Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • arpii

    aktív tag

    Azért, hogy mindenki be tudja állítani a megfelelő beállítást, kísérletezni kell egy keveset, de előbb meg kell keresni, hogy mi a képernyőd maximális felbontása.
    Nvidia esetén ez így néz ki:

    Egy kis magyarázat: A képen látható példa egy 1440 pixel magas monitorról van szó, azonban ez a gyakorlatban kicsit másképpen van megvalósítva, ugyanis az 1440 pixel az a látható képpontok száma, de a teljes képernyő 1481 pixel magasan címezhető. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az 1440-1481 pixel közötti címek a képernyő megjelenítőjén túl van, ergó nem fog látszani a törés vonal (tearing), ha oda fogjuk pozícionálni.

    A játékban és a grafikus driver-ben ki kell kapcsolni a vertical sync-et és a következőképpen beállítani a rivatunert:

    Ez egy kölcsönvett kép, mert laptopról vagyok, de itt az emberünk -50 pixelre tolta el a törésvonalat, ami az esetedben 1080, 1060, vagy negatívba eltolva -30 körül lehet reális Full HD képernyő esetén, ekkor vélhetőleg a képernyőn megjelentő sorok közül a legalsó körül fog minimálisan megtörni a kép, ami játékélmény szempontjából elhanyagolható, amennyibe a CPU + GPU páros tudja tartani a tempót és folyamatosan tudja tartani a 60 Fps-t. Ha FPS drop következik be, a törésvonal meg fog jelenni véletlenszerűen a képernyőn, mert ugye nincs várakozás a megjelenítő és a grafikus motor között.

    Ha ezt a beállítást sikerült "kitalálni, finomhangolni", akkor a játékban azt kell látnod, hogy folyamatos 60 Fps-ed van mindenhol, minimális az input lag, ugyanakkor a törésvonal, ami a Vsync hiányakor típikusan jelentkezik, immáron a múlté.

    Amit számos benchmark-ban leteszteltem és végeredményként kimondható, hogy a frametime-ok stabilabbak, nincs feltorlódás a pipeline-on, amit a grafikus futószalag generál, így simább játék lesz a végeredmény, stabilabb FPS számokkal ill. szignifikánsan kevesebb 1% és 0,1% drop-al.

    Ez a szegény ember freesync-je :DD :DD :DD

    Ha többet akartok olvasni róla, a következő linkeket ajánlom:
    Török szerzőktől fordítózva (egy fórum): [link]
    Blur Busters fórum: [link]
    Egy jó kis guide: [link]

    Jómagam már hónapok óta minden FPS játékot így használok, mert Vsync nélkül az agyamra megy, ahogy össze-vissza töri a képet, Vsync-el meg óriási lag van.

Új hozzászólás Aktív témák