Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Duck663

    őstag

    válasz Kansas #39 üzenetére

    De az biztos, hogy konzolokban lesz RT. Ezt már több helyről megerősítették. Abban viszont ne legyünk biztosak, hogy a Navi 10-ben nem lesz RT, viszont nagyon úgy fest, hogy nem DXR lesz, hanem valami más.

    (#46) Steven: Mégis miről beszélsz? Ezek alapján a Vega 64-től még a kisebb is gyorsabb, és a 2060 Super előtt is van/vagy egál. Ne a szintetikus vackokat nézd.

    Ha ezt így hozza, akkor megvan az új VGA-m...

    [ Szerkesztve ]

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz Kansas #54 üzenetére

    A Navi 10-ben nincs hardveres RT, biztos? Miért kellene tudnunk már róla? Lehet nem olyan, mint a nv féle (talán nem is baj, mert nagyon nagy a teljesítményveszteség vele), de teljesen nem zárnám ki. Leginkább azért, mert azt hallani, hogy a Navi 20 lényegében 2 Navi 10-nek van megfeleltetve és arra már azt mondják, hogy van. Tehát simán lehet hogy itt is van csak eltitkolják. (na jó ez nem túl erő érv) :)

    A DXR kompatibilitást adom, de már miért ne lehetne különböző?! A Sony és a M$ a megrendelő. A M$ esetében persze valószínűtlen, de a Sony esetében bármi előfordulhat. Gyökeresen eltérő megoldások is. Ebben nem az AMD, hanem a megrendelő dönt, az AMD csak teljesíti azt, persze lehet ráhatásuk, de végső soron a megrendelő dönt.

    De holnap kiderül. :)

    [ Szerkesztve ]

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz Kansas #69 üzenetére

    Igen, több okból is. Pl lehet hogy nincs még hozzá megfelelő meghajtó és amíg nem tudnak demózni addig nem mutogatják. Marketingből amúgy is simán beírhatják a karót az ellenőrzőbe. Itt van ez a élesítős történet. Ott a Rage 2, támogatja, ott a World War Z, támogatja, F1 2019 támogatja (elvileg), Division 2 támogatja, és a kutya nem tud róla semmit, nem harsogják szét a világban. Szóval benne van.

    Navi, a Navi körül nagy cécó volt, jön nyáron, elhalasztják, aztán mégsem halogatják semerre sem. Szerintem az a helyzet, hogy a Navit már eleve úgy tervezték, hogy több GPU összekapcsolható legyen, nem CF működésben, hanem úgy hogy 1 GPU-ként lássa a rendszer. Szerintem elkészült a GPU és amikor a kettőt együtt akarták dolgoztatni, akkor nem skálázódott megfelelően, emiatt jött a halogatás lehetősége, csak időközben megneszelhették, hogy a konkurencia frissíteni készül a 2xxx szériát, és egyszerűen lépéskényszerbe kerültek, muszáj így kiadni. Azt gondolom, később jön majd egy másik Navi "10" aminél már kettő összekötésénél megfelelő a skálázódás, és tulajdonképpen az lesz a Navi 20. De ez csak teória. Nekem ez lenne logikus. Vagy elnevezik Navi 20-nak és abból raknak össze kettőt.

    Konzoloknál, ebben az esetben egyértelmű, hogy nem fognak kétfélét fejleszteni, sőt ahogy írod is, nem fogják kihagyni, hogy áthozzák a fejlesztéseket. De nem tudom, a Sony azért szereti a maga útját járni.

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz Kansas #129 üzenetére

    Erről van szó, nem működik, nem skálázódik jól, úgy ahogy elgondolták, hogy az jó lesz. De valahol el kell kezdeni. Talán azt gondolták, az addigi ismereteik birtokában meg tudják csinálni, de mégsem működik. Nagyot nem kockáztattak, mert a GPU-k így is eladhatók egyedül, csak x tranzisztor foglalja a helyet. Nem gondolom, hogy a IF-on keresztül kommunikálna, azt talán majd arra fogják használni, hogyha CPU mellé odaépítenek egy tokozáson belül egy GPU-t is. Ahogy a nagyobb Ryzeneknél is két egység van. De lehet épp az a baj, hogy IF-on keresztül kommunikálnak, és pont az a baj, ahogy írod is, hogy lassú.

    Nem időpazarlás ez, mert ha már működni fog és több GPU-val, akkor elég lesz 1 GPU-t tervezni és gyártani, azzal a belépőszinttől a csúcsig le tudnak majd fedni mindent. Tervezés olcsóbb, több pénz mehet aztán fejlesztésre, a gyártás meg hamarabb fog megtérülni, és nagyobb profittal. Jó ez az út, csak ki kell taposni. Már ezzel is majdnem, ha működne, közép és felsőház lefedhető lenne 1 GPU-val/és egy duallal. Egy kisebbel meg a belépő szint, plusz tokozható lenne CPU mellé. (Ez még meg is történhet.) 8 mag + egy Navi 12 mondjuk egy tokon belül.

    RT, igen az AMD vizsgálja, illetve azt mondták, hogy akkor szeretnének RT-et, ha azt a teljes termékskálán elérhetővé és használhatóvá tudják tenni, RTX2060-on hiába van, ha bekapcsolod, nézed a diavetítést. De ez nem azt jelenti, hogy tegnap kezdték el vizsgálni. Így nem is jelentheti azt, hogy ne jöhetne, egyszerűen csak nem dumálnak ki előre dolgokat. Az élesítésről, az Anti-lagról sem tudtunk semmit. Ez pont ugyanilyen meglepetésként jöhet. Nem miattunk, hanem a konkurencia miatt. Ott van még a 2xxx széria, most elkezdték a Super-t is hozzá gyártani, duzzad szépen a raktárkészlet, majd jön az AMD és azt mondja, hogy oké lehet csak középkategóriában, és kicsit máshogy, de itt a RT, ami ráadásul nem is okoz olyan teljesítményvesztést. Én egészen biztosan ezt csinálnám, abban a helyzetben amiben az AMD van. Az utolsó pillanatig kivárni, és jöhet a "bomba". A hozzáadott érték az látszik, legalábbis tükröződéseknél, az árnyékoknál viszont felesleges erőforrás pazarlás, nincs akkora különbség. ( Szerintem, de ki mit lát meg?! :) )

    Élesítés, persze tudunk, de arról nem, hogy hány játékba került már be, mert már benne van, már elérhető, régebbi Radeonokon is működik. Engem legalábbis meglepett, hogy hopp, itt is, hopp, ott is elérhető. Nehéz tetten érni, de az összképen látszik.

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz Cifu #143 üzenetére

    Azt gondolod, hogy én ezt várom? Nem várom el, de azért azon amit az nv kártyáin okoz teljesítményvesztést, azon biztos lehet javítani, és valószínűleg ez is a cél. Az AMD-re, előtte ATI-ra mindig is jellemző volt, hogy okos megoldásokkal próbálkoznak, nem erőből oldják meg és ha a memória sávszélességre is gondolunk, akkor lehet ez a jobb megoldás.

    Ki írt "ingyenességről"? Most mondjuk 40% a teljesítményvesztés, ha ezt redukálni tudják 20%-ra az nem előrelépés? Ettől még nem lesz az ingyen, csak kisebb veszteséget okoz.

    Én eleve Win7-en vagyok, ott nem lesz DXR, 100 év múlva sem. :)

    AA, én boldogan kapcsolgatnék be AA-t, ha lenne, de nincs, az MSAA-t kiűzték mindenhonnan, az FX és társai, azon nem AA-k, hanem pacagyárak. Élmény megnézni egy-egy régebbi játékot 4xMSAA-val, aztán egy mai játékot és felmerül a kérdés, mégis hol van itt a fejlődés?

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz Cifu #146 üzenetére

    Igen pl a 9700-as is tele volt okos megoldásokkal, bár nekem 9600-as és 9800-asom volt. A 9600-as egy különösen jó GPU volt.

    Rossz oldalról közelíted meg, nem az RT magok felől kellene, hanem a memória sávszélesség felől. Ugyanis a fő limitáció ott keletkezik. Attól válik valami okossá, hogy a fő limitációt okozó tényezőt "iktatja ki", vagy legalábbis csökkenti. Az nv megoldása azért erőből való megoldás, mert nem törődik ezzel hardver szinten, csak szoftveresen, ott is igazából csak csalással, elcsalja a RT felbontását 75%-ra.

    Mint írtam, én nem írtam teljesítmény veszteség nélküli RT-ről, csak arról, hogy esetleg megoldhatják valahogy másképp, ami KISEBB!!! teljesítményvesztést okoz, ugyanúgy, ahogy az AA-nál is, ahogy láthatod az általand linkelt tesztnél is, 4xAA itt is ott is, de más teljesítményveszteséggel jár itt is és ott is. Úgyhogy más hozzászólását ne keverd az enyémmel, címezd annak aki írta. :) Egy példa a kisebb teljesítményveszteségű RT-re: [link]

    (#153) Chaser: Én is ezt csináltam volna. Így kell ellenszélben h....ozni... :)

    [ Szerkesztve ]

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz b. #157 üzenetére

    Vulkan mellé jöhet bármi. Egyébként a DXR kompatibilisnek kell lennie, honnan tudod, hogy nem találhattak rá más módot, hogy gyorsítsák a feldolgozást, úgy, hogy kompatibilis is marad.

    Nem keverek én semmit sem, több helyen is írtak erről, BF V alatt biztosan ezzel játszanak, hogy a RT nem natív felbontáson futkorászik. Az első javítás után ez még szembetűnőbb volt, volt erről teszt is. A sok panaszkodó miatt (akik a nagy teljesítményvesztésre panaszkodtak) piszkálták meg még jobban a dolgot. Lehet nem pont 75%, de ez az érték rémlik.

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz b. #163 üzenetére

    Nézz utána a RT nem megy natív felbontáson!!! BF esetében semmiképpen sem! Én már utána néztem és bizony rosszul emlékeztem, még ultra beállításon sincs 75%.

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

  • Duck663

    őstag

    válasz lemusz #165 üzenetére

    Már megválaszolták.

    [ Szerkesztve ]

    Igen-igen, még mindig Win7-et használok, és ha így haladunk még 2030-ban is így lesz.

Új hozzászólás Aktív témák