Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • himpike

    aktív tag

    válasz VinoRosso #4 üzenetére

    Pf, na nee... ebben minden benne van amitől recska a mai játékipar...

  • Plazmacucci

    félisten

    válasz VinoRosso #4 üzenetére

    Rövid, hiányosnak érződik, gunplay sótlan, kettőnél többször nem érdemes végigjátszani. Obsidiantól ez hurka.

    Vissza kell vinnem pár kazettát.

  • dreampage

    HÁZIGAZDA

    válasz VinoRosso #4 üzenetére

    Nem is feltétlenül negatívum, mellesleg nálam a 7 pont egy kifejezetten jó játékot takar. :) Remekül összerakott, igényes cucc, csak semmi nincs benne, ami továbblépést jelentene a korábbiakhoz képest. Ezt lehet pozitív vagy negatív irányból is nézni, nálam nagyjából kiegyenlíti egymást a kettő.

    A játéknak soha nincs vége.

  • Plazmacucci

    félisten

    válasz VinoRosso #7 üzenetére

    Ha fps szerintem igen is fontos. Nem elvezetés lövöldözni pedig csak lőni lehet mert a városon kívül mindenki hostile.

    Vissza kell vinnem pár kazettát.

  • dreampage

    HÁZIGAZDA

    válasz VinoRosso #9 üzenetére

    Arra, ami nem csak a kötelezőt hozza, hanem mutat olyat, amit más nem, előrelépést jelent és/vagy a műfajának a(z egyik) csúcsát képviseli. De ezt nehéz előre meghatározni. Amikor játszol egy játékkal, akkor nagyjából érzed, hogy hová tudnád tenni egy tízes skálán.

    A játéknak soha nincs vége.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #17 üzenetére

    Akkor szerencse, hogy nem írsz játék teszteket. Egy játék nem kaphat 10/10-t, ha azon felül, hogy egy kiváló játék nem újul meg (a stílusán belül). A hasonlatoknak pedig semmi értelmük, komolyan? dobostorta, filmsorozatok. A játék nem étel és nem film. A te érvelésed szerint akkor kérdezném, ha egy játék kíválóan hozza a kötelezőt és te 10-t adsz rá, akkor egy + újítások teli játéknak mit adnál 11-t? Egy tesztelő nem adhat nyakra főre 10 pontot egy játéknak, sőt az újgenerációs cikk íroknak köszönhetően most egy 7-8 pontos játék szarnak számít. Régen ez nem így volt. 7-8-s játék jó volt a 9 nagyon jó, szinte már kíváló, a 10-s pedig kihagyhatatlan, mert... a tesztelőnek alá kell támasztani érvekkel a cikkben.

    [ Szerkesztve ]

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #28 üzenetére

    "Nem tesztelő, az egész más. Ezt kritikai újságírásnak hívják"
    Szuper, lovagolhatunk a szavakon én a tesztelőt a gamer újságokban olvastam (régtől fogva), gondolom ha ők így hívják akkor nem lehet az baj.
    Megint fel teszem a kérdést, ha egy játék kíválóan hozza a kötelezőt és te 10-t adsz rá, akkor egy + újítások teli játéknak mit adnál 11-t? Én úgy gondolom, hogy a 10 pontos játék ritka mint a fehér holló.
    "Egy játék minőségi szempontból nem attól lesz kiváló, hogy újít, nincs ilyen követelmény. Minőségi megítélése független attól, hogy innovatív-e vagy se."
    Szerintem se, de egy teszt folyamán megérdemli a 10 pontot? követelményeket az írásom vége felé le írtam.
    Példalózásnak nem látom értelmét, hisz a végetelenségig tudnák listákat írni, játékokat emlegetni.
    Ahogy példát lehet arra is felhozni, hogy egy játék miért bukik meg annak ellenére, hogy a szakma szerint maradandó, de az eladások szerint bukás, vagy a játék nem kapott magas pontszámot, mégis ennek ellenére, az eladások magasak és a játékosok évbtizedek múltán sem hagyják magára.

    Maradjunk annál, hogy egy kiváló 10 pontos játéknak milyen kritériumoknak (követelménynek) kell megfelelni?
    Elég hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat? Szerintem nem.
    A 10 pontos játék reformálja meg a piacot,
    újítsa meg a műfajt,
    a stílust,
    legyen innovatív.
    ne ismételje magát,
    stb.
    Figyelem itt nem mindegyik felsorolásnak kell, lehet megfelelni Lehet túl szigorúnak hangzik, de szerintem mostanában csak úgy szórják a 9-10 pontokat a tesztelők. Hozok én is egy példát. Assassin's Creed origins. Imádom szeretem az egyiptomi korszak miatt, de szerintem 9 pontot nem ér. Sima 7-8 pontos játék.

  • Fitzgerald

    veterán

    válasz VinoRosso #17 üzenetére

    Ez csak addig van így, amíg valamelyik játék tényleg nem mutat valami újat, innovatívat műfajon belül. És azért voltak itt igen komoly szerepjátékok az elmúlt években, ezek közül magasan kiemelkedett a The Witcher 3.
    Ha az egy 10/10-es játék, akkor egy tök ugyanabban a műfajban induló, de egy régi, elavultabb formulát követő játék szerintem nem lehet 10-es, még ha jól is csinálja azt, amit csinál. Irgalmatlan magasra került a léc, és várhatóan még magasabban lesz jövőre a Cyberpunk megjelenésével.

    [ Szerkesztve ]

  • galocza

    aktív tag

    válasz VinoRosso #4 üzenetére

    ez is egy nézőpont.
    szerintem viszont az a torz, hogy manapság a teszteredmények 50%-nál kezdődnek (nem a szerzőnél - kb mindenhol máshol).
    20 éve nem volt szégyen 65 pontot adni, ha egy játék nagyjából tisztességes munka volt, de semmi új, semmi extra. ma ez a gyenge kettes, leülhetsz kategória. vmelyik hazai lapban a fallout2 asszem pont 70%-ot kapott annak idején. marhára nem értettem vele egyet (mert hát hosszabb, mélyebb, mindenből több mint fo1ben), de megértettem már akkor is a szerző érvelését: túl kevés újdonság az első részhez képest...
    ha a tesztírók világszerte megegyeznének, hogy a. törjönleakezünkhanemreálispontszámotadunk b. elfelejtik az első 50%-ot, reálisabb képet kapnánk. ma, ha egy játék kiírja, h hello world, az 50/100 pont.
    szerintem nem a szerző pontozásával van baj - hanem kb mindenki máséval. ő nem 50-ről indította a %-os skálát, hanem nulláról, s ez így helyes. más téma, hogy a sok korrupt nemzetközi sajtóorgánum mélyen benyal a kiadóknak (ááá, x kiadó, +20%, y kiadó > 90%, stb). mert hát jól jön a meghívó a sajtótájékoztatóra, az exkluzív stúdiólátogatás, a goodie bag, az interjúk - ápolni kell a jó kapcsolatot.
    lehet, hogy kellene vmiféle figyelmeztetés a szerző tesztjeinél, hogy "vigyázat! én nem csalok!", vagy egy gyors átváltási táblázat, hogy ami nálam a reális 70%, az más lapnál 85, stb...

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #34 üzenetére

    Te sem akarod nagyon érteni a kérdéseimet és a válaszaimra sem figyelsz.
    "Mivel nincs összefüggés a játék minősége és az innovativitása közt,"
    Nem a minőségről beszélünk, hanem a játék mikor kell kapjon 10 pontot egy tesztben.
    Ezek csak részei a követelményeknek, a minőség és innovativitás teszi többek között 9-10 pontossá a játékot.

    "Egy újdonság javíthat vagy ronthat a játék színvonalán lehet hozzáad egy pluszt, de az is lehet, hogy levesz belőle kettőt"
    Minek hozod ezt fel, egyértelmű hogy egy változtatás, egy újdonság rosszul is elsülhet.
    Ez esetben nem hozza a kötelezőt, hogy a te szavaiddal éljek.
    Maradjunk annál hogy az újítás údonság, innovatív elem nem negatív.

    "Ha van egy 10-es játékod ahhoz nemigen lehet hozzátenni, csak elvenni belőle"
    Micsodi? ne már miért nem lehet hozzátenni, erről szól a gamer fejlesztés, mindig lehet hozzá tenni.

    "Egy játék követelményei a szórakoztatásból fakadnak. Tehát ha egy játék maximálisan szórakoztató a maga zsánerében akkor 10-es, és teljesen mindegy, hogy van-e benne valami újdonság vagy nincs"
    Ebben az estben teli lennénk 10 pontos játékokkal és a valóban formabontó játékoknak nincs fenn tartva érték. A szórakoztatás csak egy része a követelményeknek nem maga a követelmény.

    "Ha ez így lenne akkor kb 10-15 évente jönne egy ilyen játék, mert azt, hogy nem hoz semmi forradalmi változást a játékok 99%-ról el lehet mondani. "
    Ez nem igaz, hisz sok területen lehet hozni még forradalmi változást.
    -szórakoztatás (történet, story)
    -fizikai motor
    -világ építés (nagyság, változatosság)
    -stílus
    -mesterséges intelligencia
    -stb.
    A példákat megint ignorálom, mert mint mondtam példákat én is fel tudok hozni, de jó példa Witcher 3 természetesen. Az sem mindenhol 10 pontos, pedig szerintem megérdemli.
    Mára el fáradtam és mennék játszani, tehát részemről holnap folyt köv.
    Vagy még jobb mondjuk azt hogy döntetlen és nem tudjuk egymást meggyőzni érvekkel.

  • galocza

    aktív tag

    válasz VinoRosso #17 üzenetére

    hát a 10/10et, azt hadd tartsuk már meg a kiemelkedő alkotásoknak, nem?
    dobos torta nagyon rossz példa, nagyjából adott a receptúra. játékoktól pont nem azt várjuk el, hogy kb ugyanazt ismételjék kis változtatással - néha kicsit rosszabb, néha kicsit jobb (kivéve persze a cod, mk rajongókat, ők igen). a világ valaha volt legjobb dobos tortája dobos tortaként lehet 100%, de tortaként? az már már nagyon más tészta... (én is szeretem amúgy. 8)
    a filmes példa jobb, de... hány százalékon is állnak a bs-th filmek imdb-n? 65-75. én is adnék kb ennyit, pont azért, mert kategóriájukban értékelném őket. de 100-at? korszakalkotó klasszikusok karcolják meg épp a 90-et (meg a tolkien filmek, de az más téma).

  • Wesder

    félisten

    válasz VinoRosso #28 üzenetére

    Ugye tudod hogy a TOW nem AAA jàték?

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

  • Wesder

    félisten

    válasz VinoRosso #46 üzenetére

    Kickstarterből dolgoztak független fejlesztőként. Majd a következő jàtékuk lesz àrban AAA mert azt màr az MS pénzeli. Az AAA jàtékok alapàra 70€/21k huf jàtékpénzre emelkedett.

    [ Szerkesztve ]

    I guess it's easy to see the world the way I do. The emptiness is a promise, the sin is just the proof.

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #46 üzenetére

    A minőség megiint csak egy, a sok kritérium közül és aminőség is tartalmazhat több elemet.
    Grafikai, hang, kíváló programozás.
    "Ha hozzátesznek valami újat a Witcher III-hoz akkor az mi lesz 11-es?"
    Miért lenne 11? ne csinálkunk már úgy hogy nem lehet több 10 pontos játék a Witcher 3 is tud még fejlődni, de a "Szerintem lehet úgy is 10-es egy játék, hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat"
    Akkor nem lesz jobb mint a witcher 3 tehát nem érdemli meg a 10 pontot, mert ugyan olyan mint a witcher 3.
    Witcher 3 miben újított? miben volt jó?
    -A zseniális történet vezetés, felépítés, a mellékküldetések hatással voltak a fő küldetésre, változatosak voltak.
    -A világ felépitése (élettel telisége) szintén javult.
    -párbeszédek, gesztusok
    -mini játékok (qwent)

    "A sztori nem formai elem, hanem tartalmi, ezért én nem egy új sztorit nem nevezek újításnak"
    A megvalósítás lehet forradalmi és ha nem is mindig újítás, de szerepet játszik hogy a játék élvezetes (minőségi) legyen.

    Top user score a metacriticen?
    Ez mit bizonyit? hogy a játékosok véleménye különbözik a tesztelőitől.
    A játékosok csak azért pontoznak le egy játékot, mertt utalja a platformot, utálja a kiadót, utálja a világot. Azért ad pontot egy játéknak, mert elvakult rajongója.

  • galocza

    aktív tag

    válasz VinoRosso #46 üzenetére

    "A dobos torta a bevált receptre volt analógia nem a játékokkal való párhuzam volt a cél."
    sajnálom, félreértettem, én azt hittem, játékokról beszélünk.

    "A 10/10-el kapcsolatban sem azon megy a diskurzus, hogy a kiemelkedőknek jár-e, hanem az, hogy mitől lesz valami kiemelkedő. A kolléga szerint csak az lehet kiemelkedő, amiben valami újítás van, ami addig máshol nem létezett."
    ez ugyanúgy sarkítás, mintha azt írnám, neked a 10/10hez elég egy igazán eltalált, böcsületes iparosmunka. márpedig biztos vagyok benne, hogy te is elvársz valami pluszt, amitől leesik az állad. mert a 100% azt jelenti, hogy hibátlan. (ezért nem bízom a nemzetközi szakmai sajtóban: onnantól, hogy minden nagy kiadó aaa játéka 90-100%, vmi nem kosher.)

    nekem nem uez a lista jött be (user/pc/all time), de nem sokat számít. mondjuk enderal pont nincs az enyémen.
    az első 10ből nem játszottam: homm, witcher2től felfele witchert.
    baldurs gate2-t odaadom (talán). kiemelkedő és klasszikus, de újdonság nem sok volt.
    planescape torment: lehet, h megvalósításban nem volt újszerű, de témában, hangulatban, s dumaközpontú vs harcközpontú rpg-ként igenis műfajteremtő (meg is bukott 8).
    deus ex: próbálkozások korábban is voltak, de sajátnézetű inkább-rpg-mint-akcióból mintadarab. ebben az időben kezdtük naon megunni a klasszikus fps-eket, s kezdtünk igényelni vmiféle fejlődést képességben. lőszer, hp, szörny, kulcs, erősebb fegyver, erősebb szörnyek. uncsi, amikor van dx, nolf2, psi-ops, vagy rpg fele haladva vtmr, vtmb, morrowind. játszottam ultima underworlddel és system shock-kal, és azoktól dxig ég és föld.
    counter-strike: ez az eredeti. és eléggé eredeti. cscz 65, css 88, csgo 83 pont. asszem ez pont nekem egy nagyon nagy pont. pont.
    maradt a portal, amit elismersz és az orange box, amiben pedig benne van a portal.

    enderal: witcher kiegek is szerepelnek a listán. ráadásul egy ingyenes mod értékelését megnyomja, igen, hogy ingyenes...
    mint írtam, csak witcher 1gyel játszottam, de nagyon is különbözik a bethesda vonaltól szerintem. én pl nem szerettem benne, hogy túl sok a grind, és hogy nagy hangsúlyt helyez az akcióra (én 2balkezes vagyok 8). bááár, a tesek egymástól is eléggé különböznek, s nem előre haladunk... jobban belegondolva, ez a kérdéskör honnan is kavarodott elő?

    büdzsével kapcsolatban pedig ELMÉLETILEG szerintem az értékelést nem kellene befolyásolnia, h mennyi pénzből készült a játék, s tán az árnak sem. de befolyásolja. nálam is. elnézőbbek vagyunk egy ingyenes játékkal vagy moddal kapcsolatban, hasonlóan ha egy indie csapat munkájáról van szó, azon az alapon, hogy ahhoz képest, hogy...

    [ Szerkesztve ]

  • s:zozo

    aktív tag

    válasz VinoRosso #53 üzenetére

    "A te logikádból következik, hiszen ha hozzáteszel akkor jobb lesz, ha pedig jobb lesz akkor magasabb pontszámot kellene kapnia. Az alábbiakban is ezt a logikát követed:"
    Most tényleg ennyire nem érthető amit írok, nemn kell magasabb pontszámot kapnia, hanem megint lesz 10 pontos játék és ezt már le írtam neked is és másnak is. és az előd pontszáma nem csökken 9-re. és az nem elég ha csak hozza a kötelezőt.
    "Egyébként a Witcher III mégis miben újított? Szerintem semmi nincs benne, ami ne lett volna már meg máshol."
    ezt a kérdést tetted fel és nem ezt
    " kérdés arra vonatkozott, hogy mi az ami a Witcher III-ban jelent meg először, és nem volt meg egyik más játékban sem."

    "-A világ felépitése (élettel telisége) szintén javult. És ez innováció lenne?"
    írtam hogy innováció? szintén javult ezt írtam figyelj már oda a fogalmazásra

    "mini játékok (qwent) Ez most komoly? Minigamek ősidők óta vannak, nem a Witcher újította az tuti."
    Hol srtam itt is hogy a mini game újítás volt?
    Maga a qwent volt nagyszerű újítás a mini gameken belűl oly annyira hogy külön játékként is ki adták

    ""Top user score a metacriticen?
    Ez mit bizonyit?
    Vevői elégedettséget. Tudod mondtam, hogy egy termék célja az, hogy vásárlói igényeket elégítsen ki, és a rangsort az alapján állítják fel, hogy melyik elégíti ki jobban az igényeket. A játék a usereknek készül és nem a kritikusoknak, ha ők nem veszik akkor hiába jó a kritikusoknál, abból a stúdió nem tesz kenyeret az asztalra."

    Ne röhögtessél, vevői elégedetség?
    "A játékosok csak azért pontoznak le egy játékot, mertt utalja a platformot, utálja a kiadót, bugos a játék, utálja a világot. Azért ad pontot egy játéknak, mert elvakult rajongója."
    A STEAM-s értékelések bizonyos része sem fedi azt, hogy egy játék mennyire élvezetes és valójában hány pontos.
    Ahogy az IMDB pontszámnak sem hiszek.
    Nem bizonyítja hogy Szerintem lehet úgy is 10-es egy játék, hogy a kötelezőt hozza és nem mutat újat
    Sem azt hogy azok kaptak magas pontszámot amelyek:
    újítsák a műfajt,
    a stílust,
    legyen innovatív.
    ne ismételje magát,

Új hozzászólás Aktív témák