Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    válasz flamina #93 üzenetére

    Sajnos pont ez a baj, hogy manapság minden típusú játékot pontosan így készítenek el, hogy jellemzőek legyenek rájuk az általad felsorolt ismérvek. Akció, látvány, izgalom, minimális interakcióval, mintha csak egy filmet néznénk. Ezzel voltaképpen nincs is különösebb baj, pontosan ezt a célt szolgálják a manapság egyre jobban terjedő konzolos akciójátékok.

    A probléma gyökere inkább az, hogy a kiadók minél nagyobb profit elérésére törekednek, ezért úgy készíttetik el a fejlesztőkkel a játékokat, hogy azokat minél többen képesek legyenek végigjátszani. Mert így sokkal többen is veszik meg őket. Erre rájön, hogy egy ismert franchise és karakter - jelen esetben a Tomb Raider és Lara Croft - nevével még több vásárlót csalogatnak a kasszákhoz. Ez az ő szempontjukból érthető és nyilván, ha mi ülnénk a Crystal Dynamics igazgatói székében és zsíros csekket kapnánk a Micro$ofttól, mi is XBOX-exkluzívként adnánk ki azt, ahogy ők tették, minél inkább kontrollerre optimalizált irányítással, hogy minél többen megvegyék és lehetőleg mindenki egy új XBOX One konzollal együtt.

    Ahogy írod, te több akciót és QTE-t akarsz, ellenben nem hiányoznak a fejtörők. Nos, a Tomb Raider rajongók legtöbbje pont az ellenkező állásponton van, mert a franchise nem arról szólt eddig, hogy Larával Rambo módjára ellenfelek tucatjait kelljen megölni, minél látványosabb kivégző mozdulatokkal körítve, hogy így XP-t kapjunk. A Tomb Raider széria lényege épp az, amit te és a többi új-generációs játékos nem szívesen lát benne, vagyis a fejtörők és ügyességi feladványok. Pont emiatt, gondolom, nem játszottál még a 2013-as epizód előtt megjelent részekkel. Pedig nem kevesebb, mint KILENC (!!!) rész jelent meg előtte, ha nem hiszed, íme egy kép a Steam könyvtáram egy részletéről, nekem ugyanis mindegyik megvan eredetiben:

    Ne értsd félre, az égadta világon semmi közöm ahhoz, hogy ki hogyan szeret játszani, és távol álljon tőlem, hogy bárkit is befolyásoljak. Pusztán azt kívánom elmondani, hogy számomra pont azért nem tetszik a jelenlegi tendencia, mert igenis szeretem a Tomb Raidert, mégpedig olyannak, amilyen a korábbi kilenc rész során volt. A 2013-ban megjelent rebootot pont emiatt rendeltem elő azonnal, mert az egyik kedvenc szériámról van szó. Annál nagyobb volt a bánatom, amikor láttam, hogy a Tomb Raider is áldozatává esett az "új-generációsodásnak" - magyarul elkonzolosodott.

    Sokan haragszanak rám, amiért mindig a konzolokat okolom a visszafejlődésért, pedig szimplán csak félreértik, nem magukkal a készülékekkel van baj. Pusztán arról van szó, hogy az irányítón kevesebb a gomb, mint a klaviatúrán és egéren (Ezért a kezelőfelületet és irányítást le kell egyszerűsíteni), viszont sokkal jobban kézre állnak, könnyebb velük a kombókat és QTE-ket megoldani. Nekünk, PC-seknek pont emiatt van gondunk a kombókkal és QTE-vel, hogy billentyűzettel nagyon nehéz azalatt az egy-két másodperc alatt időre nyomkodni egymás után négy-öt gombot. Persze, meg lehet csinálni, én is végigvittem 100%-ra az új Tomb Raidert, ennek ellenére nem örülnék neki, ha az új részben több ilyen QTE lenne.

    Márpedig lesz, mert a kiadók érdeke, hogy minél többen vásárolják meg a Rise of the Tomb Raidert. Pontosan emiatt kellett a szériát rebootolni, mert le akartak húzni még pár bőrt Laráról, viszont tudták, hogy a mai játékosok zöme már nem boldogulna a sorozatra jellemző, logikai és ügyességi játékmenettel. Ehelyett átalakították az egészet egy szimpla akciójátékká, kiegészítve pár, általános iskolások által is megoldható nehézségű feladvánnyal, majd rásütötték a Tomb Raider nevet. Kész.

    A Rise of the Tomb Raider esetén pontosan ugyanezt a stílust erőltetik tovább, legalábbis a videókból ez jön le nekem. Nagyon mondogatják, hogy hallgatnak a rajongók visszajelzéseire és több kifosztandó sír, felfedezendő terület és titkos helyszín lesz benne. Viszont ebből eddig semmit nem láttunk, ellenben már vagy tucatnyi látványos kivégzést és egy rakásnyi, tök felesleges DLC-t igen.

    Véleményem szerint egy-két résznél többet nem fognak tudni kiadni így a Tomb Raiderből. Ha tovább erőltetik az akciózást, és háttérbe szorul a játék sava-borsát adó felfedezés, a rajongók el fognak tőle pártolni. Az egészben viszont az a legszomorúbb, hogy a Micro$oftot és a Crystal Dynamicsot ez hidegen fogja hagyni, hiszen nem fogja érdekelni őket, ha pár ezer rajongó nem veszi meg, helyette viszont pár millió új-generációs akció-őrült igen. Ezért vagyok szomorú.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

Új hozzászólás Aktív témák