Új hozzászólás Aktív témák

  • Menthirist

    veterán

    válasz #32839680 #45 üzenetére

    persze hogy van ami ennek, van ami annak a kényelmesebb... Viszont ugye minden olyan szimuláció, ami gpu-n fut, mert ott a gyorsabb, elvon másoktól erőforrást, ami még azért szeretett volna hozzáférni. De maradt a cpu, vagy vár. Na most egy olyan rendszeren, ahol a cpu számítási kapacitás a többszöröse, gpu-ról meg aztán nem is beszélve, egész egyszerűen több tiszta erőforrás adott. Ha aszinkronban is képes futni, mint mantle alatt, akkor meg pláne milyen lehetőségek vannak előtte. Lehet hogy ennél meg kell szakítani a számítást, amíg rádolgozzuk a végső frame-re a dolgokat, de ha ezt ennek ellenére gyorsabban végzi el, akkor ez hol probléma?

    Mondok egy példát. Az egyik esetben gpu és cpu összedolgozása esetén 16 msec (60 fps) alatt sikerül kiszámolni egy frame-re tartozó összes látványt, fizikát, stb. A másik esetben elmegy 8 msec a másolgatással de 4 alatt végez az egész egyszerűen 4x akkora számítási teljesítmény miatt. A végeredmény egy gyorsabb program. Vagy ugye 4096 gcn mag egész egyszerűen egyszerre sokkalta több utasítást tud aszinkron is számolni a háttérben, mint amikor 1152 van mindenre, közben a konzolnál az x86-os magok teljesítményének nem kis része elvan azzal, hogy etesse a gpu-t, míg pc-k esetén már egy sima 8350-es is többszörös erőre képes (tehát neki is jut ideje matekozni, másolgatni, stb), hát még egy i5 vagy egy erősebb i7 a magasabb ipc-vel. Van idő mondjuk tömöríteni az adatot, és lüktetni a vram és a rendszer memória között.

    Nem kell magyarázni a hsa előnyeit, ismerem őket, és egy nagyon szuper dolognak tartom. Csak szerintem "kissé" el van túlozva, hogy ez játékokban milyen szinten egetverő előnyt ad majd, pláne hogy csak a konzol szoftveres fejlődését veszik alapul. Mert nem csak konzolra jelennek ám meg majd új algoritmusok...

    [ Szerkesztve ]

    Star Citizen FAQ http://starcitizen.hu/star-citizen-faq-az-ujaknak/ (Mielőtt kérdeznél)

Új hozzászólás Aktív témák