Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
válasz haiiro_o #42765 üzenetére
Leginkább Subaru Justyként ismert, de azt hiszem, Swift néven is futott összkerekes verzió. A hajtásban tutira van különbség, de szerintem minden más ua.
(#42766) pjen: Gyári, módosítatlan, kisköbös szívóra, amiről nem tudni, mennyire használódott el, nagyon megéri ~100k-ért. Az eredeti 68-ból, ami az évek során lement 62-re, lesz mondjuk 66.
Ráadásul nem is biztos, hogy írható az ECU.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz haiiro_o #42770 üzenetére
Vegyél egy eleve sleepernek készült autót, mint pl. a Volvo 850R.
szerk.: Vagy Fiat Multipla 5 henger turbóval.
[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
A WagonR-ben ilyen németesen van elrendezve, de gondolom, csak az Agila miatt, konkrétan az összes kapcsoló Opel-származék.
De itt is csak akkor kattan a relé, ha világít a tompított is.A Hondámban meg ilyen van, itt is a gyűrűt kell forgatni, de ez úgy is marad, nem áll vissza alaphelyzetbe, és csak akkor lehet elfordítani, ha a legvége is el van fordítva tompítottra. Ha nincs, akkor a gyűrű nem is mozog.
Viszont ha végre rászánnám magam és beszerelném az első ködlámpákat is, akkor ilyenre kellene cserélnem a kapcsolót. Érdekessége, hogy mindkét irányba forgatható, lefelé csak a hátsó ködzárót kapcsolja, és ilyenkor vissza is ugrik, mint egy nyomógomb, de felfelé 2 állás van, az elsőben csak az elülső lámpákat kapcsolja és ott is marad, majd még egyet tekerve kapcsolja a hátsót is, ahonnan visszafordul az előző állásba, szintén akár egy nyomógomb.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kunberci #42922 üzenetére
Az én véleményem, hogy aki megtudja venni az új autót, az ne spóroljon a teljes téli szetten.
Egyszer már írtam, hogy nem ennyire fekete-fehér a dolog. Mindenki más-más kritériumokat tart fontosnak, és előfordulhat, hogy a négy évszakos sokkal jobban illeszkedik az adott igényekhez.
De ezt a kategóriát is lehet boncolgatni tovább. Egy képzeletbeli skálán, melynek végpontjai a téli és nyári gumik, szépen szétoszlanak: van, ami az előbbihez áll közelebb, és van, ami utóbbihoz. Megint csak eldöntheti a kedves vásárló, hogy neki mi a megfelelő.És csak úgy halkan megjegyzem, hogy az új Ford Fiesták pl. eleve 4 évszakosokkal gördülnek le a szalagról.
-
tboldi
nagyúr
de télen egy téli sokkal jobb mint egy négy évszakos....
Havon és jégen mindenképp, de ha éppen tök száraz az út, csak hideg van, akkor már nem ennyire egyértelmű a helyzet.
A biztosító meg nem szólhat a négy évszakosok 99%-áért, mert szerepel rajtuk a hegyes-hópihés motívum, illetve az M+S is.
Az a baj (vagyis igazából nem baj, csak a diskurzus szempontjából az), hogy annyi különböző igény és szituáció létezik, hogy nem lehet általánosítani. Mindig lesz pro és kontra, mert mindenkinek más a fontos.
Én egyszerűen csak próbálom árnyalni a képet.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Napfénysüti #42953 üzenetére
Ausztria: nov. 1 és ápr. 15. között télies útviszonyok esetén kötelező a hegyes-hópihés, M+S-es gumi.
(#42950) ncc1701: Őszintén megmondom, nem tudom, kinek jó a külön téli-nyári szett. Talán olyannak, aki komolyabb autóval közlekedik, és tapossa neki.
Meg azoknak, akik sok km-t tesznek meg évente. Apumnak pont ezért lett 2 szett, a négy évszakos teljesen elkopna ~3 év alatt, míg a külön téli-nyári gyakorlatilag a dupláját tudja közel ugyanazon az áron.
Én viszont javarészt csak a városban cirkálok, évi 6-7k km jön össze, nekem jobban megéri a CC+.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz z0l1ka #43077 üzenetére
Rakj bele simát, aztán majd rájössz, hogy irídiumot kellett volna venni.
(#43076) Dyde:
A kezelési kézikönyv elején - feltételezem - le van írva, mi a bejáratás menete.
Nem kell egyből olajat cserélni, de mondjuk a legelső 15k-es periódust megfelezném szívem szerint.
Nem kell 1 percig járatni, 20-30 mp elég, hogy eljusson mindenhova az olaj. Leállítás előtt is csak akkor kell, ha egy erőltetett menet (Radnóti checks out) után vagy közvetlenül, pl. ha autópályán kiállsz tankolni. Normál, városi vagy országúti használat után nem szükséges, és ha meg is hajtottad, de a végcél előtt tudsz menni néhány nyugis km-t, akkor az is elég.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz bajaki #43134 üzenetére
Kauffer és Fékmester - főként ebből a kettőből szoktam rendelni, kivéve olajat, azt mindig a győri Olajcentrumtól veszem.
A felsorolt dolgok jók lesznek. Szűrőkből én MANN-t szoktam venni mindenhova, de - a teljesség igénye nélkül - jó még a Hengst, a Filtron és a Purflux is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz csaba1203 #43280 üzenetére
A kéttónusú fényezés opciója simán megmaradhatott volna a Sportnál is, fekete tetővel jobban adná.
De amúgy én sem választanék unalmas és jellegtelen szürkét/ezüstöt. Talán a "lángvörös gyöngymetál" lenne a befutó, hogy harmonizáljon a belső díszítőelemekkel is, de a tetejét lefóliáztatnám feketére.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz dethroner #43424 üzenetére
2006 Honda Jazz 1.4 - 7,8 l/100 km (kizárólag városon belüli 5-6 km-es távok)
De előző télen volt már 9,2 is.
-
tboldi
nagyúr
Ez esetben javasolt a 98-as tankolása, ha nem okoz kopogást és az nem E10 keverék.
Ha a 95-össel nem kopog, akkor a 98-assal még inkább nem, hiszen pont ez lenne a nagyobb oktánszám lényege.
De az eredeti kérdésre válaszolva:
Az M_AND_Ms által linkelt doksi szerint használható a '88 és '92 között gyártott személyautókkal, meg azt, hogy meg kell nézni a kezelési útmutatót. Egy másik pdf-ben meg annyit írnak, hogy a jelenlegi modellekbe tankolható, a régebbieknél nézd meg a kezelési útmutatót. Igazából egyikkel sem lettünk okosabbak, mert az emlegetett kezelési útmutatóban erről nem szerepel semmi, gondolom.Tankolj 98-ast vagy 100-ast, azok mind maradnak E5-ösök, ha biztosra akarsz menni.
..................................................(#43620) 2ozzmexy: Az E10 nem a 98-ast jelöli, lásd biker hsz-a, ami efölött van.
Amúgy ha az én autóm megenne 15k km alatt 2-3 decit, simán leszarnám. Tekintve, hogy a minimum és a maximum jelzés között van durván egy liter, és ha a maximumot vesszük kiindulópontnak, akkor még bőven marad benne olaj, messze még onnan a minimum. Emiatt tuti, hogy nem cipelnék olajat a szép, új, tiszta autóban.
De ha ennél sokkal drasztikusabban fogyna az olaj, akkor sem cipelném magammal, inkább megnézném otthon a hosszabb autókázás előtt a szintet.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz kalozhun100 #43631 üzenetére
Nézd meg a kezelési útmutatót!
Amúgy ugyanazt tudom neked is írni, mint bikernek: ha biztosra akarsz menni, tankolj továbbra is E5-öst, vagyis 98-as vagy 100-as oktánszámút.
A V-Power ebből a szempontból nem jelent semmit, csak annyit, hogy több adalékanyagot tartalmaz a sima FuelSave-hez képest; az alapjául szolgáló benzin etanoltartalma a kérdéses most. Ebből is már E10-es a 95-ös december eleje óta, egyedül a V-Power Racing 100 maradt E5-ös a Shell-nél.
Egyébként az, hogy bír-e valamit vagy sem, nem derül ki pár tankolás után, csak hosszabb távon, évekkel később, és esélyesen csak szétszereléssel.[ Szerkesztve ]
-
-
tboldi
nagyúr
válasz gyenesmartin #43635 üzenetére
Abba mehet nyugodtan az E10.
-
tboldi
nagyúr
válasz hundai #43642 üzenetére
A Totalcar idevonatkozó cikkéből:
Mi a helyzet a kerti gépekkel?
Nem csak egyes személyautóknál okozhat gondot az E10. A kerti kisgépeknél (láncfűrész, szegélynyíró, kerti kapálógép stb.) fokozottan jelentkezhet pár jelenség, melyekkel nem árt vigyázni.
Végignézve pár nagyobb gyártót (pl.: Husqvarna, Stihl), ezeket írják:
Lehet használni E10-es keveréket a gépeiben, vagyis elindul és üzemel vele, de nem ajánlott az alábbiak miatt:
– Az etanolos üzemanyag-olaj keverék hajlamos a szétválásra, kiválik az alkohol, ami vizet köt meg. A víz-alkohol keverék a rendszerbe jutva teljesítménycsökkenést, elégtelen kenést és a későbbiekben drága javítást okozhat.
– Szezonális üzemeltetésű gépekben hosszú ideig bent hagyott üzemanyag elkocsonyásodhat és nagyon megnőhet a víztartalma és a tartály alján leülepszik a vizes alkohol, amit felszívva a rossz kenés miatt tönkremegy az eszköz.
A megoldás az, hogy:
- Vegyünk etanolmentes benzint, sajnos ezek rendszerint a drágább prémium üzemanyagok.
- Ne tároljunk 30 napnál hosszabb ideig benzint se kannában, se a gépben.
- A nagyobb gyártóknak vannak előre bekevert, hosszú eltarthatóságú üzemanyagai, illetve üzemanyag stabilizátorai amik megnövelik a benzin élettartamát. -
tboldi
nagyúr
válasz Prodidzsáj #43685 üzenetére
Ate vagy Zimmermann, esetleg EBC, ha erősebbre vágysz (és ha egyáltalán létezik a típushoz).
(#43687) haxxika: Előfordulhat, hogy a karban lévő rugó nem szorítja oda rendesen a lapátot. Ellenőrizd, szükség esetén adhatsz neki egy kis WD40-et is, aztán ha nem jön be, akkor csere.
Viszonylag olcsó lapátból nekem most a Tescóban kapható Goodyear a kedvencem, szépen töröl és halk.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz lacik2 #43713 üzenetére
Szerintem az autóban lévő egységgel lesz a gond. Volt nálunk a tanfolyamon egy Daewoo, ami ugyanezt csinálta, és ott is az volt a ludas.
(#43714) 2ozzmexy: Lehetni lehet, csak az utángyártott kulcsházak minősége hagy némi kívánnivalót maga után. Illetve egyes esetekben az is előfordulhat, hogy túl messze kerül az immo chip a vevőtől, és hiába dugod be teljesen a gyújtáskapcsolóba, nem fog elindulni az autó.
-
tboldi
nagyúr
Futóműalkatrészek másabbak, utángyártott nemigen létezik, a gyári meg qrva drága. Kérdezd dnelbet vagy Kornélt, nekik volt.
Vigneau: Inkább a turbót és az alacsony fordulattól rendelkezésre álló nyomatékot érzed. A régi, 1.6-os, 125 lovas Swift Sportnál szerintem erősebbnek hat a mostani 1.0T pont emiatt.
-
tboldi
nagyúr
Mitsu Colt vagy Smart ForFour?
Az alap ugyanaz az M16A, ami a sima SX4-ben is volt, majd a Vitarában és 2013-as S-Cross-ban. Csak apróbb változtatások történtek, bár pontosan nem tudom, mik.
Ja, hasonló a szitu. Ha valamilyen speciálisabb alkatrészre van szükség, az húzós lehet a kis példányszám miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudományos Pandémia Klub
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- Hegesztés topic
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Gaming notebook topik
- Revolut
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Synology NAS
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- További aktív témák...
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen