Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    Az ios appok portolása miatt amúgy is kell a jelenleginél magasabb szintű Metal API támogatás a mac-ekben, ezzel ezt megoldják a saját architekturát használó gépeken.

    Apple Arcade miatt jól látszik az intel és amd megoldások "hátránya" metal api alatt – macbook pro-n sok esetben kisebb az fps szám és mintha 'butított' lenne a játékok kinézete mint ipad vagy iphone esetében.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Abu85 #20 üzenetére

    Apple esetében benne lehet a pakliban a játékosok kisajátítása is. iPhone/iPad vonalon kazuár játékosokra jól lehet építeni és szintén őket célozva építik az Apple Arcade platformot. Itt jelen pillanatban pont az Amd és Intel megoldásaira portolás jelenti a problémát és ezért is biceg a multi platformos "bárhol folytathatom" koncepció.

    Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy gaming fronton a saját SoC lesz az egyetlen lehetőség, az AMD pedig marad a professzionális célokra - ha érdemesnek tartják közép/hosszú távon fenntartani az x86 vonalat (én valószínűbbnek tartom, hogy elengedi és a fontosabb lesz az Apple ökoszisztéma kicsiszolása és a mainstream vásárlók igényeinek kiszolgálása)

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz Abu85 #22 üzenetére

    Ezért gondolom, hogy az Apple elengedi a "hagyományos" gaminget (bár eddig sem támogatta) és az Apple Arcade-ra fókuszálva kizárólag a saját SoC platformja lesz elérhető, így OSX alatt is meglesz az iOS élmény - persze ezzel a "hagyományos" PC AAA játékok eltűnnek.

  • gliskard

    senior tag

    válasz Abu85 #24 üzenetére

    Bocs, félreérthetően fogalmaztam - az elengedi alatt azt értem, hogy a sima customer piacot favorizálja és kihátrál a pro felhasználók mögül - ezáltal elvágja az x86+dGPU vonalat.

    Teljes termék palettán a Macintosh töredéke az iPhone/iPad bevételeknek, ráadásul ez a szegmensen belül az iMacPro és a MacPro vonal még kisebb. A mezei user-ekáltal használt Store-ból és a különböző szolgáltatásokból nagy valószínűséggel egy (de inkább 2 vagy 3 nagyságrenddel) nagyobb bevétele származik az Apple-nek mint a Pro réteg esetén a HW és az SW eladásokból. Presztízsen kívül nem nagyon indokolja más két merőben eltérő HW architektúra fenntartását ami SW oldalon is extra fejlesztést igényel ráadásul inkompatibilitást okoz(hat). A pro vonal és ezáltal a x86+AMD elengedésével az AppleTV-től az iPhone-on és iPad-en át a Macintosh vonalig szinte egységes HW bázisra építhet az Apple...

  • gliskard

    senior tag

    válasz #54625216 #28 üzenetére

    Nem a Mac vonalról volt szó, csak az iMacPro és a MacPro termékekről (és ezzel együtt a Pro software vonal). Ezek az Apple teljes bevételének nagyon kis részét adják. Anno stratégialilag fontos volt a kiadvány szerkesztés, filmes utómunka és zene szerkesztés. Az iphone sikere után már ezen a felhasználói bázison van a hangsúly.
    Tartalom készítésre és fejlesztésre nagy valószínűséggel az ARM-os Macintosh vonal is alkalmas lesz, a professzionális igények kielégítésre már nem valószínű - ezért gondolom, hogy esélyes az x86 és AMD vonal elkaszálása már közép távon.

  • gliskard

    senior tag

    válasz #54625216 #30 üzenetére

    Értem az érvelésed és elfogadom. Egy fenntartásom van - két hw architektúra folyamatos támogatás komoly erőforrást igényel és lassítja az innovációt.

    Apple esetében a MacBookAir, MacBookPro, iMac és a MacMini eladásokra jobban kihat az iPhone/iPad és ugyan ez igaz visszafelé is (főleg észak Amerika esetében) – a consumer réteg ökoszisztémát vásárol – iphone mellé mac-et vagy mac mellé iphone-t és ugyan ez jellemző a cégekre is. Átlag irodai használatra bőven megfelel a 3-4 éves MacBookPro és sok esetben az Air is elegendő. Desktop szinten a 3-4 éves MacMini és az iMac szintén lefedi az átlag igényeket.
    Ehhez társul a tartalomfogyasztás előretörése amit az Apple elég tudatosan épít. A jelenlegi iPhone/iPad SoC vagy annak húzott verziója áthozza desktop és notebook szintre az élvezhető apple arcade paltformot.
    Persze ez nem a HC gémereknek szól és AAA címekről szól – ennek ellenére a store-ban szemmel látható bevételt generál. Közép-hosszú távon valószínűleg csökkenni fog az iPhone eladásokból származó bevétel, az Apple évek óra tudatosan építi a tartalom szolgáltatást és helyez rá egyre nagyobb fókusz.
    Egy ilyen termék stratégiában két nagyon eltérő HW platform fenntartása problémás és lényegesen nagyobb befektetést igényel. Ráadásul elő fog állni az inkompatibilitás problémája – adott két Mac az egyiken futnak a iPad-re írt app-ok vagy azok variánsai a másikon nem.
    Átlag fogyasztó szempontjából ez probléma és ezt az utóbbi 10-12 évben az Apple próbálta kerülni - legyen minden egyszerű és könnyen használható...

    Ezek miatt nem látom a presztízsen kívül más okát az x86 és ezzel együtt a Pro vonal fenntartásának mr középtávon sem. Persze ez csak a saját véleményem és kb 3-4 évet várni kell a valós eseményekre...

  • gliskard

    senior tag

    válasz #54625216 #32 üzenetére

    CPU gyártásnál azért fontos a darabszám is. Még az AMD által favorizált chiplet design esetén is van egy nem elhanyagolható tervezési munka és költség illetve ezt le is kell gyártani, ahol van egyszeri költség ami miatt alacsony darabszám esetén nagyon megdobhatja a végtermék árát. Egyedi gyorsítók vagy design-ok esetében ezek a költségek elég durvák lehetnek.
    Ez alapján nem tudom mennyit fog áldozni a Pro vonal oltárán az Apple, de majd ez is kiderül.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák