Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    LOGOUT blog

    válasz MaCS_70 #30 üzenetére

    köszönjük, hogy megnyugtattál minden leendő utast :P
    :D ;]

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • azbest

    félisten

    válasz MaCS_70 #30 üzenetére

    beoing 737 ng - amikor cnc megmunkálást írt elő a szabályzat, hogy biztosítható legyen a magasabb gyártási minőség a nagyobb teljesítmény erőhatásainak való ellenállás miatt.
    Az faa kiadta a boeingnak, hogy saját magát ellenőrizze és a végén csak annyit kérdezett, hogy ugye tényleg minden szabályos volt-e. Hát perszeeeee. A beoing saját minőségellenőreinek feltűnt, hogy nem passzolnak össze az alkatrészek és a munkások kézzel fúrogatnak új lyukatat szereléskor. A beszállítónál megnézték, hogy miért nem pontosak az alkatrészek és kiderült, hogy nem cnc-t használnak, hanem kézzel, lemezollóval vagdossák ki őket. Hát jó volt az a sima 737 sorozatnál, nehogy már vegyenek gépeket, jó lesz az az újhoz is, megszegve a gyártási előírásokat.
    Hát repedeztek teherhordó elemek, meg pár gép összetört, páran meghaltak. Meg 10 évvel később egy csomó gépen találtak repedéseket véletlenül...
    A minőségellenőröket kirúgták a jelentés miatt, akik ezért beperelték a céget.
    De a tárgyaláson az faa szakértője, aki a boeing ügyvédje által írt állásfoglalást olvasott fel szakvélemyénként azt mondta, hogy ez a taknyolás és gányolás teljesen rendben van, ez iparági gyakorlat.

    Nincs semmi látnivaló. Anno készült egy dokumentumfilm róla [link] A vége fele szerepel azaz eredeti beszéd a taknyolásról. Most már tudjuk a maxx kapcsán, hogy semmit sem tanultak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák