Új hozzászólás Aktív témák
-
-vitya-
őstag
Ha bármilyen kérdés felmerül, meg fogom válaszolni. Idővel ;-)
-=Витя=-
-
Carlytoo
aktív tag
Jól tetted, hogy megvásároltad. Tapasztalatszerzéshez mindenképpen. Egyébként attól függetlenül, hogy még egy nem teljesen kiforrott dolog, határozottan van benne potenciál. Igazából itt ha sikerülne megoldani az aksi kérdést, akkor már én is elgondolkodnék a vásárlásán.
Ja igen. ezekre is igaz, mint a többi aksis cuccra. Soha nem érdemes max-ra tölteni és 25% alá engedni merülni. Határozottan növeli az akku élettartamát.
[ Szerkesztve ]
"No sacrifice is too great, no treachery too small" - Inquisitor Horst
-
senior tag
1. Mennyi idő konnektorról feltölteni? Amikor 38 km maradt, akkor mennyi idő múlva lehetett (volna) visszaindulni? 2. Hogy viselkedik emelkedőn? (Pl. M7 Érdnél?)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
-vitya-
őstag
1.: kb 10 óra alatt, a lemerült állapotából feltölt, de 3 töltési sebességet lehet állítani benne, hogy a normál konnektorról mennyit tölthet. A fenti sebességgel nem terheli túlzottan az itthoni hálózatot, így megfelelő kompromisszum (vastag kábelen, jó hálózattal 6 óra)
Mivel 15 km-en belül volt gyors töltő, ha vissza kellett volna jönni, akkor olyan 3 óra alatt tele lett volna, ha kis töltés után visszagurultam volna Veszprémbe vele, ott villámtöltő is van, akkor fél óra alatt mehettem volna tovább. De szerencsére ott alvást, és éjszakai töltést terveztem ott is ;-)
2.: Itt nem tudom, mire akarsz pontosan rákérdezni.... Nagyon erős az i3, 170+ lóerő, majd 300Nm, szóval ha figyeled a pillanatnyi fogyasztást, feltűnik, hogy többet fogyaszt, de amúgy nem veszed észre az emelkedőket. Akkor sincs hang, akkor is ugyanúgy megy. Akkor is ha rálépsz, kilő azonnal. A végsebessége 145km-h, eddig a határig nagyon erősen húz. Még 140-ről is nagyon gyorsul ;-) - csak ott már minek...
[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
-
-vitya-
őstag
Az élettartamról az i3-nál csodálatosakat olvastam ;-), leginkább emiatt választottuk a megfizethető típusok közt ez tűnt e legbiztosabbnak akku szempontjából. Az akkupakk hűtött - fűtött.
Hivatalosan 27.2kWh, így 3 és fél évesen, már 19000 km-el 28.2kWh az aktuális értéke. És bevallom nem figyelem, hogy ne töltsem túl, vagy ne engedjem lemerülni - na persze, lemerülni attól még nem engedem nagyon, hiszen az a zabszem még ott van, hogy mi van, ha mégis tovább kell menni, el kell indulni azonnal, ha valahova 2%-on érkezek.
Szerintem 10% alá így sosem ment még.-=Витя=-
-
félisten
Kíváncsi leszek, hogy évek múlva is kiadja-e a matek?
Nyilván minél többet megy az ember annál kevesebb lesz az 1km-re vetített költség.Ennek nincsen "nagy" töltője?
-
-vitya-
őstag
-
senior tag
Kösz, kb. erre lettem volna kíváncsi. (Bennem valami olyasmi maradt meg, hogy a villanymotor alacsony fordulatszámon erősebb, és ezekben az autókban mintha nem lenne váltó. Meg az is felmerülhet (elméletben), hogy az aksi le tudja-e adni a szükséges nagyobb teljesítményt huzamosabban. De, persze, nyilván nem ennél a márkánál kellett volna feltennem ezt a kérdést. )
Amúgy nekem kimondottan tetszik az autó, szeretnék egy ilyent, de a benzinest nálam nem tudná kiváltani, és amennyit én autózom, már a jelenlegi autóm is felesleges pénzkidobás volt.
[ Szerkesztve ]
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
-vitya-
őstag
AHHA! értem a kérdésed.
A normál 220-as hálózat minősége eléggé változó idehaza, és csak a legújabb építésű ingatlanoknál gondoltak komoly fogyasztók kiszolgálására. És ott sem mindig elég okosan.
Az i3 akár 11kW teljesítményt is le tud szipkázni 3 fázison, míg 1 fázison akár 7.2-el tud tölteni. A munkahelyemen, a kiépített töltőn a mélygarázsban szépen hozza a 11kW-ot, de nekem nincs itthon sem 3 fázisom, és a nagybáttyáméknél, balatonfelvidéken meg elég vicikvacak kábelezés van - ahova jártam mostanában igen sokat. Ott le kellett korlátozzam a töltést 2.5kW-ra, mert melegedett a konnektor
Itthon pedig max 16 Amperrel próbáltam, azaz tudta a 3.5kW-ot 220V-on.
Mondjuk az elmü ad kiépítést, ha megigényled, szóval ha kell, meg lehet oldani, bárhova.
Sajnos a pontos hatásfokról nem tudok nyilatkozni, ilyen mélyen nem ástam bele magam.
Vannak cikkek, de ennek (még) nem néztem utána.[ Szerkesztve ]
-=Витя=-
-
Syl
nagyúr
Másnál nincs képhiány? [kép]
Firefox, Safari, Chrome - egyikben sem megy.Never let your sense of morals prevent you from doing what's right.
-
senior tag
Szerintem nem publikusak a képek. Ha kijelentkezel a google fiókodból, akkor is látod? (Én sem látom, és ha kimásolom az URL-t, akkor sem mutatja meg, hanem a google login oldalra dob.)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
#90088192
törölt tag
Valto nincs
MinekA villanymotort kepes 0RPM eseteben is nyomatekot produkalni, ez egy belso egesu motor eseteben ertelmezhetetlen. A villanymotor nyomatek gorbeje meg kb a rajta atfolyo aramtol fugg(Persze attol is milyen villanymotorrol beszelunk, mert egy soros gerjesztesu kommutatoros motor Univerzalis leanykori neven addig porog amig nem fojtod, persze van beepitett fojtas benne).
Vagyis fordulattol fuggetlenul valtoztathato eleg szeles tartomanyban.
Ezert dinamikus hiszen a max nyomatek rendelkezesre allhat(motortipustol fuggoen) az elindulas pillanataban, es vegig a kigyorsitasi szakaszban -
-vitya-
őstag
Következő epizód:
ausztriai út-=Витя=-
-
cousin333
addikt
170 LE, 250 Nm. A végsebessége meg 153-154 km/h.
A veszprémi 50 kW-os villámtöltőre meg egyelőre ne építs útitervet, már jó ideje nem működik.
"We spared no expense"
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Mikrotik routerek
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Gyúrósok ide!
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- OpenWRT topic
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Stellar Blade
- További aktív témák...