Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #43776 üzenetére
Ez mind szép és jó, de csak elméleti síkon. A gyakorlatban azt látom, hogy az átlag user tök hülye, és nem kapcsol tompítottat, amikor kellene, és max. csak akkor veszem észre, ha rálép a fékre.
Amíg a kedves autóvezetők képtelenek egy kapcsolót átbillenteni, addig az a legjobb, ha a hátsó is világít automatice. Ez is balesetmegelőzés.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Magyarán mehet az E10, csak kérdés, hogy milyen évjáratú, motorkódú Swiftről van szó.
szerk.: A korábbi hsz-aidból kiindulva ez a 2005-2010 közti gombóc Swifté lehet, vagyis M13A és M15A motorokról van szó. Ebből következik, hogy a WagonR, az Ignis, az SX4 és a Jimny is használható E10-zel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #43907 üzenetére
Esetleg év, ha kizárólag a gumi- és fémalkatrészek megevésére koncentrálunk.
Mondjuk Kicsirics 2016-os Vitarájának elvileg bírnia kell hosszútávon is, hiszen nem tiltja a Suzuki az E10-et.De azoknál az autóknál, amik elég ritkán vannak használva, hamarabb fog jelentkezni valamilyen probléma, évjárattól függetlenül. Nem is az etanol "pusztító" hatása miatt, hanem mert kiválik a benzinből és egyfajta trutyi keletkezik a tank alján. Ez már okozhat indítási problémákat.
Ha jól tudom, az E10 kb. 3 hónapig áll el, az E5 meg 6 körül. Ennyi idő alatt célszerű kifogyasztani a tankot.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #43912 üzenetére
Nekem Netriskes van, de teljesen ugyanaz, mint a Forensis.
Ennek ellenére mégis a Shell-hez vonzódom.
-
tboldi
nagyúr
válasz Kicsirics77 #43931 üzenetére
Suzuki-only webshopok, márkaszerviz, vagy ha megvan a cikkszám, akkor meg tudod rendelni az Unix-Bárdi párosnál is.
(#43924) 2ozzmexy: Szerintem az a Corolla inkább szívócső befecsis lesz, nem közvetlenül az égéstérbe nyomja.
szerk.: Nem látok plusz furatot a szelepek és a gyertya között a 4ZZ-FE hengerfején.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #43954 üzenetére
Én úgy értelmezem, hogy igen. Szerintem csak annyi a lényeg, hogy ne legyen kikapcsolva teljesen a klíma/fűtés, vagyis valami legyen a kijelzőjén. Csupán azért célszerű a szélvédőre irányítani, mert az alacsony fokozaton közel észrevehetetlen.
Habár részemről ez csak feltételezés, nincs start-stopos autó a garázsban. Sőt, az egyikben még klíma sincs.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #44123 üzenetére
Mer’ a kék kör jobb vót?
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #44160 üzenetére
Nem feltétlenül van így. A Jazzem e-pedáljához nagyobb erő kell, mint a WagonR bowdeneséhez.
Amúgy én annak örülök, ha nehezebb lenyomni - a WagonR-nél gyakran adok túl nagy gázt elinduláskor, olyan puha.
-
tboldi
nagyúr
válasz Montesantos #44303 üzenetére
Nem ez az a cég, ahol rosszul van kalibrálva a pad, és rendre ~30 lóval többet mérnek a valósnál?
szerk.: De.
szerk. 2: [link]
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Montesantos #44305 üzenetére
Egyes náciwagenek szoktak többet mutatni, de a japánok nem nagyon. Illetve volt olyan korszak, amikor minden japán sportos autó (pl. Skyline, Supra) 276 ló volt egy "gentlemen's agreement" hatálya alatt, valójában meg bőven 300 felett tudtak, de ennek 2005 óta vége.
Más helyeken végzett méréseket nézve mindig 140 körüli értékek jönnek ki, csak itt lövik ennyire fölé.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz AMD Power #44344 üzenetére
Motorral kb. semmi nincs, csak az M13A-nál a nyelestengelycsapágy szeret idő előtt hullani a váltóban, de nen egy nagy kaland, és az sem kizárt, hogy találsz olyat, ami már átesett a műtéten. Az M15A-nál még ez sincs, max. csak ha többszázezer km-t futott.
mediaharcos: Szinte biztos, hogy bowdenes, de nézd meg a fojtószelepet a légszűrőház környékén.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Bár a hirdetés már nem él, a linkből ki tudtam következtetni, hogy milyen autóról volt szó.
Ezzel az volt a család nagy baja - bárki vezette -, hogy a kuplunggal és a motorvezérlő szoftverrel senki nem barátkozott meg 15 év alatt... mindenkinek sikerült lefulladni induláskor.
User error.
Én "csak" úgy 9 éve vezetem az ugyanezzel a motorral szerelt WagonR-ünket, de nem minden nap, általában csak heti egyszer, illetve van egy Honda Jazzem, amit napi rendszerességgel vezetek, és teljesen más karakter, szóval leginkább ehhez vagyok szokva. Ennek ellenére nincs semmi bajom a Suzukival való elindulással, sosem fulladtam le vele. A gázpedál rugójának 0 ellenállása miatt inkább túl nagy gázt szoktam nyomni.Ja, és sokat eszik ez a motor! 6,5 -7,5
Az újhoz képest nyilván, mégiscsak egy sokkal korszerűbb motor, de az M13A-tól (vagy bármilyen más korabeli hasonló motortól) teljesen jó az a 6,5-7,5 liter (gondolom, vegyesben).
Az említett Hondával is (hasonló hengerűrtartalom és teljesítmény) ennyi szokott kijönni általában.(#44364) Szilágyi84: A Suzuki szerint nyugodtan tankolhatsz E10-et. Én nem aggódnék miatta, ha rendszeresen van használva az autó. Ha sokáig tart egy tank kifogyasztása, Akkor érdemesebb a 100-ast választani, mert a sima 95-öshöz az etanol csak hozzá van lötykölve, 1-2 hónap alatt kiválhat belőle és lerakódik a tank alján a trutymó. A 100-asban ETBE van kötött formában, az akár fél évig is eláll.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Firstaye #44385 üzenetére
Mondjuk nálam nem a lefulladás a baj, - bár megjegyzem, azt is sikerül vele néha - hanem hogy simán 2500-3000-res fordulaton indulok vele, ha kicsit figyelmetlenebb vagyok
Nem ezt írtam én is?
"A gázpedál rugójának 0 ellenállása miatt inkább túl nagy gázt szoktam nyomni. "
Egyébként volt szerencsém néhány francia autóval közelebbről megismerkedni, meg pár Suzukival is, sokkal inkább az utóbbit választanám, mert azokat legalább úgy tervezték meg, hogy ha szerelni kell, akkor lehessen is. A franciákról ugyanez nem mondható el.
De értem, mirőlbeszélszírsz. Épp ezért van Hondám, autószerűbb is, meg ha szükséges, szerelni sem agyrém.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44541 üzenetére
Nincs csáposom, csak akna, de én simán nekiállnék. A váltót már nem biztos, hogy szétbontanám itthon, de egy másik felújított darab felszerelése, illetve egy kuplungcsere megoldható.
(#44543) Montesantos: Kémiai degradáció is létezik, főleg a sokat városozó, rövid távokat futó autóknál kell erre figyelni. Gyakran az ilyenfajta felhasználási módra a periódus megfelezését írják elő.
Én is így teszek, szinte csak a városon belül járkálok, így az alap 20k km/1 év helyett 10k km/6 hónap a periódus, de az egész éves futásom csupán 7000 körül szokott lenni, úgyhogy a 6 hónap a mérvadó.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz ncc1701 #44618 üzenetére
Háááát... Volt már olyan szitum, hogy satuznom kellett a zöld lámpánál, mert az utolsó pillanatban láttam meg, hogy ott egy kivilágítatlan ezüst autó (jó kis rejtőszín ilyenkor), ami a többitől jócskán lemaradva még nem indult meg. Nem haladtam sokkal, csak a megengedett ötvennel, a zöld már messzebbről látszott, ugye normális esetben nem kellene ilyesmire számítanom. Ha ki lett volna világítva hátul, biztosan észre vettem volna hamarabb.
És a látásom közel tökéletes így 24 évesen. Egyedül a jobb szememet kellene kb. fél dioptriával korrigálni, de olyan pici az eltérés, hogy az agy elvégzi ezt magától, ha mindkettővel nézek, márpedig miért ne néznék mindkettővel.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44641 üzenetére
Van egy olyan megoldás is, hogy a kipufogószelepek valamivel tovább maradnak nyitva, és amikor elkezd lefelé mozogni a dugattyú, visszaránt egy kicsi kipufogógázt. Ehhez nem kell külön EGR rendszer, szerintem ezt alkalmazták Suzukiék is.
Csak arra próbáltam rávilágítani, hogy ha nincs benne egy alkatrész, attól még nem biztos, hogy másképp nem csinálja meg ugyanazt.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Motion_Blur #44648 üzenetére
Suzuminn pl.?
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44675 üzenetére
Inkább elvinném kárpitoshoz, hogy húzza be rendes bőrrel. Én így is tettem.
Az óra helyett meg CANchecked.
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #44679 üzenetére
18k volt, de gavallér voltam, és 20-at adtam.
A dísztárcsa és az üléshuzat a másik két dolog, amiért a kardomba szoktam dőlni.
Semmiért nem takarnám el a jó kis plüssös anyagot a Jazz-ben, az elődeim sem tették, és mégis újszerű 14 év és ~140k km után. Alufelniből meg olyat vettem, ami "winterproof".(#44678) blakey: Mert amit ráhúznak, az valódi bőr, nem mű. Legalábbis nekem valódi került rá.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz anonymus89 #44735 üzenetére
Shell Helix Ultra ECT 5W30 @ olajcentrum.hu
10800 Ft a 4 L, mi ilyet használunk az M13A-s WagonR-ben, jónak kell lennie az M15A-ba is (gondolom, az a motorkód).A futómű hibáját meg így nehéz lesz behatárolni. Amúgy meg igyekezz kerülni a gödröket.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz anonymus89 #44737 üzenetére
Óóóó... Itt GY-M-S megyében is.
Akárhányszor járok Győrben a Szent Imre vagy a Szent István király úton, mindig elsírom magam. Mosonmagyaróvár sem tökéletes, de legalább itt már ismerek minden úthibát.
-
tboldi
nagyúr
válasz SyMbioTe #44739 üzenetére
Ha az Árkádba megyek, vagy onnan indulok haza, akkor is inkább a Radnóti utca - egyetem - Dunakapu tér útvonalat szoktam választani. Meg az M1-est, mert az 1-es főút is borzasztó.
(#44740) anonymus89: Érdemben még mindig nem lettünk előrébb.
Látni kellene élőben, rázópadon.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Próbáltam rákeresni a specifikációira, de nem találtam semmi használhatót. Viszont szerintem elég valószínű, hogy ezt is kellene cserélni.
Én korábban próbálkoztam ugyanezzel egy Honda Jazz-ben, szerettem volna egy picit részletesebb hangot, ezért vettem egy pár Gladen Alphát, de a dizájn és a kormányról vezérelhetőség miatt meg akartam tartani a gyári fejegységet. Hiába komolyabb hangszórók, ezzel a fejjel sokkal szarabbul szóltak, mint a gyári darabok, úgyhogy visszaküldtem őket, és visszaállítottam az eredeti állapotot.
Akkor megtanultam, hogy rendszerben kell gondolkodni. A gyári komponensek egymáshoz vannak tervezve, és ha csak egy valamit változtatunk meg az egyenletben, könnyen lehet csalódás a vége.Viszont mostanában azon kezdtem gondolkodni, hogy egy pár magassugárzót meg kellene próbálni a gyári hangszórókhoz hozzácsatolni. Volt ilyen opció anno a Jazzekhez, csak akkor kb. senki nem vette meg, manapság meg lehetetlen beszerezni egy ilyen OEM szettet. Jó lenne tudni, ezeknek milyen adataik voltak, akkor lehetne keresni hasonlót.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gyenesmartin #44747 üzenetére
Igen, és benne is maradt, úgyhogy végül is megkaptam a picit részletesebb hangot a gyári hangkeltőkkel is. De ennél többet szerettem volna elérni.
Viszont ezt mindenképp el akartam kerülni, qrva ronda, nem illik az összképbe, ráadásul a beépítőkeret színben sem passzol teljesen, és körülötte a hézagok is rohadt nagyok.
Ez sokkal esztétikusabb.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen