- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Kínában túl sok az EV, fokozódik az árháború
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az USA nem akarja visszafogni Kína növekedését
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Direct One (műholdas és online TV)
- Facebook és Messenger
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Windows 11
- HBO Max & OD topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Roxbury
őstag
Sziasztok. Erdeklodnék, hogy 2006-7 koruli 1.5 szivo benzines Sx4-nek vannak e ismert tipushibai, mint mondjuk a swiftnel az abs kocka, nyelestengely csapagy, vagy a csomagter korrozio. En atveszem parom 2006 os swiftjet, o meg szeretne egy Sx4-et kb. ilyen evjarat korul. Elore is koszonom. 😊
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
SX4-nél mire kell figyelni vasarlasnal megosztjatok velem? 😊 Abs kockarol tudok. Nyelestengely csapagy problema ezeket biztos nem erintette akkor? Mas egyeb? Elore is koszonom. 😊
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Szerintetek használhatok a 2006-os 1.3 M13A Swiftben 0W40-es olajat? Most Shell Helix Ultra 5W40 van benne. Gondoltam rakok bele nullasat, hogy inditasnal meg hamarabb korbe erjen az olaj. A Shell lubematch az 5W30 ECT C3-as Helixet ajanlja, de szerintem nyaron jobb egy kicsit a 40-es a nagy melegben, hiaba 30 az ajanlas. Szoval mehet a Shell Helix 0W40? 😊
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Koszonom a valaszokat, 5W30 megy bele innentol mindig akkor, 10e km, vagy eves cserevel. 😊
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Nekem mind a 2 ceges autom 1.6 szivo vitara.
Ma vettem fel a masodikat, de ezen is kb 600 korul van az alapjarat es a masikon is szögre ugyanennyi. Még dolgozok, ugyhogy gyorsan lefenykepeztem nektek. 😊
GL+ felszereltseg. Ugyanezzel venném magamnak is, annyi, hogy egy konyoklot vennék hozzá, de amugy baromira bejon.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
Pár hete leveleztem a Shell olajok magyarországi forgalmazójával, hogy mégis mi lehet a Helix Ultra ECT C2/C3 0W30 HTHS értéke. Megjött a válasz: 3,5 . úgyhogy aki használni szeretné és eddig meg volt keveredve a C2/C3 miatt, akkor nyugodtan használhatja a 3.5-öst igénylő motorokban is, ahogy én is lecseréltem a Swiftben (1.3i, M13A, 2006) erre tegnap. Ennél gyorsabban nem fog körbeérni az olaj indításnál. 10 ezrenként cserélve azt hiszem mindent megtettünk a lehető leghosszabb élettartam eléréséért. 😊
Mindenkinek üzenem, aki fél a 0W olajoktól, hogy ez a legjobb, amit az autójával tehet. 😊
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz von toth #37211 üzenetére
Nem tudom ki irta, de nem nezett utana elegge akkor. Nekem is irta valaki, hogy bekopogott, csorgott, hat az nem a 0W miatt volt. Az teszi a legjobbat neki. A 0W-vel er korbe inditasnal a leghamarabb az olaj, tehat ott a legkisebb a kopas minden inditasnal. Hidegen az is joval surubb, mint melegen, de sokkal kevesbe suru, mint az 5 es a 10W. Akkor lenne baj, ha forditva lenne. 0W30-nal jobbat nem tudsz tenni vele. Aki azt irta, hogy tul hig bele, az egyszeruen nem erti ezt. Ez a Shell, amit beletettem, hiaba 0W, +40 fokon (még nem is hideg, bar az olajnak az) 5-szor surubb, mint uzemi homersekleten. Persze igy is ez a legjobb neki a tobbihez kepest.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz von toth #37211 üzenetére
A 0W30-as Total is tokeletes bele, AMENNYIBEN a HTHS erteke minimum 3.5.
Most megneztem, a Total Quartz Ineo First 0W30 az nem jo bele, mert C1-C2-es specnek felel meg, igy a HTHS-e valoszinuleg kisebb 3.5-nel, kulonben a C3 is ra lenne irva. Tehat ez sem a 0W miatt nem jo bele. Mas Totalt most nem neztem, de lehet van. Tobb 0W30 as olaj van, ami tudja a 3.5-ot. onnantol pedig nyugodtan bele lehet rakni oket.[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz von toth #37211 üzenetére
A Total Quartz 9000 Energy 0W-30 minden problema nelkul beleontheto. Egyedul azert nem javasolnam, mert csak az API SL-nek felel meg. Nyilvan amikor terveztek a motort, csak ott jartak minosegben az olajak. Termeszetesen a motornak semmi baja nem lesz, hiszen gyarilag is ez a szint van elo irva. De ennel azert vannak komolyabb olajak, amik jobban tisztan tartjak es vedik a motort. Egy API SN-es olajat raknék bele, hiaba eleg neki az SL a gyarto szerint. Még az SM-hez kepest is szigorubb minosegi kovetelmenyt ir elo, nemhogy az SL-hez kepest.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz r.levente75 #37437 üzenetére
Tudomasom szerint a 2008-as evben kivették ezt a lehetoseget. Az 5 ajtosbol is.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz r.levente75 #37605 üzenetére
Most nezem, hogy ez valoszinuleg csak 15"-osban keszult. Nekem 14-es kéne. Akkor lehet marad a kepen a baloldali, talan 14-esben az a legvállalhatóbb. Bar minden swiften az jon szembe. 😁
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38056 üzenetére
En nemreg raktam az enyembe (2006) egy armster 2-es konyoklot. Kenyelmesebb, ha fel van nyitva, de en anelkul szoktam behuzni. Meg lehet oldani ugy is. Maga a konyoklo nagyon popec, stabil. Ami mozgas van az mar a gyari suzuki kozepkonzol mozgasa amire fel van csavarozva. 🙂
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38058 üzenetére
Az nem dohanypakk, hanem egy kiveheto tarto, amit magaddal vihetsz. Mas tipust nem akartam, lattam ismerosi korben hogy szidjak a gagyikat 10 ezerert. Recsegnek, hajlanak, rondák. Ezt tudom, hogy jó, ha olcsobbat akarsz, lehet szenvedes lesz vele.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38060 üzenetére
Cromaxban, 25-ert. Majd teszek fel delutan.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38063 üzenetére
Nekem alulrol a masodik allasba van allitva, mert alapon nekem alacsony. Igaz 190 centi vagyok. 😁
Párom 170 centi. Neki is igy tokeletes. 🙂[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38065 üzenetére
Igen felhajtva ugy marad, semmi esetre sem hajtodik le magatol. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Darksiders84 #38302 üzenetére
Enyémben 140 ezer van, M13A. 0W30-al járok vele. Semmit nem eszik belőle.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz r.levente75 #38414 üzenetére
Rajta kell, hogy legyen a hopihe elvileg. Nokian 4 evszakosan rajta van. De szerintem a tobbin is.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Ki milyen szűrőket szokott használni? Nekem most MANN van, de gondolkodtam a FILTRON-on is.
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz a_tesz #38797 üzenetére
Igy van. Minel feketebb az olaj, annál jobban ellatja a feladatát es lebegesben tartja a korom es egyeb reszecskeket, nem hagyja lerakodni, vagy eppen az az olaj oldotta le jobb hatasfokkal a motor belso alkatreszeirol a lerakodasokat. Mondjuk en az Eneost es a Castrolt is jo olajnak tartom (autóknál), igaz Shellt hasznalok. Castrolnál a Power 1 10W40-el viszont nekem 4 ezer km utan a Cbr 600-ban akadossa valt a valto. Ugyanez Motullal nem fordult elo. Jelenleg abban is Shellt hasznalok, azzal sincs ilyen problemam.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
-
Roxbury
őstag
válasz Szilágyi84 #39648 üzenetére
TOTALCAR Hogyan indítsunk kemény mínuszban?
Ha benzines autónk van, akkor indítsuk be, 20 másodpercig ne nyúljunk a gázpedálhoz, ez után induljunk el az autóval. Ezalatt a 20 másodperc alatt a kenőolaj megfelelően „összetörik”, az olajnyomás felépül és a szóróolajzással kent alkatrészek is megfelelő olajfürdőt kapnak, hiába sűrű és hideg az olaj. Elindulás után ne nyomjunk nagy gázokat és folyamatosan 2000-es fordulat környékén utazzunk, ne alatta, de semmiképpen ne 3000 fordulat felett. Az álló helyzetben melegítés azért nem jó, mert a motor lassabban melegszik, több savas víz gyűlik össze az olajban és úgy szennyezünk, hogy közben még csak nem is haladunk egy métert sem.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz Roxbury #39650 üzenetére
Nyilván, ha kaparni kell az ablakot, akkor nem tudunk mit csinálni, mindenképpen kitolódik ez az idő. Persze ez az elindulás előtti 20 másodperc függ az olaj hidegen mért kinematikai viszkozitásától, de úgy gondolom egy 0W, vagy 5W olajnál nem érdemes tovább húzni ezt az időt. Természetesen indítás után fel kell engedni a kuplungot, mert a váltóban csak akkor forognak a tengelyeken lévő fogaskerekek, csak akkor tudják felhordani az olajat egymásra.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
válasz BigBlackDog #39652 üzenetére
Jogos, ablak tisztítást akartam írni, én is jégoldót használok. 🙂
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
-
Roxbury
őstag
Mindegyikőtöknek igaza van 🙂
A 2000-es fordulatszám alatti közlekedést pedig ezért erősen ajánlott kerülni:
Én mindig úgy vezetek (hidegen, melegen), hogy váltásnál kb pont 2 ezerre essen vissza a következő fokozatba váltásnál a fordulatszám.
[ Szerkesztve ]
| Galaxy S23 | Watch5 Pro |
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- OLED TV topic
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Xbox tulajok OFF topicja
- EAFC 24
- iPhone topik
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- További aktív témák...