Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Ariadne

    őstag

    válasz _balázs_ #8 üzenetére

    Nem is kell átmenni oda, sokáig jártam oda tanácsot adni.
    Próbálkozzatok annál a kereskedőnél, akinél vásároltátok. Ez a kulcs, mert a szerviz lerázhat, az üzlet, akitől vetted, ők viszont nem. Velük ugyanis kötöttél egy adásvételi szerződést, ő köteles jótállni, ha rejtett hibája jön ki a készüléknek. És itt erről van szó. Be kell menni, szépen, de erélyesen közölni velük a helyzetet, és az asztalra csapni. Az NFH honlapján Dokumentumok menüben fent vannak a vonatkozó jogszabályok: 151/2003 korm. rendelet, 49/2003 GKM rendelet, no meg a Ptk.

    Ezek alapján csak akkor utasíthatja vissza a kereskedő a (neked ingyenes) javítást, cserét vagy a teljes vételár visszafizetését, ha bizonyítja, hogy külső behatásra ment tönkre. A saját szerviz véleménye nem számít, hiszen elfogultak, érdekük, hogy azt mondják, a fogyasztó okozta a hibát. Egy Kermi vizsgálat eredményével már ki lehet egyezni, de persze ezt is nekik kell fizetniük. Sajnos nem szokták akarni legtöbbször...

    Ilyenkor érdemes beírni a vásárlók könyvébe az üzletben, miután elmondtad a magadét és megtagadták, ami jár. Írd bele, mi történt, mikor és hogy mit kérsz. Erre kötelesek reagálni. Ha ez megtörtént, érdemes elhozni egy példányt a bejegyzésből (jár!), és ezzel együtt lehet a helyi békéltető testülethez menni (az MKIK honlapján fent vannak az elérhetőségeik). Ők döntenek az ügyben, szinte biztos, hogy neked fognak igazat adni, ingyen járnak el. Viszont nem kötelező erejű a döntésük, de ha nem teljesíti a cég, nyilvánosságra hozzák. Ez persze nem sok, de egyrészt belinkelheted minden hardveres fórumra, a hozzáállásukat illusztrálandó ;] , másrészt ha normális a cég, akkor azért ebből értenie kellene, hogy mire kötelesek.

    Ha ez sem vezet eredményre, akkor érdemes lehet perelni is szerintem, főleg ha a családban, ismerősi körben akad ügyvéd, de vállalkozó kedvű joghallgató is jó lehet, mivel ez alapvetően nem egy bonyolult ügy. Akár ügyvéd nélkül is végigvihető, nem kötelező, de persze azért érdemes legalább jogi tanácsot kérni. Tudom, hosszú, és némi pénzbe is kerül, de ez az utolsó lehetőség.

    Remélem tudtam segíteni.

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

  • Ariadne

    őstag

    Írtátok páran, hogy fogyasztóvédelemhez fordulni. Sajna ők ténylegesen nem tesznek, nem is tehetnek semmit, csak tájékoztatnak a jogaidról, jobb esetben pontosan (ha levélben kérdezed, korrektebb válaszokat adnak, telefonon nem mindig). Nekik van egy saját éves tervük, hogy mikor milyen termékeket ellenőriznek, és nagyjából azzal el is vannak, nem igazán tudnak/akarnak tenni semmit ezen túl. De mondom, ez részben azért is van, mert kevesen vannak, és kevés a jogosultságuk. Persze attól még pár közérdekű keresetet indíthatnának néha, mondjuk a (hálistennek kimúlt) mistral szinten működő cégek ellen...

    "In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)

Új hozzászólás Aktív témák