Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #17 üzenetére

    Akkor szerencse, hogy nem írsz játék teszteket. Egy játék nem kaphat 10/10-t, ha azon felül, hogy egy kiváló játék nem újul meg (a stílusán belül). A hasonlatoknak pedig semmi értelmük, komolyan? dobostorta, filmsorozatok. A játék nem étel és nem film. A te érvelésed szerint akkor kérdezném, ha egy játék kíválóan hozza a kötelezőt és te 10-t adsz rá, akkor egy + újítások teli játéknak mit adnál 11-t? Egy tesztelő nem adhat nyakra főre 10 pontot egy játéknak, sőt az újgenerációs cikk íroknak köszönhetően most egy 7-8 pontos játék szarnak számít. Régen ez nem így volt. 7-8-s játék jó volt a 9 nagyon jó, szinte már kíváló, a 10-s pedig kihagyhatatlan, mert... a tesztelőnek alá kell támasztani érvekkel a cikkben.

    [ Szerkesztve ]

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #28 üzenetére

    "Nem tesztelő, az egész más. Ezt kritikai újságírásnak hívják"
    Szuper, lovagolhatunk a szavakon én a tesztelőt a gamer újságokban olvastam (régtől fogva), gondolom ha ők így hívják akkor nem lehet az baj.
    Megint fel teszem a kérdést, ha egy játék kíválóan hozza a kötelezőt és te 10-t adsz rá, akkor egy + újítások teli játéknak mit adnál 11-t? Én úgy gondolom, hogy a 10 pontos játék ritka mint a fehér holló.
    "Egy játék minőségi szempontból nem attól lesz kiváló, hogy újít, nincs ilyen követelmény. Minőségi megítélése független attól, hogy innovatív-e vagy se."
    Szerintem se, de egy teszt folyamán megérdemli a 10 pontot? követelményeket az írásom vége felé le írtam.
    Példalózásnak nem látom értelmét, hisz a végetelenségig tudnák listákat írni, játékokat emlegetni.
    Ahogy példát lehet arra is felhozni, hogy egy játék miért bukik meg annak ellenére, hogy a szakma szerint maradandó, de az eladások szerint bukás, vagy a játék nem kapott magas pontszámot, mégis ennek ellenére, az eladások magasak és a játékosok évbtizedek múltán sem hagyják magára.

    Maradjunk annál, hogy egy kiváló 10 pontos játéknak milyen kritériumoknak (követelménynek) kell megfelelni?
    Elég hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat? Szerintem nem.
    A 10 pontos játék reformálja meg a piacot,
    újítsa meg a műfajt,
    a stílust,
    legyen innovatív.
    ne ismételje magát,
    stb.
    Figyelem itt nem mindegyik felsorolásnak kell, lehet megfelelni Lehet túl szigorúnak hangzik, de szerintem mostanában csak úgy szórják a 9-10 pontokat a tesztelők. Hozok én is egy példát. Assassin's Creed origins. Imádom szeretem az egyiptomi korszak miatt, de szerintem 9 pontot nem ér. Sima 7-8 pontos játék.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz mike1334 #30 üzenetére

    Miért nem lehet adni megint 10 pontot?
    Komolyan nem értem, nem az elődöt másolja, nem a kötelezőt hozza, még több újítást hoz az előzőhöz képest akkor megérdemli.
    Ahogy lehet több 8-9 pontos játék is.

  • s:zozo

    aktív tag

    A gond az, hogy a játékosok bizonyos része azt gondolja, hogy a 9-10 pontos game a jó, játékra érdemes és a 6-7-8 pontos játékokat messze el kell kerülni. Mindenki ki akarja harcolni a kedvenc, várva várt játékának a 10 pontot, mert amúgy nem tud vele játsztani.
    Sok esetben és gondolom sokan nagyon jókat játszunk 6-7 pontos játékokkal is.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #34 üzenetére

    Te sem akarod nagyon érteni a kérdéseimet és a válaszaimra sem figyelsz.
    "Mivel nincs összefüggés a játék minősége és az innovativitása közt,"
    Nem a minőségről beszélünk, hanem a játék mikor kell kapjon 10 pontot egy tesztben.
    Ezek csak részei a követelményeknek, a minőség és innovativitás teszi többek között 9-10 pontossá a játékot.

    "Egy újdonság javíthat vagy ronthat a játék színvonalán lehet hozzáad egy pluszt, de az is lehet, hogy levesz belőle kettőt"
    Minek hozod ezt fel, egyértelmű hogy egy változtatás, egy újdonság rosszul is elsülhet.
    Ez esetben nem hozza a kötelezőt, hogy a te szavaiddal éljek.
    Maradjunk annál hogy az újítás údonság, innovatív elem nem negatív.

    "Ha van egy 10-es játékod ahhoz nemigen lehet hozzátenni, csak elvenni belőle"
    Micsodi? ne már miért nem lehet hozzátenni, erről szól a gamer fejlesztés, mindig lehet hozzá tenni.

    "Egy játék követelményei a szórakoztatásból fakadnak. Tehát ha egy játék maximálisan szórakoztató a maga zsánerében akkor 10-es, és teljesen mindegy, hogy van-e benne valami újdonság vagy nincs"
    Ebben az estben teli lennénk 10 pontos játékokkal és a valóban formabontó játékoknak nincs fenn tartva érték. A szórakoztatás csak egy része a követelményeknek nem maga a követelmény.

