Hirdetés

2017. május 28., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Alchemist


Alchemist
(őstag)

Van egy olyan érzésem, hogy a VR oktatási eszközként ütősebb lehet (megfelelő tartalmakkal), ahhoz képest amennyit a gamer világhoz hozzáad.

[ Szerkesztve ]

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#2) Dyingsoul válasza Alchemist (#1) üzenetére


Dyingsoul
(PH! addikt)

Rosszul érzed: minden területen ütős és minden eddigi megoldást maga mögé utasít.

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#3) cinemazealot válasza Alchemist (#1) üzenetére


cinemazealot
(őstag)
LOGOUT blog

Az a baj, hogy ezt már Spielberg is vászonra vetette '93-ban, mégsem erről szól a VR hírek többsége, hanem inkább a szórakozásról. Nagyon nem ástam bele magam a témába, de úgy láttam, egyelőre csak a MS emelte ki a kutatási területet a Hololens-szel.

[ Szerkesztve ]

(#4) k3nnny


k3nnny
(újonc)

Már ilyen projekt fut alzheimer kutatásban is (asszem hollandok,a linket nem találtam) de más idegrendszeri kutatásra/kezelésre is próbálgatják.

Miért teszed ezt velem IE?

(#5) rudi válasza Alchemist (#1) üzenetére


rudi
(HÁZIGAZDA)

Szerintem is így lesz ez. Anno a 3D-vel is pontosan ugyanez volt. Örültek neki a gémerek, de a CAD rendszerek, 3D modellezés sokkal-sokkal többet profitált belőle. És meg is lehet ezt fordítani, mert a gyártók is többet profitáltak a prfi felhasználásból, mint a gamerből. Mert ugye ahol pénzt - és nem keveset - termel a grafikus kártya/headset/akármi, ott sokkal hajlandóbbak kifizetni érte a sok pénzt, mint a gamerek.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#6) rudi válasza k3nnny (#4) üzenetére


rudi
(HÁZIGAZDA)

Számos marha jó VR kutatás fut. Lényegében mindent igyekeznek átültetni a headsetekre, amit eddig csak monitoron nézegettek 3D-ben. És van egy csomó extra dolog is, pl. ahogy írod az alzheimer, illetve a nagyon sokakat érintő egy szemre tompa látás terén szintén ígéretes dolgokat mutogatnak.

Ha érdekli a tisztelt olvasótábort, akkor többet foglalkozunk majd az "informatikai vívmányok" alternatív felhasználásával.

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#7) cinemazealot válasza rudi (#6) üzenetére


cinemazealot
(őstag)
LOGOUT blog

Maximálisan támogatom! :K Tény, hogy a játékok komoly húzóerőt képviselnek a fejlesztésekben, de jó látni, amikor tényleg valami hasznos dolog is kisül az eredetileg csak játéknak szánt vívmányokból.

(#8) Kopi31415


Kopi31415
(PH! félisten)

Ehhez elég lenne megkérni a franciákat, nekik voltak a legjobb, helyi oktatóik.

Part to Part | Status:122% completed | Estimated time remaining:1193hr 2min 30sec

(#9) k3nnny válasza rudi (#6) üzenetére


k3nnny
(újonc)

Anno sajnáltam is, hogy elkaszálták a google glasst (ahogy néztem elvileg csinálnak belőle új verziót de fene tudja mi igaz). Sokat lehetett ott is hallani, hogy kórházakban milyen hasznos volt és tudták is használni.
Engem érdekelne ez a témakör legalábbis szívesen olvasok az ilyesfajta felhasználásról is. Akár katonairól is. Ez is csak hozzájárul az ilyen eszközök elterjedéséhez, fejlődéséhez.

Miért teszed ezt velem IE?

(#10) Alchemist válasza cinemazealot (#3) üzenetére


Alchemist
(őstag)

Leginkább játékra próbálnak eladni, uagyankkor nem lehet ugyanazzal a szemlélettel kezelni, mint a monitorokat.
Pl. az események a teljes 360-os térben zajlanak, ugyanakkor egy menetben max. 30-40 percre lehet belőni a folyamatos használat átlagos elviselhetőségét.

Éppen olvasok egy érdekes könyvet az antigravitációról... képtelen vagyok lerakni.

(#11) Dyingsoul válasza Alchemist (#10) üzenetére


Dyingsoul
(PH! addikt)

Szerintem az sem igaz, hogy leginkább játékra próbálják eladni a technológiát. Az egy dolog, hogy mi fogyasztók ezzel szembesülünk a leggyakrabban. Nem vagyunk benne a hadiiparban és a céges felhasználásban sem olyan szinten, hogy erről kerek képet kapjunk. Akik meg azokban a körökben mozognak lehet rácsodálkoznának arra, hogy "jéé ezt játékra is használják?".
Ott vannak pl a drónok, FPV-ként hasonló technológiát használnak az irányításra, ilyen tuti van a hadiiparban is csak kicsit fejlettebb és nem verik nagy dobra.
Aztán ott a pornóipar ami szintén kibontakozóban van e téren és az is húzóágazat a technológiára nézve.
Kutatásban is pont elegen használják már, voltak sebészeti beavatkozásról is közvetítések is amik VR-ban nézhetőek voltak. Akik jobban benne vannak a K+F-ben biztosan tudnak még konkrét példákat felhozni.

YT: youtube.com/dyingsoulgaming --- Facebook: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream csatorna: http://twitch.tv/dyingsoul -- Honlap: http://diablo3.hu/

(#12) Kékes525 válasza rudi (#6) üzenetére


Kékes525
(PH! nagyúr)

"illetve a nagyon sokakat érintő egy szemre tompa látás terén szintén ígéretes dolgokat mutogatnak"
Erről tudnál linkeket adni? Nagyon érdekelne. Sajnos gyerekorom óta tompa látó vagyok a bal szememre.

[ Szerkesztve ]

Rablótámadás, kezeket fel! Jobb, ha te mondod, a te hangod mélyebb.

(#13) rudi válasza Kékes525 (#12) üzenetére


rudi
(HÁZIGAZDA)

Pár éve volt egy indiegogo kampányuk, aminke a frissítéseit érdemes átfutni. Az egész tompalátás "trükkje" az, hogy a két szem annyira eltérő képet közvetít az agynak, hogy az nem tudja összerakni őket, és inkább az egyiket "kikapcsolja" figyelmen kívül hagyja. Csak a "biztonsági funkciót" tartja meg, vagyis a mozgás érzékelését, hogy a "kikapcsolt" szem irányából, amit az "aktív" szem nem lát, jön-e valami veszély, vagyis mozgás.

Pedig idővel lehet, hogy a "kikapcsolt" tompán látó szemet is rendbe lehetne hozni, sőt akár magától (növekedés közben) is korrigálódhat a látási hibája. De az agy már nem fogja magától visszakapcsolni. Ilyenkor jön kisgyerek korban a rém megalázó szemleragasztás. Kikapcsoljuk az aktív szemet és akkor az agy kénytelen arra az infóra támaszkodni, amit a tompán látó szem adott, így be lehet startolni.

Szegény gyerek meg mehet a suliba közröhej tárgyának a leragasztott szemével. És ráadásul sokat nem is segít neki, ha az órán nem figyelve unatkozva fog nyomulni. Ma úgy intézik inkább a dolgot, hogy leragasztott szemmel csak FPS-t játszatnak a delikvenssel, napi fél-egy órtá. Mert abban a fél-egy órában annyira intenzíven kéri az agy a vizuális infót a tompán látó szemtől, hogy az hatákonyabb mint a suliban fél szemmel szívatás egész nap. Ezek a VR headseters dolgok még jobban ráépítenek erre, de hogy pontosan mennyire, meg milyen módszerrel, annak még nem jártam utána.

Közben eszembe jutott, hogy az optometriában egy másik szórakoztató vívmányt, a 3D tévét is iszonyat jól kihasználják. A jobb és bal szem számára polarizációval izolált képet mutatva állapítható meg a rejtett kancsalság (aka. prizmás szemüveg - polateszt) mértéke. Ez meg egy annyira lényeges dolog, hogy számos gyereknél a dislexiának vélt tanulási, olvasási zavaroknak forrása. Illetve ilyen módszerrel azzal sem kell szívni, hogy a szemeidet egyesével csiszolják ki az olvasótáblán, hogy milyen dioptriával látsz legjobban, hanem csinálható mind a két szem egyszerre.

[ Szerkesztve ]

Resistance Is Futile. You will be assimilated!

(#14) Kékes525 válasza rudi (#13) üzenetére


Kékes525
(PH! nagyúr)

Köszi a linket! :R

"Az egész tompalátás "trükkje" az, hogy a két szem annyira eltérő képet közvetít az agynak, hogy az nem tudja összerakni őket, és inkább az egyiket "kikapcsolja" figyelmen kívül hagyja."
Az eltérő kép helyett inkább eltérő, sokkal kisebb látásélességet mondanék, rám ez jobban érvényes, mert másképp összetéveszthető a kancsalsággal. Habár mindig kancsalságból indul ki, de az sokszor az megszűnik, ekkor a látott kép már csak élességben tér el egymástól, mint nálam, marad a látásélesség csökkenés, mert a receptor sejtek nem kaptak megfelelő ingert, nem voltak használva. Ehhez alkalmazkodik a látókéreg is. Ezt valóban a jobbik szem leragasztásával lehet növelni, de én mindig eldobtam a szemüvegemet, mert nem láttam játszani, és csúfoltak az óvodában, így sajnos megmaradt a látásélesség csökkenés.

[ Szerkesztve ]

Rablótámadás, kezeket fel! Jobb, ha te mondod, a te hangod mélyebb.

(#15) kymera


kymera
(senior tag)

Dicséretes az hogy ilyen területen is felhasználják ezeket a vívmányokat.

478,754,775,939,AM2 - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.