Új hozzászólás Aktív témák
-
66zio
aktív tag
Azért az oszkárt és hasonló telekocsis oldalakat ne keverjük már ide kérem. Annak a lényege, hogy x városból el fogok menni csütörtökön y városba, meghirdetem, hátha jön velem valaki. Ha jön akkor feleződik a BENZINKÖLTSÉG ha nem akkor is elmegyek. Uber, taxi és társai viszont hívásra mennek. Szóval nem az van, hogy az Uberes, taxis, előre elhatározza, hogy x- ből y-ba megy és ha jön valaki felveszi költségfelezően hanem üzletszerűen megy.
szerk: Ha a telekocsizást üzletszerűen csinálja valaki, például sokkal többet kér mint ami a benzinköltség része lenne, akkor azt is megtalálja a nav, ne aggódjatok.
[ Szerkesztve ]
-
66zio
aktív tag
Ezt, hogy érted? Szerintem ahhoz drágábbnak kell lenni a többiektől, hogy pénzt tudj vele keresni. Konkrét számra nem emlékszem de meg van szabva egy maximum kilóméterdíj amit csak üzleti profillal tudsz megemelni, de akkor már látja a NAV is, hogy itt bizony üzleti utasszállítás történik és adózni kell.
-
66zio
aktív tag
Jaa, így már értem. De itt meg nincs kérdés, benne van a nevében az üzleti ergó adóznia kell. Más kérdés, hogy ezt is el lehet sunyiskodni, de egy NAV-os ellenőrzésen megüti a bokáját. Volt már erre példa.
Én csak azért mondtam, hogy ne keverjük ide az oszkárt és hasonló telekocsikat, mert az alapelképzelés az nem az üzleti felhasználás ami ugye nem adóköteles és nem is nyerészkedő, viszont az Uber, taxi tisztán üzletről szól, mindenképpen adózni kell(ene).
-
66zio
aktív tag
Pedig van különbség rendesen. Megnézem ahogy te mondjuk nyíregyházáról felUberezel Pestre, vagy Budapest 7. kerületből átoszkározol a 8. kerületbe, vagy 1,5km-t menj oszkárral. Ráadásul oszkáron nem háztól házig visznek (vihetnek úgy is, de az csak a vezetőn múlik és nem kell többet fizetned érte, ha ilyen jó fej). Mit szólnál ahhoz, hogyha beszállsz egy UBereshez és nem visz el a célodhoz? Akkor is megy az öt csillag stb? Hiszen ugyan az mint az oszkár, akkor nem köteles odavinni. Amúgy ég és föld a különbség.
-
66zio
aktív tag
Már megint az üzleti dolgok kevered ide ami igen hasonló a többihez, de a telekocsi nem erről szól. Az oszkár azért hozta be, hogy valamiből az oldal is fent maradjon. De az üzleti sofőröknek adóznia kell(ene).
„A profitorientált sofőröknek nem érdeke úgy elindulni, hogy az út nem termeli meg az útiköltséget. (A klasszikus telekocsi esetében ezt nincs így, mert ott az az alapfelállás, hogy a sofőr így is úgy is utazik).”Lehet bennem van a hiba (de tényleg), de én akkor sem tudom a TELEKOCSIZÁST összekeveri se az uberrel se a taxival. Már nem tudom ki kezdte el összemosni azzal a szöveggel, hogy miért csak az Ubert szívatják, őket miért nem? Azért mert más dolog a kettő. Nem a profitról szól, ha igen azután adózni kell. De tudom van az, hogy ha nekem rossz akkor dögöljön meg a szomszéd tehene is.
-
66zio
aktív tag
válasz
bandras0226 #185 üzenetére
Elég lett volna, ha a linket teszed be.
Új hozzászólás Aktív témák
lo A sokak által vitatott és szidott Ubert próbáltuk ki hétvégén és az ezzel kapcsolatos tapasztalatokat osztom meg veletek, mint utas.
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 128GB RAM + Quadro RTX4000 8GB + 512GB SSD
- Lenovo ThinkStation P720 Workstation: 2db Xeon proci + 64GB RAM + Quadro P4000 8GB + 512GB SSD + Win
- HP Pavilion x360 14-ek Convertible - ÚJ - 14" TOUCH notebook - i5-1235U, 16GB, 512SSD, Win11
- DJI AVATA Pro-View Combo drón (DJI goggles 2) - 2 akku, Motion Controller 2 - 1 év garancia
- LETISZTULT PC ÁTLAG FELADATOKRA - AMD R5 5600G - 16GB DDR4 RAM - 500GB NVME SSD