    "Ha ez így lenne akkor kb 10-15 évente jönne egy ilyen játék, mert azt, hogy nem hoz semmi forradalmi változást a játékok 99%-ról el lehet mondani. "
    Ez nem igaz, hisz sok területen lehet hozni még forradalmi változást.
    -szórakoztatás (történet, story)
    -fizikai motor
    -világ építés (nagyság, változatosság)
    -stílus
    -mesterséges intelligencia
    -stb.
    A példákat megint ignorálom, mert mint mondtam példákat én is fel tudok hozni, de jó példa Witcher 3 természetesen. Az sem mindenhol 10 pontos, pedig szerintem megérdemli.
    Mára el fáradtam és mennék játszani, tehát részemről holnap folyt köv.
    Vagy még jobb mondjuk azt hogy döntetlen és nem tudjuk egymást meggyőzni érvekkel.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz mike1334 #35 üzenetére

    Miért ne élvezhetnél egy nem 10 pontos játékot, sőt mondok valamit lehet, hogy egy 10 pontos játékot nem fogsz szeretni.
    Legyünk tisztába az objektivitással és a szubjektivitással. Nem kell egyetértenünk a tesztelő véleményével, de ne erőltessük a mi véleményünket másra. Állítsunk össze kritériumokat, hogy mi tesz 10 pontossá egy játékot és a szép hogy ezzel a listával sem kell egyet értenünk.
    Nem az tesz 10 pontossá egy játékot hogy élvezetes, az hogy élvezetes csak az egyik kritérium.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #46 üzenetére

    A minőség megiint csak egy, a sok kritérium közül és aminőség is tartalmazhat több elemet.
    Grafikai, hang, kíváló programozás.
    "Ha hozzátesznek valami újat a Witcher III-hoz akkor az mi lesz 11-es?"
    Miért lenne 11? ne csinálkunk már úgy hogy nem lehet több 10 pontos játék a Witcher 3 is tud még fejlődni, de a "Szerintem lehet úgy is 10-es egy játék, hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat"
    Akkor nem lesz jobb mint a witcher 3 tehát nem érdemli meg a 10 pontot, mert ugyan olyan mint a witcher 3.
    Witcher 3 miben újított? miben volt jó?
    -A zseniális történet vezetés, felépítés, a mellékküldetések hatással voltak a fő küldetésre, változatosak voltak.
    -A világ felépitése (élettel telisége) szintén javult.
    -párbeszédek, gesztusok
    -mini játékok (qwent)

    "A sztori nem formai elem, hanem tartalmi, ezért én nem egy új sztorit nem nevezek újításnak"
    A megvalósítás lehet forradalmi és ha nem is mindig újítás, de szerepet játszik hogy a játék élvezetes (minőségi) legyen.

    Top user score a metacriticen?
    Ez mit bizonyit? hogy a játékosok véleménye különbözik a tesztelőitől.
    A játékosok csak azért pontoznak le egy játékot, mertt utalja a platformot, utálja a kiadót, utálja a világot. Azért ad pontot egy játéknak, mert elvakult rajongója.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #53 üzenetére

    "A te logikádból következik, hiszen ha hozzáteszel akkor jobb lesz, ha pedig jobb lesz akkor magasabb pontszámot kellene kapnia. Az alábbiakban is ezt a logikát követed:"
    Most tényleg ennyire nem érthető amit írok, nemn kell magasabb pontszámot kapnia, hanem megint lesz 10 pontos játék és ezt már le írtam neked is és másnak is. és az előd pontszáma nem csökken 9-re. és az nem elég ha csak hozza a kötelezőt.
    "Egyébként a Witcher III mégis miben újított? Szerintem semmi nincs benne, ami ne lett volna már meg máshol."
    ezt a kérdést tetted fel és nem ezt
    " kérdés arra vonatkozott, hogy mi az ami a Witcher III-ban jelent meg először, és nem volt meg egyik más játékban sem."

    "-A világ felépitése (élettel telisége) szintén javult. És ez innováció lenne?"
    írtam hogy innováció? szintén javult ezt írtam figyelj már oda a fogalmazásra

    "mini játékok (qwent) Ez most komoly? Minigamek ősidők óta vannak, nem a Witcher újította az tuti."
    Hol srtam itt is hogy a mini game újítás volt?
    Maga a qwent volt nagyszerű újítás a mini gameken belűl oly annyira hogy külön játékként is ki adták

    ""Top user score a metacriticen?
    Ez mit bizonyit?
    Vevői elégedettséget. Tudod mondtam, hogy egy termék célja az, hogy vásárlói igényeket elégítsen ki, és a rangsort az alapján állítják fel, hogy melyik elégíti ki jobban az igényeket. A játék a usereknek készül és nem a kritikusoknak, ha ők nem veszik akkor hiába jó a kritikusoknál, abból a stúdió nem tesz kenyeret az asztalra."

    Ne röhögtessél, vevői elégedetség?
    "A játékosok csak azért pontoznak le egy játékot, mertt utalja a platformot, utálja a kiadót, bugos a játék, utálja a világot. Azért ad pontot egy játéknak, mert elvakult rajongója."
    A STEAM-s értékelések bizonyos része sem fedi azt, hogy egy játék mennyire élvezetes és valójában hány pontos.
    Ahogy az IMDB pontszámnak sem hiszek.
    Nem bizonyítja hogy Szerintem lehet úgy is 10-es egy játék, hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat
    Sem azt hogy azok kaptak magas pontszámot amelyek:
    újítsák a műfajt,
    a stílust,
    legyen innovatív.
    ne ismételje magát,

Új hozzászólás Aktív témák