Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • aginor

    addikt

    válasz t72killer #24 üzenetére

    Én is APSC-ről váltottam (Nikon D80 -> Pana GX1), de nálam igen jelentős előrelépés volt, mind zajban, mind dinamikában. Mellesleg mindenki maga dönti el, hogy mi a használható szint. Én még ISO1600-ból nagyon korrekt végeredményt tudok csinálni -akár vágás mellett is- a megfelelő utómunkával. Tény, hogy bizonyos esetekben többet kell babrálni a képekkel, de már megszoktam, és más rendszeren is csinálnám egy részét szerintem. :B

    Mondjuk az tényleg érdekes, hogy tükrös vázakhoz vannak natív 5.6-os fix telék, míg a MILC-ek ilyeneket egyelőre nem kaptak, bár a tükrös objektívek házon belül minden gyártónál gond nélkül adaptálhatóak, így végül is annyira nem nagy a baj. Azt gondolom, hogy azért nem mert egyelőre a rendszerek "hírnevét" akarják felépíteni, ahhoz pedig jó vázak, és jó objektívek kellenek, ez utóbbiakat pedig akkor már célszerűbb egyből a prémium/fél prémium kivitelben kihozni.
    A vázak tekintetében szerintem normál esetben nem lehet már lentebb menni méretben, mivel az alapvető emberi lépték meghatározza a még kényelmesen, és a még éppen csak kezelhető méreteket is (a Panának is volt anno mini mobilja, de rájöttek, hogy bár roppant mulatságos, de igazából nem használható). A GM1/5/80/880 a még éppen csak kezelhető, míg a G80/90/EM-5/E-M1 a már éppen kényelmesen használható mértek.

    Valóban, a jó méret és súly/fényerő rajzolat arányban lenne a rendszer igazi ereje, amit mostanában mindkét gyártó -de különösen az Olympus- rendesen telibe***r. :( Helyette évek óta megy a buzulás a PRO objektívekkel. Félre ne érts, tök jó, hogy vannak ilyenek is, de amíg a normál portfólió rovására megy addig azért kicsit savanyú a szőlő. Tele van a rendszer frissítésre váró objektívekkel és lyukakkal, talán nem lenne baj, ha azokkal is foglalkoznának kicsit. Ettől függetlenül nem rossz rendszer ez, de az utóbbi pár évben elég nyilvánvalóan látható az elmozdulás a prémium/pro szegmens felé, amit viszont minden előnye ellenére is rendesen korlátoz a szenzorméret, pláne, hogy az alkalmazott szenzortechnológia már lassan "kőkorszaki". :F Ettől még lehet elégedett az ember az elkészült képekkel, és önmegában nincs baj a képminőséggel ISO1000-ig, pláne jó fényviszonyok között, de a konkurencia látványosan elkezdte etekintetben lelépni a 4/3-ot, és kíváncsi leszek, hogy erre az Oly/Pana mikor fog végre ráébredni. Gyanítom, hogy nem mostanában, mivel az elmúlt 1-1,5 évben lényegében minden vázat frissítettek, csak a GH6 és az E-M1km3 marad hátra.

    Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

  • jaanoo89

    aktív tag

    válasz t72killer #24 üzenetére

    "Nem "baj", fizika. A m43-nak ISO1600 már nagyon a teteje volt, ami f2.8-nál igencsak soványka beltérben. Igazából a 7évvel ezelőtti APSC-ről m43-ra lépésemkor kompromisszumként éltem meg a dolgot, és számítottam rá, hogy 2-3év alatt meglépi a használható 3200 majd 6400 szintet. Természetesen nem kamu Oly-s szintekről, hanem pl a panasonic skáláról beszélek."

    Azért a teteje, mert amiket te használtál, 2012-es szenzortechnológián alapulnak. Az E-M1 II-ben már egy újabb került, ami jobb annál, de az is már lassan 4 éves. 2008-ban alkalmazták azt a 12 megapixeles Pana szenzort, ami bekerült pár tükrös Oly-ba és azzal indították az egész MFT vonalat (egészen az E-P3-ig azt alkalmazták). Majd jött a nagy ugrás 2012-ben, az E-M5-be már a 16 megapixeles Sony szenzor került. Aztán 2016-ban pedig az E-M1 II-be egy újabb Sony szenzort raktak. 4-4-4 év, a következő szenzor jó eséllyel jövőre jön, tehát mostantól fogják lecsorgatni az E-M1 II szenzorát mindenhová, és a csúcs pedig jöhet az újjal.

    Jó pofák ezek az új rendszerek, Sony, Nikon stb, remélem bejön majd neked hosszútávon, amiért én nem váltok az az, hogy az igazán jó objektívek ezekhez baromi nagyok. (Most ne az 50/1.8-at nézzük, az mindenhol kicsi)
    A gépek akkorák mint egy E-M1, az objektívek meg jóval nagyobbak, rossz kézben tartani gyakorlatilag bármelyik Sony G Master objektívet azon a pici A7 vázon, az f/2.8-as fixek pedig nem valami jók, amíg MFT-re az f/1.8-ok úgymond prémium kategóriásak, addig FF rendszerre az f/2.8-ok általában a belépő szint és olyanra is tervezik őket. Kár, pedig reménykedtem, hogy ha eljönnek a FF MILC-ek, akkor valaki letesz egy teljes csepp és porálló f/2.8-as minőségi pici fix sort, de nem így lett.

Új hozzászólás Aktív témák