Új hozzászólás Aktív témák

  • válasz Kroni1 #11232 üzenetére

    Régi szép idők... :-)
    2014. március 15, új ptk hozott némi változást. A legfőbb a mi szempontunkból hogy nem csak a forgalmazó, hanem a gyártó is felel, ezért vihetjük közvetlenül a Cordonba a javításra váró készüléket. Az előző törvényi szabályozást most nem böngészném át (majd aki cáfolni akar megteszi), de az aktuális szerint:
    A termékszavatosság a gyártót a termék forgalomba hozatalától számított két évig terheli. Ezen igényérvényesítési határidő azonban annyiban eltér a kellékszavatossági határidőtől, hogy nem elévülési, hanem jogvesztő, azaz ezt követően már termékszavatossági igényt nem lehet érvényesíteni.
    Amúgy az előző hozzászólásomban lévő szöveg a Magyarországon hivatalos forráson keresztül értékesített z3c dobozában benne van, és a gyártó honlapján pdf formátumban letölthető és teljes mértékben a magyar (és mellesleg EU joggal) harmonizál.
    A gyakorlatban egyébként "párhuzamosan" telik a szavatosság és a jótállás.
    Többnyire a gyártó az előbbire hosszabb időtartamot ad meg, mint a jogalkotó az utóbbira. Akit bővebben érdekel, talál rá topikot és bőséges tartalmat a www.nfh.hu és net.jogtar.hu oldalakon.

    Darkpower: tévedsz, vagy rosszul rémlik ;-)

    [ Szerkesztve ]

    Ide valami nagyon nagy bölcsességet fogok írni, csak egyelőre még nem tudom mit mert olyan sűrűn nem nézegetek világmegváltó idézeteket. Pedig a világnak nagy szüksége lenne a megváltásra, kezdetnek mondjuk egy örök PH előfizetés mindenkinek jól jönne. PornHub. Nem Prohardver. :D

Új hozzászólás Aktív témák