Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • fairi

    addikt

    válasz ddekany #47 üzenetére

    kezdjük visszatérni a valóságban. Olyan űrutazás amikor bárki az utcáról felmehet egy gépre egyhamar nem lesz. nem csak azért, mert költségek lassan fognak csökkeni, hanem minimális kiképzés nélkül súlytalanság sok bajt okoz.

    Kb kötelező emberek fele tudja kezelni a súlytalanságot, jelenleg lehetetlen teljesen amatőrök ellegyenek agy űrrepülőn.

    Sci-fi filmek többsége bajok jó részét elfedi antigrav-val meg hasonló technoblablával, de én nem hiszem, hogy ilyen "isteni" szintű technika egyhamar lesz.
    Sokáig várás lesz az űrturistáknál is jövőben pár hetes kiképzés minimum.

  • Dare2Live

    nagyúr

    válasz ddekany #47 üzenetére

    "csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet."

    Kinek a retorikája? SpaceX? Musk? Nem? Akkor szidd a firkászokat. Vagy talán azokkal van baj akik annyira vmi más világban élnek, hogy úgy gondolták, hogy ez úgy lesz "mindenkinek" elérhető, hogy 10$ár/ingyenes lesz?
    Meg hogy bárki egészszégügyileg alkalmas lesz rá és nem lesz senki az emberiség közt aki nem bírja a 3Gt, súlytalanságot, klausztrofóbiát....?

    Az, hogy egyszer belefutsz a hülyeségedbe a marketing pr bullshittal és "beégsz" ok. De így "másodszorra" ez már "haters gona hate" gyanus.

    don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...

  • #54625216

    törölt tag

    válasz ddekany #47 üzenetére

    "Biztosan lényegesen felhasználóbarátabb a rendszer, mint régen."

    Konkrétan az egész rendszer önműködő vagy távvezérléssel üzemel (az ISS dokkolás is tök automatikus), az űrhajó személyzete csak felügyeli a folyamatot, hogy technikai gubanc estén közbeléphessenek.

    "Meg hát fél év kiképzés, na."

    A kiképzés a vészhelyzeti protokollok begyakorlásához kell, illetve hogy bírják a fizikai terhelést, nem a rendszer irányításához.

    "És még ott volt a SpaceX-nél az a teremnyi ember, meg akiket nem látsz, aki folyamatosan résen voltak. Eszem ágában sincs lebecsülni a dolog technikai vetületét, csak a retorika zsibbasztó, hogy innentől "bárki" mehet."

    Egy repülőtéren is több ezer ember dolgozik és repülőgépet sem vezethetsz kiképzés nélkül, de attól még bátran kijelenthetjük, hogy bárki repülhet mint utas.
    A SpaceX gyakorlatilag eljutott erre a szintre, csak mivel a Dragont profi űrhajósoknak fejlesztették az ISS missziókhoz, így nincs elkülönítve a pilóta és az utas, és a saját érdekében mindenkinek tudnia kell, hogy mi a teendő vészhelyzetben, ami némileg több, mint egy autó vagy repülőgép esetében.

Új hozzászólás Aktív témák