Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • hdsentinel

    őstag

    válasz G@be22 #3866 üzenetére

    Szia !

    Nem hiba: a belső energiagazdálkodás miatt a merevlemez-vezérlő megpróbálja a merevlemezt leállítani - így a teszt ennek hatására megszakad.

    A legújabb Hard Disk Sentinel verziók megpróbálják ezt kiküszöbölni, ha esetleg korábbit használsz, érdemes a legújabbal is megnézni.

    Esetleg továbbá érdemes lehet a Hard Disk Sentinel-ben a Beállítások -> Lemez figyelés oldalon a Lemezek leállásának akadályozása sorba egy * (csillag)-ot tenni, így elkerülni a belső energiagazdálkodás általi leállítást.

    Illetve, ahogy a súgó is írja, érdemes lehet a Lemez menü -> Felület teszt -> Olvasás teszt funkcióját (is) használni, az teljesen más módon működik, mint a gyártói hardver önteszt, más, alaposabb eredmény kapható.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz pimbi #3869 üzenetére

    > Mennyire pontosak ezek az adatok?

    Figyeld, hogyan változnak néhány óra használat, leállítás/újraindítás után.
    Ha emelkednek (ahogy kell) akkor teljesen biztos lehetsz benne, hogy ez nem új merevlemez.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz ledgeri #3871 üzenetére

    FW frissítés után, ha a a firmware verzió változik, akkor azt a program már úgy kezeli, mintha teljesen más merevlemez/SSD lenne, mivel a változás során pl. a S.M.A.R.T. értékek működése, a lista összetétele is változhat.

    Ilyenkor a régi állapotot úgy tudod megnézni, hogy a Fájl menüben a Kapcsolat nélküli lemezek állapotának betöltése opcióban a régen felügyelt SSD-t kiválasztod, mely most már mint leválasztott (kapcsolat nélküli) eszköz látszik.

    Registry trükkök nem igazán javasoltak ilyenkor, annál jóval bonyolultabb...

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz ledgeri #3875 üzenetére

    Igen: a Beállítások -> Frissítés -> Konfiguráció elmentése opció menti az összes, most aktív és korábban csatlakoztatott meghajtó állapotát, naplókat, beállításokat, mindent.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz ledgeri #3877 üzenetére

    Szuper :C
    Köszönöm a riportot, azért küldtem válasz e-mail-t, jó lenne alaposabban megnézni, mert elég érdekesnek tűnt.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz gyilkos répa #3889 üzenetére

    Szia !

    Tedd fel a legújabb béta verziót: Hard Disk Sentinel Pro 4.50.1b

    Ebben már megerősítésre került, hogy ezek az értékek normálisak, azaz nem okoznak gondot. Ezért a kondíciót az már ismét hibátlannak fogja mutatni-

    Ha érdekelnek a részletek és az oka ennek a furcsa jelzésnek, akkor itt: [link] található több infó, hogy mi is (volt) a helyzet.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz ledgeri #3885 üzenetére

    Köszi !

    Most jónak tűnik a helyzet az újabb riportban, de ha bármi furcsát tapasztalnál, kérlek küldj e-mail-t (esetleg képernyőmentéssel) az info@hdsentinel.com címre, az a biztos.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz perge666 #3884 üzenetére

    Nagyon kevés az USB-IDE ház, amivel a teljes állapot felügyelhető.

    Ez független a merevlemeztől és "sajnos" nem a program hibája. Azért írtam, hogy sajnos, mivel ha a programmal lenne gond, akkor azt természetesen lehetne javítani.

    A hiányzó állapot oka, hogy ebben a külső merevlemez házban olyan chip található, ami nem teszi lehetővé a részletes adatok felismerését, mivel fizikailag hiányzik belőle az ehhez szükséges funkció.
    Az "Információk" oldalon ellenőrizhető a kérdéses merevlemezt kiválasztva az USB-s házban/átalakítóban található chip VID/PID kódja (már ha legalább ennyit mutat magáról, ez sem mindig történik meg), ezt össze lehet vetni az USB Merevlemezek oldalon található táblázattal, így kideríthető, hogy elvileg működhet-e a felismerés vagy sem.
    Itt bővebb információ található az USB-s eszközök támogatásáról is.

    Viszont igen, ahogy láthattad, a programban található Lemez menü Felület Teszt funkciója ilyen esetben is képes a merevlemezeket átvizsgálni és az esetleges problémákat feltárni, javítani.

    Ha van esetleg kombó IDE+SATA -> USB átalakító a környéken, azzal általában (nem mindig) szokott működni a dolog, ezekben más chip van.

    IDE HDD esetén ha USB átalakítóval használnád még fontos, hogy MASTER legyen a jumper beállítás. Slave / cable select esetén általában nem lehet az állapotot kiolvasni, felügyelni.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz StSanya #3893 üzenetére

    Szia!

    Hírek -> Legfrissebb hírek oldalon:

    - Samsung merevlemezek, SSD-k jobb és pontosabb támogatása
    - jobb kompatibilitás Intel RST 12.9 illesztőprogrammal
    - fejlettebb merevlemez hiba-naplók kezelése
    - kínai nyelv jobb támogatása

    Vagy ha a www.facebook.com/HDSentinel oldalt nézed, ott mindig fenn van, sőt oda néha több olyan béta verzió is felkerül, ami az oldalra nem, vagy csak később.

    [ Szerkesztve ]

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz pimbi #3898 üzenetére

    Nem semmi .... Előfordulhat, hogy bepróbálkoznak és nem új HDD-t adnak vissza, de akkor legalább ismerjék el ill. ha ez gondot okoz, cseréljék szépen ismét.

    Szervízek, kereskedők általában ezért nem szeretik a Sentinel-t, mivel rávilágít az esetleges problémákra, sőt ilyen helyzetekre. Ez csak azért érdekes, mivel személy szerint több forrásból is hallottam, hogy egyre inkább elfogadják a jelzett adatokat, mivel tudják, hogy a valós állapotot látják és így legalább egy (több) teszt-kört megspórol nekik a program.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz creed33 #3901 üzenetére

    Tisztelt creed33!

    Köszönöm a megtisztelő megrendelést, mely hozzájárul a program további fejlesztéséhez - mely újabb verziók (mivel örökös a licensz) már ingyenesen, automatikusan használhatóak.

    Első körben én javaslom a jelzett szöveges értékelés(ek, ha több merevlemez található a gépben) áttanulmányozását, különösen ha a kondíció 100% alatti. Ilyenkor itt megtalálható, hogy milyen jellegű hibát érzékelt a program, ill. adott esetben milyen lépések szükségesek a helyzet javítására ill. teljesítmény növelésére (pl. kábelcsere, megfelelő illesztőprogram telepítése, stb.)

    Utána, különösen ha az állapot nem 100%-os, akkor érdemes alapos átvizsgálást indítani a különböző tesztek segítségével, ahogy az a program honlapján a Támogatás -> Gyakran ismételt kérdések pont alatt is olvasható: Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni?
    Ezek a tesztek felszínre hozzák ill. javítják ha bármilyen (esetleg még lappangó) probléma adódna.

    Érdemes bármikor a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni, így az aktuális állapot ismeretében pontosabban is tudok segíteni. Ezt lehet akár időszakosan is használni (pl. tesztek előtt / után) így az állapot esetleges változása is nyomon követhető.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz tomp #3908 üzenetére

    Mert szerencséd van és már az újabb firmware-rel rendelkező chip van benne, amivel működik :C

    A régi, eredeti firmware-el nem megy alapban, akiknél ilyen van, ott a Driver Zóna oldalon letölthető ASM1051 csomag segítségével frissíthető a firmware - és máris működni fog. Nálad ezt már a gyártó megtette :R

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz op9 #3910 üzenetére

    Alapvetően a szöveges értékelésben található attribútum ( Remaining drive life ) határozza meg a memóriacellák általános állapotát. Ez a használat (különösen az írás) hatására folyamatosan csökken - arra utalva, hogy az SSD már nem feltétlen képes megfelelően tárolni az adatokat.

    Néha még alacsony kondíció mellett is egész jól használható az SSD, de ilyenkor már várható, hogy a tárolt adatok, fájlok sérülhetnek. Ha ez rendszer-területet, rendszer-fájlt érint, máris jönnek az ilyen hibák sajnos...

    Igazából úgy tűnik, az SSD nem kapott túl nagy mennyiségű írást, ennél azért elvileg lényegesen többet kellene bírnia ....

    Esetleg használd a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek, így a teljes állapot megvizsgálható, kiderülhet valami a hiba okáról.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Mazsul #3911 üzenetére

    Üdv. Igen. Ha rákeresel itt a fórumon, máris többször kijön, hogy mi a helyzet, pl.:

    [link]

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz tlac #3919 üzenetére

    Tudnál a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opcióval riportot küldeni?

    Igazából az SSD firmware-ének működése ilyen érdekes: másik Intel SSD-vel volt már ilyen, "gyárilag" úgy tűnt, hogy nagyon sokat ment és egy komoly eltolást kellett alkalmazni arra, hogy a valódi érték jelenjen meg.
    Ezek szerint ez az SSD és firmware kombináció is korrigálásra szorul - a riport alapján ez gyorsan megtehető.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz perge666 #3918 üzenetére

    Bizonyos szektorok kicsit lassabban, nehezebben működtek, mint kellett volna.

    Ezek alapos felülvizsgálata megtörtént, jelenleg nem jeleztek hibát, de gyanúsak.
    Érdemes alapos átvizsgálást indítani, hogy mi lehet a háttérben - illetve, hogy kijöjjön, ha tényleg gond adódna a kérdéses szektorokkal és ha igen, megtörténjen azok tartalék területre helyezése.

    Bővebben az ilyenkor javasolt teszt-módszerekről: Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni?

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz tlac #3930 üzenetére

    A Beállítások -> Teszt Riport Készítése oldalon is van egy gomb, amivel ez a teszt riport elkészíthető és elmenthető szöveges fájlba. Ott is átnézhető és küldhető egyből - de el is menthető és e-mail-ben is át tudod küldeni az info@hdsentinel.com címre.
    .

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Guszti #3940 üzenetére

    1) kizárt. A próbaverzió (ahogy a neve is jelzi) arra szolgál, hogy ki lehessen próbálni a hardver kompatibilitást, azaz ellenőrizni, hogy minden megvan-e.
    Ha valami hiányzik, akkor a regisztrált verzió sem fog tudni többet mutatni sajnos.

    2) ez lehetséges

    3) de ez a legvalószínűbb. SCSI RAID esetén _nagyon_ ritka, hogy a kártya tartalmazzon olyan funkciókat, amikkel a RAID-ben használt HDD-k állapota felismerhető, kezelhető. Ez általában SATA/SAS RAID esetén lehetséges, ahogy a Merevlemez vezérlők oldal is mutatja.

    Néhány Adaptec SCSI vezérlő esetén elvileg működik a dolog, ha a legújabb driver kerül telepítésre. Konkrétan a 3225-ös vezérlőt még nem próbáltam, de a 2xxx szériából több (2200S, 2120S, 2130SLP, 2230SLP) működik.

    Érdemes lehet megnézni, hogy van-e újabb driver a kártyához, valamint javaslom a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opció használatát, így kideríthető, mihez férhet hozzá a program ill. van-e lehetőség további állapot kinyerésére.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz gabesz90 #3942 üzenetére

    > Két hete kb, 80%-ot mutatott a kondíció.

    Ez eddig még nem tűnik veszélyesnek. De ilyenkor mindig az a kérdés, hogy MINDEN hiba feltárásra került-e, minden hibát felismert a merevlemez vagy van-e esetleg további, még lappangó probléma, pl. a merevlemez ritkábban használt részén. Ugyanis ezek adott esetben akár hosszabb ideig is ott lehetnek, majd amikor azokat a merevlemez írja / olvassa, akkor okozhatnak komolyabb problémákat, akár adatvesztést is.

    Bővebben: http://www.hdsentinel.hu/faq.php#badsectors

    Ezért mindenképpen érdemes (mentés után!) alapos tesztelést végezni a Hard Disk Sentinel-ben található tesztekkel, melyek ellenőrzött körülmények között futnak le és hozzák felszínre, valamint javítják az esetleges problémákat, ahogy a http://www.hdsentinel.hu/faq.php#test
    oldal is írja.

    Minden más megoldás eredménye adatvesztés, további hibák (melyek azonban már adatvesztést is eredményezhetnek).

    > Tegnap windows telepítés után egy rögtön lement 71%-ra.

    Ez teljesen várható volt - hiszen akkor valószínűleg nem voltak a hibák feltárva - és ezek akármikor, bármilyen lemezművelet esetén (pl. telepítés, de akár csak vírusellenőrzés vagy töredezettségmentesítés) rontják a helyzetet.

    > Végigfuttattam egy hibaellenőrzést és egy töredezettségmentesítést, ami után rögtön lement 21%-ra.

    Jajjj ... Nagyon rossz ötlet volt, teljesen várható ez a következmény sajnos.

    > Ennek a hirtelen kondíció csökkenésnek mi lehet az oka?

    Nincs szó "hirtelen" csökkenésről. A problémák most kerültek felszínre és ahogy látható, van belőlük szép számmal.

    A jelzett hibás szektorok már egyáltalán nincsenek használatban. Azokat a merevlemez már megjelölte ahogy írtad és helyettük minden írás/olvasás a tartalék területre történik. Így ezek a hibás szektorok már nem okoznak további problémát, nem kell őket külön megjelölni, javítani.

    Mivel több, különböző hibáról is van szó, személy szerint nem bíznám rá az életem. De a fent említett tesztekkel ellenőrizhető, hogy mennyire stabil az állapot és ha igen, akkor (folyamatos felügyelet és akár minimális állapot-romlás esetén azonnali menéssel!) még használható.

    Bővebb információk:
    - a szöveges értékelés melletti "?"-re kattintva
    - http://www.hdsentinel.hu/faq.php#test
    - http://www.hdsentinel.hu/faq.php#badsectors

    Még további információ: http://www.hdsentinel.com/hard_disk_case_bad_sectors.php
    (itt pl. a merevlemez utolsó kb. 20%-ára nem érdemes partíciót készíteni, ahol az első vörös blokk megjelent).

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz liksoft #3943 üzenetére

    Találó hasonlat :C

    Igen, valóban nem mindegy, hogy megjelenő hiba-jelzés esetén mit teszünk: tovább rontjuk a helyzetet vagy megpróbálunk utánajárni, a lehetőségekhez képest javítani a használhatóságot.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Tom0811 #3944 üzenetére

    Ez a merevlemezek egy speciális funkciója, amennyire tudom, DOS alatt használandó, mivel a törlés alatt a merevlemez egyáltalán nem válaszol az op.rendszer felé. Ez DOS alatt nem gond, Windows (vagy akár Linux) alatt viszont az op.rendszer leválasztja a merevlemezt a rendszerből, ami miatt a törlés általában nem fut le.

    Érdemes a Hard Disk Sentinel-ben a Lemez -> Felület teszt -> Írásteszt használata, amivel végig-írható a felület, lehetetlenné téve az adatmentést.

    Igazán paranoiások és ínyencek számára pedig a Hard Disk Sentinel-ben a Lemez -> Felület teszt -> Lemez felületének újrainicializálása teszt ajánlott, ami többszörös speciális/inverz felülírást végez, töröl, majd vissza is ellenőrzi az eredményt (ez egyébként Navso P-5239-26 szabvány adatmegsemmisítési eljárás).

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz janor #3948 üzenetére

    Az, hogy az SSD jelenlegi firmware-e nem úgy mutatja a működési időt, mint kellene.
    Készült már frissítés hozzá, itt a fórumon került megosztásra nemrég, érdemes azzal megnézni:

    [link]

    Érdemes lenne (akár a mostanival, akár a fent linkelt verzióval) Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni, segít a helyzet vizsgálatában, esetleges további alakításban, ha szükséges.

    [ Szerkesztve ]

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz tlac #3949 üzenetére

    Nem, csak idő és kapacitás hiány miatt jóval lassabban megy.
    A DOS-ossal is ugyanez a helyzet jelenleg.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz janor #3952 üzenetére

    Köszi, megjött!

    Érdekes :C
    Elvileg pedig ennek jónak kellene lennie, de a korrekció miatt jelenleg nem lenne értelmezhető a működési idő, ezért inkább az eredeti (nem korrigált) érték látható.

    Elméletileg ha néhány órát használod a gépet (nem muszáj folyamatosan írni/olvasni, csak menjen a gép, azaz ne álljon le, ne menjen készenléti üzemmódba stb...) akkor utána szépen elkezd normálisan számolni és a Hard Disk Sentinel is ennek megfelelően fogja mutatni az értéket.

    Ha megoldható, esetleg küldj néhány óra múlva egy ismételt riportot az előzőhöz hasonlóan, így látható, ha valami mégsem okés még így sem.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Tom0811 #3954 üzenetére

    A gyenge szektorokat nem a hardveres törlés stabilizálja, hanem a Hard Disk Sentinel -ben található módszerek, különösen az, amit javasoltam :B
    A hardveres törlésnek teljesen más a célja, az nem fog ilyenkor segíteni.

    Ha stabil az állapot, az említett tesztek nem hoznak felszínre újabb problémát, akkor minden rendben a merevlemezzel, nincs miért aggódni, sőt a jelzett hibák akár törölhetőek is természetesen.
    Ha pedig gond van, azaz nem stabil, akkor a tesztek azokat felszínre hozzák, így ha szükséges garanciális csere, ki fog derülni.

    De ez mind-mind fenn van a program honlapján, az előző hozzászólásban is szerepeltek:

    Hibás szektorok találhatóak a lemezen. Lehetséges-e garanciális csere?
    Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni?

    Illetve érdemes a szöveges értékelés melletti "?"-re kattintani, ami részletesen leírja, hogy mik azok a hibás szektorok és miért nem okoznak ezek már problémát - és miért nem jelentkeznek ezek már ismételt tesztelés során.

    De ezek száma maguktól nem fog csökkenni (miért csökkenne? hiszen a problémák felderítésre kerültek), de ha Te meggyőződtél róla, hogy nincs további gond, törölheted a hiba-számlálót és így akár a kondíciót is visszaállíthatod.

    Erről bővebben (angol nyelven):
    How to repair hard disk drive? How to eliminate displayed hard disk problems?

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz B.Á.L.!.N.T #3958 üzenetére

    Ez egy teljesen normális, hétköznapi jelenség.

    Pontosan ezért érdemes

    - a Hard Disk Sentinel-t folyamatosan futtatni, hogy minden problémáról azonnal, időben értesüljünk, ne lepődjünk meg, amikor "hirtelen" megjelenik több hiba
    (a vírusirtó, tűzfal is folyamatosan fut, hogy probléma esetén jelezzen ill. beavatkozzon, ellenkező esetben meglepődnénk a "hirtelen" megjelenő problémák láttán).

    - első, éles használat előtt, azaz mielőtt fontos adatokat tennénk a merevlemezre, alapos tesztelést végezni a a Hard Disk Sentinel segítségével (a 4 pontos teszt-lista, amit érdemes ilyenkor ill. állapot-változás, romlás esetén megtalálható a Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni? pont alatt) hogy az esetleges hibák ekkor jöjjenek elő, az esetleges hibás szektorok ekkor kerüljenek javításra, stabilizálásra.

    Sajnos az ha megkap valaki egy tökéletesnek tűnő merevlemezt (még ha újat is) nem garancia, hogy az úgy is működik. Akár szállítás, beszerelés (vagy külső HDD esetén csatlakoztatás) közben is sérülhet és ha nincs letesztelve, akkor idővel (akár hónapok, évek után, a lemez-kihasználtságtól függően) jöhetnek elő a problémák.

    Jelen helyzetben amit érdemes tudni: a hibás szektorok már nem okoznak problémát, azok már javításra kerültek, helyüket a tartalék terület vette át. Minden írás/olvasás már a tartalék területre kerül átirányításra, azaz további teendő ezekkel nincs, problémát többet nem fognak okozni.

    Azonban e a gyenge szektorok még okozhatnak: lassulást, rendszer-instabilitást, sőt adatvesztés is fordulhat elő miattuk.

    Jelenleg (mentés után) érdemes lenne alapos átvizsgálást indítani, hogy az esetleges további, még
    lappangó problémák kiderüljenek - vagy megbizonyosudjunk arról, hogy ilyen nincs és a merevlemez állapota stabil és gond nélkül használható.

    Erre a legalkalmasabbak a programban a Lemez menü alatt található tesztek (rövid, részletes önteszt, felület teszt). Ezek (különösen az utolsó) a lehető legpontosabb elemzést végzi és segítségével kideríthető (adott esetben javítható is) a merevlemez hiba. Ideális esetben, ha a teljes felület átvizsgálásra kerül és nincs további probléma, a sebesség is javulhat.

    Ha a tesztek után hiba nem jelentkezik és a kondíció is marad ezen a szinten, akkor a merevlemez még használható - de csak fokozott figyelemmel és folyamatos ellenőrzés mellett (és bármilyen változás esetén azonnali mentés javasolt).

    Bővebb információk:
    - a szöveges értékelés melletti "?"-re kattintva
    - http://www.hdsentinel.hu/faq.php#test
    - http://www.hdsentinel.hu/faq.php#badsectors

    A gyenge szektorok miatt általában a Lemez menü -> Rövid önteszt, részletes önteszt nem fut le, elég hamar hibát jelez. Ettől nem kell megijedni (a Súgó is ír erről), sűrűn előforduló jelenség, arra utal, hogy az állapot jelenleg még nem stabil. A teljes javítás (Lemez menü -> Felület teszt -> Lemez felületének újrainicializálása) után ha minden jól megy, a gyenge szektorok eltűnnek, a teljes felület jól használható és az állapot stabil lesz.

    Pontosan ilyen eset leírása található a
    Hard disk case: weak sectors oldalon (angol nyelven)

    És pontosan hasonló, tipikus eset található a
    Hard disk case: bad sectors oldalon, ahol a merevlemez hosszú ideig TŰNT hibátlannak, amíg aztán nem kezdtek előjönni a hibák, amiket a tesztek már korábban felszínre hozhattak volna.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz StSanya #3963 üzenetére

    Köszönöm :R

    Ha a Hard Disk Sentinel próbaverzió volt a gépeden korábban (ami tulajdonképpen nem regisztrált Pro változat), akkor az bármikor élesíthető, azaz nincs szükség külön letöltésre, telepítésre.

    Ha a Hard Disk Sentinel alapváltozat volt fenn, akkor azt csak be kell zárni (Fájl menüből), majd akár eltávolítás nélkül letölteni és telepíteni a legfrissebb Pro verziót a www.hdsentinel.hu oldalról (vagy közvetlenül
    a http://www.hdsentinel.com/hdsentinel_pro_setup.zip címről

    A Súgó -> Névjegy ablakban ellenőrizhető: ha ott a Professional szó látszik, akkor nincs szükség letöltésre és telepítésre.

    A regisztráláshoz és aktiváláshoz az alábbiak szükségesek:
    - a Hard Disk Sentinel Professional program telepítése, majd indítása
    - a Súgó menü Regisztrációs kulcs megadása opció kiválasztása
    - tetszőleges felhasználónév és a kapott 15 jegyű regisztrációs kód megadása
    - amennyiben a számítógép Internetre kapcsolódik, a "Regisztráció és aktiválás on-line" gomb segítségével aktiválható (ellenkező esetben e-mail-en keresztül is aktiválható a program, ekkor egy fájlt kell elküldeni).

    Ezután a program regisztráltan, korlátozások nélkül használható korlátlan ideig (azaz sosem jár le, nem kell megújítani) és ingyenesen frissíthető minden később megjelenő verzióra is.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz canniball #3966 üzenetére

    Sajnos nem: ezt a merevlemez nem jegyzi fel, csak a hibák számát.
    Ha a Hard Disk Sentinel futása alatt történik ilyen, azt a program viszont már feljegyzi természetesen, így ellenőrizhető, hogy most még fennáll-e a kiváltó ok (pl. kábel vagy csatlakoztatási/érintkezési hiba) vagy az jóval korábban történt.
    Ilyenkor (ill. esetleges kábelcsere után) a hiba-számláló nullázása is lehetséges a Hard Disk Sentinel-ben, így utána csak az esetleges később előforduló újabb problémákat fogja mutatni.

    Erről a helyzetről részletesen (angol nyelven): Hard disk case: communication errors

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz tomp #3973 üzenetére

    Amíg 100 %-os, addig nincs baj ;)

    A S.M.A.R.T. értékeket minden gyártó máshogy kezeli, máshogy használja és értelmezi.
    Sőt, akár két ugyanolyan típuson (de eltérő firmware verziónál) is lehetnek eltérések, hogy a különböző számok, értékek, mennyiségek mit jelentenek PONTOSAN.

    Ezért nem érdemes sosem 1-1 értéket kiragadni és különösen káros, ha egy gyártónál valamilyen attribútumot, annak értékét összehasonlítani más gyártónál azonos nevű értékkel, mert komoly félreértésekhez vezethet.

    Tipikus példa a Seagate-nél pl. a Raw read error rate, Seek error rate, Hardware ECC recovered stb... attribútumok, melyek természetesen NEM a hibák számát mutatják.
    Ez itt a fórumon és a program hivatalos fórumán is többször előfordul, pl. itt is: [link]

    Ezért fontos a Hard Disk Sentinel használata, ami a gyártó, típus, firmware verzió alapján megfelelően értelmezi, hogy melyik attribútum mire való és valóban van-e hiba.

    Összefoglalva: amíg a lemez kondíció értéke nem változik, addig nincs probléma. Amint bármely értékkel
    problémát talál a program, ez az érték azonnal csökkenni kezd és a lemez szöveges értékelésében (melyben jelenleg a "Lemez állapota hibátlan ..." felirat látható) megjelenik a talált probléma. Tehát nem szükséges külön-külön az egyes értékek folyamatos figyelése.

    De kétség esetén a programban található alapos tesztek segítségével ellenőrizhető a hibátlan állapot:
    http://www.hdsentinel.hu/faq.php#test

    Ezek a tesztek megerősítik, ha az állapot hibátlan - vagy felszínre hozzák, ha bármi (akár minimális) probléma lenne a merevlemezekkel.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz vati182 #3975 üzenetére

    Nem. Sokkal jobb, ha folyamatos üzemben dolgozik, mintha folyamatosan parkol, leáll, újraindul.

    Ezért van a Hard Disk Sentinel-ben is opció ennek megakadályozására, ami típustól, rendszer-beállítástól, energiagazdálkodási funkciótól és annak értékétől (sok merevlemeznél nincs ilyen funkció, ezért azoknál is) működik és megakadályozza a parkolást/leállást.

    Ehhez a Hard Disk Sentinel-ben a Beállítások -> Lemez figyelés oldalon a "Lemezek leállásának akadályozása" sorba egy
    *
    (csillag)-ot kell tenni, így a program időszakosan a merevlemez(ek)hez fordul és nem engedi, hogy a merevlemez leálljon, parkoljon.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz tknof1871 #3987 üzenetére

    A kombó (SATA ÉS USB) vezérlőkártyákkal óvatosan: lehetséges, hogy csak az egyik vonalon van lehetőség a teljes állapot felismerésére. Konkrétan laptopban használatos cardbus kártyával volt ilyen tapasztalat (USB 3.0 és eSATA csatlakozós): csak az USB-re kötött merevlemez állapota felügyelhető.

    Ha nem kombó kártyát nézel, hanem sima USB 2.0/3.0 vezérlőt, akkor valóban mindegy, ott a külső ház / adapter / dokkoló a kérdés.

    SATA (ill. eSATA) vezérlő esetén általában az olcsóbbakkal sincs már gond, pl. a Silicon Image chip-es kártyák elég jól használhatóak.

    A "nagy" RAID vezérlő gyártók (pl. Adaptec, Promise) relatíve olcsóbb kártyáit viszont érdemes kerülni, azokkal akadnak problémák, mivel ők szándékosan korlátozzák a funkcionalitást és így a teljes merevlemez-állapot felügyeletéhez szolgáló funkciókat csak a komolyabb kártyáikba teszik bele.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz F34R #3990 üzenetére

    Nem feltétlen szükséges az AHCI mód, ez op.rendszertől, alaplaptól, driver-ektől, stb... függ.

    Általában SSD-k esetén nem árt, mert az SSD specifikus parancsok (főként a TRIM) a legtöbb régi alaplap és driver esetén blokkolásra kerülnek, nem kerülnek továbbításra az SSD felé (még ha az támogatva van az SSD és az op.rendszer által is). AHCI esetén ezekkel általában nincs gond, mert ott már figyelembe vették ezeknek a funkcióknak a használatát is.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz BluEyes #3994 üzenetére

    Ezért érdemes a programból a legújabb verziót használni ha új eszközt veszel.

    A legtöbb új SSD teljesen máshogy mutatja az állapotot, mint kellene, komoly kavarodást okozva azoknak a programoknak, verzióknak, amik még nem ismerik konkrétan az adott típust.

    Ezért jönnek ki folyamatosan az újabb Hard Disk Sentinel verziók, amik mind egyre pontosabbak és ismerik az újabb és újabb típusokat is.

    Töltsd le innen: [link]

    MINDEN esetben érdemes a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni, így az esetleges kompatibilitás, probléma ellenőrizhető és ha szükséges, javítható.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Impressa #3996 üzenetére

    A riportot megnéztem, az Intel driver rendben lévőnek tűnik.

    fsutil mit mutat? Úgy tűnik, mintha ott lenne tiltva a TRIM működése.

    Újraindítottad a gépet vagy csak készenlét és felébresztés volt?
    Esetleg érdemes teljes újraindítás után megnézni.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Impressa #3998 üzenetére

    Start (Windows gomb) majd a keresés mezőbe írd be, hogy CMD

    Felül megjelenik, hogy "CMD", ezen jobb gombbal kattints, és válaszd a "Futtatás rendszergazdaként" opciót hogy megjelenjen a fekete konzol ablak.

    Itt írd be, hogy

    fsutil behavior query disabledeletenotify

    és ENTER.
    Így kiderül, hogy a TRIM-et az op.rendszer kiadja-e vagy sem.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz BluEyes #4000 üzenetére

    Ahogy írtam:

    MINDEN esetben érdemes a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni, így az esetleges kompatibilitás, probléma ellenőrizhető és ha szükséges, javítható.

    Esetleg érdemes többször, pl. állapot-változás esetén, így minden körülmények között kivizsgálható, hogy valódi problémáról van-e szó, vagy ez a modell és firmware verzió is máshogy működik, mint a korábban tesztelt típusok és tévesen jelez hibákat - melyek valójában nem hibák.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Impressa #4003 üzenetére

    Szuper, akkor ez rendben van, akkor elvileg minden OK.

    Esetleg zárd be a Hard Disk Sentinel-t teljesen (Fájl menüből) és indítsd újra.
    Valószínű, hogy amikor indult, nem tudta ezt lekérni az op.rendszertől (vagy az akkor téves információt adott vissza) és ezért érezte, hogy a TRIM nem működik. Remélhetőleg újraindítás után már jót fog jelezni.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Anonymusxx #4016 üzenetére

    Sajnos egyre kevesebb ilyen jellegű infót adnak ki a gyártók :((
    A hivatalos doksik már nem igazán tartalmazzák, az alapján adna infót a Sentinel és az Everest (AIDA) is.
    Próbálunk más forrásból is adatokat szerezni, de ez ritkán sikerül sajnos.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz olivera88 #4027 üzenetére

    Mert nem teljesen tökéletes a merevlemez.

    Olvasd el a súgót: Súgó -> Merevlemez tesztek -> Általános információk:

    A hardver tesztek jellemzője, hogy a szoftveres módszereknél alaposabban fér hozzá a merevlemezhez és alaposan megvizsgálja azok komponenseit (fej, mechanika, belső elektronika, stb.) a felületvizsgálat mellett. A tárolt adatokat nem veszélyezteti, így különösebb előkészület vagy adatmentés nélkül is bármikor indíthatóak az alkalmas IDE, S-ATA merevlemezeken. Időszakos használatuk javasolt, különösen tökéletes vagy közel tökéletes állapotú merevlemezeken az esetleges problémák feltárására.

    Bizonyos esetekben azonban ezek a tesztek nem érhetőek el, nem támogatottak vagy viszonylag alacsony számú hiba esetén is hamar leállnak hibát jelezve. További probléma, hogy részletes információt nem kapunk az eredményről, azaz mely terület(ek) épsége került veszélybe. Ilyenkor megfelelő szoftveres teszt használata javasolt.

    és itt írja tovább, hogy a Lemez menü -> Felület teszt pont alatti tesztek használatosak ilyenkor.

    De ha használod a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót, akkor az adott probléma ismeretében tudok segíteni a megfelelő teszt használatában.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz olivera88 #4029 üzenetére

    > Szóval nem tökéletes az új merevlemez. :(( Ez vicc..

    Sajnos nem az. Számos esetben előfordul, például ha sérül szállítás közben.
    Ezért kell első használat előtt alapos tesztelést végezni, hogy ekkor jöjjön ki a hiba és ha van, akkor kerüljön kizárásra.
    Ugyanis a hibás szektorok már nincsenek használatban, azokat a merevlemez már nem használja, további problémát nem okoznak.

    Ez mind megtalálható a súgóban (csak kattints a ?-re a szöveges értékelés mellett a programban) vagy nézd meg itt:

    Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni?
    és itt:
    Hibás szektorok találhatóak a lemezen. Lehetséges-e garanciális csere?

    Ha a fórumot visszanézed, minden 2. hozzászólás erről szól....

    > de a teljes felület ellenőrzés egyet talált csak.

    Ez a gond. Mármint hogy egyáltalán talált ilyet - mivel így kiderült, hogy mégsincs minden hiba már javítva, azaz az állapot nem stabil és további problémák várhatóak.

    > Érdemes vissza vinni ezekkel a hibákkal v még nem?

    Pont a fentiek miatt a gyártó néhány (általában elég sok) hibát megenged és csak akkor cserél, ha a hibák száma elér egy meghatározott küszöbszintet. Ekkor a kondíció 0% a Hard Disk Sentinel-ben (ez is megtalálható a fenti linken és a súgóban).
    Ha szerencséd van, akkor cserélnek előbb is - de az is benne van, hogy kapsz egy még rosszabb állapotút, mivel általában nem újra cserélnek, hanem hasonló módon visszavitt példányra.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz M107 #4030 üzenetére

    Sajnos nincs róla hivatalos infó, ezért nem mutatja a Hard Disk Sentinel jelenleg.
    Én is kérdezem, ha valaki tudja, ossza meg - és akkor a program adatbázisába is be fog kerülni.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Guszti #4035 üzenetére

    Köszi az infókat !!! :R :R :R

    Igen, ez tűnt a legvalószínűbbnek a többi típust és kapacitást is elnézve ebből a családból.

    Most már az online rendszer mutatja:

    TOSHIBA DT01ACA200
    és a következő programváltozat is mutatni fogja azonnal.

    [ Szerkesztve ]

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz zizi7229 #4041 üzenetére

    > 80 lezárt

    Mármint hibás, használatból kizárt szektor? Azok már nem fognak gondot okozni, mivel már nem írja/olvassa őket a merevlemez (helyettük a tartalék területet használja).

    > és 460 gyenge szektor.

    Ezekkel még várhatóan lesznek problémák, ennél jóval kevesebb is szokott adatvesztést okozni.

    > adatokkal eddig gondjaim nem voltak, másolási hiba sem volt.

    Szerencsés vagy, a problémák esetleg a merevlemez egy ritkán használt területét érintik és jelenleg nincs ott fájl/mappa, ami esetleg nem érhető el.

    Ennyi hibával teljesen reális a 11% kondíció, a leírtak alapján csoda, hogy még nem volt semmi problémád.

    Azonnali mentést kellene tenni, amíg lehet, mivel valószínűleg még további hibák fognak előkerülni.
    Ha minden biztonságban van, akkor pedig indulhat egy teljes felülvizsgálat, ami felszínre hoz mindent és a lehetőségekhez képest javítja a merevlemez használhatóságát, állapotát, ahogy itt olvasható:
    Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni?

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz betyarr #4045 üzenetére

    A promós licenszek is egy időben egy gépen használhatóak.
    A promó alatt persze van lehetőség több licenszet is kérni (ha több gépen szeretnénk használni).

    Ui. megérkezett a riport az SSD-ről, köszönöm!

    A helyzet az, hogy a használt, régebbi verzió még nem kezelte teljesen pontosan ezt az SSD-t és ezért az egyik számlálót (ami más esetekben hibákat jelezne, de ennél a típusnál a változása teljesen normális) nem kezelte megfelelően.
    Az újabb verziók természetesen már tökéletes állapotot mutatnak ennél a típusnál is - hacsak nincs valami (valódi) probléma.

    Küldtem e-mail-t is, nézd meg!

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Kékes525 #4049 üzenetére

    A diskperf -y mutatott valami hibát? Vagy lefutott gond nélkül?

    Ezek után egy rendszer-újraindítás szükséges, a Windows akkor hozza létre a teljesítmény-számlálókat.

    Ha esetleg azt látnád, hogy ezután egy darabig működik, majd nem - akkor érdemes a
    Miért nem jelenik meg valós idejű teljesítmény információ? részben kicsit lefelé menni, az "Időszakos működés esetén" pont ebben segíthet.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Kékes525 #4051 üzenetére

    > A DisablePerfCacheClear értéke 1. Alapból ilyen, nem én állítottam.

    Érdekes, mivel ezt csak kézzel lehet beállítani, ez máshogy nem készülhet.

    Van (volt) esetleg rendszer "tuning" csodaprogram telepítve? Azok néha letiltanak egy csomó Windows szolgáltatást, mivel (szerintük) ettől jobb ill. gyorsabb lesz a gép - aztán persze bizonyos dolgok a továbbiakban már nem működnek....

    Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opció (a program hivatalos regisztrált vagy próba verziójával) segíthet kideríteni mit lát a program, mit kap a Windows-tól amikor megpróbálja a teljesítmény-adatokat elérni.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz BluEyes #4055 üzenetére

    Szia !

    Köszönöm a riportot, igen, ez ismert jelenség, természetesen a magasabb kondíció, amit az újabb bétában is látsz a mérvadó.

    Kétség esetén érdemes tesztelni természetesen, hogy megbizonyosodjunk az állapotról vagy kijöjjön, ha tényleg gond van.

    A helyzetről, a furcsa változásról és alacsonyabb kondícióról részletesen itt írtam: [link]

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz djyuri #4056 üzenetére

    [csak a válasz fele ment el, elküldve ismét az egészet]

    [ Szerkesztve ]

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz djyuri #4056 üzenetére

    Szia !

    Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek mindig hasznos, különösen nem tökéletes állapot esetén ;)

    Ahogy a program a szöveges értékelésben mutatja, a merevlemezen hibás szektorok találhatóak. Önmagukban ezek már nem okoznak problémát, mivel ezeket a merevlemez már nem használja (helyettük egy kijelölt tartalék területet ír és olvas).

    A gond akkor jelentkezik, ha viszonylag nagyobb mennyiségű ilyen hibáról van szó és azok nem egy jól behatárolt területet érintenek (a szöveges értékelés ilyenkor általában azt jelzi, hogy "A szektorok javításának számából ítélve a lemez állapota több lépcsőben romlott.").

    Érdemes lenne alapos átvizsgálást indítani, hogy az esetleges további, még lappangó problémák kiderüljenek - vagy megbizonyosudjunk arról, hogy ilyen nincs és a merevlemez állapota stabil és gond nélkül használható.

    Erre a legalkalmasabbak a programban a Lemez menü alatt található tesztek (rövid, részletes önteszt, felület teszt). Ezek (különösen az utolsó) a lehető legpontosabb elemzést végzi és segítségével kideríthető (adott esetben javítható is) a merevlemez hiba.

    Ha a tesztek után hiba nem jelentkezik és a kondíció is marad ezen a szinten, akkor a merevlemez még használható.
    Számítógépes felhasználás esetén mindenképp azt javasolnám, hogy csak fokozott figyelemmel és folyamatos ellenőrzés mellett (és bármilyen változás esetén azonnali mentés javasolt) - de persze ez set top box-ban nem lehetséges, így az alapos tesztelés, átvizsgálás (akár időszakosan) kiemelten fontos.

    Bővebb információk:
    - a szöveges értékelés melletti "?"-re kattintva
    - Nem tökéletes a merevlemezem, mit lehet tenni?
    - Hibás szektorok találhatóak a lemezen. Lehetséges-e garanciális csere?

    [ Szerkesztve ]

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

  • hdsentinel

    őstag

    válasz Ðávid #4064 üzenetére

    Igen, ez így szokott történni: a hibák általában egyik napról a másikra jelennek meg. Néha csak kevés, ilyenkor azok jól behatárolható eseményhez köthetőek (pl. tápellátás hiba, szabálytalan leállítás, stb...) néha viszont elég komoly zuhanás is lehet a kondíció értékben.

    Ilyenkor amit tettél, az tökéletes megoldás: az adatok mentése után érdemes alapos átvizsgálást indítani, mivel várható, hogy nem minden hiba került még felszínre, azaz vannak további problémák, amik az adatok sérüléséhez, adatvesztéshez vezethetnek.

    Valóban, ha az állapot nem stabil, akkor várható, hogy a Lemez menü -> Rövid önteszt / Részletes önteszt tesztek nem futnak le.
    Ezt a súgó is írja és merevlemezekre, SSD-kre is érvényes: Súgó -> Merevlemez tesztek -> Általános információk: "Bizonyos esetekben azonban ezek a tesztek nem érhetőek el, nem támogatottak vagy viszonylag alacsony számú hiba esetén is hamar leállnak hibát jelezve."

    Amint a hibák felszínre kerülnek, valóban, a Lemez menü -> Felület teszt -> Lemez felületének újrainicializálása teszt a legjobb megoldás, hogy az állapotot javítsuk, a kérdéses problémákat felülvizsgáltassuk és így rákényszerítsük az eszközt, hogy a hibás szektorokat
    - zárja ki a további használatból
    - ha most jól kezelhetőek (pl. a hibát valóban tápellátás ill. egyéb környezeti hiba okozta), állítsa helyre.

    Hangsúlyozom, hogy ez merevlemezekre ÉS SSD-kre is érvényes. Sok helyen még mindig megy az a tévhit, hogy az SSD-k sosem romlanak el, nem lesznek rajtuk hibás (bad) szektorok stb...
    Ez természetesen NEM igaz.

    Ezek az általános információk, konkrétan a kérdésekre a válaszok:

    1) Nehéz megmondani, hogy mi okozta eredetileg a hibákat. Minden bizonnyal a kérdéses memóriacellák sérültek, sajnos ez a flash technológiában is előfordul.
    Nem feltétlen van tápellátás-hiba a háttérben, de az sem kizárt, főleg ha volt mostanában hálózati feszültség-ingadozás, esetleg áramszünet.

    2) Így van: a kérdéses szektorok már nincsenek használatban, helyettük az SSD a tartalék területet használja. Ez hasonlóan működik, mint merevlemezeknél, csak ott általában jellemzőek a tünetek (a gép nem válaszol, olyan mintha kifagyott volna, esetleg furcsa hangok, stb...) míg SSD-nél ez nem annyira szembetűnő.
    A javítás, az állapot stabilizálása után pedig teljesen természetes, hogy a Rövid / Részletes öntesztek is lefutnak.

    Pontosan erről szól a Hard disk case: weak sectors cikk (mondjuk merevlemez esetén), ami bemutatja, hogy a fent említett tesztek hibát jeleztek, a felületen meg is találhatóak a hibák, majd a Hard Disk Sentinel-ben alkalmazott javítás után az állapot stabil és a tesztek is lefutnak hiba nélkül.

    3) A tesztek maguktól NEM állítják vissza a 100%-os kondíciót. Mivel objektívan ellenőrizzük az állapotot, azaz szeretnénk TUDNI arról, hogy vannak, voltak hibák (amik most már javításra kerültek), nem cél az állapot automatikus javítása, nem cél a problémák szőnyeg alá söprése, mintha semmi sem történt volna.
    Viszont most, hogy a tesztekkel már ellenőrzésre, javításra került az eszköz, így a kondíció bármikor javítható: az SSD hiba-számlálói (amik az élettartam alatt előforduló összes hibát feljegyezték) már kézzel nullázhatóak. Így a Hard Disk Sentinel csak az esetlegesen előforduló újabb hibákra fog figyelmeztetni, ideális esetben pedig ilyen nem lesz, a kondíció is marad 100%-on.

    Pontosan erről szól a How to repair hard disk drive? How to eliminate displayed hard disk problems? cikk, ami részletesen leírja, hogyan nullázható a hiba-számláló és állítható vissza a kondíció 100%-ra, miután meggyőződtünk róla, hogy az állapot stabil és az SSD hiba nélkül használható, hiszen jelenleg az összes szektor ép, írható/olvasható.
    Ezt azért emeltem ki, mert ilyenkor felvetődik, hogy kérjünk garanciális cserét, mivel az állapot nem tökéletes. Nos, ez nem jó ötlet, mivel ilyenkor a szerviz is végigcsinálja a teszteket (jelzett kondíciótól függetlenül) és mivel nem mutatnak hibát
    - visszaadják az eszközt
    - visszaadják az eszközt de bevizsgálási díjat is kérnek (plusz ülnek rajta pár hetet)
    - adnak egy másik csere-eszközt ami rosszabb állapotú

    Pontosan a technológia miatt akkor minősül hibásnak, ha a hibák száma kellően magas, eléri a gyártó által szabott küszöbszintet (ennél kevesebb belefér) amikor is a kondíció 0%-ra esik.
    Erről pedig a Hibás szektorok találhatóak a lemezen. Lehetséges-e garanciális csere? cikk ír - még ennél is részletesebben.

    4) Ez jó kérdés. Mindenképpen érdemes a folyamatos felügyelet és óvatosság, hogy időben értesüljünk az esetleges újabb problémákról.

    Esetleg érdemes lehet a Riport menü -> Teszt riport küldése a fejlesztőnek opciót használni, így egyrészt segíteni tudok a kondíció javításában, másrészt ha később változás (romlás) állna be, akkor a mostani állapottal az összevethető.

    Hard Disk Sentinel - Merevlemez ellenőrzés és meghibásodás megelőzés - www.hdsentinel.hu

Új hozzászólás Aktív témák