Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • obligat

    senior tag

    válasz BlackSoft #45 üzenetére

    aham. voltam így megboldogult ifjúságomban, ám azóta a nálam zöld lámpa alatt átkelve (még autóval is) is szétnézek. mert pontosan így gondolja a mentő, vagy a rendőr is, aki az éjszakára tekintettel nem búgatja a szirénát, csak villog. egyszer nem egészen egy méterre suhant át előttem (akkor bicikliutem épp), hát majdnem bokánfostam magam, vigyázni kell. ha elcsap, akkor mindegy ki a hibás, mert ugye én már el vagyok csapva. ;)

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • obligat

    senior tag

    autóban jobbos sávban ráállok a járdaszegélyre (ha van). pont azért, mert a bringások és robogósok tisztában vannak az ÁLLÓ kocsisor kerülésével, csak akkor koppannak az ajtón, mikor jobbra fordulok. :D

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • obligat

    senior tag

    Az megvan, hogy mostantól piásan is lehet tekerni főútvonalon is?
    Ettől a ponttól kezdve értelmetlen a KRESZ.

    jármű? az.
    közúti forgalomban részt vesz? igen.
    a részvétel feltételez némi jártasságot, felelősséget, józanságot, be- és előrelátást, viszonylag gyors reflexeket, gyors helyzetfelismerést ? illene.
    bukta? az.

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • obligat

    senior tag

    Mellesleg valamelyik múlt heti napon történt idén másodjára velem, hogy vizes úton, hajnalban közlekedési lámpáktól hemzsgő egyszámjegyű főútvonal városi szakaszán, autóban, szembe jövők lámpáinak fénye miatt tényleg lassan átgurultam a villogó sárga alatt, és a bringást csak akkor vettem észre, mikor a b-oszlop már elment előtte. Igaz, volt gyalogosátkelő, csak a sügér nem tolja ám át, hanem áthajt (mégcsak nem is gurul, hanem tapos mintha versenyen lenne). Centiken múlt a baleset, nézem a tükröt, integet. No jó, viszlek kórházba barátom, csak lehúzódom. Megyek gyalog vissza, hát káromkodik becsülettel, hogy mekkora fasz vagyok stb. Jóbarát szádat betedd, zebra előtt leszállsz, az az átkelésre ráutaló magatartás, akkor én is megállok, átengedlek, de vizes, csillogó úton, sötétben az ellenfényben nekem két abroncsot kellet volna észrevennem, meg pár küllőt, amelyek gyakorlatilag mellőlem indulnak, lámpád egy kínai szar, és épp nem különbözik az utfelületen csillogó háromezer visszfénytől, mellényed sincs, nem is ütköztünk, még a keresztkulcsot sem vettem ki az autóból, szerintem pont indulhatnál tovább.

    Szó nélkül megfordult és visszament.
    Ilyenkor autós vagyok nagyon.
    Amikor meg bringán ülök, viszonylag normális vagyok. Amikor centiznek autoval, akkor mutogatok illetlenségeket, és néha verekszem is. Gyalog meg soha nem érek oda sehová ;)

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • obligat

    senior tag

    válasz #56573440 #98 üzenetére

    akkor rászabtál, én tartom a 30-cat, mert az nem véletlenül szokott kint lenni, az 50-et is max 55-60-ig erőltetem (a forgalom tempójától függ, ha egyedül megyek át valami falun, akkor 50, városban volt már 80 is, mert olyan volt az átlagtempó, azért akadály sem szeretek lenni). lakott területen kívül persze semmi nincs kőbe vésve, amennyivel merek és biztonságosnak érzem.

    amúgy meg azért vannak Rád kiakadva, mert nem közlekedsz, Te csak mész.
    a közlekedés az folyamatos tájékozódás és tájékoztatás, ahol Te figyeled a forgalmat és a forgalom is Téged, ha Te nem jelzel semmit, azzal magadat is, meg a többieket is veszélyezteted. Csak azért, mert adott esetben szerinted a jelzéseidet leszarják, Neked, mint a forgalom felelős résztvevőjének még kötelességed lenne jelezni. a Te elgondolásod mentén ne fizess adót se, mert a rendőrrel nincs dolgod, a házad nem ég le, a gyerekedet nem kell taníttatni, és tb-t se, mert úgyis magánorvoshoz mégy. (mondjuk sarkítás és cinikus is, de egy részével előzetes szándékommal ellentétben egyet lehet érteni, de ez más téma)
    Magyarul milyen jogon várod el, hogy ne csapjon el szemből egy kamion? hiszen a menetirány és a jobbratarts épp ugyanolyan közmegegyezéses alapon létező szabály, amelyeket egy Hozzád hasonló felfogású kombájnkezelő ugyanígy leszarhat, legfeljebb szétteszi a kezét, Bocs, nem láttalak a vágóasztaltól.
    Értem én hogy dühítő a helyzet, de Te sem javítasz rajta, sőt.

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • obligat

    senior tag

    válasz #56573440 #101 üzenetére

    Soha nem állítottam, hogy robotból vagyok és könyvből vezetek (sem autót, sem bringát), de van pár szabály amely betartása minden józan gondolkodású ember érdeke.

    Mintha azt írtam volna -telefonról, ahol sokkal melósabb központozni-, hogy forgalomfüggő.
    Ha egy városban négysávos úton 80-as a tempó, szerinted az a hülye aki erőlteti az ötvenet, vagy folyamatosan halad a forgalommal (amúgy ez egy kirívó példa, és pont főváros volt)?
    Azt is írtam, hogy lakott területen 50-60 a tempó (ez is forgalomfüggő, ha valami kertvárosban, faluban közlekedek akkor egyértelmű 50, ahol a forgalom tempója inkább 60 ott annyival. És ha az autó 50-et mutat, az valójában inkább 45, nálam 43, tudom, mert mértem, tehát az óra60 is maximum 55 valós km/h [érdekes módon sok vidéki városban 55 a zöldhullám (55 valós km/h), amit nem is értek (traffipax-pénzbeszedésre gondolnék), de ha nem akarom a fél napomat piros előtt ülve malmozva tölteni, akkor megyek a forgalommal, a helyi sofőrök legtöbbször jól haladnak, kirívó gyorshajtás nélkül)
    Lakott területen kívül sem 200-as tempóval megyek, de hajnalban amikor huszadrangú mellékúton haladok, akkor adott esetben (belátható, nem jeges, nincs ott senki) hadd legyen a tempó az én dolgom. Érted, nincs ott senki más, magamat meg úgy töröm össze, ahogy akarom.

    Amiről meg Te beszélsz az a legszittyább belváros, ahol igenis kell alkalmazkodni valami szabályhoz, mert legkevésbé sem vagy egyedül, erre van a KRESZ. Nem jó minden szabálya, és néhány mégcsak nem is logikus, de az irányjelzés, elsőbbség, forgalmi lámpák, kereszteződések és gyalogátkelőkhöz, valamint a buszsávokhoz, villamosmegálló-szigetekhez köthető részek betartása nélkül előbb-utóbb a saját hibádból fognak kivasalni. Mellesleg kötelező (tudom én sem tartom be minden részét, senki sem tartja be, de közösségi közlekedés alkalmával legalább igyekszem. Irányjelzek ahol kell, lassítok ahol kell, megállok ahol kötelező, meg ott is ahol kell, nagy íven kerülöm a motorost/biciklist/gyalogost, mindig beengedem a buszt, elengedem a gyalogosátkelőnél várakozókat, megállok a zebra előtt álló másik autó mellet, a villamosmegálló járdaszigete és a közelebbi útpadka közt nem hajtok át, ha bent áll a villamos, lehúzódom ha szirénát hallok és legtöbbször előzékeny vagyok az alárendelt útról forgalmasabb főútra nagy íven kanyarodókkal stb.)

    Jó, én nem Budapesten szocializálódtam, ami ott megy az nekem horror, pedig viszonylag gyakran és sokat vezetek arrafelé is. Ezerszer tuskóbbak és türelmetlenebbek a sofőrök, így annak is lehet alapja amit írsz, de attól függetlenül az irányjelzés elmulasztását én meg nem bocsátom sem bringásnak, sem autósnak, főleg azért, mert ő is gondol valamire, meg én is, és ha nem egyre gondolunk, akkor máris ott az esély a gépcsókra. No ezen segítene ez a szabály.

    "ha jelzek azt általában az autósok mind kizárólag gázadással és előzéssel reagálják le. mit vergődjek?"

    A Te szempontodból nem a népnevelés a lényeg, hanem a Te jelzéseid egyértelműsége. Ha van értelme, ha nincs, az irányjelzés kötelező. Egyik sofőr sem tanult gondolatolvasni, legritkább esetben fogja a szemkontaktust keresni, mert ő is ezer felé figyel, meg Te is.

    És még egy okosság ha megengeded.
    Lehetsz Te a világ legjobb, legelőrelátóbb, legtechnikásabb sofőrje (jármű mindegy), a balesetet akkor is csak 50%-ban tudod elkerülni azon egyszerű oknál fogva, hogy a másik 50% azon a sügéren múlik aki majd belédmegy.Aki meg lehet egy félművelt, funkcionális analfabéta barom, aki azt hiszi rá nem vonatkoznak a szabályok, nem is ismeri igazán őket, esetleg még bizonytalanul is vezet és mondjuk még telefonál is közben (tele van velük az út). Akkor jön a szopóroller.

    Nem akartalak megbántani tényleg, meggyőzni sem feltétlenül, csak szerintem hülyeséget csinálsz (érted, lehet nem, ez csak az én véleményem)

    Azé' vigyázzá' a forgalomban a bőrödre!

    [ Szerkesztve ]

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • obligat

    senior tag

    válasz dqdb #116 üzenetére

    Kiegészíteném.

    Járna a faszkorbács a

    -Nyílegyenes útszakaszon, féklámpát mint stroboszkópot villogtató idiótáknak (az ember sosem tudja, hogy most fékez, komolyan fékez, satufékez, vagy kontakthibás az összes jelzőberendezés, vagy minek vezet az ilyen)
    -Körforgalomba behajtás előtt akkor is irányjelez, ha nem az első kijáraton megy ki
    -Viszont nem jelez a kihajtó előtt, amin tényleg kimegy
    -Kereszteződében parkololóknak. (Asszem 5m-re lehet parkolni legközelebb a kereszteződéshez, de ezt keveslem, egyes esetekben, és helyeken a felezőig be kell gurulni, hogy kilásson az ember ezektől a hülyéktől)
    -Minden kereszteződénél kivágatnám az ültetett fákat és főleg a sövényeket, valamint aki odarakja a reklámtábláit, azokkal ásatnám meg a balesetesek sírjait.

    [ Szerkesztve ]

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

  • obligat

    senior tag

    válasz DigitXT #131 üzenetére

    jajj, hát az egyszámjegyű autóutakra szakmányban kitett sebességkorlátozó táblákért a közútkezelőt is jól el kellene picsázni. vagy nincs indok, vagy kereszteződés van utána (aki főútra kanyarodik, annak nem lesz könnyebb a 60-as táblától, mert egyik autó betartja, másik nem, teljesen bizonytalan így egy távolságbecslés), ami nem indok, főút és kész. nem kell minden bokor mellé korlátozás, ne nézzük az autóst óvodásnak. mondjuk én az útpadkától számított 3 méteres távolságból beszedetnék minden táblát, ami nem KRESZ, és nem azzal kapcsolatos. jártam olyan útszakaszon is, ahol 50 méteren belül megtudtam hol van a városban műkörmös, lézervágás, sírköves, xy kft., aldi, tesco, metro stb, elözni tilos, 60, főútvonal, menyasszonyiruha-kölcsönző, egynyomtávúval, állatvontatásúval, erőgéppel tilos, még 4 kft.,balra fordulni tilos, és bukkanó és vadveszély. Lásd át marha! 50 méteren, alapesetben 90-nel olvasd el, értelmezd, alkalmazkodj, figyeld a forgalmat és közben lehetőleg figyelj, hol is lehetne mégis balra fordulni. ehh, szar ahogy van.

    [ Szerkesztve ]

    --==| Linux is like wigwam, no windows, no gates, apache inside |==--

Új hozzászólás Aktív témák