- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
M107
addikt
Egyetértek, de most a mai rohanó világban is bebizonyosodott, hogy a név nem minden.
Például az itt említett Blaupunkt család tv-je[ Szerkesztve ]
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
LackoMester
addikt
Jó kis írás, köszönet érte.
ott a kisértet a ganéná.... by: Bendegúz
-
M107
addikt
Lejárt az idő....
Annyit még hozzá, hogy a Blaupunkt tv igaz már TESCO márának hívják, de a 60" LED TV-je 129 000 Ft-ért tavaly karácsonykor lett véve,
gyönyörü képe van kategóriájához mérten, s nem nagyon találtam olyan video file-t amit nem játszott volna le (standard video file-t) nem a kill sample-ra gondoltam Avi, Quicktime 720-1080p és i formátumú mov, mkv 2.0-3.0-3.1-3.2.-4.1-4.2 (ami az alap) 4.3-5.0-5.1 fálj konténer formátumú mkv. asf, flv, vmw ,vmw HD, vmw 7-8-9, Ts, VCD s SVCD, sima Vob, nem DVD formátumút is, Asf, sajnos az ASX nem játsza valamiért tehát tényleg sok oldalú. 3 HDMI 2.0, 2 Scart, 1 75 ohm koax, kártya olvasó CLI, ami ugye alap.Visszatérve az alap kérdésre, tehát manapság már nem a név dönti el, persze hozzájárulhat akik még emlékzenek, rá a márka múltjára hanem a tudás, a garancia idő, s a tartósság ami nem elhanyagolható szempont. 1 tv az legalább a gari idő után menjen még vagy 3-4 évet minimum.
S itt én, 2 év garit vagy felette 3 +év gari pl LG. Tehát azon felül még 3 vagy 4 év lenne az ideális az vagy 6 vagy 7 év az alatt egy teljes generáció váltás is végbe megy s megérheti az újabb készülék beruházásán gondolkodni , de előbb is
[ Szerkesztve ]
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
E770
senior tag
ideje volt már rendesen helyre rakni a tömegesen félre csúszó vásárlói szokásokat
(bár szvsz a lustaságból csak a márkanév alapján döntést hozó fogyasztót nem lesz könnyű felvilágosítani a márkanév-gyártó-termék-részegység gyártó-... összefüggésekről)
nagyon kíváncsi lennék, mi visz rá ilyen sok embert, hogy márkanevekben gondolkodjanak, sőt érzelmekkel társítva rajongjanak vagy utáljanak egyes márkaneveket
-
Dr. X
aktív tag
Miért is baj, ha néhány nagy múltú márka eltűnik? Így működik a világ, a gyengék elhullanak. Ami régen Thomson, Philips, JVC tévé volt, az most Samsung, LG, Sony. Mint írtátok Ti is, a márka mit sem ér, ha gyenge a termék. Hiába nosztalgiáznátok egy márka miatt, ha az a cég már lemaradt minőségben a vetélytársaktól. Nem mindegy, hogy egy középszer Thomson vagy egy csúcsot képviselő X márka?
-
Misi_D
tag
Hátőőő.
Én viszont úgy látom, hogy az ermlített "jól csinálták" márkák épp ugyanazt tették, mint a "rosszul csinálták" márkák (alán a Philips az egyetlen kivétel).
Előre bocsátom, hogy nem követem az egyes cégek életét, ettől függetlenül most őszintén, 10 évvel ezelőtt mégis ki látott fantáziát, az Arcelik csoportban?? Ill. 10 év azért kellett itt is a fellendülés apró csíráihoz. Akkor ezt pozitív kimenetnek értékeljük?
A TCL is kérdéses számomra. Az eladáskor errefelé nem ismerte senki - ok, h Európába akartak betörni a Thomsonnal, de ez minimum kockázatos húzás volt a Thomson részéről. Nekik - most legalábbis úgy tűnik - bejött a márka szempontjából. Másnak meg nem.Ezek alapján nehéz kijelenteni, hogy a JVC, Pioneer stb. rossz üzletet csinált - térjünk vissza rá mondjuk 10 év múlva.
Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
-
Jim Tonic
nagyúr
Hát, nem tudom. Egyrészt a pénz beszél, a kutya ugat. Másrészt mindig borzongok attól, hogy felszínes információk alapján megítéljük nagyvállalatok döntéseit. Más téma az, amikor a MS kidob el elbaltázott terméket, és más az, amikor egy cég kénytelen az életben maradása miatt döntéseket meghozni. A TV ágazat leállítása egy cég életében mindenképpen fájdalmas, mindenképpen veszteséges, logikus döntésnek tűnik megmenteni azt, amit még lehet.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
nagyúr
Nem értek egyet. Amikor az emberek jelentős része még mindig ott tart, hogy pl. csak Opel vagy csak VolksWagen autót vásárol, mert az előző is olyan volt, és jó volt, amikor mindennapos dolog, hogy azért vesz valaki Samsung mosogató gépet, mert a Samsung TV-jével meg van elégedve, amikor sokan csak azért is Panasonic márkahűek, mert oda meg vissza vannak az eddigi tapasztalataiktól, hogy az Apple-mániát már ne is említsem....
A márkanév nagyon fontos, a köré kiépített marketinggel együtt. De mindez mellé kell egy jó és életképes gazdasági terv is. Szvsz például a Pioneer TV ágazata itt szúrta el. Csináltak egy maximalista, és tényleg szuper TV szériát, csak éppen méregdrágán. Csakhogy a TV-k esetében a piac a tömegekről szól, amely az olcsóbb (és óhatattlanul gyengébb minőségű) készülékekkel lehet kielégíteni. Szóval a vége az lett, hogy a Pioneer egyszerűen túl kevés TV-t tudott eladni, és a piaci jelenléte el lett söpörve. A TCL azért csinálja ezt jól, mert a teljes piacot lefedi, a filléres modellektől a csúcsmodellekig...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Sefter
veterán
Félve kérdezem a cikkben érintett gyártók közül ki volt érdekelt házimoziban..
(Mert a cím erre utal..)Psn ID: sefter_hun
-
M107
addikt
Meglehet, amíg ellehet kérni + ezreket sőt 10 ezreket is egy márkanévért.
Anno én utáltam az LG-t mint márkát mert sok hibás terméket gyártott 2009-2012 időszak, s lám mostanság már nincs annyi selejt cuccuk.
Anno mennyi TV-jüket, házimozijukat mosógépüket és egyéb pc-s dolgaikat láttam tönkermenni egyik napról a másikra röviddel a vétel után.UI:
Bezzeg a 2004-es házimozijuk a mai napig megy THL552 van is az optikájában pár száz óra lejátszás, viszont pc-s dvdírói cdírói meg egylenőek a hulladékkal, a GSA 4163-4165-4166-4167B kivételével.
Kerregnek nyikorognak hamár egy kis karc van a lemezen végük. Ezt még a mai napig sem sikerült javítani Blu-Ray fronton sem. (pc-s meghajtókról beszélek). azokat ismerem mint a rossz pénzt.Manapság ez valahogy eltűnt. Rájöttek valamire gondolom.
[ Szerkesztve ]
A fórumon, bármit leírhatsz, én csak az igazat írom le. :) Utálom ha hülyének néznek ! - Addikt - vissza az őstag címet :) )
-
kenand
veterán
Az a szörnyű, hogy a TV szabvány és újítások 90%-át a PHILIPS és a SONY készítette, az előbbi már nem gyárt TV-t az utóbbi is háttérbe szorult.
Koreai és Kínai dömping van. De valódí újítás nincs....(persze már minden lényeges dolog ki van találva)
Pl egy 100cm-es TV-n 4k felbontás csak népbutítás. Minek. ... 2-3 m-ről már nincs különbgség a képben.
Ráadásul nincs is nézhető 4k tartalom.
Ha egy LCD elromlik kuka, (vagy lehet bontani) 3-4 legó alkatrészből áll, amit méreg drágán árulnak (max ha tudsz hozzá illő bontottat szerezni akkor van remény elfogadható áron javításra.)Mondjuk a cikkben "házimozí alap egységéről" az erősítőről nincs szó. De ott nincs is ilyen nagy gond. Ott még tartják magukat a Japánok. (Hangfalakban meg továbbra is Európa erős, max Kínában összerakva)
Persze az a piac sokkal kisebb...lapos TV vásárlól 1/10-e sem vesz házimozi erősítőt+hangalakat, és talán nindern 100-ik, drábább kategóriájút.[ Szerkesztve ]
-
emlegetsz egy csomó márkát, akik állítólag lerombolták a nimbuszukat. a valóság ezzel szemben az, hogy sosem voltak jobbak, mint most. egy kivétel van, a pioneer, amelyik anno szebb napokat élt meg.
de a jvc-t, thomsont, grundigot, pláne blaupunktot mint hajdani menő márkát emlegetni... erős túlzás.
a valóság az, hogy ezek a márkák régen is az alsó polcon voltak, most is ott vannak, nem történt semmi érdekes.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Jim Tonic
nagyúr
A JVC 1990 környékéig menő volt, pl. nagyon jó TV-i voltak. A mélyrepülést ott kezdte el, nem most. Aztán volt egy szép visszatérése a videokamerákkal, csak annak meg nincs most piaca. A Grundig gyártotta magnós deckek a legjobbak között voltak, de ez szintén bőven '90 előtt. A Blau sosem volt túl menő, de azért erős középkategória volt. De ennek is sok-sok éve.
Ebből messze kilóg a Pioneer, így van. Ők nem is igazán zuhantak le, egyszerűen nem tudják eladni a kategóriát, amit képviselnek. Ez a TV-nél bukott ki a leghamarabb.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
M_AND_Ms
addikt
a valóság az, hogy ezek a márkák régen is az alsó polcon voltak, most is ott vannak, nem történt semmi érdekes.
Ez így ebben a formában nem mindig igaz
Az általad említettek közül a Thomsonnak egy rövid fellángolása volt a 90-es években, de tény, hogy sohase volt vezető, prémium márka.
A Grundig inkább a 60-as, 70-es években volt jelen azóta folyamatosan esik a szintjeViszont:
A Blaupunkt a 80-as, 90-es években autóhifiben volt igencsak erős (tévében sohasem, csak egyszerűen "azt is gyártunk"). Nem neveztem volna akkor "alsópolcosnak". Ugyanígy a Pio autóhifiben nagyot alkotott, ezzel együtt az otthoni hifiben is jelen volt a minőségiek között. A plazmakorszakban, meg ugye a tévéivel tűnt ki. A JVC meg vezető volt a videotechnikában, professzionális szinten is.Aki tejszínhabot szeretne, az inkább verje ki a fejéből!
-
Jim Tonic
nagyúr
Inkább 2-3 év, de igen. Most döglött meg. Beleér a forgórész az állórészbe, az a gyanúm, mert erős a fémszag, és nem a kefe az. Ahogy néztem, jó kis bronzpersely van benne, szóval még véletlenül sem az örökkévalóságnak készült. Szétszedni még véletlenül sem tudom, maximum barmolással.
Alcohol & calculus don't mix. Never drink & derive.
-
Zolaash
aktív tag
Az Akairól nem esett szó. Ha jól tudom, ők is eladták a márkanevet, azóta valami gagyi cuccokat gyártanak e név alatt. Nem jól tudom?
Rip and tear
-
kenand
veterán
Japánok is ott tolták el, hogy csak minőségi termékeket gyártottak, de az amberek 90%-nak az olcsóbb kell. De sajnos a drága minőségíből csak egy ideig lehet megélni, addig amig az a dolog kuriózum.
A lapos TV már nem az. És mostani TOP sem tud semmi fontos dologgal többet, mint az olcsó átlagos.
Hamarosan jönnek a Kínai TV-k még olcsóbban (pontosn már itt is vannak) és az átlag embernek ez is tökéletes lesz. És háttérbe szorul a Samsung és az LG is. Telefon fronton ez már látható, de hamarosan a TV-k nél is ez lesz.
Sajnos a kínai support 0, de ha 2 év után tönkremegy majd veszel másik olcsót. -
Vadmeggy
aktív tag
Pedig ennek pont az ellenkezője igaz. Egy cég sikere nagyon nagyban múlik a brand megítélésen. Az általad felhozott példa pont azt mutatja, hogy a brand lejáratása milyen súlyos következményekkel jár.
[ Szerkesztve ]
Ha szélesebb lenne, lehetne gyúrópad. Rajta tricepszezne egész Európa.
-
adodaniel
őstag
Ez a cikk igazából semmiről nem szól. Címe is félrevezető, ugyanis pl. a JVC-nek annyi köze van a házimozihoz, mint nekem a belgyógyászathoz. Semmi. Az egydobozos szetteket a marketing nevezte el házimozinak, de közük nem sok van hozzá maximum annyi, hogy x irányból jön valami hang.
A másik: A Pioneer a csúcsplazmája (KURO) után szállt ki és az LCD piacra tért most vissza, ugyanis már nem beszélhetünk plazma piacról. Almát a körtével összehasonlítani? Áruk sem ugyanott van... Ám pl. házimozi erősítő és BD-lejátszó téren él és virul a márka olyannyira, hogy felső kategóriás (nem high-end) referenciaterméket is tud felmutatni.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Az a szörnyű, hogy a TV szabvány és újítások 90%-át a PHILIPS és a SONY készítette, az előbbi már nem gyárt TV-t az utóbbi is háttérbe szorult.
Ez így nettó marhaság. A Sharp, Thomson, Telefunken, stb. gyártók is mind-mind bőven adtak bele a szabványokba. A Philips pedig a mai napig gyárt TV-t.
Koreai és Kínai dömping van. De valódí újítás nincs....(persze már minden lényeges dolog ki van találva)
Mit nevezel valódi újításnak? Az első nagy szériás LED háttérvilágítású TV-t a Samsung árulta, ahogy a local dimming is náluk jelent meg. Az OLED terén hiába a Sony volt az első, most az LG vezeti a piacot. Újítás a SmartTV (az első komoly ilyen TV egy ACER gyártmány volt...), a mobil-TV kapcsolat, és így tovább...
Ráadásul nincs is nézhető 4k tartalom.
Hát mikor kijöttek az 1080p-s TV-k, akkor túl sok FHD tartalom se volt még errefelé. Egyébként az, hogy *nincs* nézhető 4K tartalom pedig nettó hazugság, hiszen akár Youtube-on is tudsz 4K-s videókat nézni 2012 óta. A NetFlix-en idén áprilistól jelentek meg a 4K-s tartalmak... Stb...
Ha egy LCD elromlik kuka, (vagy lehet bontani) 3-4 legó alkatrészből áll, amit méreg drágán árulnak (max ha tudsz hozzá illő bontottat szerezni akkor van remény elfogadható áron javításra.)
Most cserélem le a 6 éves Samsung LE-40A659-es televíziómat, amit monitornak használok. Azért cserélem le, mert sajnos sikeresen megtörtem a képernyőjét. A tápegységében 2x kellett kondit cserélnem, mert sajnos ez a pontja elég gagyi a Samu TV-knek (4 évesen jelentkezett először a probléma), de filléres az alkatrész (2db 16V 1000mf kondi összesen 220 forint), és az első cserét egy villanyszerelő fél óra alatt csinálta meg 2000 forintért. A másodikat magam végeztem el...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
adodaniel
őstag
Mondjuk a cikkben "házimozí alap egységéről" az erősítőről nincs szó. De ott nincs is ilyen nagy gond.
Attól függ, hogy mi nem számít gondnak. Szolgáltatások bővülése a hangminőség rovására azért elég nagy gond. És e felé tart az erősítő piac is, főleg az általad piedesztálra emelt japán gyártók körében. A lényeg, hogy DLNA, Spotify, Wifi ... stb. legyen, közben meg a pl. korábbi fém előlap már régóta műanyag és az erősítő lassan nem nehezebb egy jól megpakolt hátizsáknál...
Angol gyártók például még be merik vállalni a kevesebb szolgáltatást a jobb hangminőségért cserébe pl. Nad, Cambridge Audio, Arcam. Sokuknál az Ethernet port is csak nemrég került fel az erősítőre, mikor a japánok már mindennel rég telepakolták a sajátjukat. Ez azért elgondolkodtató szerintem.(#25) Steady74 A projektort elfelejtettem, valóban igazad van.
[ Szerkesztve ]
-
nubreed
veterán
Pedig sajnos úgy van ahogy a cikk írja. Nekem már eszembe nem jutna semmilyen JVC, Pioneer, Philips, Grundig, Blaupunkt terméket venni. (Igen végig olvastam a cikket). Még akkor sem, ha egyeseknél jól sült el a márkanév eladás. Ez már akkor sem ugyanaz és ezt a képet nem tudom kitörölni a fejemből. Sajnos ez van.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
#06658560
törölt tag
válasz Jim Tonic #16 üzenetére
A cikk címével ellentétben csak a tv-t vizsgálja mint terméket, így eme szegmensben olyan márkák, amelyeket videomagnóiról, autórádióiról ismer a nép, nem állják meg a minőségi, ismert, jó márka kritériumot. Tv terén nem voltak jók.
Ami viszont fájdalmasan kimaradt az a Loewe. Rosszmájúan még mondanám az Oriont is. -
elefant
HÁZIGAZDA
válasz #06658560 #31 üzenetére
A Loewe-t még nem adták el, hanem egy befektetőcsoport beszállt a cégbe (bár ez lehet, hogy csak technikailag különbözik)
Az Orion igaz, én is gondolkodtam rajta, de az nagyon régen volt, nem nagyon passzolt meglátásom szerint ide. (de attól még simán lehet, hogy igazad van)
[ Szerkesztve ]
-
-=MrLF=-
senior tag
A főoldalon lévő "PR - Az IPS technológia úttörő szerepe a modern monitorok világában" reklám cikk nekem 404-et dob nem található, megnézné valaki, köszi
protonmail.com Secure Email Based in Switzerland . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . startpage.com The world's most private search engine from Netherland
-
Findzs
addikt
annó volt jó kis aiwa kazettás magnóm elég drága volt és jó minőséget képviselt
azok is eltűntek talán a sony -ba olvadtak [link]"Az embereket nem az igazság érdekli, hanem a saját igazuk."
-
-
Mumia
csendes tag
Ilyenkor érdemes arra gondolni mekkora marhaság is a márkahűség.
Amúgy még mindig fura látni, amikor a gazdasági válságról mint valami megmagyarázhatatlan külső átokról beszél valaki, pedig a válság nagyon is része a jelenlegi világgazdaságnak. És nem fog elmúlni, mivel nem lehet a problémát azon eszközökkel megoldani amiket a létrehozásakor használtunk.
-
Tomi_78
tag
"az amberek 90%-nak az olcsóbb kell."
"Hamarosan jönnek a Kínai TV-k még olcsóbban (pontosn már itt is vannak)"
"Sajnos a kínai support 0, de ha 2 év után tönkremegy majd veszel másik olcsót."Hát igen, a kínaiak már a... nappaliban vannak, mert a mai TV-k és más szórakoztató elektronikai cuccok többsége már ott készül.
Persze az jó dolog, ha olcsó lesz, de ha ez a minőség rovására megy, akkor köszönöm, de én nem kérek ebből a folyamatból. Nekem sincs sok pénzem, és annyira nem vagyok gazdag, hogy megengedhessem magamnak a gagyit - ha értitek, mire gondolok (=nincs lehetőségem 2-3 évente új készüléket venni, mert az előző bekrepált, akármilyen olcsó is volt).
Mindenesetre az én LCD Sharp TV-men még büszkén virít hátul a "Made in Japan" felirat, és megérte az árát, mert már bő 4 éve szolgál hűségesen és hibátlanul. Igaz, hogy még nem lehet vele internetezni, meg nem 3D-s, de nincs is sokkal lemaradva a mai követelményektől: full HD-s, tudja a PVR-t, MPEG4 dekóderes, HDMI-s, sok médiaformátumot ismer... mi kell még?
A másik TV-m meg egy öreg CRT-s Orion, annak már az idejét sem tudom, hogy mióta üzemel, mert úgy kaptuk használtan, de becsületesen szolgál az is.
És én igazából a mi márkáinkat (Orion, Videoton) sajnálom, hogy ezek is ebek harmincadjára jutottak, mert én most is legszívesebben magyar gyártmányú és márkájú készülékeket vennék. Hiába no, én ilyen nosztalgikus típus vagyok, nekem ez is számít, nemcsak az árcédula. -
Osynho
addikt
"Persze az jó dolog, ha olcsó lesz, de ha ez a minőség rovására megy, akkor köszönöm, de én nem kérek ebből a folyamatból."
Ez esetben ne vegyél kb semmilyen elektronikai cikket. Sajnos nem évtizedekre gyártanak manapság.
"Mindenesetre az én LCD Sharp TV-men még büszkén virít hátul a "Made in Japan" felirat, és megérte az árát, mert már bő 4 éve szolgál hűségesen és hibátlanul. "
Ez örvendetes, de egyrészt nem biztos, hogy a felirat miatt működik még mindig, másrészt lehet, hogy egy full kínai tv is elmegy ennyi ideig, azért ez nem statisztika.
Jellemző a magyarokra egyébként, hogy 1-2 eszköz használata után (legtöbbször releváns összehasonlítás nélkül) azt egekig magasztalják és az elégedettségüket kivetítik a márkára. Ennyi információból statisztikát kreálnak maguknak, holott ehhez azért kicsit nagyobb mintavétel kellene.
-
oettinger01
őstag
Döbbenetes változások mennek végbe a tv ipart illetően ez tény. Nem csoda, hogy nagy gyártók is belebuktak ebbe, nekünk még van ITT tv-nk használatban és hibátlanul működik, az mekkora szám volt annak idején
A széles mosoly titka, VTEC szelep nyitva!
-
ronroli
tag
Remek érzelmektől vezérelt cikk, egyet is értek, hogy mit kéne csinálni, de semmi adatot nem láttam, ami bizonyítaná a "parkettát elégető ember" butaságát. Ezt csak mi gondoljuk így, de sehol egy hiteles adat, ami egyértelműen bizonyítaná az összefüggéseket.
Azért jut csődbe egy cég, mert a neve alatt gagyi tévéket is árulnak? A szuper tévéivel nem menne csődbe? -
nubreed
veterán
Nem, az hogy a csődfelé lovagol egy egykor neves márka nem amiatt van, mert " a neve alatt gagyi tv-ket" árulnak. A gagyi tv árusítás a neve alatt már egy következmény, menekülő útvonal, az évek óta brutális veszteséget termelő ágazattól megpróbáltak megszabadulni és eladni a márkanevet és a gyártási techológiát. Hogy ez kinek jött be kinek nem az más kérdés.
We are the first of cyber evolution. We are the first to program your future.
-
Vesa
veterán
válasz oettinger01 #46 üzenetére
ITT-Nokia néven is futott még virágkorában.
A tudomány a valóság költészete!
-
-
Vesa
veterán
Egyébként a cikk teljesen kusza, bár kétségtelen, hogy a téma érdekes. De ugye nem teljesen stimmel a cím a tartalomhoz, aztán az egész egy személyes szubjektív, "érzelem-teóriára építve" tényként kezel dolgokat, és végül az Apple idecitálását már végképp nem értem...
Bár az egykoron sikeres cég életében van egy jól megfigyelhető szabályos színusz hullám, miután eleinte -de akkor is csak bizonyos szegmensben-, sikeres és prémium márka volt, majd késbőbb közel csődbe ment. Most meg ugye tudjuk...Viszont sosem gyártott semmilyen házimozi eszközt, tudtommal, tehát a cikkhez voltaképpen semmi köze...[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
#65675776
törölt tag
" A tápegységében 2x kellett kondit cserélnem, mert sajnos ez a pontja elég gagyi a Samu TV-knek (4 évesen jelentkezett először a probléma), de filléres az alkatrész (2db 16V 1000mf kondi összesen 220 forint), és az első cserét egy villanyszerelő fél óra alatt csinálta meg 2000 forintért. A másodikat magam végeztem el..."
Hogy fér bele egy TV-be 1 F-os kondi? (1000 mF = 1 F Ha éppen nincs μ a billentyűzeten, akkor a mikro-t u-val szokás rövidíteni, mivel az nincs lefoglalva más prefixumnak.) Még egy régi CRT-be csak-csak, de a mai laposokba...
De ha már kétszer is cserélni kellett ugyan azokat a kondikat, az azt jelenti, hogy olcsó, gyenge minőségű és valószínűleg nem is megfelelő specifikációjú kondenzátort rakott bele a "szakember" és Te is. Mivel kapcsolóüzemű tápról van szó, illene alacsony ESR-ű kondikat használni. Abból meg egy jobbfajta 16V 1000μF-os nem igazán jön ki 300HUF/db alatt.
Egyébként miért jó az, ha egy TV-n vagy projektoron van Android?
Vesa és bambano: Az ITT leginkább azért kapott utótagokat, mert USA-n kívül mindig más céget kért fel a termékeinek a forgalmazására. A II- vh környékén ez a Lorenz volt, a 90-es években a Nokia (utóbbiak is hogy kinőttek a gumicsizmagyártásból...).
[ Szerkesztve ]
-
#16939776
törölt tag
-
Csabroncka
addikt
A kínai olcsósítás mindenre rányomja a bélyegét - sajnos! A japán termékek mindig is híresen jók voltak, és bizonyos szegmensben még mindig kiválóak is.
A TV-k nek elkélne egy megjelenítő forradalom, olcsón előállítható tökéletes képpel.
"in medias res"
-
nagyúr
válasz #65675776 #52 üzenetére
1000 mF = 1 F Ha éppen nincs μ a billentyűzeten, akkor a mikro-t u-val szokás rövidíteni, mivel az nincs lefoglalva más prefixumnak.
Jogos az 5 pont, 1000uF.
De ha már kétszer is cserélni kellett ugyan azokat a kondikat, az azt jelenti, hogy olcsó, gyenge minőségű és valószínűleg nem is megfelelő specifikációjú kondenzátort rakott bele a "szakember" és Te is. Mivel kapcsolóüzemű tápról van szó, illene alacsony ESR-ű kondikat használni. Abból meg egy jobbfajta 16V 1000μF-os nem igazán jön ki 300HUF/db alatt.
Az nekem is szemet szúrt, hogy ugyanazon kondik száltak el, de az eredetiek is 16V 1000uF-esek voltak. A villanyszerelő is ilyet rakot bele, ahogy én is. Hogy mi a jó minőségű, mi nem, azt nem tudom, de gyors rákeresésre azért még én is drágán vettem őket (vagy az Aishi ennyire gagyi?). Egyébként én is a túlmelegedésre tippelek, ez esetben lehet, hogy én is ludas vagyok, mert a TV nem szellőzhetett rendesen.
Egyébként miért jó az, ha egy TV-n vagy projektoron van Android?
Nem tudom, ez a kérdés nekem szólt-e, de én nagyon tudom élvezni, hogy rádugok egy rádiós egér/bill kombót, és tudok netezni. Nyilván nem olyan, mintha a gép előtt ülnék, de megnézni gyorsan azt, amit akarok, teljesen jó, és nem kell a gépet bekapcsolni. Persze, még szebb, ha mindezt Mobil-TV kapcsolattal csinálod, de ez már egyéni ingerencia kérdése.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Angel1981
veterán
Nagyon jó cikk, köszönjük!
-
kenand
veterán
Sajnos a márkás is elromolhat, és úgy va tervezve, hogy ne nagyon lehessen javítani, a gari után menejen is tönkre és vegyél újat. Ha egy típusból sokat eladtak, akkor van remény bontott egységekre.
Pont most küzdök egy 5 éves LG LCD TV javításával. AV board hibás lett. Szakszervíz arany áron méri. (majd többe kerül, mint a TV). Pontos típus beszerezhetetlen. A kompatibilitási lista pedig nem publikus. (kitartó kerséssel talán találtam egy kompatibiliset Németországban, de nem volt egyszerű. Ára így is a fájdalom köszöb határán volt)Egyébként nem baj, hogy jönnek az olcsó kínaiak. A TV területén már az olcsó dzsunka is tudja mind azt amit az emberek 99% akar. Azokat majd nem lehet javítani, de ha nagyon olcsó lesz az új nem is kell.
Smart TV sem ér semmit, csak marketing.
Talán a PVR és a lokál NET kapcsolat ér benn valamit, de az is csak akkor ha használható film lejátszó van benne. (akkor nem kell külön media lejátszó, mivel az emberek 95%-nak igényét kielégíti)
A maradék 5% meg vesz asztali media playert és házi mozi erősítőt 5.1-es vagy 7.1-es hangrendszerrel.
(annak meg nem kell az okos TV funkció sem, mivel a TV csak egy monitor)
A japánok meg talájanak ki valami új dolgot, amit az emberek akarnak.
Én szurkolok nekik... -
kenand
veterán
Sajnos a rédi időket nem lehet viszahozni.
Magyar termék nem lesz. Kis hazánkban nincs chip fejlesztés. Az LCD TV pár full integrált chipből áll.
Azt meg kis hazánkban nem terveznek, nem gyártanak.
A pár "magyar" elektroniaki cucc átszitázott kínai. Persze a semminél több, mert legalább támogatást adnak. (persze már amennyit értenek hozzá, mivel nem tervezvek, nem gyártanak, így a támogatás is meglehetősen felületes, max a szoftveres területre lehet rágyúrni, abban kimondottan gyengék a kínaiak) -
<Adamsky>
nagyúr
"Miért is baj, ha néhány nagy múltú márka eltűnik? Így működik a világ, a gyengék elhullanak."
Ennyire nem egyszerű. Sajnos néha nem a gyengék hullnak el (ld. Pioneer). Elég hozzá egy hibás stratégiai döntés, vagy egy olyan konkurens, aki "izomból lenyomja" valamilyen eye candy cuccal.
Sajnos a vásárlók nagyon könnyen megvezethetők. Amit az átlag vásárló szépnek lát, gyakran túlszaturált, túlélesített kép. A hangnál ugyanez a helyzet. Legyen basszus és "cin" dögivel, a többi nem érdekes. A diun-disu így is jól szól rajta.
Egy ilyen cucc mellé odatenni egy több éven keresztül - drágán - fejlesztett "csak" jó képet nyújtó - és emiatt drága - készüléket (se 3D, se SMART) sajnos öngyilkosság. -
#16939776
törölt tag
válasz <Adamsky> #63 üzenetére
Hibás döntést könnyű hozni, ha egy mamutlávalattal akarsz versenyezni. Consumer szinten mind bele fog bukni a Samsunggal vívott árversenybe, kivétel nélkül.
Userek 99%-a nincs tisztában a valós igényeikkel, így annak a gyártónak a termékét veszik amiből nagyobb a választék.(#61) kenand:
Egyébként nem baj, hogy jönnek az olcsó kínaiak. A TV területén már az olcsó dzsunka is tudja mind azt amit az emberek 99% akar. Azokat majd nem lehet javítani, de ha nagyon olcsó lesz az új nem is kell.Már most sok ilyen termék van, amit nem gazdaságos javítani, Majd a feléjük haladó hajókon vissza kell küldeni nekik azt az óriási mennyiségű szemetet amivel így beterítik a földet.
Én is javítok, esetek 90%-ában konstrukciós hiba+gyenge minőségű forrasztások a gond, amíg van ilyen addig "könnyű" a kenyérkereset.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz #16939776 #65 üzenetére
Userek 99%-a nincs tisztában a valós igényeikkel, így annak a gyártónak a termékét veszik amiből nagyobb a választék.
Én úgy fogalmaznék, hogy az userek úgy 90-95%-a olyan döntést hoz, amiről úgy gondolja, hogy szüksége van rá. Itt nem a választék a lényeg, hanem az, hogy az igényt kell "belekódolni" a vevőbe. Ez persze nagyon csúnyán hangzik, de erről van szó. Az is a vevőbe kódolt dolog, hogy szüksége van a 3D-re, most szüksége lesz a 4K-ra, ahogy anno belekódolták, hogy szüksége van a FullHD felbontásra is minden körülmények között. Az tény, hogy a vevő nincs tisztába a részletekkel, de ezzel minden téren így vagyunk. Akár TV-t, akár mosógépet, akár autót, akár házat vásárolsz...
A vevők jó része aztán a tapasztalatai alapján fog dönteni. Lehet szídni a marketinget például a plazma technológia bukása miatt, de a vásárlók 90%-a nem elsötétített házimozi szobában használja a TV-jét, például (tükörződő kijelző problémája). Így működik a világ...
Már most sok ilyen termék van, amit nem gazdaságos javítani, Majd a feléjük haladó hajókon vissza kell küldeni nekik azt az óriási mennyiségű szemetet amivel így beterítik a földet.
Úgy kezdjük, hogy ők azért gyártanak és forgalmaznak ilyen termékeket, mert igény van rá. Ha nem lenne igény rá, akkor kereslet sem lenne rá, így pedig gyártani sem lenne értelme ilyen termékeket. Vegytiszta kapitalizmus...
Valahol ott kellene inkább elgondolkozni, hogy tartós, de fejleszthető termékeket gyártsunk, mert így lehet a "szemét" problémát megoldani. Ezzel viszont van egy baj. A gazdaság arra van berendezkedve, hogy kiszolgálja a fogyasztói társadalmat. Arra, hogy a TV-jét lecserélje a polgár minden 3-5 évben. Ha nem így lenne, és mondjuk csak 10-15 évente cserélné le (mellesleg nagyon sokan anyagi okokból most sem engedhetik meg maguknak ezt), akkor ez az ágazat jelen formájában összeomlana. Ezért is kell nyomatni a 3D-t, 4K-t és így tovább.
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
adodaniel
őstag
A vevők jó része aztán a tapasztalatai alapján fog dönteni. Lehet szídni a marketinget például a plazma technológia bukása miatt, de a vásárlók 90%-a nem elsötétített házimozi szobában használja a TV-jét, például (tükörződő kijelző problémája). Így működik a világ...
A vevők jó része életében nem látott plazmát rendes körülmények között, csak az üzletek neontengereiben túlszaturált LCD tévékkel és megmondó "szakemberekkel" körülvéve. Nekem plazmám van, igaz nem elsötétített moziszobában. Tükröződésgátló bevonatról gondolom nem hallottál még...
-
O_L_I
őstag
Ez egy jó kis cikk volt köszi. Pont ilyen ebéd után után gyorsan elolvasós fajta.
-
DesertDog
tag
válasz #65675776 #52 üzenetére
"Egyébként miért jó az, ha egy TV-n vagy projektoron van Android?"
Például azért, mert telepíthető rá az HBO Go, az NHL Game Center vagy az NFL Network és így minden egyéb eszköz nélkül lehet nézni rajta a kedvenc amerikai topligák mérkőzéseit vagy az HBO videotárat. Netflix, Hulu t*k*mtudja mimég ami a tartalomfogyasztásról szól van hozzá Android kliens és élvezhetőbb nagyképernyőn.
Ez egy felhasználási terület. De én pl az új Broken Sword játékot is szívesebben nyomtam volna végig a TV-n, mint a 7"-es tableten.[ Szerkesztve ]
-
bigwhite
csendes tag
Viszonylag ritkán pofázok bele itt az okosok dolgába, de ezt a cikket most muszáj véleményeznem.
Ugyanis én belülről éltem meg szervizmérnökként egy olyan német cég halálát, mint pl. a Grundig, Telefunken, Blaupunkt vagy akár a Löwe, csak mi nem a konzumer elektronikában hanem az iparban tevékenykedtünk gyakorlatilag konkurencia nélkül, ám a saját területünkön legalább ekkora nevek voltunk. Hogy pontosan milyen berendezéseket gyártottunk, az most teljesen mindegy, Európában csak mi gyártottunk ilyet és világviszonylatban is nagyon kevés konkurensünk volt, tőlünk vette szinte mindenki, akinek ilyenre volt szüksége.
A kor szintjén (90-es, 2000-es évek) viszonylag jó minőséget produkáltunk irreálisan drágán, de akkoriban még pörgött a világgazdaság, pénz nem számított, azok a cégek, akik az ügyfeleink voltak, gazdagok voltak és elképzelhetetlennek tartották volna, hogy egy nem-európai cégtől veszik meg a terméket. A "Made In Germany" mindent eladott.
Ezen a ponton jegyzem meg, hogy itt a topicban többek által hülyeségnek beállított márkahűség akkoriban még cégszinten is működött.
Az igazgatók évente cserélgették a 7-es BMW-ket, mindenki - még én is kezdő szervizesként - Buisness Class-on repültünk Lufthansával az ügyfelekhez, fullos Passatokat kaptunk céges autónak, a bajorországi cégközpontban ingyen volt a kávé, üdítő, a sales-esek euró tízezreket vettek fel jutalékként minden megkötött üzlet után, egy projektre 2x-3x annyi ember lett leküldve Lengyelországba, Horvátországba, Magyarországra, mint amennyi okvetlenül szükség lett volna a meló elvégzéséhez, 4-5 csillagos szállodákban laktunk, hétvégére mindenki hazarepült az említett Buisness Class-on Lufthansával.
A vezetőség az elefántcsont toronyban elérhetetlen volt a dolgozók számára, de mit is akarhattunk volna tőlük. A fejlesztők olyan nagy urak voltak, hogy nekünk szervizeseknek kifejezetten meg volt tiltva, hogy a Fejlesztő Urakat telefonjainkkal vagy email-einkkel megzavarjuk az elmélkedésben olyan profán dolgokkal, mint hogy elmondjuk, ha valamilyen konstrukciós vagy szoftveres hibát találtunk a termékben.
Ez a rohadt nagy jólét, a konkurencia hiánya, a fejlesztők számonkérésének teljes hiánya, a vezetés eltespedtsége aztán eljuttatta a céget oda, hogy gyakorlatilag megállt a fejlesztés, 10 évig szinte semmilyen új termékkel nem jelentkeztünk, megjött a gazdasági válság, utolért minket a konkurencia az Egyesült Államokból (mondjuk annyi szerencsénk volt, hogy nem Kína, bár fene tudja, lehet h az sem lenne rosszabb), az ügyfeleinknek (cégek) sem ment már olyan jól mint régen.
Aztán egyik reggel jött egy email, hogy HAMMM! bekapott minket az amerikai konkurencia. A nevünk megszűnt, a vezetőség repült kompletten, a termékeink a "múzeumba" kerültek, a dolgozók kb, 80%-át kirúgták, és beintegrálódtunk az amerikai konszernbe.
Azóta kb egytized akkora működési költséggel dolgozunk, az anyacégünk neve alatt futó, Mexikóban gyártott terméket forgalmazzuk és üzemeltetjük, de legalább a munkánk megmaradt.
Jó persze, más tervezési elvek mentén épült a termék, kb. olyan a különbség mint a Tigris és a Shermann (jól írtam?) harckocsik között. Olcsóbb tömeggyártmány, a végtelen precizitásra törekvés nélkül, de eladható és működik. Most ez kell a világnak. Lehet ezen moralizálni, de ez van. Az a fajta üzleti modell már nem volt tartható, belebukott a régi cég.bigwhite
-
Kronos3000
senior tag
Ezeket a dolgokat így nem tudtam.Azonban sejtettem már valamit,mert a sógornőmék vettek egy Philips tv-t és elég furcsának találtam a minőségét,minden téren.A régi időkben Philips fan voltam,még dat magnóm is volt anno,így legalábbis minőségérzésbeli összehasonlítási alapom volt.Tehát nem volt rossz,csak furcsa.1994-ben vásárolt forgófejes kétkazettás rádiós cd-s kis Philips kütyüm,egy hiba nélkül a mai napig tökéletesen működik konyhai rádióként :-)
Wasabi...
-
kromatika
veterán
válasz Kronos3000 #73 üzenetére
Sajnos ez már múlt.
-
-
-
wd.taz
aktív tag
A "Blaupunkt" a Bosch leányvállalata volt, 2010-ig, ekkor eladták a márkanevet valami kínai cégnek.
Bosch szervízben dolgozok, ami előtte Blaupunkt szervíz volt, Autórádiókat (főleg gyári FIAT,PSA) javítottunk.
Mi sem értettük, hogy miért nincs fejlesztés, mikor a konkurens cégek (Pl.: Pioneer) olyan cuccokat hoztak ki és olyan áron, amihez képest a miénk sehol se volt, sem design-ban, sem tudásban.
Tazi
[ Szerkesztve ]
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
-
turkburk
tag
A Philips jól csinálta? Na, ne már. TPV használta a nevet +1 évig, és kipréselt minden pénzt belőle amit tudott. Nagyon rossz volt ez a Philips márkának, de csak így tudta eladni a TV üzletágát.
-
Xelo5
csendes tag
Vissza sírom a CRT-t
Én még mindig a frissítés DX12-re várom W7-re ha kell fizetek is érte az MS-nek egy win10-árát! ☺
-
Tomi_78
tag
"Vissza sírom a CRT-t"
Nekünk is egy CRT-s Orion van másod TV-nek anyum szobájában, és ki tudja már mióta hibátlanul működik.
De miért sírod vissza? Azok a behemót TV-k strapabíróbb, időtállóbb technológiájúak voltak?
Bár azt mondják, most olyan gyors a fejlődés, hogy az új technológiák megjelenése miatt cserélik le az emberek a készülékeiket.
De kérdem én: pont az újdonságok megjelenésére romlik el a régi "made in China"-s?
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 4
- Kamionok, fuvarozás, logisztika topik
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kedvenc zene a mai napra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- LEGO klub
- EAFC 24
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple asztali gépek
- További aktív témák...