hogy alacsony fordulaton gyenge lenne. Olyan 3000ford/perc-nél mondjuk érezhetően megindul, de alatta is ég és föld az 1.4-es G Astrához viszonyítva (nem az Astra előnyére nyilván).

    [ Szerkesztve ]

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz trassher #70925 üzenetére

    Nem tudom, mit értesz a "flash" alatt, de a Mátyás mindenképpen nagy betű, ha pedig Mátyás királyt értetted alatta, akkkor az "igazságos" jelző illik hozzá, a pisztolyorrú semmiképp. Amennyiben Rákosi pajtásra gondolsz, akkor a kopaszsága volt a feltűnő, az orráról nem sokat tudni. Egyebet inkább nem írok...
    Condy:Tag Heuer Aquaracer és Bulova- Orient búvár szintén 120klikk. A búváróráknál ez lényeges, mert így 6perc pontossággal be tudják állítani mikor kell a feljövetelt megkezdeni.

    [ Szerkesztve ]

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz trassher #73915 üzenetére

    Ez a cikk ismerteti azt a szerkezetet ami abban a Tag-ban található.:
    http://www.mvltrade.hu/7750review.htm
    A tiszításra vonatkozó részt idézve:
    " Ez óra jó példa arra, hogy 5-8 évenként tényleg érdemes kipucolni és újrakenni egy korszerű órát, hiszen ez a példány tulajdonképpen pontosan és látszólag problémamentesen jár, de a két csapágycsészében a fedőkő alatt olaj helyett már csak némi barnás ragacsot találtam. "
    Szóval nem biztos, hogy az ismerősöd órája meg volna késve takarításilag, főleg ha azt figyelembe vesszük, hogy hajlamos az ember az időt rosszul megsaccolni, és akár 3év is lehet az a "vagy 5éve". Persze ha jót akarsz neki akkor osszad meg ezt az infót vele, hátha akkor lepontosítja mikor is vette és elviszi a szervízbe (azt persze nem lehet tudni mióta volt az üzletben amikor megvette). Mivel a szervízhez ennél a kategóriánál már jópár alkatrész cseréje is tartozik+ tok és karcsat polír, szinte új órával fog a szervíz után belibbenni...Igaz némi aprót azért ott kell hagynia cserébe...

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz entropy #74030 üzenetére

    A korona a felhúzótengelyre csak simán rá van csavarva (a felhúzótengely korona felőli vége egy tök hagyományos menetes-szár tulajdonképpen, amire a koronát rácsavarják). Sokszor használnak menetrögzítőt a rácsavaráskor, hogy amikor a koronát "visszafelé" tekered akkor ne lecsavarodjon, hanem forgassa visszafelé a felhúzótengelyt. Van amikor csak símán rácsavarják mindenféle rögzítés nélkül, ilyenkor előfordul hogy le is csavarodik, rosszabb esetben el is veszhet, ami velem fordult is már elő. Ezért az eladót meg nem volna célszerű megkövezni...
    Ebből azt hiszem kiderül, hogy nem "megcsináltatni" kell a koronát, hanem csak visszacsavarni a felhúzótengelyre, ha van rá mód akkor némi menetrögzítővel, ha nincsen akkor pedig a kiszerelt felhúzótengelyre a tengely rögzítése (elfordulás ellen) után csak rá kell erősen csavarni. A helyén azért nem tudod jól meghúzni, mert egy bizonyos erő elérésekor már elfordul a felhúzótengely is.
    szerk.:zez-zez jól megválaszolta, míg a hozzászólást írtam :) Egy telefon miatt kissé sok időbe tellt :(

    [ Szerkesztve ]

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz Tusuka #82060 üzenetére

    Szerencsére nem jártam így, abban a társaságban amelyikben forgok, nagyjából közismert, hogy nem szerencsés késsel, vagy bármivel közelíteni az órám felé...Mondjuk kell egy bizonyos alkoholszint, hogy valaki egy érzékeny műszert mint egy óra (nem csak a drága, milliós darabokra gondolok) elkezdjen kocogtatni bármi karcoló eszközzel. Ez körülbelül olyan mintha az okostelefon kijelzőjét kocogtatná ott ahol az időt mutatja. Nem sok ember venné jónéven azt hiszem.
    Timecenter:ment egy privi

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    Mindenkinek békés, boldog, órákban gazdag új évet kívánok!

    MZ/X jelentkezz!

  • Mariner

    tag

    válasz zack #85551 üzenetére

    Az aligátorbőr nem hiszem,hogy túlságosan drága a farmokról.. A mellékelt kép egy snassz floridai benzinkúton készült, igazi aligátorfejek preparálva ékszertartónak. Az alsó állkapcsára valami plüss anyagot rögzítettek és oda lehetett tenni a kocsikulcsot, ékszert stb. Párezer forintnak megfelelő dollár volt csak. Ezeknek a szegényeknek nyilván volt bőre is, azt simán fel lehetne óraszíjnak használni. Fej nélkül úgysem annyira virgoncak már :(

    MZ/X jelentkezz!

Új hozzászólás Aktív témák