Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • vmarci21

    tag

    válasz dabadab #16 üzenetére

    Egy a rendszer publikus megjelenése előtti, MÁV-os PowerPoint bemutatót találtam egyszer az interneten a rendszer működéséről, az azt írta, hogy a JÉ által generált vonalkódban benne van minden olyan adat, ami lehetővé teszi a jegy offline ellenőrzését, az online ellenőrzés inkább már a statisztikai rendszer kimutatásai miatt van, illetve ellenőrzéshez annyiban tartozik, hogy kikeresi, hogy esetleg másik vonaton, másik kalauznál nem használtad-e már el a jegyet (hiszen a @-os jegyek kivételével azok nem vonathoz kötöttek, a megadott időintervallumban és útvonalon bármely járaton használható (kivétel jegy helyjegy része, az szintén vonathoz kötött).

    Úgy hogy a rendszer alap felépítése / logikája sokkal jobbnak tűnik, mint a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-nek a Közlekedési mobiljegyes rendszere, ami még elméletben, specifikáció szerint sem működik offline, és még egy tól-ig útvonaltervezős jegyvásárlást sem terveztek bele. Hogy nem sikerült a MÁV-nak jól leprogramoznia a saját rendszerét, az már egy másik kérdés... :D Szerencsére nem azt írtam, hogy programozói tudást vegyék át a MÁV-tól, hanem a rendszertervezést, így fenntartom amit írtam, hogy a MÁV rendszere specifikáció szintjén sokkal átgondoltabb, és legalább 1 nagyságrenddel több funkciót tartalmaz (útvonaltervezés, utasok és kedvezmények támogatása, vonathoz kötött kedvezmények, helyfoglaló rendszer, statisztikai modul, stb.). Már csak UX-est kell keresniük, aki megtervezi rendesen a felhasználói felületeket is, és egy jó programozó csapatot, akik leprogramozzák idegesítő bugok nélkül a rendszert.. :DD

    >> into.hu - https://into.hu <<:::>> Webfejlesztés: https://intomedia.hu <<

Új hozzászólás Aktív témák