- Windows 11
- Microsoft Excel topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- VPN topic
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Mesterséges Intelligencia topik
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz rolee9309 #25 üzenetére
1,
Csak azt mondtam, hogy azonos keréktömeg mellett nem számít gyorsíthatóságban, hogy az a keréknek mekkora az átmérője. Egy 26"-os kerék elvileg lehet könnyebb. Ami súlyt a keréken megtakarítasz azt kb kétszeresen takarítod meg ha gyorsításról van szó.2,
Amikor a bicajos példára számítok egy gyorsulást ott feltételeztem, hogy a bicajos kerékmérettől függetlenül a neki ideális áttételben van. Ha csak simán kicserélnéd a vázban (ha lehetne) a 26"-os kereket egy 29"-re az olyan mintha bő egy hátsó áttétellel nehezebbre raktad volna. Ezt nyilván a hátsó váltóval áttétellel ki kell kompenzálnod. -
válasz rolee9309 #25 üzenetére
Ezt még offban leírom:
Ha nagyobb kerékre váltottál, akkor egy kis tömegnövekedés miatt ne búsulj, mert a nagyobb kerékméret miatti kis akadályokon történő jobb átgördülés bőven kompenzálja a hajszálnyival rosszabb gyorsíthatóságot. Göröngyös talajon könnyebb a nagyobb kerékkel tekerni.A másik amit sokat számít -és nem esik szó róla-, hogy abroncs és abroncs, belső és belső között van különbség és nem csak a mintázatban.
Az abroncs gördül az úton, és egy bizonyos felületen érintkezik az úttal. Az érintkező felületet egyébként nagyon könnyű kiszámítani: Pld ha bicajjal együtt 1000N a súlyod és 2Bar (2*10^5N/m^2) túlnyomás van a gumikban, akkor 1000N/(2*10^5) = 0,005m^2 = 50cm^2 érintkező felületre van szükség a megtartásodhoz. Ez a felület van benyomódva és haladás közben ez az alakváltozás folyamatosan fut végig a gumin. Ez folyamatosan teljesítménybe kerül.
A vékonyabb, könnyebb külső és vékonyka (mondjuk latex) belső és a nagy túlnyomás segítenek leszorítani ezt a hulladék-teljesítményt.
A nyomás viszont kétélű fegyver, mert a gumi alakváltozásából adódó hulladékteljesítményt csökkenti, viszont göröngyös úton egyre több energiát veszítesz az átgördülésekkel a puhább abroncshoz képest. Minnél göröngyösebb a talaj, annál lejjebb kerül az ideális nyomás.szóval meg kell találni a jó abroncs-belső mellé az útnak megfelelő nyomást és nem agyatlanul túlfújni "kemény gumi jobban gurul" alapon, mert ez nagyon nem így van.
Itt lehet -ideális körülmények között sík görgőn mért- gördülési ellenállás adatokat nézni:
https://www.bicyclerollingresistance.com/mtb-reviewsLátszik, hogy ugyanazon a felhasználási területen belül is egy top gumi és egy futottak még gumi között is ki tud jönni 10W eltérés (@28Kmh és első-hátsó gumit együtt véve) a két gumi tekintetében.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- Sorozatok
- Elektromos cigaretta 🔞
- Windows 11
- EAFC 24
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Gaming notebook topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- További aktív témák...
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia