Új hozzászólás Aktív témák

  • Don999888

    friss újonc

    Szép napot kívánok!

    Olyan kérdéssem fordulok Önökhöz/Hozzátok, hogy hogyan kell használni a Rivatuner Statistic Server Scanline syncjét? Nem nagyon értem mit csinál, és mit kell beírjak abba a kis mezőbe.
    Néhány külföldi fórumon adtak meg ilyesmi adatokat, most ez én adataimat adom meg:
    -A monitorom 60 hz-es
    -A monitorom felbontása 1920x1080
    -A videokártyám nVidia
    -RTSS telepítve van, FPS korlátozást már sikeresen használtam
    -A játék, amin ki szeretném próbálni az Assassin's creed 4 Black Flag c. játék
    Olyat is olvastam, hogy ki kell kapcsolni a Vsyncet az nVidia vezérlőpulton belül. Ezt globálisan és a játkra nézve, specifikusan is megtettem plusz a játékban is kikacsoltam. Kell-e még valamit tennem?

    Válaszotokat előre is köszönöm!
    Illetve elnézést az esetleges helyesírási hibákért :)

  • arpii

    aktív tag

    Azért, hogy mindenki be tudja állítani a megfelelő beállítást, kísérletezni kell egy keveset, de előbb meg kell keresni, hogy mi a képernyőd maximális felbontása.
    Nvidia esetén ez így néz ki:

    Egy kis magyarázat: A képen látható példa egy 1440 pixel magas monitorról van szó, azonban ez a gyakorlatban kicsit másképpen van megvalósítva, ugyanis az 1440 pixel az a látható képpontok száma, de a teljes képernyő 1481 pixel magasan címezhető. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az 1440-1481 pixel közötti címek a képernyő megjelenítőjén túl van, ergó nem fog látszani a törés vonal (tearing), ha oda fogjuk pozícionálni.

    A játékban és a grafikus driver-ben ki kell kapcsolni a vertical sync-et és a következőképpen beállítani a rivatunert:

    Ez egy kölcsönvett kép, mert laptopról vagyok, de itt az emberünk -50 pixelre tolta el a törésvonalat, ami az esetedben 1080, 1060, vagy negatívba eltolva -30 körül lehet reális Full HD képernyő esetén, ekkor vélhetőleg a képernyőn megjelentő sorok közül a legalsó körül fog minimálisan megtörni a kép, ami játékélmény szempontjából elhanyagolható, amennyibe a CPU + GPU páros tudja tartani a tempót és folyamatosan tudja tartani a 60 Fps-t. Ha FPS drop következik be, a törésvonal meg fog jelenni véletlenszerűen a képernyőn, mert ugye nincs várakozás a megjelenítő és a grafikus motor között.

    Ha ezt a beállítást sikerült "kitalálni, finomhangolni", akkor a játékban azt kell látnod, hogy folyamatos 60 Fps-ed van mindenhol, minimális az input lag, ugyanakkor a törésvonal, ami a Vsync hiányakor típikusan jelentkezik, immáron a múlté.

    Amit számos benchmark-ban leteszteltem és végeredményként kimondható, hogy a frametime-ok stabilabbak, nincs feltorlódás a pipeline-on, amit a grafikus futószalag generál, így simább játék lesz a végeredmény, stabilabb FPS számokkal ill. szignifikánsan kevesebb 1% és 0,1% drop-al.

    Ez a szegény ember freesync-je :DD :DD :DD

    Ha többet akartok olvasni róla, a következő linkeket ajánlom:
    Török szerzőktől fordítózva (egy fórum): [link]
    Blur Busters fórum: [link]
    Egy jó kis guide: [link]

    Jómagam már hónapok óta minden FPS játékot így használok, mert Vsync nélkül az agyamra megy, ahogy össze-vissza töri a képet, Vsync-el meg óriási lag van.

  • Nortank12

    újonc

    válasz arpii #2 üzenetére

    Csak alátámasztani tudom, én is már hónapok óta alkalmazom ezt a megoldást FPS játékok alatt. Rá szánnom néhány órát hogy teljesen megértsem, mert nem volt hozzá sok forrás, viszont amiket küldtél linkeket, azok közül az utolsót én is megtaláltam, az alapján értettem meg / sikerült beállítani. ;)

Új hozzászólás Aktív témák