- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Jézus, nem kell játszanom, a Libsi szó használatával már elárultad magad, hogy veled kár is bármilyen szintű kommunikációt folytatni
Észérvek nélkül nehéz ugye "vitatkozni".
Az hogy itthon a béka segge alatt van az általános morál (pontosan tudjuk miért) még nem kell azt hinni, hogy máshol is ez a helyzet (pedig ott is vannak bajok, ahogy sb leírta az előbb). Csak épp az automatizálás (autonóm közlekedés) pont arra lenne jó, hogy az emberi tényező hibáit kivegyük egy olyan munkafolyamatból, ahova alapvetően nincs szükség rá.
Az autógyárban lévő robot is ördögtől való és havi szinten megöl valakit? Meg ész nélkül csavaroz? Ugyehogynem...
Mondom Ti mindenben alapból a rosszat látjátok/feltételezitek, így bzmeg maradhattunk volna a fán, mert mi lesz ha lemegyünk és megtámad az a csúnya tigris...[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
dabadab
titán
"Az hogy itthon a béka segge alatt van az általános morál (pontosan tudjuk miért) még nem kell azt hinni, hogy máshol is ez a helyzet"
Valójában világszinten nézve a magyar közlekedési morál határozottan a jobbak közé tartozik. Nyilván lehet mutogatni mondjuk a svájciakra, hogybezzeg, és tényleg, csak nem ők teszik ki a világ nagyobb részét, hanem olyan helyek, mint a Közel-Kelet, Afrika, Délkelet-Ázsia meg a többiek.
Érdemes azon elgondolkodni, hogy közlekedési balesteben minden évben meghalnak... na, mit tippeltek mennyien? Nos? Nem, nem annyian, sokkal rosszabb a helyzet: tavaly kb. 1,35 millió ember halt meg az utakon.
És akkor most komolyan az a kérdés, hogy miért kellene gépesíteni az egészet, ahelyett, hogy továbbra is az emberek folytassák ezt az ámokfutást?
DRM is theft
-
dabadab
titán
"A liftek elég gyakran hibásodnak meg"
És ez nyilván az elektronikus vezérlés hibája, bezzeg ha liftesfiúk lennének, igaz?
"sajnos az atomerőműveknél is előfordul üzemzavar. "
Szintén az elektronikus vezérlés hibája, igaz?
"A nagy számok törvénye alapján ha ezek a szarok millió számra futkosnának az utakon..."
...akkor sokkal biztonságosabbak lesznek, mint az emberek.
Tényleg nem tudom, hogy ez a baromi sok, idióta, tényeket eltagadó ludditizmus honnan bugyog fel, főleg egy tech oldalon.
DRM is theft
-
Hadrian
tag
Az a lassan új munkát keresni elég lassú lesz. Mivel ott is sofőrhiány van lesz mit feltölteni első körben, ha majd egyszer engedélyezett lesz a technológia.
-
Polllen
nagyúr
válasz Rinocerosz #40 üzenetére
Egy automatizált világban nem csak programozók vannak. Ugyanúgy szükség van karbantartásra, stb-stb.
Az automatizálás komoly társadalmi változásokat hoz, a társadalmon múlik, hogy erre hogyan reagál. Pl. a sofőr cserét is lehet úgy intézni, hogy bizonyos időponttól nincs új ember felvétele, a meglévők meg vezetnek, amíg tudnak. Megfelelő társadalmi nyomással ez járható út lenne. Persze ehhez egy összetartó társadalomra lenne szükség és a "nekem jár" szlogeneket elfelejteni..."Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-
Gargouille
őstag
A teljesen autonóm önvezetésnek pont ezeken a területeken látom értelmét, ahol lényegében A és B pont közt kell oda-vissza "ész nélkül" ingázni. A személyautó kiváltásával kapcsolatban vannak fenntartásaim, de árúszállításra tényleg ez lenne a legjobb megoldás.
A közlekedési morál pedig pontosan olyan mint az élet egyéb területein észlelhető morál, aki tulok (márpedig sokan vannak) az a közúton is tulok marad, meg a közértben meg a strandon is.... ebben szerintem soha nem lesz számottevő javulás.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
-
ONEFREE
aktív tag
azt gondolom aki ilyet ír, mond még soha nem volt 1 napot teherautó sofőrrel! Szerintem még vagy 15 évig nem kell ettől félni egy teherautó sofőrnek sem.
-
dajkopali
addikt
válasz Gargouille #59 üzenetére
mi is írtunk már más projektekről, hiszen számtalan zajlik párhuzamosan
van, ahol közel élesben csinálják azt, hogy a gyártó üzemtől pár kilométerre lévő raktárig kis forgalmú utakon már most önvezető teherautók viszik át a napi termelést
ez a kezdet"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Prof
addikt
Nem akarlak elkeseriteni de az emberek tobbsege butabb egy Alexanal... Az emberi kontroll a legveszelyesebb dolog a vilagon. Az ember manipulalhato, kiszamithatatlan, faradekony, biologiai szuksegletei, sajat erdekei vannak stb.
Az AI olyan lesz mintha 10 profi sofor felugyelne a vezetest, nem csak egy fokusza van, sose faradt, sose kanos, sose reszeg, sose fog bemenni az alagutba a 4m magas kamionnal ami csak 3,5m-es ha az infoi pontosak stb. Az autoversenyzot megszegyenito reakcioidorol meg meg nem is beszeltem.
A magyarorszagi BMW-sek fele kb 100-szor veszelyesebb elem az uton mint a legbutabb onvezeto kamion lesz.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Rinocerosz #40 üzenetére
Nem csak programozó kell, egyszerűen azok a szakmák kerülnek előtérbe melyek minél nagyobb kreativitást, probléma megoldó képességet igényelnek. Aki ezt szellemileg nem tudja elérni, annak is biztos találnak valamit, pl. mehetsz bogarakat irtani a Klendathu bolygóra.
Thanos was right.
-
Prof
addikt
Az egy dolog, de szerintem tank szintre kell emelni az onvezeto kamionok vedelmet, vagy nagyon lassan okosan kell bevezetni majd oket, kulonben a munkajukat elvesztett soforok felgyujtjak oket. En egy 2. ipari forradalmat latok a dologban.
Gondolja bele csak az Uber es az egyeb ride share cegek, ahogy beletenyereltek a taxisok uzletebe mekkora port kavart vilagszerte. -
Rinocerosz
senior tag
Hát remélem gépgyárt. technológusként meg cnc programozóként már csak lesz munkám .
Polllen:
Most ahol "dolgozok" suli mellett, mindenkit elküldtek mert átalakítás van.. ahol én vagyok egyedül engem tartottak meg, igaz semmit nem csinálok, csak könyvet olvasgatok .
Mostanában hoznak új cnc gépeket, robot hegesztés meg hasonlók. Aztán ilyen embereket keresnek most.Szóval nem várták meg, hogy ki kopjanak csak mondták, hogy viszlát. Azért sajnálom a sok embert.
-
félisten
Egészítsük ki azzal, hogy szerinted.
Igaziból egy számítógépes rendszer soha nem lesz képes a vezetés közbeni információk olyan szintű feldolgozására, mint ami az emberi agyban végbemegy. A gépek meg feltörhetők, ugyan úgy manipulálhatók, lefagyhatnak stb stb. Szerintem.
A repülőgépek automata pilótája is csak akkor végzi a dolgát, ha a kapott információk megfelelnek a beprogramozott dolgoknak. Amint olyan infót kap, ami számára nem értelmezhető, vagy nem tud mit cselekedni, kikapcsol és átadja a vezetést a pilótának. Pl ha nem működik, vagy hibásan működik a kifutópálya ILS adója, már vége is neki mint a botnak.
[ Szerkesztve ]
-
Epsylon
aktív tag
Amikor ezeket a magasröptű ideákat kiötlötték a bársonyszékes emberkék, akik csak a felső tízezerrel találkoznak nap, mint nap, teljesen megfeledkeztek a sikeres projekt egyetlen buktató tényezőjéről. Az összes többi emberről. És bizony a többiek közt lesznek nagyon sokan, akik pár óra alatt megtanulják, hogy milyen helyzetben hogyan kell reagálnia a járműnek és hogyan kell olyan helyzetet teremteni, hogy vészjelzés nélkül félreálljon, vagy lelassítson egy akadály esetén, ami alatt az azt előidéző személyek szépen átemelik a teljes rakományt, majd hagyják útjára menni az intelligens kamiont. Üresen....
Őket eddig gátolta valamelyest az erkölcsük, hogy ártatlan emberre támadjanak. De, mostmár csak egy személytelen gép a pilóta.A kedvenc játékszerem a csavarhúzó! ;) Dicodes/SvoeMesto
-
myckey
veterán
Te meg mire fel személyeskedsz?
Egyébként folytassátok még...Popcorn TIME !
Birka sofőrök, emberek mindig is voltak és lesznek.
Világbéke se lesz egyhamar.
A gépek is elszaródnak.#Jajmostmilesz
"Biztos mint a halál! Sóhaj, Szobaasszony, Fárosz.. 2, 9, 11. " Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye "
-
Somatom
veterán
Kíváncsi lennék arra, hogy az itt kommentelők között van olyan, aki szagolt már belülről kamiont?
Szívesen beszélgetnék olyannal, aki ért is ezekhez az önvezető kütyükhöz. Lennének hozzá kamionos kérdéseim. Fogalmam sincs, hogy ezt hogyan képzelik megvalósítani. Tán azt gondolják, hogy a sofőrnek annyi a feladata, hogy ül, oszt tekergeti a kormányt, meg nyomkodja a pedálokat? Remélem, hogy vmi nagy dobást csinálnak, mert amiket most vezetéssegítőként raknak a kamionokba, azok nagyon gyászosak. Ezt a hsz. -t egy 2019 -es Volvo nyergesvontató fülkéjében írom.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
nullpoint
senior tag
Miután manapság már egy egyszerűbb szoftvert nem tudnak normálisan megírni , talán érthető a bizalmatlanság az egész IT szektor irányába.
Gondolom az önvezető jármű vezérlőszoftverének a licencszerződésében is ott lesz/van az a rész hogy "as is" , amivel a idők kezdete óta bújnak ki minden felelősség alól a szofterkészítők.
Az AI helyett öntsék már végre a lóvét az emberek oktatásába, meg az egészségre.
[ Szerkesztve ]
kdvsdmnkrvndttrlgsdnhzzszlsmt
-
dabadab
titán
válasz nullpoint #77 üzenetére
"Miután manapság már egy egyszerűbb szoftvert nem tudnak normálisan megírni"
Az ilyen kijelentések legfeljebb arra jók, hogy látszódjon, egészen halvány fogalmad sincs semmiről.
Most komolyan, minek behányni ide ilyen blődségeket, amiket nyilván te se hiszel el? (Ugye, nem?)DRM is theft
-
mcnab
csendes tag
Na idefigyelj te húsz kilós kocka gyerek, isten ments, hogy valaha kibújj a számítógéped mögül, mert összeomlana a szaros képzelt világod és még a végén öngyilkos lennél. Ha akkora tudásod lenne mint arcod akkor épp egy másik galaxis felé tartanánk neked köszönhetően.
Mindenki hülye csak te vagy helikopter, mi faszt képzelsz magadról gyökér.
-
Gargouille
őstag
Az AI és az ember közti legmarkánsabb különbség, hogy az előbbi lényegében csak a számára ismert körülményeket, szituációkat tudja lekezelni, ezekre van precíz válasza. Persze minél több szkenárióra készítik fel előre, annál kevésbé fog hibázni. De ettől ez még nem intelligencia, csak egy automata.
Az ember viszont minden gyarlósága mellett képes arra, hogy a számára teljesen ismeretlen helyzetekre (olyanra amivel korábban nem találkozott) is értelmes reakciót tudjon adni, realtime feldolgoz és képes megérteni mindent és önállóan dönt. Egy szóval intelligens.
Márpedig a nem kötött pályás közlekedés olyan, hogy mindig adódhat olyasmi amivel még nem találkoztál, és nem csak közlekedési helyzetre gondolok, hanem emberi baromságokra (kődobálás az autópály fölötti hídról stb.).
Sokszor az segít elkerülni a balesetet, hogy az egyik ember felismeri a másik szándékát vagy épp felelőtlenségét és előre felkészül egy objektíven előre nem látható helyzetre. Például mikor látod a tükörből, hogy 3 autóval mögötted mit művelt a másik és mikor melléd ér már eleve úgy hagysz helyet stb. mert számítasz rá, hogy valamit művelni fog.
Emiatt viszont sokáig nem lesz teljesen kiváltható az ember szerintem, csak részterületeken, mint például a teherszállítás, bár itt is lesznek majd meglepik bőven még
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Dr. Romano
veterán
Amikor az anonim PH-s profilnak létre kell hozni egy alt anonim PH-s profilt. Profilception.
Vagy amikor a kínai B márkát másolja egy kínai gyártó, másolatnak a másolata. Amikor a VHS kazi másolatának a másolatáról csinálsz egy másolatot.
Ez....e...ee...ez egy.... ez egy FOTEL???
-
Polllen
nagyúr
válasz Gargouille #85 üzenetére
"Az AI és az ember közti legmarkánsabb különbség, hogy az előbbi lényegében csak a számára ismert körülményeket, szituációkat tudja lekezelni, ezekre van precíz válasza. "
Ez szerintem nem igaz. Az ember veleszületett és tanult mintákat követ. Az igazi tehetségek azok, akik ezeket a mintákat eddig nem látott módon képesek kombinálni.
De ha nem hiszel nekem, nézz meg egy gyereket.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Somatom
veterán
Valaki írhatna már egy szoftvert, ami télen felmászik a pót tetejére és letolja róla a havat! Az önvezető ezt vajon hogyan oldja meg? Mielőtt vki fűtőszálat emlegetne, szólok, hogy több, mint 30 négyzetméternyi felületről van szó. Annyi energia összesen nincs a kamionban. Tudok még pár ilyet, amikre még szoftvert kéne írni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gargouille
őstag
Gyakran nézem a gyerekeket, van belőle nekem is kettő.
Az ember valóban mintákat is követ, így tanul, de sosem gépiesen, mindig hozzárak, elvesz belőle, saját ötletei és képessége szerint. És már a babára is igaz, hogy amikor ismeretlen dolgot lát megvizsgálja, megkóstolja, ütögeti stb. és elég hamar képes rájönni mit kezdjen vele, anélkül, hogy megmutatnád neki. Most arról nem is beszélve, hogy képes érzelmeket, szándékokat felismerni és megélni. Önálló intelligenciával és öntudattal, személyiséggel bír.
Amit írsz annál még egy kutya is többre képes szerintem, nemhogy az ember.
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Polllen
nagyúr
válasz Gargouille #92 üzenetére
Az autóvezetést mennyi ideig tanultad? Intuitív módon ment vagy tanították? A sofőrnek nem kell kísérleteznie. Szabályokat kell betartania és felismernie, hogy mikor melyik szabály kell. Most tanítjuk erre a gépeket.
És az a gyerek is csak azt tudja megpróbálni, amit más ismer. Jól hangzik, hogy milyen menő lények vagyunk, de ez nem igaz. Ha a gyereknek olyat adsz a kezébe, amit még soha sem látott, azt fogja próbálgatni, amit már ismer. Az embernek az a nagy előnye, hogy a társadalomban elve rengeteg dolgot lát, tanul. Mire autóba engedjük a kapcsolódó környezetről már rengeteget tud.Somatom
Jelenleg a legolcsóbb az, h felmászol a tetőre. (Nem kerül pénzbe, a fizud akkor is ki kell fizetni, ha nem mész fel.) Ennél csak drágább megoldás van. Az egyik amiről tudok, az a hó eltávolító kapu, a másik meg az, hogy átmenetileg megemelik a tető középet, sátortetőt képezve. Ahogy én látom, fűtésben senki sem gondolkodik.
[ Szerkesztve ]
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Somatom
veterán
"Onvezeto nem all meg pihenni"
Nem tudom, hogy honnan veszitek ezt a hülyeséget. Lehet, hogy pihenőt nem kell kivennie, de ettől még ugyanúgy állnia kell, mint egy humán sofőrös kamionnak. Mit gondolsz? Hogy mi csak megyünk címtől, címig, minden cégnél van parkoló és nonstop fogadnak minket? Ez nagyon nem így működik. Pl. Svájcban este 10 és reggel 5 között egyáltalán nincs kamionközlekedés. Este legurulunk a határig és annyi. Reggelig a fű sem nő. A robotkamion sem halkabb, hogy beengedjék. Vagy, ott a hétvégi kamionstop. Az sem a sofőrök pihenője miatt van. Pl. most itt dekkolok Magdeburg fölött egy kúton. 3Km -re van a lerakóm, de csak hétfőn nyit ki és ott nem lehet parkolni. Ha most tél lenne, akkor a hétfő reggelemet kezdhetném ponyvatakarítással is. Ráadásul a legtöbb ponyvásnak nyitható a teteje. Szted meddig bírná a fűtőszál? 6KW elektromos teljesítményről ne is álmodj! Ahhoz kb. 6 kamiongenerátor kéne. Ráadásul egész éjszaka járathatnám a motort (ami tilos), hogy hétfő reggelre leolvadjon a hó. Egy sofőr munkájának legpitibb részét tudná csak kiváltani egy robotkamion.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Zedz
addikt
Az onvezetes es ho leturasa hogy fugg ossze?
Toled idezek:
"Szívesen beszélgetnék olyannal, aki ért is ezekhez az önvezető kütyükhöz. Lennének hozzá kamionos kérdéseim."
Egy ilyen rendszer lefejlesztese elmondhatatlanul komplex. Hidd el, akiket meg kell kerdezni, azokat megfogjak. Nem ostoba emberek dolgoznak ezeken a rendszereken, otletem sincs miert van szo itt programozoi beleszarasrol meg hasonlokrol.Irdatlan penzek mozognak mindket szakmaban, es hogy ez igy is maradjon, jol kell csinalni. Beleszaro pistike codemonkeyt meg egy index.hu kozelebe sem engednek, nem meg ide.
-
Somatom
veterán
Hát épp ez az! Attól, hogy egy kamion önvezető, még nem tudja kiváltani a sofőrt (humán személyzetet, kísérőt, vagy nevezd, aminek akarod). Nem lesz gyorsabb és hatékonyabb sem. Így viszont Shakespeare -es a project: Sok hűhó semmiért.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Gargouille
őstag
Lehet neked kellene inkább gyerekeket nézni ha ezt gondolod róluk, fognak meglepetések érni.
Az általad leírtak alapján ha te egy új helyzettel találkozol életedben amit nem tanítottak meg neked kezelni és még mintát sem láttál rá akkor te lefagysz? Ott állsz tehetetlenül?
Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.
-
Somatom
veterán
Ez a mai EU -ban már csak legenda. Nincs már 30 órát vezető, román kamionos. Korongos autó már nincs nemzetköziben és "mágnesezésről" sem hallottam évek óta. Pár éve nálunk (német cég) is voltak túlvezetések, de sikerült olyan mértékre emelni a büntetéseket, hogy már a német cégeknek sem éri meg. Sztem az érvényben levő szabály is túl sok munkaidőt enged meg. Inkább abból kéne kicsit visszavenni. Én egyáltalán nem engednék napi 15 órás munkaidőt, mert magamon is érzem, hogy sok.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Polllen
nagyúr
válasz Gargouille #98 üzenetére
Van aki lefagy, van aki a meglévő mintáiból próbál valamit tenni. Magadon ki tudod próbálni. Csinálj valami olyat, amit még soha sem tettél. Hogy állnál neki? Oh wait, pont a korábbi tapasztalataid alapján...
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G5, Core i5-8250U, 13.3" HD, 8-16GB DDR4, 128-256GB SSD, 4 órás akku (Bios jelszavas)
- Új! Gamer pc, i5, 32gb, rtx 3060 12gb, 1,5TB nvme M.2, 650W 80+
- Új iPhone 15 Pro 128Gb Natural Titanium
- iPhone 13 Pro 128gb Sierra blue
- PowerColor Radeon RX 6700XT Red Devil 12GB OC DDR6 (OC) Rgb Videokártya