Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vesa

    veterán

    válasz azbest #36 üzenetére

    Azoknak a pilótáknak kb. 40másodpercük volt arra, hogy a hiba OKÁT megállapítsák, majd a szükséges lépéseket megtegyék. Azt ők is pontosan felismerték, hogy a gép bólint, de hogy miért, arra már marha nehéz rájönni egy éppen zuhanó gépen, amit ekkor már félig ösztönösen próbálsz meg kiszedni a dugóhúzóból. Utólag már könnyű kielemezni, mit és hogy kell volna csinálni, de a hiba eleve műszaki természetű volt, nem pilótahibáról van szó, legalább is, az eddigi adatok ezt egyre kevésbé teszik valószínűvé.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Tommmysun

    senior tag

    válasz azbest #36 üzenetére

    Vesa leírta már a lényeget! De szerintem magának a rendszernek a működését is félreérted.

    "nem minden gép zuhan le, amiben valaha aktiválódott az mcas"

    Ezekben a gépekben folyamatosan aktív a MCAS ez egyfajta szimulátor környezetet hoz létre a pilóták számára, nem az aktiválódásával van gond, hanem ha hibás adatok alapján dolgozik, és azokra nincs redundáns felülbírálat. Igaz több pilóta is panaszkodott már a hibás működésre, de ott valószínűleg kisebb mértékben jelentkezett a hiba.

    Mivel a pilóták semmilyen továbbképzést nem kaptak, itt tényleg pár másodpercen belül kellett volna kitalálniuk, hogy a lehetséges kb. 20 (fő) hibalehetőségből, a számukra ismeretlen működésű MCAS rendszer hülyült meg és azt kéne kikapcsolniuk, utána pedig korrigálniuk a rendszer hibáját. Őszintén szólva, szerintem ha kapnak oktatást, hogy hogyan kell kikapcsolni a rendszert és milyen esetekben, akkor sem 100%, hogy ilyen alacsony magasságnál, ennyi idő alatt megfelelően tudják kezelni a hibát.

Új hozzászólás Aktív témák