Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • wolfman

    veterán

    válasz Kaiku #1 üzenetére

    Nekem is hasonló jutott az eszembe rögtön, mivel baromira marketing szagú az egész. A pozitívumokat kiemeljük, a negatívumokra ráülünk, aki kételkedik azt nem hallgatjuk meg.
    Tudtommal pl. egy elektromos autó elhasználódott akkumulátora jobban szennyezi a környezetet, mint egy belsőégésű gépjármű egész élete során kibocsájtott széndioxid. Ha most ezt bevisszük még a házunkba is akkor azonnal gondolni kell arra is, hogy hogyan tudjuk újrahasznosítani vagy környezetbarát módon megsemmisíteni azokat.

    Az is vicc, hogy ez az ár csak az akkumulátorra vonatkozik, a rendszer lelkét képező elektronikára nem.

    A cikkből nekem az jön le, hogy nem kizárólagosan csak hálózatról szeretnék tölteni az akksikat, hanem elsősorban napelemről (vagy éppen házi szélerőművel), mert a lényege a hálózatról való leválás lenne.
    Természetesen naív dolog rögtön itthoni viszonylatban gondolkozni, de ha mondjuk pár éven belül elterjedne (mondjuk 2020-ig már közforgalomban is megvásárolható lenne a rendszer), tutira biztos vagyok hogy a kormány rögötn kitalálna valamit amivel beszabályoznák az energetikai függetlenséget, mert itt nincs olyan hogy valaki nem fizet valamiért (környezetvédelmi adó a környezetbarát napelemekre és kollektorokra ugye).

    „Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

  • wolfman

    veterán

    válasz dabadab #9 üzenetére

    Bár tény, hogy nem értek hozzá, de ismereteim alapján az elhasznált (vagy el nem használt) akkumulátorokban, a belső egységek kémiailag módosulnak, így a környezetre mocskosul szennyezőek. Legalábbis tényleg nem akarok belepofázni, de mindenhonnan ezt hallom, ebből a szempontból az elektromos autó csöbörből vödörbe.

    (#16) Kopi31415: Engem az a baromi nagy "tablet" zavar a műszerfalon. Abszolút nem szép.

    [ Szerkesztve ]

    „Ami mérhető, mérd meg! Ami nem mérhető, tedd mérhetővé!” – Galileo Galilei

Új hozzászólás Aktív témák