Új hozzászólás Aktív témák
-
llax
senior tag
"Musk mert egy nagyot álmodni"
Ez a lényeg.
Ha nem mernének nagyot álmodni, akkor nem tartanának előrébb másoknál, még a Boeing-Lockheed alkotta ULA utolérése sem jött volna össze.
A kudarcokkal együtt járó kísérletezős hozzáállásuk, mindennek a többszöri legyártása a "nagyon professzionális" világban ma már elképzelhetetlen. (korábban boosterek, most orrkúp visszanyerése, túlhűtött üzemanyag, folyamatos hajtóműfejlesztés - Raptornál már 20db. felett járnak, ott is megy a kísérletezés ezerrel) Mindezt olyan költségekkel, amiből mások egy CGI-t alig bírnak összehozni... Ajánlom ezen ifografika nézegetését... -
llax
senior tag
Egy álmodozó infulecer
Így is célba lehet érni, sőt messzebbre lehet jutni. Nagyobb a kockázat, de azt is tudni kell kezelni.Nem tudom, emlékszel-e, de ezt a Starship témát nem tudtam olyan nagyon komolyan venni. A fenntartásaim most kezdenek oszlani... Mondjuk a rengeteg ablakos, 100 fős, Mars utazós témát még mindig inkább sci-fi-nek tartom, de működő hardverre egyre nagyobb az esély, abból már lehet továbblépni - ha lesz rá elegendő igény.
Már a Lunar Gateway / Artemis program kapcsán, a NASA-nál is egyre többször említik meg a Starship-et, mint lehetséges (teher)szállító járművet...4 perc múlva Starlink start.
-
llax
senior tag
Azt csiripelik a verebek, hogy nem fér alá az octagrabber és a régebbi módon, láncokkal kell rögzíteni a boostert. Szóval nem csak keménynek látszott, hanem tényleg az is lehetett a leszállás. Ha megnézed az általad betett képet, a lábak nem a szokványos szögben állnak.
Megnéztem lassítva, kb. 3-4 méteren már nem "szokványosan" működött a hajtómű, kb. 2 méterről szabadesésben érkezett le. Nem kizárt, hogy elfogyott a kakaó...
Hozzá kell tenni, hogy a Starlink indítások a reusable konfig határesetei lehetnek, erősen kicentizve, szerintem egy éve még kevesen hitték volna el, hogy LEO ~16t alól vissza lehet hozni a boostert... -
llax
senior tag
Ha minden jól megy, hamarosan Electron start.
Néhány perce pakolásztak egy Raptort Boca Chicán.
-
llax
senior tag
A verebeknek igazuk volt. A felőlünk balra látható láb felső bekötő eleme félig leszakadt (kicsit ferdén is áll a booster). Ennek csak a 3. útja volt, kis generál után további Starlink alá jó lesz az még
Voltak ennél keményebb leszállások, ami után újra felhasználták a booster-t.[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
GAO jelentés a Starliner és a Dragon 2 helyzetéről.
-
llax
senior tag
Végre a NASA is ír a témáról, hamarosan még több információ a Starliner problémáival kapcsolatban.
-
llax
senior tag
Hamarosan indul egy Cygnus az ISS-hez.
-
llax
senior tag
A Hawthorne-i gyárban búcsúznak a Dragon C206-tól.
Minden jel szerint a hardver egyre inkább készen áll. De még lóg a levegőben több dolog is (1 nagyobb eséllyel), ami miatt jelentősen csúszhat az indulása.[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Szerintem a bürokráciával kapcsolatos tapasztalatai jól jöhetnek még. Abból is lehet tanulni, ha valamit rosszul csinálnak.
Amit nem értek: Miért opció a DM2 kibővítése??? Nekem ez miden irányból kavarásnak tűnik, még azt sem látom, hol tudná ez gyorsítani a programot.
Ha most ráülne mindenki a DM2 leggyorsabb, eredeti tervek szerinti lebonyolítására, a maximális felkészülés és biztonság érdekében akár a Boeing-et is mellőzve most egy kicsit (nekik most majdnem mindegy...), akkor nyár vége környékére már számolhatnának az első éles küldetéssel is. Ráadásul akkoriban várható a CRS21, amit elvileg már Dragon 2-vel repülnének (elvileg C205), valahol az is tekinthető egy további (kevesebb rendszerre korlátozott) tesztnek.
Ahelyett, hogy egy képlékeny masszaként gyúrogatnák, valami programba kellene foglalni ezt az egészet... -
llax
senior tag
Ezzel csak az a baj, hogy szó sincs teljes, fél éves küldetésről. Az alap személyzetet évek óta erre a tesztrepülésre készülők adnák és nem évek óta az ISS-en végzendő munkára készülők. További, legalább 2-3 hónap csúszást jelentene, de addigra kb. készen áll a C207 is és az azzal fél éves útra induló személyzet is. Valahogy azt kellene elérhető közelségben tartani, ahhoz jóval előtte végigvinni a DM2-t. Azaz semmi egyebet nem kellene csinálni, csak egyszerűen maradni az eredeti tervnél.
A papírmunkán kívül még mindig hátra van 2 ejtőernyő teszt, ott nagy meglepetések elvileg már nem várhatók, de azoknak az elemezgetése és "papírmunkája" is időigényes. A Merlin-ek turbinalapát repedése továbbra is lezáratlan ügy, még úgy is, hogy a felmerülése óta néhány upgrade-n átesett. (Kérdem én: Az egyszer használatos rakétáknál ilyen mikor derülne ki???)
-
llax
senior tag
"Én úgy értelmezem, hogy a DM2 bővítése leginkább a NASA számára lenne fontos."
Igen. Eredetileg a Staliner-re tervezték azt, hogy a személyzetes tesztrepülés egyből akár 5 hónapos is lehet, de ott már hónapok óta arra készültek, míg a SpaceX esetén ilyenre nem készültek, csak egy két személyes, néhány napos tesztrepülésre. A Starliner decemberi tesztrepülése előtt olyan terv is volt, hogy az alaposan megnyújtott BoeCFT alatt érkezik az első, menetrend szerinti Dragon 2 a váltó, teljes időtartamra készülő személyzettel.
Valamiért nagyon bíztak a Boeing-ben... Pedig amik a 737MAX ügy kapcsán eddig előjöttek szervezeti szinten, ahhoz képest a fasorban sincs az, amikor Musk nyilvánosan elnyomott egy spanglit... A merész álmokhoz talán az is kell neki Csak azok a belső levelezések a Boeing-nél, amiben az FAA-t oltogatják és a szabályokat kifigurázzák, bőven indok lett volna arra, hogy a most tervezett vizsgálatokat elindítsák. Azon a szinten, mint anno a SpaceX esetén, mert a Boeing-nél ugyanakkor csak egy felületesebb volt.
-
llax
senior tag
Starlink alól egy leszállás nem jött össze. Már a múltkori is határeset volt... Most még a repülési profilon is faragtak, de még így sem maradt elég kakaó? (Mert erősen határeset.)
Ui.: jelek szerint "soft landing"... (Mondjuk látszott is, hogy robbanás nem volt, csak némi vízpermet.)
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Olvasnivaló. Érdekességek a 12...15 oldalakon.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs