Új hozzászólás Aktív témák

  • sagem

    addikt

    válasz ollie #49033 üzenetére

    Szerintem most már az indie jelző sem mindig állja meg a helyét, napjainkra mindenki annak vallja magát (szerintem marketing okokból), akik egy nagy kiadótól / stúdiótól függetlenül készítenek játékot (sőt, a nagy kiadók által felkarolt készítők is, pl. Deadlight is indie címke alatt fut többek közt, amikor a terjesztését olyan óriás végzi mint a Microsoft).

    Rengeteg indie fejlesztő nagy stúdióvá duzzadt, sok ember dolgozik velük, már nem csak az az 1-3 ember rakja össze a produkciót mint a "klasszikus" értelembe vett indie játékoknál (pl. FTL), hanem van sajtósuk meg egy seregnyi más alkalmazottuk is (pl. a hazai Zenstudio is eléggé profi alapokon nyugszik -hajrá nekik, mert jó cuccokat csinálnak egyébként :) - indie címkével).

    Az árbevételekről nem tudok nyilatkozni, csak néhány játéknál derül ki, hogy mennyit keresnek vele, pl a Prison Architect még csak alpha fázisban van, de a fejlesztők saját bevallása szerint is már 6+ millió dollárt kerestek a cuccal, ami azért nem rossz egy rétegjátéktól, szóval ez az indie láz mára hatalmas pénzeket termel.

    Ok az igaz, hogy még így is egy szakadék választja el őket az AAA stúdióktól, de régen is voltak kisebb meg nagyobb stúdiók, s nem hívtuk a kicsiket indie fejlesztőnek..mert ami már komplett csapattal, kvázi stúdióként funkciónál az nem is indie..legalábbis szerintem:))

    [ Szerkesztve ]

    „Nem azért felejtünk el játszani, mert megöregszünk, hanem attól öregszünk meg, hogy elfelejtünk játszani.”

Új hozzászólás Aktív témák