Új hozzászólás Aktív témák

  • BigBadPlaYeR

    senior tag

    válasz kissgy04 #2149 üzenetére

    A honlapomon van egy kis leírás a pan/crop-ról. Ott le van írva a keyframe-zés is. Annyit kell tenned, hogy pan/crop-ban beigazítod a mozgó alak feje helyére a képet. Ha nem mozog nagyon a kép közepéhez képest az alak, akkor nem lesz nehéz dolgod. De ha közben még ugrál a kép egyik szélétől a másikig, akkor már szöszölősebb. Akkor sok kis keyframe-et kell letenni és szépen mozgatni a fejet a mesefigurád után. Adott esetben elég lehet 1-2 másodpercenként egy keyframeet lepakolni, a közte lévő mozgási átmenetet a Vegas megoldja (jobb klikk a keyframe-re és választhatsz az átmenet módjából). Ha a keyframe-ezést megtanultad a pan/crop-ban, akkor utána az FX-eknél és a Track motionnál, 5.1 Surroundnál, szinte ugyanaz.

    "Furcsa, hogy az ember milyen keveset ér el, ha nem is próbálkozik."

  • kissgy04

    tag

    válasz BigBadPlaYeR #2151 üzenetére

    tényleg köszönöm, köszönöm, hétvégén majd próbálok alkotni útmutatásod alapján :))

  • ekimaster

    tag

    válasz Daneeka #2150 üzenetére

    Simán tudja kezelni az AVCHD-t.
    Én egy Sony SR7-es kamerát használok és az AVCHD fájlokat csak áthúzom a vinyómra és be Vegasba. Az AVCHD fájlok formátuma az alábbi lehet: MTS, M2TS, M2T, TS

  • Daneeka

    senior tag

    válasz ekimaster #2153 üzenetére

    Köszi a választ!

    Még annyi kérdésem lenne, hogy jobban leterheli a gépet mint ha uncompressed avi-val dolgozol?

  • bgabi1

    aktív tag

    Sziasztok
    Kezdőként egyre többmindenre rájövök, még a feliratok szerkesztésére is ami aztán tényleg kínai volt első látásra, de van egy két dolog amire aztán végképp nem. Pl. Mpeg2-be konvertálni hogy lehet? Render as- nál keresgélek, de nem lelek rá. Main Conceptnél is mp4 van. Egyben azt is kérdezném, mivel nálam a képminőség számít, mivel érdemes tömöríteni? Más progival, esetleg procoderrel? Buta kérdéseimre köszönöm az okos válaszokat!

    [ Szerkesztve ]

  • ekimaster

    tag

    válasz Daneeka #2154 üzenetére

    Jobban bizony, minimum kell Core2Duo 1,86 GHz (E6300). Gondold csak el: 1440*1080/50i nagyfelbontású videót kell szerkesztened 5+1 hangsávval!!! Ugyanis az alap, hogy van egy nagyfelbontású videósávod, de tartozik hozzá 5 audió sáv is ! :))))

    Szal: C2D legalább 1,86GHz, min. 2GB RAM (jó ha gyors és nem csak 400MHz), meg Sata vinyók!!

  • BigBadPlaYeR

    senior tag

    válasz ekimaster #2156 üzenetére

    Gondolom egy RAID0 sem árthat.

    "Furcsa, hogy az ember milyen keveset ér el, ha nem is próbálkozik."

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2155 üzenetére

    Vegas a legjobban renderel MPEG2-be a MainConcept kodeknek köszönhetően.
    Megoldás: Render as...- MainConcept MPEG-2 - a Template-ben meg kiválasztod ami neked kell...általában DVD Architect PAL video stream, de kapcsolj be hangot is.

    Ennyi

  • icon

    senior tag

    A felvételi dátumot és időpontot szeretném a DV-ről a kész videó bal alsó sarkába kiírni. Hogyan tegyem? (Sony Vegas 7.0d) Felvételkor a kamerában látszik...

    http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=icon

  • bgabi1

    aktív tag

    Render as- nál nekem Mainconcept AVC/AAC (mp4) van csak, MPEG2 nincs. Lehet, hogy azt külön kell telepíteni? Ja és Template-ben sincs dvd architect.... választási lehetőségem, vagy lehet, hogy nem is jó helyen keresgélek? File- Render as-File típus nál és template-nél keresem ezeket, de nem találom. A dvd architect 4.5 is rajta a gépemen, de valamit akkor nagyon elszúrok.Eddig uleaddal irtam és tömörítettem az itt megszerkesztett anyagot, de jó lenne, ha ezek is működnének. Köszi a segítséget előre is!

    [ Szerkesztve ]

  • bgabi1

    aktív tag

    Dátum felhelyezése a videora: event efix - re katt, teheted az egész anyagra vagy csak egy egy jelenetre, majd plug in -ek közül time code kiválaszt és add. Ezután csuszkákkal és a formátumválasztékkal bármit bárhová.

  • Daneeka

    senior tag

    válasz bgabi1 #2161 üzenetére

    Sztem amire ő gondol az nem a timecode hanem a valós dátum. pl: 07.12.21
    Ennek az elhelyezésére az egyik módszer ha Media Generators-->Text-->Default Text. Ennek ad egy új tracket és azon klipp fölé húzza amire el szeretné helyezni a dátumot. Majd szöveg helyett dátumot beírja a szövegmezőbe.

  • bgabi1

    aktív tag

    Bocs Daneeka-nak van igaza én egy kicsit felületesen néztem meg a kérdést és adtam a választ, viszont még én is várom a választ az előző kérdésemre, ha valaki tudja köszi.

  • BigBadPlaYeR

    senior tag

    válasz bgabi1 #2163 üzenetére

    Elvileg a render as ablakban a fájltípus választásnál kéne lennie MPEG1 meg MPEG2 -nek is, és ha kiválasztod vmelyiket, akkor új template opciókat kínál fel. Majd ha rámész, hogy mentse el MPEG-ben, akkor feldobja az MPEG plug-in regisztrációs ablakát. Legalábbis a 7-ben így működött... melyik verziót is használod?

    Én azt hiszem egyenlőre maradok a 7-esnél. A 8-asban nekem is támadtak gondjaim. Ott én sem leltem, hogy hogyan lehetne MPEG-be menteni. Volt valami Video CD készítő ablak, de ott sem engedte, meg volt asszem valami direct DVD készítő, de ott sem jártam sikerrel.

    "Furcsa, hogy az ember milyen keveset ér el, ha nem is próbálkozik."

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2163 üzenetére

    Hogy hol kell lennie az MPEG2 rendernek mutatom itt: www.electiverecords.com

  • bgabi1

    aktív tag

    Igen a 8-ast használom. Van ugyan külön Mainconceptem amivel tudok konvertálni, de attól még az Architectem nem fog működni, gondolom én. Mert ugye ahhoz egy olyan file kell amit a Vegas hoz létre a Mainconcepttel együttvéve. Lehet, hogy most zöldségféléket beszélek, valaki megvilágíthatná ezt a problémát! Köszönöm előre is!

  • BigBadPlaYeR

    senior tag

    válasz bgabi1 #2166 üzenetére

    Az Architect azzal dolgozik, amit megetetsz vele. Mindegy, hogy honnan jött. Ha MainConcept-el átkonvertálod MPEG-be a Vegasből kirenderelt (uncompressed, ugye mondanom se kell) AVI-t, az teljesen jó neki. De szerintem a tömörítetlen AVI-t is viszi a DVDA, csak akkor ugye még azt is egyszer konvertálnia kell DVD formátumba. Bár az MPEG-el is elszöszöl egy darabig.

    "Furcsa, hogy az ember milyen keveset ér el, ha nem is próbálkozik."

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2166 üzenetére

    Nos. A mainconcept konverter az a Sony Vegas és DVD Arch. része, nincs sok értelme külön használni. Miért AVI-val dolgozol? Miért nem jó az MPEG2? Ha a capture-t mindjárt MPEG2-be végzed, akkor a renderelés lényegesen gyorsabb lesz. Ugyanis csak a vágáspontok, átmenetek és az effektezéseket fogja "átszámolni" amihez nem nyúltál azt meghagyja eredetiben, nem dolgozik vele.

  • BRinyo

    aktív tag

    Vegas8Trial, simán van benne mpeg2 render opció. Elég jó a multicam editing és tetszenek az új feliratozási lehetőségek (protype). Kicsit még belemászok a színkorrekcióba is, de eddig tetszik. Lemértem egy 7esben készített anyaggal, kb 7-8%-ot gyorsult a render vista(8-as) alatt, xp(7-es)-hez képest ugyanazon a gépen.

  • bgabi1

    aktív tag

    Azért nem jó nekem az Mpeg 2, mert az én verzióimban, sem a Vegasban, sem az Architectben nincs Mpeg 2 választási lehetőség, renderelésnél sem és captureban sem. Igy aztán szükségszerűnek találtam külön Mainconceptet feltenni. Uleadban szerkesztgettem Mpeg 2 -ben, de annyira lefogta a gépemet, hogy a kis preview ablakban, teljesen lefagyott a kép, így gyakorlatilag semmit sem tudtam kontrolálni menet közben. A vasam konfigurációja elegendő mások szerint, legalábbis Avi- ban szépen dolgozik nem akadozik és az így elkészült anyagot hasonlóan gyorsan lehet a külső encoderemmel konvertálni. A kész anyag minőségével van még némi gondom. Nem a képélesség, hanem a gyors mozgású jeleneteknél egyfajta vibráció, vagy nevezzük darabosságnak, vagy olyan mintha nem egy normál frekvenciájú tévén nézném vissza hanem egy kb 20 Hz-es tévén. Akadni viszont nem akad el a kép és a lassú jeleneteknél is szép éles. Állítólag codec probléma. Volt Ace Mega Codec pack, amit már leszedtem, mások szerint későn, amin csak egy win reinstall segíthet. Még az érdekelne, hogy two pass encoder - nek mi az előnye, mert tesztelgettem, de nem igazán látok különbséget, csak a file méretét látom picivel kisebbnek. Ha valaki tudna ezekhez hozzászólni, megköszönném!

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2170 üzenetére

    1. érdekes verziód van, hogy nincs benne Mainconcept kóder. Szerintem válts szériát.

    2. gyors mozgás problémája: ez jobb esetben renderelési hiba. Akkor jelentkezik, amikor a félképek megjelenési metodikáját felcseréled esetleg progresszív módon rendereled ki a az interleaced anyagod. Ace Mega Codec pack-ot hagyd a francba, semmire sem jó, csupán népbutító mókusvakítás. Egyik komolyabb videóstúdióban sem használják...mire?

    3. TWO PASS: ezt a lehetőséget variált bitsűrűségű renderelés során alkalmazhatod. Variált bitsűrűség esetén a videód bitrátáját a mozgásokkor a program emeli, konstans képértékekkor csökkenti. Ezzel képminőség javulást (max: 9,8 MBit/sec) és fájlméret csökkenést érhetsz el.
    Ha a TwoPass bekapcsolva, akkor a rendering motor a valós számítások előtt elemzi a fílmet mozgások tekintetében és annak függvényében kódol. Ha nincs bekapcsolva, akkor Smart Encoding a renderelés módja, ami azt jelenti, hogy csupán a hosszas "állóképek" esetén csökkenti a bitsűrűséget, de alapból az általad beállított max. 9,8MBit-re renderel.

  • bgabi1

    aktív tag

    Nos akkor, ha jól értelmezem, de javitsd ki ha nem így van, ha smart encoding-ban 9800- ra emelem a bitrátát, akkor ebben az esetben csak a hosszas állóképeknél csökkenti a bitrátát, two passnál pedig plusz mínusz irányban változtatja mozgásmennyiségtől függően, aminek eredményeképp kisebb lesz a file méret, de vajon a képminőség jobb lesz igy? Lehet, hogy egy kicsit nehézkes a felfogásom, de nem rég vágódtam bele ebbe a témába. Egyébként Vegas pro 8 és Architect 4.5 pro van a gépemen, de hogy annak milyen verziója azt nem tudom. Ha kérhetnék még valamit, akkor konkrétan arra a néhány renderelési beállításra lennék kíváncsi amiket nem szabana eltévesztenem. Mivel nincs beépített encoderem ezért avit szerkesztek és aviba renderelnék, ezekre a beállítási paraméterekre lennék kíváncsi. Az eddigi segítségedet is nagyon köszönöm.

  • Sociopathic

    csendes tag

    Hello!
    Lehet, hogy már kérdezték, de nincs kedvem többezer hozzászólást végigolvasni, de az lenne a problémám, hogy van egy miniDV-s sony kamerám, és a vegas (6d) video capture-rel megpróbálom ugye felrakni a gépre, de csak a kép jön át, a hang nem. Ugyanakkor windows moviemaker-rel a hang is átjön. Gondolom valami rosszul van vegasba nekem beállítva, tudna valaki segíteni a probléma kezelésében? Előre is köszönöm!

  • ekimaster

    tag

    válasz Sociopathic #2173 üzenetére

    A. verzió
    Azt el lehet tolni a SonyVegas Capture panelen, hogy az audiót nem állítja be az ember, ez lehet Nálad is. Fent a Video fül mellett az audio fülre kattintva állítsd be az audidó felvételt is. Itt is a kamerád firewire-nek kell megjelennie.

    B. verzió
    A capture-t végezd el a MovieMakerrel és a fílmeket csak húzd be a Vegasba. Mivel DV-AVI-ba végzed a capture műveletet nem veszítesz semmit. (kivéve, ha nem DV-AVI-ba akarsz bevinni anyagot hanem mindjárt MPEG2-be)

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2172 üzenetére

    Kicsit zavarosan értetted meg. Szal egy kis elmélet.

    Renderelés lehet:
    - constant (állandó) bitrátával
    - variable (változó) bitrátával

    Constant esetén:
    - beállíthatsz egy FIX bitrátát és simán ezzel megy végig a render

    Variable esetén TWO PASS elemzés nélkül:
    - beállítasz maximum/átlag/minimum értékeket és a Vegas előzetes képfolyam elemzés nélkül ezen értékek között ugrálva renderel úgy, hogy a legjobb képminőségre és a legkisebb fájlméretre törekszik (ha jól tudom pre-render-t 2ms-on végez)

    Variable TWO PASS elemzéssel:
    - ekkor ha megfigyelsz egy rendert, akkor a render 50%-ban valós rendering nem is történik csupán Vegas a jogg képminőség elérése érdekében nem "csak" pre-render-t végez, hanem elejétől végéig elemzi a fílmed és megjegyzi a képfolyamot.
    Eztán Vegas kiszámolja a legjobb képminőség érdekében azt, hogy hová mekkora bitrátával rendereljen úgy, hogy a lehető legkisebb méretet kapja. (ha jól tom, akkor a bitráta a fájlmérettel szemben prioritást élvez)

  • Sociopathic

    csendes tag

    válasz ekimaster #2174 üzenetére

    Köszi szépen a gyors választ, mindkét változatot megnézem!

  • bgabi1

    aktív tag

    Köszi a választ!
    Így már világos! Tegnap egy egyperces klipet legalább tízféleképpen konvertáltam és tesztelgettem. A kíváncsiság kedvéért egyszer csumára feltekertem mindhárom bitrátát two pass nélkül 9660-ra így az 50 MB-ból 70 lett, lényegesen jobb kép mellett, majd ugyanezt two passal is megismételtem. Azt hittem nem fog feljebb menni a file állomány, hiszen minden maxon volt, de még 2MB-al több lett azaz 72. Tudom, hogy ennek nem sok jelentősége van már a képalkotásban, csak a puszta kiváncsiság visz rá, hogy megkérdezzem, miért van ez? Amivel még segíthetnél az konkrétan a félkép és egyéb beállítások konvertálásnál. Próbáltam itt is mindenféle beállítást, de nem sok különbséget találtam köztük. Az a néhány paraméter érdekelne amit tutira be kell lőni és itt most nem a bitrátára gondolok, mert azt tényleg megvilágosodott precíz válaszodnak köszönhetően. Köszi szépen!!

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2177 üzenetére

    Oksa, akkor képkockák, félképek és teljes képek.

    Azt tudod, hogy a videó másodpercenként x képkockából tevődik össze. Többfajta szabvány létezik, nálunk a PAL az elterjedt.
    A PAL rendszer alapesetben 25 képkockát alkalmaz a videói felvétele és lejátszása során.

    A képkockák felvételkor rögzítési/lejátszáskor megjelenítési lehetőségei:
    1. 25 + 25 félkép jelenik meg másodpercenként, ezt nevezik 50i-nek (interlaced)
    2. létezik a 25p (progresszive), ez esetben 25 teljes kép kerül rögzítésre/megjelenítésre/sec alatt
    3. létezik még HALF PAL 12,5fps (kezdő multimédiás alkalmazásoknál volt) és a DOUBLE PAL 50fps (ezzel a megoldással tudnak kiemelkedően jó minőségú lassított felvételeket készíteni)

    Tulajdonképpen mindegy, hogy a PAL-on belül milyen felbontást használsz a lényeg a 25 képkockán van.
    Amiben a LÉNYEG lakozik: a képkockák megjelenítési módja.
    - upper field first (felső-páratlan képsorok először)
    - lower field first (alsó-páros képsorok először)
    - progressive (totál képkockák)

    Ennek pontos beállítása hiányakor jeentkezik az amit írtál, hogy gyors mozgásoknál "csíkoz" a kép.
    Nem mindegy, hogy milyen metodikával vszel fel, szerksztesz és renderelsz. Nem lehet keverni!!!! Ha elmondod milyen kamcsid van, megtudom mondani, hogy a Vegas projektedet mire állítsd capture/edit/render esetén.

  • bgabi1

    aktív tag

    Köszike!
    Ha így haladunk, még a végén sikerül majd összekreálnom azt a 30 40 szalagot dvd-re, ami idáig felgyülemlett. Legalább egy fél évre való melóm biztosan lesz vele. Persze tudom, hogy még sok mindent kell ahhoz megtanulnom, de Neked, Nektek köszönhetően biztos menni fog. A vinyómat is elkezdtem takarítgatni, mert olvastam, hogy legalább 30 Giga összefüggő hely nem árt ha van. Egyébként a kamerám ami lassan megérik a cserére, Sony DCR -TRV 520 E Pal digital 8. Nagyon szeretjük, csak a mérete és a súlya miatt sokszor otthon marad. Ha már itt tartunk, bár tudom ez a topik nem erről szól, azért megkérdezném, hogy milyen rendszerű kamerába érdemes befektetni? Nálam fontos szempont a képminőség és az, hogy utána könnyen szerkeszthető legyen az anyag, Többen a 3ccd-s, vagy Cmos érzékelős mini dv rendszert ajánlják. Kíváncsi volnék a Te véleményedre is és várom a beállítási variációkat a kamerámhoz. Tényleg jól és érthetően leírtad a félképeket. Köszi!!

  • bgabi1

    aktív tag

    A csíkozódást én a következőkhöz hasonlítanám: Olyan mintha nem lenne egy folyamatos képfolyam, gyors mozgásoknál, mintha 25 félkép helyett csak 18 lenne rögzítve, Talán a legjobb hasonlat, ha kiállunk este az utcai világítótest alá és a fény felé gyorsan mozgatjuk kezünket, egyszerre több kezet látunk, persze mindig az elsőt, a valódit legélesebben, majd a többit egyre halványabban. Hátha ez segít a probléma megtalálásában. Köszi szépen!!

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2180 üzenetére

    Húúú, jó kis melód lesz azzal a sok anyaggal, míg bedigized/szerkeszted...hajrá!

    Hogy milyen videókamerát?
    Csak a pénztárcádtól függ, ami 70-80%-ban igaz is lehet, ugyanis a mai kommersz technológia a márkák között szinte egyforma. Nincs nagy különbség mndjuk egy Sony, Pana vagy JVC, Canon között...DE ez már azért nem nagyon sztenderd.

    Amit én figyelembe vettem kamera vásárláskor:

    - lencse típusa (a lényeg, mivel ezen jön át a fény)
    CarlZeiss (sony) vagy Leica (pana)...a Sony-t választottam

    - 3CCD vagy CMOS?
    Lényegesen nagyobb kontraszttal és fényerővel rendelkezik a CMOS azt választottam

    DV szalag /DVD / HDD / SD?
    Mindegyiknek vannak előnyei/hátrányai.

    - DV szalagot azért nem választottam, mert kellemetlen a legjobb pillanatokban lemezt cserélni
    - DVD felvevős kamerát semmiképp!! Szopás több esetben is, amit ha érdekel kihámozok.
    - HDD azonnali MPEG2-be vesz fel, nincs szükség Capture folyamatra csak usb-n másolás és kész, olyan rázkódásvédelemmel vannak ellátva, amivel biztonságosan használhatók, hosszú felvételi idő, és nem rosszabb a minősége, mint a DV szalagok esetében (ez csak mese)

    Vannak olyan kamerák, amik félprofi/profi csoportba tartoznak és nem készítenek jobb felvételeket, mint néhány kommersz otthoni cucc. Figyelni kell az árakon kívül arra is, hogy mitől drágább vagy olcsóbb valami ugyanis sok mókusvakító funkciót tartalmazz néhány termék.

    Hosszas tesztelés után én ezt vettm: Sony SR7
    Brutál képminőség!!! Gyors kezelhetőség, manuális funkciók, CMOS, HDD...Sehr Gut!

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz bgabi1 #2179 üzenetére

    Ha megfogadod amit én is hozzá-, ill. közbeszólok:
    Induljunk a folyamaton végig.

    - optika: elegendő a 10-20x átfogás. A nagyobb átfogások esetén komoly felszerelés kell, hogy ne ugráljon a kép. (egy jobb állvány mára 100-200e ft) a kisebb átfogású optikák általában olcsóbban érik el ugyanazt a minőséget. Egy nagyátfogásúnál megsínyli a linearitás az olcsóságot. Ha nagy az átfogása, többet is fog torzítani, aki ezt nem hiszi, tesztelgessen egy négyzethálós valamin és észreveszi. Gyakorlati haszna nincs sok, de van amikor feltűnhet.

    - képbontó eszköz: CCD vagy CMOS, nem tudom. Én úgy tapasztaltam az FX1 és FX7 összehasonlításban, hogy félhomályban jobb képe van a CCD-nek, de normális megvilágításban élénkebbek picit a CMOS színei. Végül az FX1-et választottam a koncertek felvételén túl más szempontok végett is. (majd kitérek rá külön) Minél több (pl 3) CCD vagy CMOS lapka legyen, az a fontos. CMOS-ból már egy is elegendően jó, jobb a képe, mint egy sima CCD-s képe.

    - felbontás/formátum: avagy SD vagy HD. Természetesen, hacsak megengedheted, az utóbbi. Amire figyelni kell, hogy ezek a kamerák nem tényleges HD formátumba vesznek fel. Ami azt jelenti, hogy vagy AVCHD vagy HDV típusok. Az AVCHD lemezes, a HDV szalagos formátum. Mindnek van előnye és hátránya. Az AVCHD mpeg4, a HDV mpeg2 kódolású videó. Az AVCHD csak a vinyósoknál éri el a szalagos formátum bitrátáját. Ez tehát azt jelenti, hogy míg a szalagos mindig ugyanazzal a sebességgel vesz a szalagra - 25Mbps - addig a lemezes-eknél van sokféle módosítási lehetőség. Persze annyit, amennyit a gyártó megenged. Pl egy órás miniDV kazira ráfér akár 63 percnyi DV/HDV felvétel, aminek fix 25Mbps a rátája, így egy 600ft-os kazettára folyamatosan véve 12GB adat is felfér. Ez egyben hátrány is. Mivel pl egy vinyós kameránál a minimum kapacitás vhol 30GB. Ez ugye jó indulattal is folyamatos 2,5 óra felvétel. Ha pl nekem elegendő egy 15Mbps körüli jelfolyam, akkor akár több is. A DVD-sre itt térek ki, felejtős. Mekkora is a legnagyobb 8centis (nem bluray) lemez kapacitása? 2,6mrd byte AVCHD/HDV minőségben mi is fér rá? 13perc kb. Mi van, ha menet közben derül ki, hogy hibás a lemez? Mi van, ha nem tudja lezárni, mert időközben lemerült az akku. Szalagnál és vinyónál egyik sem igazán probléma, legfeljebb kissé hibás lesz az anyag. Amit persze még házi felvételeknél sem szeretünk.

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz bgabi1 #2179 üzenetére

    - egyéb szolgáltatások: nem árt, ha minden szolgáltatás manuálisra állítható. Így pl az Eki által ajánlott SR7-ben is szinte mindent kézzel tudsz állítani. Jó, ha cserélhető hordozós kamera, és állványra szerelve cserélhető a lemez/kazetta. Mindkét nagy gyártó gyártott elmés elrendezéső egyedeket. Nem hátrány, ha van tartozékpapucs, amire lehet kiegészítő "fejlámpát" csatlakoztatni. A táplálása nem olyan fontos, mint hogy vezérelje - de ha nem, az sem fog fájni, minden megoldható. Apropó, lámpa. Ha szeretnél jó felvételeket, fontos a sok fény. Na persze túl sem kell világítani, de inkább több felől jöjjön a fény és minél kevesebb árnyék legyen. Ha nincs sok pénzed, megfelel a praktiker-es 3lábú állványra szerelt lámpa. Ezek mellett folyamatosan kell állítani a fehéregyensúlyt, mert folyton változik a fénye. Fehéregyensúly: érdemes hordani egy fehér táblát, amivel be tudod lőni az aktuális fényviszonyoknak megfelelően az egyensúlyt. Már ha van időd...

    - hangos dolgok: jó, ha lehet szabályozni a felvétel hangerejét.

    - távvezérlés: kaptam a kamerához egy távvezérlőt. Mondtam először, hogy felesleges. Nem az, időnként tényleg jó szolgálatot tesz, ha tudod 1-2m -ről indítani a felvételt.

    - ki- és bemenetek: általában a mai kamerák már jellemzően usb-sek. Firewire-n sajna csak a valós idő megoldható. Mivel az minden esetben úgy működik, hogy a beírni kívánt anyagot lejátssza a készülék, és a jelfolyamot csak rögzítjük gépünk merevlemezére. Ezért ezt nem digitalizálásnak, hanem beírásnak nevezzük. Digitalizálás során valamely analóg jelet alakítjuk digitálissá. Napjainkban ez kiveszőfélben van és már csak szerény költségvetéssel dolgozók alkalmazzák. Tehát, a firewire az alap volt a digitális szalagos készülékek esetében. Az USB ennél sokkal gyorsabb. Gyakorlatilag a gépbe épített lemezmeghajtó sebességével írhatunk be, ami elérheti a 40MB/s sebességet is. Ez kb 12x gyorsabb a szalagosnál. Egyedüli probléma talán a fragmentáció lehet, de az sem vészes. Egy szalagot áttekerni 3-4 perc, a vinyón ugrani a következő klipre pár msec. Analóg ki-, bemenetek sem hasztalanok. A helyszínen egy monitor vagy kivetítő segítségével visszajátszhatók a felvételek, fülessel hallható a (médiumra) felvett hang minősége. Analóg bemenet is hasznos lehet. Pl ha a forgatás során külső forrásból kapott jelet vennél fel, vagy otthon a VHS-eid szeretnéd digitalizálni.

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz bgabi1 #2179 üzenetére

    na még egy "menet":

    - akku: minél nagyobb kapacitás, annál jobb. Pl nekem a SONY akkujai nagyon bejöttek. Érdemes figyelni , hogy legyen minimum 2 akkunk. Téli hidegben pl megrövidül a kisülési idejük. Tehát míg a szobában kipróbálod, addig kibír 2-3 órát, amikor pedig kimégy a szabadba, nem érted, miért csak másfél-két órát bír. Sajna nem tökéletesek, megesik. Ezért is érdemes a lehető legnagyobb akkukkal dolgozni. Nekem mind3 méretű akku megvan a kamerámhoz, így akár 15 órát is forgathatok egy nap. (F570: kb 2óra, F770: kb 5 óra, F970: kb 8óra) Ha van fejlámpa, az megrövidíti. Ha sokat zoom-olgatsz, az is. A sok indítás/állítás szintén. Érdemes feltöltve tárolni őket és forgásban tartani őket a használat során. Érdemes lehet az utángyártottak vásárlása is, azonban én azoktól nem várom el ugynazt, mint a gyártó típusaitól. Sajna volt már jó és rossz tapasztalatom mind2 típussal.

    - szűrők: érdemes feltenni egy UV szűrőt az optikára. Ennek két fő célja van részemről: 1., az optikába jutó UV sugarakat csökkenti. 2., ha netán karcolódik az optika, ez védi meg elsőként. Talán érdemes még venni polárszűrőket is. Ezekkel szüntethető meg a vizek csillogása (körpolár) és az ablakfelületek jobb átláthatósága (lineárpolár) biztosítható. Ha nincs neutrális szűrő (ND) a kamerában ezen is érdemes elgondolkodni, csökkenti az erős fényeknél a képbontóra jutó fénymennyiséget. Van még a skylight szűrő, ami az ég kékjét hivatott halványítani. Ezzel ellentétesen erősíti az ég kékjét a polár szűrő. Persze ezekre csak akkkkor költs, ha érdemesnek látod, de az UV-t mindenképp javaslom. Sok kamera szűrőméretéhez kapni megfelelő típust, akár olcsón is(hama).

    - statív/állvány: fontos, ha szeretnél stabil képeket, szép és sima svenkeket, komolyabb trükkfelvételeket vagy akár csak kevésbé imbolygó képeket. A legegyszerűbb és legolcsóbb az egylábú állvány. A nagyon olcsó 3lábú állványok csak állóképnél használhatóak megfelelően. Pl van egy vivtar 2800-asom, amivel svenkelni lehetetlen volt, igazi fotós állvány. Ami elsőként azt mondom, hogy jól használható (3lábúak közt), az egy 870-es sony. Nem olcsó, de ez már jóval jobb minőségű. Meg aztán vannak a steadycam cuccok, amik elindulnak 200e ft-tól. Ekinek van és ahogy elnézem jól is használja. Bár az övé nem a legolcsóbb típus lehet. Ahhoz is idő kell, hogy megtanuld kezelni ezeket.

    Egy-egy jó szett nemcsak a kamerából áll ugye, és jól látható, ha igényesebb felvételt szeretnél készíteni, akkor 300-400 ezret el lehet költeni jó minőségű cuccra. Érdemes olyanokat faggatni, akik ezzel többet foglalkoznak és talán meg is tudják mondani, mit miért választanak...

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz ekimaster #2181 üzenetére

    Valóban. Én most, ha kamerát szeretnék venni és olcsón, akkor 150 és 300 ezer között nézgelődnék. Panánál főleg a 3CCD-s vinyós kamerája érdekes az alvégen. SDR-H250, akár 2év garival. A felvégen meg a Sony AVCHD-s vinyós modellei állnak. Pl az SR7 teljesen jó, sajna a Sony csak a profi cuccokra ad 2év garit. Azokat félmillió magyar dollár alatt meg nemigen vehetjük birtokba.
    Nálam nyert a 3CCD, a miniDV/HDV, és a kisebb átfogású optika. Tudok A/D konverziót végezni a kamerával, amit az FX7 már nem tudott. Külső mikrofont is kötök néha rá, és dolgoztam már keverőből felvett hanggal is. Az SR7/SR8 típusokat viszont bátran ajánlom, annak ellenére, hogy huzamosabb ideig használtam volna.
    Egy film/klip/spot nem attól profi, hogy a legcsúcsabb technikát vonultatjuk fel benne, hanem a jó ötlettől és a dús fantáziától. Tehát senki se féljen kisebb cuccal alkotni. Pl a totalcar-ban figyelhető meg jól, hogy kis marokkamerákat is használnak a kézi Z1 és vállkamerák mellett. De pl a panoráma amerikai tudósításait az m1-nél FX1-gyel veszik fel(kommersz). Vagy pl Wahorn András a Cadillac Drive-ban GS400-as panát használt előszeretettel. Európában sok a Sony, viszont az államokban rengeteg a pana részesedése a piacon. Az olimpiák felszerelésének meg 2016-ig a panasonic a hivatalos szállítója. Például a hazai esküvői videósok mindenféle kamerával dolgoznak az SR290-es sony-tól kezdve a DVX100-as panán át a nagy DSR370-ig. Érdemes még a JVC-t és a Canon-t említeni a kommersz kategóriában. A Canon főleg optikáiról nevezetes a nagyobb kategóriában. A JVC is egész korrekt berendezéseket gyárt. Tehát én mindenképp a 4 nagy gyártó termékei közül ajánlanám a választást. Kinek-mi a fontos alapon. Viszont a DVD-st senkinek sem ajánlom, sok bosszúságot okozhat. A szalag sem a legjobb megoldás, viszont van az a kategória, fél- és másfélmillió forint között, ahol ezek vannak csak az elérhető modellek közt. Aki olyat vesz, az viszont feltételezem, hogy nem itt okosodik ki - bár ki tudja...

  • bgabi1

    aktív tag

    Köszönöm ezt a könyv méretű hozzászólást, ebből aztán tényleg le lehet vonni a konzekvenciákat. Ami kérdés felmerült bennem még az az, hogy ezekkel az Mpeg- es vinyós kamerákkal jön-e az a képminőség amit megszoktam a digital 8-nál, mert ugye az egyből tömörítve rögzít. Nagyon profi az SR sorozat, elsőre én is ezt választottam volna, egyedül ez a tömörítéses módszer bizonytalanított el. Mások szerint az Mpeg szerkesztése körülményesebb és a képkockák mindegyike sem tartalmaz képi információkat, amelyek a pontos szerkesztéshez kellenének, valamint gyengébb konfignál, mint nálam is teljesen lefagy a preview ablak munka közben (Mpeg 2). Azért írom ezeket, hogy rácáfoljatok, ha nem így van! Nem vitatkozásképpen, hiszen az is lehet, hogy zöldségféléket írtam. Ami még érdekelne, mivel kiszorultam a vegasos tömörítésből, külön Mainconcept és Procoderrel konvertálok, de nem igazán érzem, hogy az utóbbi jobb lenne képélesség terén. Lehet, hogy nem találtam még rá az igazi beállítási paraméterekre, de akárhogy keverem kavarom a Mainconceptes élesebb tisztább. Procoderrel a sharpness effekt bekapcsolásával tudtam csak jobbat előállítani az előzőnél, de gondolom ennek a programnak nem ebben rejlik az igazi előnye! Ha valaki tudná ezt elemezgetni megköszönném. Mégegyszer köszi a fáradtságos munkával összeállított hozzászólásaitokat.
    Boldog Új Esztendőt kívánok mindenkinek!

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz bgabi1 #2186 üzenetére

    Egészségedre - váljék hasznodra!
    A D8 kb ugyanaz mint a miniDV, más a szalag formátuma és 1-2 egyéb paraméter.
    Az SR-eknél a tömörítés relatíve könnyen felfogható. HD-ben h264-es kodek és 15-9-7-5Mbps bitráta, míg SD-ben MPEG2-es 9-6-3 Mbps-es jelfolyam mellett rögzít. Minden esetben javaslom a maximális bitráta használatát. Nem árt a képnek, és a tárhelyre sok videó felfér. Az SR1-5-7-8 modellek jobbára merevlemezméretüket tekintve térnek el. Az egyéb paraméterek alig térnek el, de érdemes áttekinteni őket. Én még azt mondanám, hogy az SR7 a leggazdaságosabb. Kicsit utánanéztem ennek. Sok mindent tud, amit az SR5 még nem, viszont hasznodra válhat a későbbiekben. Az SR8-ban már csak 40GB-tal van több tárhely, amiért én nem adnék 60ezres felárat. Abból a pénzből lehet venni sok-sok hasznos/nélkülözhetetlen kiegészítőt.
    Az hogy nem mindegyik kocka tartalmaz teljes képi információt, nem gond. Ha Vegas-szal van dolgod, emiatt nem kell aggódnod, elég jól kezeli. Tudtommal a HDV is elég "gagyi" tömörítés, mégsem látni a végeredményen, hogy problémát okozna - minden kockát megtalálsz a kimeneti klip-ben is. Nekem egy E6600 melegíti a procihűtő bordáit, meg van 4giga memória (mert most már olcsó). Integrált videókártya van a gépben és "preview full"-ra van állítva a vegas előnézeti képe. Ugyanezen a vason fut(hatna) Final Cut Pro i és annál sincs gond semmilyen téren, ebben a megközelítésben.
    Mainconcept-tel és procoder-rel kapcsolatban sok okosat nem tudok mondani, mivel én a vegas-ba építettet használom. Teljesen jól működik.

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz BRinyo #2187 üzenetére

    Én mondjuk megnéznék két felvételt az SR7-tel. Az egyik pl 9Mbps HD, a másik pedig 9Mbps SD. Ugyanolyan képarány, ugyanolyan viszonyok, ugyanaz a téma. És akár azt is, hogy ez hogy fest mondjuk egy 5Mbps h264 és mpeg2 formátumban. Vajon milyen különbségeket látni a 4 videó közt?

  • gsc73

    aktív tag

    Sziasztok!

    (sony architectes kérdésem lenne, remélem nem nagyon off)

    Csinálok egy "válogatás" DVD-t, amin van DVD minőségű videó is (tehát a project PAL 720x576), és lenne rosszabb is, amit youtube-ról szedtem le *.FLV formátumba. Az FLV-t átkonvertáltam losless aviba, most itt tartok.
    Azt szeretném, hogy a youtube-os videóból többet tudjak feltenni a DVD-re, hiszen annak egyébként is rosszabb a minősége, és 320*240 a felbontása. Az még fontos lenne, hogy ne legyen rosszabb a végeredmény, mint a forrás.
    Az megvan, hogy a File/ Optimize DVD menüben lehet állítani a Video1 fülnél a minőséget, és a felbontást, de a végeredmény valahogy mindig rosszabb lett, még a forrásnál is.
    Arra is gondoltam, hogy ne teljes képernyőn jelenítse meg a videót, hanem pl. egy fekete hátterű ablakba. (így a kisebb felbontás miatt talán nem lenne annyira pixeles az egész.) Ha ezt Vegas-szal csinálnám meg, szerintem nem lenne jó megoldás, mert ugyanúgy 720x576 lenne a felbontás, és nem férne el több..

    Szerintetek mi a legjobb megoldás?

    g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz gsc73 #2189 üzenetére

    Pedig pont az a jobb megoldás - szerintem. Vegas és pl 2,5-3,5Mbps mpeg2-be exportáld - így 3-4 óra is ráfér YouTube videókból egy dvd-re. A YouTube-os videók átlag 320x240-es felbontásúak, 25fps-sel. Van egy alternetíva, a 352x288, erről kérdezném a lejátszókat, ki tudja? Mert ugyan én csináltam TMPEG-gel nagyon rég dvd-t és nem minden játékos látta.

  • BRinyo

    aktív tag

    válasz BRinyo #2190 üzenetére

    Ja, a lényeg, architect tudja. :DD Csak sajna a lejátszók felől nem érzem 100%-osnak a támogatást...

  • bgabi1

    aktív tag

    Ha valaki tudna ajánlani egy jó progit amivel ki lehet írni DVD-re, Procóderes és Mainconceptes Mpeg- jeimet, megköszönném. Természetesen hozzájuk hasonló minőségűt szeretnék! Vagy pl. Architectbe hogy lehet őket beimportálni? Gondolom azzal is ki lehetne írni. Sajna Architecthez még semmi gyakorlatom, nem nagyon használtam. Az igazat megvallva eddig Uleaddal írogattam dvd-re, ami csak egy szükségmegoldás volt természetesen. Nero 7-em van még. Köszi előre is!!

  • bgabi1

    aktív tag

    Architecttel még az a gondom, hogy csak dar file-ket hajlandó megismerni. Lehet, hogy itt is újra kellene húznom a programot a gépre? Nem tudom.

    [ Szerkesztve ]

  • trebormaya

    csendes tag

    Sziasztok!Meg szeretnék nyitni egy formátumot:vob.Hogyan lehetsées?Köszönöm. :O

  • ekimaster

    tag

    válasz bgabi1 #2192 üzenetére

    bgabi1

    Ha a Sony Produkció termékpalettáját ismered, akkor nem kérdés, hogy melyik programra van szükséged a DVD Authoring feladatokhoz. Hát persze, hogy DVD Architect-re. :)
    Nos, ez ugyanolyan egyszerű, mint a Vegas. A legjobb Vegas-ból DVD Architect-be renderelni és akkor nem fog a DVD írás előtt újra renderelni már. :)
    Amit kirenderelsz videót Vegasból csak behúzod Architectbe. Pofon egyszerűen teszel be hátteret a menünek, gombokat, alcímet, zenét, feliratot és DVD Burn.

    A help-je az összes Sony terméknek elég beszédes, lehet nézegetni.
    Ha kérdés van itt vagyunk :)

  • ekimaster

    tag

    válasz trebormaya #2194 üzenetére

    Így semmi értelme ennek a fórumnak, ha a probléma megoldást készen szeretnétek kapni úgy, hogy még csak meg sem próbáljátok megoldani!!

    A help-be beírod "VOB import" és kidobja a megoldást.

  • bgabi1

    aktív tag

    Ekimaster!

    Hisz éppen az a problémám, hogy a Vegasban csak avi-ba tudok renderelni másba amit be tudnék húzni Architectbe, sajna nem tudok.Persze tudom az avit is be lehet húzni, de megint nem lesz mivel konvertálni. Ezért konvertálok Mainconcept és Procoder felváltva azt is tesztelgetve. Én egyébként non stop próbálgatok reggeltől estig kifulladásig, már már a nejemet is kikészítve vele és böngészem a netet hozzá, de ezek a konkrét válaszok amiket Ti adtok, nem nagyon helyettesíthetőek azokkal a szakszövegekkel amiket összeszedegetek innen onnan. Procodert is 3 napja próbálgatom, találtam hozzá leírást kettőt is, de nálam teljesen más az eredmény, ha úgy állítom be ahogy le van írva. Ha jól működne az Architectem valószínűleg már rájöttem volna magamtól is a megoldásra. Lehet, hogy uninstallálom majd aztán egy másik verzióját felteszem.

    [ Szerkesztve ]

  • BigBadPlaYeR

    senior tag

    válasz trebormaya #2194 üzenetére

    VOB-ot nevezd át *. MPEG-re, vagy Vegas... 6 v.7-től van az import-tnál DVD Camcorder opció is.

    De ezek itt párszor már meg lettek említve, egy keresés lehet meghozta volna az eredményt. Sok topicban így már nem kell kérdezni. Kiindulva abból, ha nemtud valamit az ember, akkor biztos van még pár balfék akiknek szintén nem jött össze és már megkérdezték :P

    De tény, az emberek jobb szeretnem úgymond "értelmes" kérdésekre válaszolni. Ha látják, hogy az illető próbálkozott valamivel, törte magát, utánanézett, de mégsem jött össze és úgy kérdez.

    [OFF]No, utóbbi csak egy kis fórumozási etika volt :B[/OFF

    [OFF]Szerk: funkció nem működött rendesen.

    [ Szerkesztve ]

    "Furcsa, hogy az ember milyen keveset ér el, ha nem is próbálkozik."

  • gsc73

    aktív tag

    válasz bgabi1 #2193 üzenetére

    Hali!

    Persze, hogy csak *.dar fájlokat ismeri meg, azok a projekt fájlok. :) A file/open menüben csak a project fájlokat lehet menteni, és megnyitni. Bal oldalon a lenti ablakban explorer fülön lehet böngészni a HDD-t található fájlok között. A bal szélső ablakban látható a könyvtárstruktúra, attól jobbra az aktuális mappa tartalma. Ha rákattintasz egyszer egy video fájlra, kiírja a tulajdonságait az ablak (középső) alatt. Ez azért édrekes, mert ha nem tetszik valami egyből tudod, hogy nem kezeli. (pl. audiostream)

    g.

    kedvenc szavaim: palack, flakon, kredenc, fridzsider, ibrik, trafik, szvetter, fregoli, rezsó, sparhelt, vájdling, szifon, gardrób, partvis, spejz, tégely, drót, abrosz, lavór...szocreál.

  • bgabi1

    aktív tag

    válasz gsc73 #2199 üzenetére

    Szia!
    Köszi a segítséget és valóban nem jó helyen akartam importálni, de a gondom sajna továbbra is fennáll, nevezetesen az, hogy csak avit lehet behúzni. Az Mpeg2-őt nem ismeri, meg sem jeleníti. Valószínűleg nem olvastad az előző hozzászólásaimat, ahol az Mpeg kodeket hiányoltam Architectemből. Most már egyre inkább megbizonyosodom róla, hogy törölnöm kell a progit és a megfelelő verziót kell feltennem helyette, amely rendelkezik ezzel a funkcióval. Valószínűleg próbálkoztam én az explorer füllel, csak biztos nem voltam benne, mert nem tudtam importálni avin kívül semmit és arra meg nem gondoltam, hogy egy programból hiányozhat egy ilyen fontos összetevő. Köszi mégegyszer.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák