Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VinoRosso

    veterán

    válasz s:zozo #25 üzenetére

    1) Nem tesztelő, az egész más. Ezt kritikai újságírásnak hívják, és az is egy műfaj, ami a témát illeti az pedig szólhat a gasztronomiától kezdve a vendéglátáson át bármilyen tárgyig, de bármi legyen a kritika tárgya mindegyik kritika ugyanazon alapokból merítkezik. Egy single AAA játék pedig pontosan olyan mint egy film, produkciós, kritikai és még talán gazdasági szempontból is. Egy single story driven game tulkép egy interaktív film.

    2) Egy játék minőségi szempontból nem attól lesz kiváló, hogy újít, nincs ilyen követelmény. Minőségi megítélése független attól, hogy innovatív-e vagy se. Ha újít az lehet jó is rossz is, egyszerűen nincs összefüggés ezek között. A minőséget nem az újítás viszi a játékba, hiába újítasz, ha eleve nincs meg a játékban a minőség, ha pedig megvan nincs szükség másra.

    Számos példa van erre pl ott az Age of Empires sorozat. Van a klasszikus AOE II ami talán 1999-ben jött ki és a mai napig tömve vannak a szerverek. 99 óta próbálkoztak egy csomó újítással, AOE III -ban lecserélték az izometrikus grafikát 3D-re, aztán volt az AOE online ahol próbálták ilyen rajzfilmes irányba elvinni, minden kísérlet elbukott, mert az embereknek nem kellettek az újítások. Az a játék úgy jó ahogy van, mert amikor megcsinálták beletettek mindent amit egy ilyen játékba kell, felrakták olyan magasra a lécet amilyen magasra csak lehet, és ha hozzányúlnak akkor legfeljebb csak leverhetik alacsonyabb szintre.
    Ezért hagyták az egész újítósdit a francba és egy HD felújítást kapott a game, és a mostani verzió csontra ugyanaz a játék mint ami 99-ben kijött, csak kicsit szebb textúrákkal. És ugyanúgy 10/10-es a játék, nem lett semmivel se rosszabb az évek múlásával, ellenben az újításra tett kísérletek közül egy se közelítette meg ezt.
    És ami a múltat illeti abból az látszik, hogy a fenti példából van több, értem ezalatt, hogy csinálnak egy játékot, amivel eltalálnak egy sweet spotot, aztán próbálják újra elsütni másként, de azok az epizódok már csak halvány árnyékai az eredetinek. Pl Crysis, Mafia, Wolfenstein, Fallout, Call of Juarez, Total War széria stb...
    Közben meg nézd meg a CS-t vagy a Starcraftot, nem variálnak, rájöttek a fejlesztők, hogy egyszer fején találták a szeget, és azóta nem akarják még jobban fejen találni. Évtizedek óta ugyanaz a játék kicsit kipimpelve a kor technikai lehetőségeit kihasználva, de még azt se vitték túlzásba. És működik, megy, milliók játszanak vele, míg egy csomó nagy cím eltűnt a süllyesztőbe.

    [ Szerkesztve ]

  • mike1334

    veterán

    válasz s:zozo #29 üzenetére

    És aztán, ha a 10 pontos játék után jön egy, ami még több újítást hoz, akkor arra hány pontot adsz? Ennyi erővel egy játék sem lehet 10 pontos.
    Ez sem az, de nekem ez simán megvolt 8,5.

    ...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!

  • VinoRosso

    veterán

    válasz s:zozo #29 üzenetére

    Szerintem nem érted amit leírtam, mert újra feltetted a "újítások teli játéknak mit adnál 11-t" kérdést, pedig válaszoltam rá egyértelműen.

    Mivel nincs összefüggés a játék minősége és az innovativitása közt, ezért nincs értelme a kérdésednek. Nincs olyan, hogyha egy játék csak eddig ismert jellemzőket tartalmaz akkor mondjuk ötös, de ha hozzáadok 1 újdonságot akkor már hatos. Egy újdonság javíthat vagy ronthat a játék színvonalán lehet hozzáad egy pluszt, de az is lehet, hogy levesz belőle kettőt.
    Ha van egy 10-es játékod ahhoz nemigen lehet hozzátenni, csak elvenni belőle. Ez nem olyan mint a pénztárca, hogy ha teszel bele lóvét akkor egyre gazdagabb leszel. A szórakoztató ipar igények kielégítéséről szól és ha valami maximálisan kielégít egy igényt azt nem lehet jobban kielégíteni. Ha megeszel egy ételt és jóllaksz tőle teljesen nem tudsz "jobban" jóllakni ha még többet eszel. Ehetsz többet de legfeljebb csak rosszul leszel és nem jobb irányba mozdulsz el, hanem rosszabba.
    Egy játék követelményei a szórakoztatásból fakadnak. Tehát ha egy játék maximálisan szórakoztató a maga zsánerében akkor 10-es, és teljesen mindegy, hogy van-e benne valami újdonság vagy nincs
    Ha csak az újító, formabontó játékok kaphatnának 10-est, és mindig csak a legelső. Ha ez így lenne akkor kb 10-15 évente jönne egy ilyen játék, mert azt, hogy nem hoz semmi forradalmi változást a játékok 99%-ról el lehet mondani. De hál Istennek ez nincs így. Pl ott van a System Shock amiből a különböző immersive sim játékok születtek. Maga a System Shock még talán nem is volt 9-es se, de kijött egy csomó System Shock klón ami viszont sokkal részletesebben meg tudta közelíteni azt a sémát amit a System Shock annak idején célba vett, és lett egy halom 9-10-es játék, pl a Bioshock széria, a Dishonored, Prey, Half Life, Deus Ex . Ezek mind a System Shock újításaiból merítkeztek, csak sokkal részletesebben, jobban rá tudtak illeszkedni erre, mint az ősjáték.

  • mike1334

    veterán

    válasz s:zozo #31 üzenetére

    Tehát, ha mondjuk a Fallout New Vegas-t baromira szerettem és mondjuk az 10 pontos volt, de ezt is pontosan ugyannyira élveztem, hiába nem hozott újat, ez már nem lehet 10 pontos?
    De ismétlem, szerintem sem 10 pontos a játék, csak a leírt értékelési mód sántít.

    ...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!

  • mike1334

    veterán

    válasz s:zozo #40 üzenetére

    Nekem csak az számít. Tudod erről szólnak a játékok, ezért találták ki őket. Hogy élvezze az ember és jól szórakozzon. Semmi más nem számít.

    ...unless the law provides otherwise. Guarantees not guaranteed!

  • VinoRosso

    veterán

    válasz s:zozo #38 üzenetére

    Nem a minőségről beszélünk, hanem a játék mikor kell kapjon 10 pontot egy tesztben.

    Hát ha nálad a pontozás nem a játék minőségét írja le akkor lehet, hogy itt van a kutya elásva. Nálam -meg ahogy észrevettem nagyjából mindenhol- a jobb minőségű játékoknak jár a magasabb pontszám, és olyan nem fordulhat elő, hogy a gyengébb minőségű játék a jobb elé kerül pontszámban.

    Micsodi? ne már miért nem lehet hozzátenni, erről szól a gamer fejlesztés, mindig lehet hozzá tenni.

    Gondold végig. Ha mindig lehetne pozitív irányba hozzátenni akkor nem egy véges skálával reprezentálnák a rangsort. Pl azt mondod, hogy a Witcher III 10-es, és mindig lehet hozzátenni, tehát a Witcher III-hoz is lehet hozzátenni, és akkor felteszem a saját kérdésedet neked:

    Ha hozzátesznek valami újat a Witcher III-hoz akkor az mi lesz 11-es?

    Nyilván nem, mert akkor egy végtelen skálát használnánk, mert a 11-eshez is lehet hozzátenni, és a 12-eshez is és így a végtelenig mert mindig lehet hozzátenni.
    Viszont az értékeléseknél használt skála százalék alapú, ami megáll 100%-nál (vagy 10-esnél másképp fogalmazva), tehát nem megy feljebb, nem lehet hozzátenni olyan játékhoz pozitívat, ami a 10-es elérte.
    Ez olyan mint egy korsó sör, ha már megtöltötted a korsót színültig abba már nem tudsz többet tölteni, ha ráöntesz esetleg még kilöttyinhetsz belőle (tehát kevesebb lehet) de feljebb már nem tudod tornászni.

    Egyébként a Witcher III mégis miben újított? Szerintem semmi nincs benne, ami ne lett volna már meg máshol.
    A sztori nem formai elem, hanem tartalmi, ezért én nem egy új sztorit nem nevezek újításnak. Vagy ha az, akkor mindig minden játék meg minden film újít, mert általában mindegyiknek új sztorija van, az Outer Worldsnek is.


    galocza

    A dobos torta a bevált receptre volt analógia nem a játékokkal való párhuzam volt a cél.

    A 10/10-el kapcsolatban sem azon megy a diskurzus, hogy a kiemelkedőknek jár-e, hanem az, hogy mitől lesz valami kiemelkedő. A kolléga szerint csak az lehet kiemelkedő, amiben valami újítás van, ami addig máshol nem létezett.

    Ezek a top user scorerek metacriticen:



    Ezekből melyik az amiben olyan újdonság volt ami máshol addig nem volt meg? A Portalon kívül nem látok ilyet.

    Ellenben az beszédes, hogy a lista elején az Enderal van, ami mi is? Egy rajongói mod Skyrimhez, vagyis közönséges game content a megszokott, jól bevált és pár év múlva 10 éves TESV keretei közt tálalva. Kb mint egy DLC, vagy expansion pack, mégcsak nem is fogható fel új résznek. De pl a Witcher sem sokban tér el a TES-től, azt lehet mondani, hogy a TES, Witcher, Fallout és még az Outer Worlds is nagyjából ugyanazt a lovat próbálják megülni inkább kisebb mint nagyobb eltéréssel.



    wesder

    Nem vágtam. Az árán nem látszik :U . Ezek szerint valamivel alacsonyabb költségvetésből dolgoztak?

  • VinoRosso

    veterán

    válasz s:zozo #51 üzenetére

    Miért lenne 11?

    A te logikádból következik, hiszen ha hozzáteszel akkor jobb lesz, ha pedig jobb lesz akkor magasabb pontszámot kellene kapnia. Az alábbiakban is ezt a logikát követed:

    Akkor nem lesz jobb mint a witcher 3 tehát nem érdemli meg a 10 pontot, mert ugyan olyan mint a witcher 3.

    A kérdés arra vonatkozott, hogy mi az ami a Witcher III-ban jelent meg először, és nem volt meg egyik más játékban sem.

    -A zseniális történet vezetés, felépítés, a mellékküldetések hatással voltak a fő küldetésre, változatosak voltak. Ilyen volt más játékban is már, pl Stalker: SOC
    -A világ felépitése (élettel telisége) szintén javult. És ez innováció lenne?
    -párbeszédek, gesztusok Rise: Son of Rome, talán még jobb is mint a Witcher III
    -mini játékok (qwent) Ez most komoly? Minigamek ősidők óta vannak, nem a Witcher újította az tuti.

    Top user score a metacriticen?
    Ez mit bizonyit?

    Vevői elégedettséget. Tudod mondtam, hogy egy termék célja az, hogy vásárlói igényeket elégítsen ki, és a rangsort az alapján állítják fel, hogy melyik elégíti ki jobban az igényeket. A játék a usereknek készül és nem a kritikusoknak, ha ők nem veszik akkor hiába jó a kritikusoknál, abból a stúdió nem tesz kenyeret az asztalra.

    És ha a biast nézzük a sajtó sokkal torzabb képet mutat. Alapból sokkal kisebb a minta, és még ha nem szinte csak a marketingről szólna manapság az újságírásnak ez a formája, akkor sem említhetnél egy lapon egy 10-20-as nagyságrendű mintát egy több százezressel.

Új hozzászólás Aktív témák