Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
Tömören, olyan szar magasságmérő radart használnak sok amcsi belpiacos járatú gépen, hogy a saját frekvenciáján kívül több száz MHz-cel távolabbra eső jelet is felszed. A légitársaságok évtizedeken át nem érezték fontosnak megoldani ezt a problémát, helyette mindenki más alkalmazkodjon hozzájuk. Más országban szívlapáttal vágnák tarkón őket ilyen frekvenciahasználat miatt - mármint a légitársaságokat. [link]
Magyarul a légitársaságok használnak olyan frekvenciát, ami nem az övék. De anno tojtak rá, hogy megfelelő sávra korlátozott műszereket használjanak. Az sem lepne meg, ha nem csak a vételnél, hanem a sugárzásnál is mellészórnának a saját sávjuknak. Szóval inkább a repülők ócsaka radarja zavarja az 5g-t.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
-
azbest
félisten
válasz noPublicFG #15 üzenetére
nem tudom semmit a repülőgépek magasság radarjait kellene cserélni, átépíteni. Esetleg most vannak bevizsgálás alatt a használt radarok, hogy valójában mennyire érzékenyek az 5g frekvenciájáról felszedett jelre, amit egyébként egy tisztességes radarnak ki kellene szűrnie.
-
azbest
félisten
Érdekességképpen egy pdf doksi, amiben látszik más országok hová tették az 5g sávokat. Kanada, UK, Japán, Dél-Korea nem szívbajos
Van ahol simán közvetlenül a RADAL mellé és köré tették a sávokat. Nem hagytak 220MHz-nyi védősávot, mint az amcsik, ami még mindig nem elég a repülős cégeknek, mert sírnak miatta.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz GoldhandRent #26 üzenetére
nem... csak a neten mindenféle fogalom nélküli hülyeség terjed.
Ugyanazon a frekvencián ugyanúgy megy az 5G is, csak a moduláción fejlesztettek, hogy több ügyfelet tudjon egy cella kiszolgálni és esetleg a ping javuljon. Ez magában még nem sok sebességváltozást hoz. Péládul sok kapcsolat az okos eszközök miatt is hasznos, mert azok nem sok netet használnak, de sokan fel tudnak egyszerre kapcsolódni.
A magasabb frekvenciákon, ahol eddig nem volt mobilszolgáltatás, ott újabb blokkokat adtak át erre a célra. A repcsi magasságmérős hiszti sem az 5G miatt van igazából, hanem azért, mert eddig szabadon garázdálkodhattak a radarok azon a frekin (3.5 - 4.2GHz, 5G C band) - bár engedélyük nem volt arra a sávra, de kb nem foglalkozott vele a hatóság. Most meg azon a frekin elkezdődne a mobil kommunikáció és a légitársaságok sírnak, hogy jaj jaj az nekik nem jó, mert a régi vacak, nem szabványos működésű eszközeiket ezért cserélniük kellene és akik jogosan használhatják azt a sávot, azokra mutogatnak, hogy ők zavarják a repülőket, pedig valójában pont fordítva. Ezek amúgy még azon a frekvencián környéken vannak, ahol az ottoni wifi is megy régóta.
Az 5G-vel elkezdtek még magasabb frekvenciákat is használni, a 24–47 GHz sávokból. Az meg már tényleg csak direkt rálátással működik, ha nincs semmi, ami a telefon és a torony közt takarna. A készülékek meg aszerint váltogatnak a különböző sávok közt, hogy melyiket látják jól. Ha a magas frekist takarja egy fa, akkor a közepesre állnak vissza, ha az is gyenge fal miatt, akkor az alacsony frekisre.
Önmagában nem attól függ, hogy milyen gyors a mobilnet, hogy melyik frekvenciát használják. 700MHz -en egy 10MHz-es blokk pont ugyanannyi adatot tud átvinni, int 24GHz-en egy 10MHz-es blokk. Viszont az alacsony frekvencián csak ilyen pici pár MHz-es szeletkék jutnak mobilnetre. A magasabb, de pláne a nagyon magas frekvenciás sávban ott van hely és ott elfér 50, 100, 200 vagy akár 400 MHz széles blokk sáv is a szolgáltatáshoz. Úgy képzeld el, hogy az alacsony freki egy oreo, a magas freki egy nagy torta. Az oreóból nem tudsz olyan darabokat törni, ami nagyobb, mint az oreo. De a nagy tortából egészen nagy szeleteket is tudsz vágni és még marad másoknak is belőle. Ha a nagy tortából is ugyanakkora darabot törsz, mint az oreoból, akkor nem lesz különbség a mennyiségben (sebességben).
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
beoing 737 ng - amikor cnc megmunkálást írt elő a szabályzat, hogy biztosítható legyen a magasabb gyártási minőség a nagyobb teljesítmény erőhatásainak való ellenállás miatt.
Az faa kiadta a boeingnak, hogy saját magát ellenőrizze és a végén csak annyit kérdezett, hogy ugye tényleg minden szabályos volt-e. Hát perszeeeee. A beoing saját minőségellenőreinek feltűnt, hogy nem passzolnak össze az alkatrészek és a munkások kézzel fúrogatnak új lyukatat szereléskor. A beszállítónál megnézték, hogy miért nem pontosak az alkatrészek és kiderült, hogy nem cnc-t használnak, hanem kézzel, lemezollóval vagdossák ki őket. Hát jó volt az a sima 737 sorozatnál, nehogy már vegyenek gépeket, jó lesz az az újhoz is, megszegve a gyártási előírásokat.
Hát repedeztek teherhordó elemek, meg pár gép összetört, páran meghaltak. Meg 10 évvel később egy csomó gépen találtak repedéseket véletlenül...
A minőségellenőröket kirúgták a jelentés miatt, akik ezért beperelték a céget.
De a tárgyaláson az faa szakértője, aki a boeing ügyvédje által írt állásfoglalást olvasott fel szakvélemyénként azt mondta, hogy ez a taknyolás és gányolás teljesen rendben van, ez iparági gyakorlat.Nincs semmi látnivaló. Anno készült egy dokumentumfilm róla [link] A vége fele szerepel azaz eredeti beszéd a taknyolásról. Most már tudjuk a maxx kapcsán, hogy semmit sem tanultak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- Autós topik
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Linux kezdőknek
- Mobil flották
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Érkezőben a Poco M6 4G
- További aktív témák...