Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Norb79

    őstag

    válasz .LnB #6 üzenetére

    A piaci rugalmasság nem bírja el. Felnyomod az árat akkor csomó vevő kiesik a piacodról, plusz ha azok nem vesznek gépet, nem tudsz eladni nekik játékokat, stb. Aki vesz 60ezerért ps4et, az nem venne automatikusan 500ért ps5öt, csak azért mert (tegyük fel) az a legjobb választás konzol fronton. Ha 500 a ps5, akkor vesz 45ért használt ps4et vagy ps3at, vagy x1et, vagy akármit. Ha igaz lenne amit írsz, akkor minden gépben 1080ti lenne, a többi resztlinek nem lenne piaca. De sajnos igenis számít a pénz, a három fillérrel olcsóbb ps4 lenyomta a "drága" x1et rögtön a rajtnál, ha ps5 és x2 rajtnál az xbox lesz az olcsóbb 3 dollárral, akkor x2 fog terjedni, és az a gen az övék. Nincs itt felfele végtelen ár lehetőség amíg nincsenek monopol helyzetben, de akkor is ár növekedés a darabszámot fogja csökkenteni és lehet, hogy a szumma bevételt és profitot is.

  • Norb79

    őstag

    válasz .LnB #37 üzenetére

    Az ő esetükben is igaz, ha ők is emelnének az áron akkor esne az eladott darabszám. Ki kell kalkulálni, hogy mi az optimuma ennek az egyenletnek, hogy ár és darabszám, mert ha túl olcsón adod, akkor sok elkel, de nincs profit, ha meg túl drágán akkor nincs darabszám és akkor sincs profit, szóval kell egy jó ár, amin nagy az egységre jutó profitod, és a darabszám miatt térül a fix és a változó költséged is gazdagon. Ennek egyik tényezője az is, hogy tudni kell mennyire árérzékeny a piacod. Az Apple prémium cuccnak pozícionálja magát, neki kevésbé árérzékeny a közönsége, az x1/ps4 launchkor kiderült, hogy a konzolok célpiaci viszont baromira árérzékeny, hiszen te magad is írtad, hogy amikor már szinte fizetnek, hogy vigyed a HW-t akkor szálltál be, 300k-s áron szerintem te magad se szálltál volna be még most sem.
    Én ugyangy vagyok a switch-el, lement 80k alá, vettem is egyet bohóckodni, de ha hússzor ilyen bivaly lenne és 150k, akkor bizony sose vettem volna meg n+1. platformnak a pc,ios,xbox mellé, mert minek?
    De száz szónak is egy a vége, szerintem a konzol szegmens sokkal árérzékenyebb, mint más termékek, és bármilyen komoly áremelés azonnal visszaütne eladási darabszámban, és elsősorban ár érzékeny, nem pedig teljesítmény, ami sokadlagos, szóval szerintem nem volt helyes a kiinduló eszmefuttatásod, csak ennyit szerettem volna megosztani.

  • Norb79

    őstag

    válasz kikikirly #46 üzenetére

    Ha hw gyártó alatt a konzolos hw gyártót érted, akkor nekik pont nem érdekük a gyors váltás. Van egy konzolod, amit kifejlesztes mondjuk 10000 egységnyi pénzért, legyen 10000 peták. Ez a fix költséged. Ezt meg kell keresned az már tuti. Elkezded gyártani a konzolt, tegyük fel mindent kiszerveztél, nem építesz gyártósort, nem növeled tovább a fix költséged, és így a beszállítód összerak neked egy konzolt 5 petákból. Piacra dobod mondjuk 6 petákért. Az azt jelenti, hogy pont a 10001. konzol fog hasznot termelni. Ha utána még el tudsz adni másik 10000t, akkor jól jársz és lesz 10000 profitod, ha el tudsz adni még 20000t, akkor még több. Ha közben generációt választas, akkor a darabonként egy petákod ugrik, mert újra ott a fejlesztési költség amit vissza kell keresni. Ezt szokta még árnyalni a "slim", ami csupán annyi, hogy a beszállítód kiokosodik, lesz új, jobb alkatrész, és már 4 petákért tudja hozni neked a cuccot, te meg ott állsz, hogy na akkor adom továbbra is 6 petákért, és már 2 peták per db a haszon, vagy egy úr leszel és leviszed 5,5 petákra, mert hát avul a technika gyerekek, jó arc vagyok, legalábbis ti azt gondoljátok, de azért nekem 1,5x-ére nő a profit a nagy jófejkedés közben. Ebben a rendszerben én nem látom hol érdeke a hw váltás gyártói oldalról.
    x1xben ott a komoly vas, fut rajta egy halom multiplatform cím (4k-ban!) aztán mégse látom, hogy mindenkinek az lenne. Konzol fronton nem számít a vas erőssége, aki erőt akar bármiáron az elmegy és vesz egy pc-t végtelen plusz kettő forintért. A konzol a lowbudget alternatíva. A switchbe is az előzőgenerációból megmaradt, pont kukába szánt, kifutott szarokat rakták bele, aztán puff neki, eladtak belőle sokkal többet mint bármi másból valaha ennyi idő alatt.
    De mondom, lehet, hogy tévedek, és nektek van igazatok, de bennem az eddigiek alapján pont nem az szintetizálódott, amit ti szeretnétek látni.

    #48 nem tudom cáfolni akartál e, de mindenesetre ez is azt támasztja alá, hogy olcsón kell eladni sokat és nem pedig drágán keveset. És mondjuk pont az előző gen is azt támasztotta alá, hogy sokáig kell életben tartani egy gent, hogy megtérüljön a fejlesztési költség. Erre a genre ez volt az egyik legfontosabb változás, hogy a teljesen egyediből eljöttek az x86 irányába, hogy kisebb legyen a fejlesztési költség, hamarabb térüljenek és kezdjen pörögni a profitszámláló.

  • Norb79

    őstag

    válasz #24077056 #82 üzenetére

    Mindezektől függetlenül konzolon szűkebb a stílus paletta, vannak mostoha gyerekek amik oda csak hébe-hóba jutnak el. És ha átlag gémer konzolt vesz akkor nem csak a 2018as cuccok maradnak ki ezekből a stílusokból, hanem ami az előző években jött ki azok is.

Új hozzászólás Aktív témák