Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ModliH

    tag

    Végigrágtam magam mind a ~360 hsz-en, hát nem volt rövid, de annál tanulságosabb :)

    Nemtudom itt ki milyen gimnáziumba járt, én tavaly végeztem úgyhogy még elég friss az élmény, tehát pár dolog:

    - Az Emelt érettségin igenis tananyag a deriválás, sőt alap integrálás, primitív fv keresés, stb is. Erre pedig a matek fakton készítik fel a delikvenseket. A normál matekórákon szóba nem kerül semmi ilyesmi, lévén a diákok több min 50%-a a "csak legyen meg 2-es (középszint)" mentalitást követik, az lenne csak a szép ha lenyomnák a torkukon a deriválást, ott halnának szörnyet :))

    - Nyelvoktatás: tény hogy kell hozzá nyelvérzék, de gyenge nyelvérzékkel is végigrugdosnak nyelvvizsgáig azalatt az 5-8 évig terjedő intervallum alatt amíg egy nyelvet tanulsz. Akinek ez nem sikerül annak vagy valami születési rendellenessége van (van ilyen, uncsitesóm koraszülött volt, és valami ilyesmi problémát diagnosztizáltak nála, kapott is felmentést minden idegen nyelvi tárgyból), vagy csak eszméletlenül sz*rik bele egész gimnázium alatt.
    Lehet én jártam elit helyre, de nálunk 3 nyelvet is kellett tanulnunk, igaz ebből én csak egyet tanultam igazán, angolt amiből második végére közép, harmadik végére meg emelt érettségit raktam le, 95, és 86%-os eredményekkel, a másik két nyelvből (latin, spanyol) nem sokat sajátítottam el. Tehát egy középfokút lerakni nem ördögtől való dolog, nem bulizni kell végig, néha otthon is elő kell venni azt a rohadt tankönyvet, hát most Istenem...

    - Felnőtt diplomás, sokat tapasztalt emberek olyan jól tudjátok egymás torkát harapdálni olyan pitiáner dolgokon mint "éppen mennyibe kerül egy kiló minőségi párizsi" hogy valami elképesztő :D . Szerintem az is magas intelligenciára vall ha képes vagy ráhagyni a másikra a hülyeségét, nem kell a végtelenségig magyarázni az igazadat, akinek van esze, és tud olvasni a sorok között úgyis látja hogy neked van igazad.

    És egy kis ON is:
    - Idén kezdtem el Mérnökinformatikát, jó volt olvasni itthon, és külföldön dolgozók visszajelzéseit a valós munkaerőpiaci helyzetről. De ne degradáljuk már le ennyire az egyetemi képzést könyörgöm, a diploma lehet hogy csak egy papírdarab, és valós munkerőpiaci tudást nem, vagy csak csekély mértékben reprezentál, de egy valamit megmutat: tudsz szenvedni. Hajlandó vagy küzdeni, hogy elérd a kitűzött célodat. Az informatika sehol nem büfészak, és hiába van tarkítva közgáz, menedzsment, jog, stb tárgyakkal, de a nagy része főleg az elején elmélet. Mehetne mindenki OKJ-re vagy még oda se, és azalatt a 3-4 év alatt amíg más kijár egy egyetemet nagyobb tudásra tesz szert a témában, ezt aláírom, de nem fog megtanulni szenvedni. Nálunk egyetemen eléggé erőltetik a csapatban dolgozást, emiatt valószínűleg mire kijárjuk az egészet nem lesz életidegen tőlünk hogy nem csak szólóban programozgatsz úgy hogy ember legyen a talpán aki kitalálja hogy hol, mit csinál a kódod. (Tisztelet a kivételnek :) ). A megszerzett kapcsolati tőkéről, és kutatási lehetőségekről nem is beszélve. Plusz lehet hogy vannak elavult kurusok, de a nagy része halad az iparág fejlődésével, és naprakész tudást próbál átadni (tisztelet a kivételnek - elmélet).
    Persze lehet hogy nincs igazam, végül is még a tojáshéj még a seggemen van, mondhatnátok (akkor születtem amikor érettségiztetek/diplomáztatok), és tényleg semmit nem ér az egyetemi képzés, de akkor tényleg nagy baj van az oktatási rendszerrel.

  • ModliH

    tag

    válasz nemlehet #373 üzenetére

    Jó, azt aláírom hogy amit kérdeznek vizsgán az köszönőviszonyban nincs azzal amit való életben használni fogsz, de ez így megy már a kezdetek óta. A nyelvtan van minden vizsgán, azt meg lehet tanulni, és fel kell készülni arra hogy a semmiről beszélj ha úgy van. :) Jó mondjuk ehhez kell egy jó tanár is, de velünk egy csomót gyakoroltatta hogy olyan témáról beszéljünk amiről minimális alapismeretekkel rendelkezünk. Ha látják rajtad hogy tudsz beszélni, csak az adott témában nincs jártasságod akkor nem fognak megbuktatni semmilyen vizsgán. Mondok egy példát: ha mondjuk az általad említett Dél-amerikai külkereskedelmes kérdést húznám akkor csípőből elkezdenék arról beszélni hogy mennyire befolyásolja egy ország gazdaságát, és GDP-jét a külkereskedelem, mivel nem tud mindent megtermelni magának, stb, stb. Aztán pár olyan dologgal lehet dobálózni hogy cukornád, papírgyártás, egzotikus gyümölcsök stb, ha folyékonyan beszélsz, de hülyeséget, és nyelvtani hibák nélkül akkor átengednek. Legalábbis nálunk akik vizsgáztunk egyedül olyat nem engedtek át akiről tudom hogy nem tudott rendesen folyékonyan beszélni, és a nyelvtana sem volt rendben.

    Igen, én szerencsés vagyok hogy jó angol tanárom volt aki belénk verte ezt a nagyon hasznos képességet, meg kell hozzá egy adag kreativitás is, ez tény. Az 30 rugó kicsengetése már más tészta, de aki céltudatos, és rászán 1-2 hónap rendes tanulást az még gimnáziumban nagy eséllyel le tud nyelvvizsgázni. A többi nyelv igazából nem is számít, pont annyit ért hogy lationon, meg spanyolon ültem mintha otthon a falat bámulnám :D
    Bár lehet én kaptam csak rendszeresen jó tanárokat, és el vagyok tájolódva, ez esetben visszavonom az előzőeket. Bár én még nem láttam olyat nálunk hogy valaki aki készült a nyelvvizsgára ne tette volna le max 2 próbálkozás után. (60 fős évfolyamból ~35 versenyző tett nyelvvizsgát még érettségi év előtt asszem, a többit nem érdekelte, sem a nyelv, sem a továbbtanulás.)

Új hozzászólás Aktív témák