Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kornel

    veterán

    válasz Sh@dowMAN007 #22880 üzenetére

    hidd el, tanultam fizikát, elég magas szinten, szerintem többet tanultam, mint az itt lévők nagy része.
    ahhoz tanulni se kell nagyon, hogy a 40T-ás kamion nagyobb tömegénél fogva biztosan kilapít egy hagyományos személyautót.
    de itt arról van szó, hogy mindegy, hogy mibe ülsz, úgyis meghalsz, ami annyira nem igaz.
    az autók 99%-ra lehet, amit még a hagyományos tervezéssel és anyagokkal gyártottak.

    Ha utánaolvastok az IIHS small overlap tesztjének, akkor kiderül, hogy az euroncap-ra optimalizált autók úgy törnek, mint a ropi, kevés gyártó az, aki valóban komolyan veszi az autói tényleges törését.
    pl. link.

    A legújabb autókban viszont már ultra-magas szakítószilárdságú acélokat használnak, amik nagyságrendekkel haladják meg az eddigi autóiparban használt acél szakítószilárdságát, ezáltal sokkal biztonságosabb autókat tudnak tervezni.

    Egy példa az sx4 scross szerkezeti felépítése:


    Ha választani kellene, inkább egy ilyenben ülnék egy kamionnal való ütközés esetén, mint a linkelt google keresőben szereplő képeken látható autókban pl.
    Nem azt mondom, hogy ebben tutira frankón túlélnéd, de lenne esélyed.
    Persze ahogy korábban is írtam, a körülmények nagyon fontosak.

Új hozzászólás Aktív témák