- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Hálózatokról alaposan
- ASUS routerek
- Asustor NAS
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- A pápa egyre jobban tart a romlott AI veszélyeitől
- Milyen program, ami...?
Új hozzászólás Aktív témák
-
Flashback
addikt
Kérem mellőzük az ilyen jellegű postokat hogy: ''Húzd jól fel a főnököt...''
Szóval a kiszemelt álldozatom egy használt (max:100 óra repülési idős) 2 személyes UltraLight (továbbiakban csak: UL) gép lenne. Ez már potom áron kb 1.1M-tól beszerezhető... Bár még abszolút nincs rá cashem de a jövő év jónak tűnik...
Szóval milyen engedélyek kellenek? Hogy is működik ez?Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
ReJim
őstag
hát, figyi gondolom meg kell tanulnod repülőt vezetni, meg kell majd pilóta jogsi avgy minek nevezzem, (légi jártassági ), meg gondolom pár engedély, de szerintem a géped árával lesz egyenlő a jogsi, engedély....
meg kell benzi is és szerintem a kerozin drágább mint a sima benzin...
én aztmondom keresd fel a legközelebbi repülős klubbot.... a repterek nagyrészén (nem a ferihegy tipúsúakra gondolok) szerintem van ilyen, akik ejtőernyőznek, vitorláznak, meg stb...
érdeklődj náluk is....
ha gonosz akaram volna lenni:
csak egy tűszúrás, és már repülhecc is!!!</end.?>
-
Integra
titán
pénz
...egy fecske nem csinál nyarat, viszont egy hülye százat csinál...
-
Flashback
addikt
Ne gondoljatok olyan komoly gépre!
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
c4-eXp
aktív tag
A motoros repülés úgy tudom elég drága mulatság. Sokba kerül az üzemanyag, ráadásul a gép eszi is rendesen. A vitorlázórepülés nem olyan drága, de azért olcsó mulatságnak sem nevezném. Ha érdekel, akkor javaslom a Farkashegy Aeoro klubot. Osztálytársam odajár már asszem több, mint két éve, és azt mondja nagyon jó.
while (state(Korso) != _BROKEN) go(Korso, &Kut);
-
piqla
őstag
kell persze..nem rossz, ha mondjuk elkezdesz zuhanni a dzsungel felett es ket mayday kozott bekiabalod merre vagy
topikinditonak szol:
azt hittem, mas UL gepet vettel, szerintem akkor mar Bővebben: link ez is UL, megis kozelebb van repulo elmenyhez
cessna 150re 2millio a jogsi megszerzese, gondolom ULnal kicsit olcsobb..
[Szerkesztve]Szereted az állatokat?
-
Flashback
addikt
Komoly ezekben a gépekben hogy lezuhanni nem nagyon lehet velük! Mivel mind vitorlázásra vannak kitalálva, vagy ejtöernyőre vannak kötve ezért ha valami gebasz van fel sem száll, ha pedig menetközben leáll a motor simán lesiklik..
MOD: Bocs piqlának ment!
[Szerkesztve]Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Flashback
addikt
válasz Motion_Blur #13 üzenetére
50 -100 LE motortól függ... Meg a pénztárcád méretétől!
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Agostino
addikt
Üdv.
Hát az elszántságon kivül nem nagyon tudom mi kell, illetve mi az amit nem lehet előteremteni. Talán a szemed állopta lehet gond. Ugy tudom nagyon szigorú kritériumoknak kell megfelelnie a szemednek, ámbár lehet, hogy az csak komolyobb gépekhez elengedhetetlen.hey friend listen, i know the world is scary right now but its gonna get way worse
-
-
ReJim
őstag
-
Engineer -
csendes tag
-
gregorik
senior tag
halálvágy.
-
tildy
nagyúr
Előszőr is meg kell tanulnod sárkányozni. Ezt megteheted oktatónál, majd kapsz egy repülési ''driving licencet''. Abban is vannak fokozatok, elég sok.
Vitorlánál -emlékeim szerint- például szakszó (sajnos most már a növenfék papírókat is szakszónak nevezik, úgyhogy én a régi szakszóra, a D vizsgakörülire- utánira gondolok) kell ahhoz, hogy saját gépeddel, akkor és ott (persze betartva a szabályokat, pl. tiltott légtérben ugye nem) repülhess , ahol te akarsz.
B vizsga esetén -nekem- iskolaköröket csinálhattam egyedül, C vizsgások már termikeltek, stb... De mindig kinn kellett ugy e lenni egy oktatónak, aki ''vezényli'' a repülést.
Silóernyőzés is részben hasonlóan működik, ugye van A, B vizsga is, meg hogy milyen növendék, esetleg oktató-e.
Magayarán szólva aap vizsgával nem sokat tudsz kezdeni...
Egyébként szép kis motors sárkány. Bár én ennyi pénzből már valami vitorlát néznék magamnak."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Csak ha nagygépes pilóta akarsz lenni
Egyébként reporvosin mit néztek? hm. Hát vérkép, vizeletkép.Szem. fogakat is tán, de nem volt vészes, akkor imbolyogsz e ha jársz, kövesd az ujjam dolog, ekg.
Páromnak volt még ilyen forgószék is emg mégvalami, mikor az MG-re flvételizett repmérnökire.
Én kontaktlencsével repültem."Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
Hm, azert nem biztos:
pl. vitorlazo repülő B vizsga , amikro én csináltam akkor volt 45E, msot kb 100E. C-d is kijön 2-300 ezerből, de ugye repülni kell , és a repórákért perkálni.(legalábbis reptereken)
Ennyi pénzért nem kap gépet. Motoros repülőgépre tán 600 ezer a CPL ?Valahogy így van.
gregorik: akinek halálvágya van az ne repcsibe, hanem autóba üljön és menjen végig a hungárián. Közel sem olyan veszélyes a repülés, mint ahogy mondják, viszon t itt tényleg be kell tartani a szabályokat, különben az életedbe kerülhet egy kisebb hiba.
Bővebben: link
AMikor én vitorlázórepültem
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
piqla
őstag
en most pr-hadjaratot kezdek a repulo formaju ul gepek mellett
lezuhanni azzal sem tudsz,mert a seggebe tesznek egy ejtoernyot, ami kipattan ha rakonyokolsz egy gombra
de Te penzed, orulok, hogy neked mar elerheto kozelsegbe kerult repulesSzereted az állatokat?
-
nagyúr
Hát először is be kell lépned egy klubba, ahol kiképeznek. Ez áll elméleti és gyakorlati képzésből. Nálunk itt szegeden olyan 300k körül van. Máshol nyilván más, ez elég sok mindentől függ. Kb 10 óra oktatás után (persze ha jól megy), akkor lehetsz egyedülrepülő. Ekkor még nem kapsz pilóta jogosítást, csak már nem kell, hogy melletted üljön az oktató. Ha ezen is túl vagy, akkor tehetsz szakszóvizsgát meg ilyeneket, hogy utast is vihess. Ennek persze vannak előfeltételei, repült idő, különböző feladatok stb. Ha megvan a szakszód akkor sem repkedhetsz csak úgy, kell valamilyen üzemeltetői szervezethez tartoznod, ez célszerűen a klubodon keresztül az MRSZ (Magyar Repülő Szövetség). Ez a legolcsóbb módja. Persze magad is lehetsz üzemeltető, de akkor lajstromoztatni kell a gépedet, meg ezer más papírmunka és sok pénz kell hozzá, úgyhogy hacsak nem pénzkeresésre akarod használni, akkor nem éri meg.
Ezen kívül persze minden repülés előtt be kell jelenteni a repülésirányításnak, hogy tudják, hogy merre kószálsz Meg egy rakat papírmunka. De ezeket majd elmagyarázzák a kiképzés alatt.
Egyébként szerintem ne vedd még meg a gépet, csak majd ha kiképződtél, és lesz némi rálátásod a dologra. Rengeteg újoncot láttam már, aki bevásárolt valamit, amit épp rásóztak, és utána rájött, hogy neki nem is ilyenre van szüksége, hanem lassabb/gyorsabb, kisebb/nagyobb stb. gépre...Aki él és nem boldog, az téved!
-
tildy
nagyúr
válasz Engineer - #33 üzenetére
Régen ekkörül volt valamelyik motors gépes vizsga. Na jóa régent én kb 1999re teszem. Azóta nem követtem az árakat
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Engineer -
csendes tag
A szakszó nem azért kell, hogy utast vihess, hanem, hogy egyáltalán egyedül repülhess a kiképzés után és saját felelősségedre csinálhasd, ergo ne kelljen hozzá az oktató, aki felelősséget vállal érted.
Lajstromoztatni mindenképpen kell a légijárműveket, függetlenül ttól, hogy ki az üzemeltető.
Nem kell bejelenteni a repülésirányításnak (egyébként ''tájékoztató'') a repülésedet, csak előnyös a kutató-mentő szolgáltatás miatt. Helyi repüléshez, isklolázáshoz nincs értelme -ez csak régen volt. Persze vannak olyan helyek, útvonalak, körülmények, amenyet csak előre leadott repülési tervvel lehet megközelíteni, berepülni stb.A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.
-
nagyúr
válasz Engineer - #36 üzenetére
Valamit keversz. UL-nél nem így van.
A gépet nem kell lajstromoztatni, csak azonosító szám kerül rá, amit a klubod ad ki. Ha saját magad vagy az üzemeltető és munkavégzésre használod, (pl. utasrepültetés), akkor kell jastromoztatni.
Szakszó nélkül meg simán repülhetsz egyedül.
Ha elhagyod a légteret, akkor be kell jelenteni.
Mielőtt megkérdeznéd: 1988 óta repülök sárkánnyal...Aki él és nem boldog, az téved!
-
tildy
nagyúr
Én is úgy tudtam minden repülőgépet (nem ernyő, nem sárkány) lajstromozni kell. Siklóernyőnél nem lajstrom hanem azonosító van, sárkánynál nem tudom.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Engineer -
csendes tag
Ok, lajstromozás alatt értettem minden számot, betüt, amely a légijármű azonosítását hivatott segíteni. Tehát, olyan nincs, hogy ne legyen valami azonosító ''jel''.
Nem kötelező bejelenteni semmit, csak gondolj a vitorlákra, sikóernyőkre, stb... Egyébként milyen légteret hagysz el? Nem mindenhol van meghatározott légtér.
A kiképzés utáni egyedülrepüléshez sem kell szakszó? Ki vállalja a felelősséget? Se hatósági vizsga se semmi?
Én vitorlával és motorossal repülök 10éve.A tapasztalat olyasvalami, amihez csak közvetlenül azután jut az ember, hogy szüksége lett volna rá.
-
tildy
nagyúr
válasz Engineer - #40 üzenetére
siklóernyőnél nem. A vizsgás dombokról mehetsz egyedülis, úgy , hogy nincs ott az oktató.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
Flashback
addikt
Pilóta: Mint írtam az első hszban csak jövőre jutok oda hogy valamit is vehessek!
Tehát ha jól értettem kell egy orvosi vizsgálat, gondolom ez is valahogy 5K körül van. Egy Klub, és kell egy tanfolyam (ez milyen hosszú is?) , ami olyan 300K.
[Szerkesztve]Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Flashback
addikt
Találtam egy ilyet: ''Firebird New Wave 16 gyakorló-teljesítmény gyalogsárkány eladó.50 órát repült,sérülésmentes,jó állapotban.'' a poén hogy meg tudnám venni... De sajna nem értek hozzá...
[Szerkesztve]Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
Flashback
addikt
válasz Flashback #46 üzenetére
A hirdetés feladóját felhívtam. Nagyon jó fej volt. Elmondtam neki a sztorym, majd arra jutottunk hogy a siklóernyőzés a megfelelő dolog addig míg nem lesz cashem komolyabb UL gépre. Adott telszámot is és azt mondta hogy az oktatást és vizsgát le tudom rendezni nagyon olcsón. Gyakorlóernyőt pedig már 40K-ért tudok venni. Ugyhogy valamelyik héten megyek is oktatásra...
Bocs nincs hosszú ö, ü és néha az á is ä :)
-
tildy
nagyúr
válasz Engineer - #42 üzenetére
Nem feltétlen .Amiatt jön a mentőhelikopter nyáron, mert a növendék nem mérte jól fel a helyzetet. Magyarul A vizsgás dombokról mehet úgy , hogy nicns ott az oktatója, vagy nincsen egyáltalán oktatója.
Mondjuk én akiket eddig láttam balesetezni , azok vagy olyanok voltak, akiknek haver kölcsönadta ernyőt, és képesítése sincs, vagy pedig oylanok, akik nagyon gyakorlottnak hitték magukat.
Egyébként meg szabályos ha valaki ilyen helyről így repül, ahogy mondtam (A vizsgával, A vizsgás dombról)
flashbak: na ja ernyőt lehet veszel, de ahhoz kell még beülő meg mentőernyő is. Én msot áruloma komplett felszerelésem, 1998-os , jó állapotban van (átszívásra) csak ugye a világoskék a legjobban fakuló szín, de tényleg jó állapotban van) 120áért hirdetem, mindenestül, de ha kell neked 110ért odaadom. Egy Edel atlas L-es.
[Szerkesztve]"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- Ukrajnai háború
- Óra topik
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- További aktív témák...
- EDIFIER R1700BTS hangfal pár makulátlan, új állapotban, 2 év hivatalos garanciával, alkalmi áron
- LG OLED55B23LA 2 Év GYÁRI GARANCIA
- Apple iPhone XR 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Gamer PC , i7 12700KF , RTX 3080 Ti , 64GB DDR5 , 960GB NVME , 1TB HDD
- Intel PC , i5 8500 , 1660 6GB , 32GB DDR4 , 512GB NVME , 500GB HDD
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen